x تبلیغات
سایت اخبار و سیم کارت

جشنواره " بشکن و ببر " در اپراتور ایرانسل

 

این روز ها اپراتورهای سیم کارت در تلاش هستند که بتوانند با دادن بسته های بسیار و بسیار جذاب بتوانند که کسانی که سیم کارت های دائمی و اعتباری اپراتور ها دارند راضی کنند.این روز ها اپراتور ایرانسل که دومین اپراتور برتر در کل کشور است و تلاش می کند که سرویس های بسیار جذابی رو به مردم بدهد.این روز ها ایرانسل در حال تدارک یک جشنواره دیگر است تا بتواند که کسانی که سیم کارت های دائمی و اعتباری این شرکت را دارند جوایز بسیار جذابی را بدهند.ایرانسل برای کسانی که سیم کارت های ایرانسل را دارند جشنواره برای تشویق کاربران استفاده کرده است و ایرانسل برای استفاده خدمات نوین ارائه شده است از سوی ایرانسل است.ایرانسل در تلاش با انجام این جشنواره و قرار دادن سرویس های بسیار مخصوص  و جذاب مردم بتوانند که  از این جشنواره ها و سرویس ها استفاده کنند

کسب امتیاز نموده و در قرعه کشی شرکت داده می شود.

تقریبا تمام جشنواره های پیشنهادی ایرانسل در راستای رفاه حال مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل و اعتباری این اپراتور بوده که علاوه بر تسهیل شرایط دسترسی به خدمات و سرویس ها، امکان برخورداری از جوایز و هدایای مختلف را نیز برای مشترک مهیا می سازد.

 

جشنواره " بشکن و ببر " در اپراتور ایرانسل

شرکت در جشنواره هیجان انگیز " بشکن و ببر " که از سوی بزرگترین اپراتور دیجیتال کشور، برای مشترکین سیم کارت دائمی و سیم کارت اعتباری ایرانسل در نظر گرفته شده به راحتی و با استفاده از قابلیت تکان شگفت انگیز در دسترس علاقمندان خواهد بود.

بنابراین برای شرکت در این جشنواره مشترک باید ابتدا اپلیکیشن پرکاربرد ایرانسل من و یا نسخه تحت وب آن را نصب کند و سپس در بخش بشکن و ببر در قرعه کشی شرکت نماید.

 

نحوه شرکت در جشنواره " بشکن و ببر "  ایرانسل

اگر مشترک سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل هستید و تمایل دارید در جشنواره " بشکن و ببر ایرانسل " شرکت کنید؛ باید مراحل زیر را دنبال نمایید:

·        ابتدا وارد سوپر اپلیکیشن ایرانسل من و یا نسخه تحت وب ایرانسل من شوید.

·        اگر از نسخه اندروید سوپر اپلیکیشن ایرانسل من استفاده می کنید، تنها کافی است گوشی خود را تکان دهید.

·        اگر از نسخه تحت وب ایرانسل من استفاده می کنید؛ روی تخم مرغ ضربه بزنید.

 

جوایز جشنواره " بشکن و ببر"  ایرانسل

مشترکینی که تا پایان آذر ماه 1402 در این جشنواره شرکت نمایند؛ می توانند در قرعه کشی هیجان انگیز جشنواره " بشکن و ببر" ایرانسل  شرکت کرده و شانس خود را برای برنده شدن امتحان کنند. جوایز هیجان انگیز این قرعه کشی که در پایان هر ماه اعلام می شود؛ شامل 10 جایزه ده میلیون تومانی می باشد که به ده نفر تعلق می گیرد.

در پایان جشنواره یعنی در پایان آذر ماره 1402 نیز از میان تمام شرکت کنندگان در جشنواره، قرعه کشی به عمل آمده و به 5 برنده خوش شانس، پلی استیشن 5 جایزه داده خواهد شد.

نکات مهم:

·        هر مشترک سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل می تواند روزانه یک بار از این ویژگی استفاده نموده و کسب امتیاز نماید.

·        هر چه میزان تکان های هر کاربر در یک ماه بیشتر باشد؛ امتیاز کسب شده مشترک بیشتر بوده و شانس برنده شدن کاربر افزایش پیدا می کند.

·        در پایان هر ماه همه امتیازهای کسب شده از سوی مشترک صفر شده و مشترک می تواند در صورت تمایل برای ماه جدید امتیاز کسب کند.

·        برای شرکت در قرعه کشی پلی استیشن 5، لازم است مشترک در طول مدت جشنواره هر ماه حداقل یک بار از تکان شگفت انگیز استفاده کرده باشد.

 

نحوه نصب سوپر اپلیکیشن ایرانسل من

اپلیکیشن پرکاربرد ایرانسل من به عنوان یک سوپر اپ فوق العاده، امکانات و خدمات گسترده ای را در اختیار کاربران ایرانسل قرار می دهد که نه تنها انجام امور را برای آنها تسهیل و تسریع می بخشد، بلکه آنها را از نصب اپلیکیشن های مختلف دیگر بی نیاز می سازد.

برای نصب این سوپر اپلیکیشن کاربردی، مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل باید با توجه به نوع سیستم عامل گوشی هوشمند خود اقدام نمایند.

v    کاربرانی که از گوشی های هوشمند با سیستم عامل اندروید استفاده می کنند؛ می توانند سوپر اپلیکیشن ایرانسل من را از  گوگل پلی، اپ گالری، مایکت و یا چارخونه دانلود کنند.

v    کاربران گوشی های هوشمند آیفون نیز که از سیستم عامل ios استفاده می کنند؛ می توانند از نسخه تحت وب بهره مند گردند.

با توجه به این که امکانات و خدمات این سوپر اپلیکیشن روز به روز پیشرفته تر و کاربردی تر خواهد شد، کاربران ایرانسل می توانند با نصب آن، فرصت بهره مندی از خدمات بی نظیر و فوق العاده ای را در شرایط ایده آل و آسان تجربه کنند. انجام خدماتی مانند پرداخت قبض، خرید شارژ و شارژ شگفت انگیز از طریق درگاه های بانکی، اهدای بسته های اینترنت، پرداخت امن و آسان هزینه های ایرانسلی با کیف پول جیب جت بدون نیاز به رمز دوم پویا، دسترسی به محصولات و خدمات متنوع دیجیتالی، خرید انواع مودم های ثابت و مکالمه، خرید بسته های متنوع  اینترنت و مکالمه، ساخت و خرید بسته های چند کاربره و دهها خدمات و سرویس دیگر که به راحتی به صورت غیر حضوری و با صرفه جویی در وقت و هزینه قابل دسترسی می باشد.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

سرویس ویژه رومینگ بین الملل ایرانسل برای سفر به عراق در ایام محرم 1402

 

این روز ها در کشور مثل هر سال بوی ماه محرم پیچیده است و همه مردم در حال آمده شدن برای عزاداری این ماه عز هستند. و بسیاری از مردم هم به رسم عادت هر ساله شان  در ماه محرم و زیارت کربلا و برای عزاداری سیدالشهدا به کربلا  سفر می کنند.این روز ها اپراتور های سیم کارت در کشور هم برای مردمی که می خواهند به کربلا سفر بروند امکانات ویژه ای را دارند فراهم می کند که مردم به راحتی بتوانند از این امکانات استفاده کنند.یکی از این اپراتورهای ایرانسل بوده است.ایرانسل در تلاش است که برای سیم کارت های دائمی و اعتباری خود سرویس ویژه رومینگ بین الملل بوده است که برای کسانی که سیم کارت های این اپراتور را دارند بسیار می تواند جذاب و جالب باشد و کسانی که می خواهند به کربلا بروند از این سرویس به خوبی استفاده کنند.

سرویس ویژه رومینگ بین الملل ایرانسل در ایام محرم 1402

بر اساس اعلام روابط عمومی اپراتور ایرانسل، مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل و سیم کارت اعتباری ایرانسل که قصد سفر به کشور عراق را دارند؛ می توانند در ایام محرم از تخفیف ویژه این اپراتور در سرویس رومینگ بین الملل استفاده نمایند.

این طرح که با هدف رفاه و آسایش بیشتر زائران ایرانسلی و کاهش هزینه های ارتباطی مشترکین، با تخفیف های استثنایی در بسته های اینترنت، مکالمه و پیامک برای سفرهای زیارتی ماه محرم 1402 تدارک دیده شده، می تواند نقش مهمی در مدیریت هزینه های ارتباطی کاربران ایفا نماید.

 

بسته های اینترنت ویژه رومینگ عراق در ایام محرم 1402

اپراتور ایرانسل خدمات رومینگ خود را در کشور عراق از طریق سه اپراتور آسیاسل، زین و کورک ارائه می دهد که زائران ایرانسلی می توانند با خرید بسته های ویژه اینترنت که از قیمت مقرون به صرفه ای نیز برخوردار هستند؛ به شبکه های این اپراتورها متصل شده و از خدمات منحصر بفرد آنها برخوردار گردند.

حجم بسته های اینترنت

مدت اعتبار

قیمت

5 گیگا بایت

14 روز

3،600،000 ريال

یک گیگابایت

7 روز

1،600،000 ريال

300 مگا بایت

7 روز

600،000 ريال

مصرف آزاد اینترنت بدون فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل به ازاء هر مگابایت

20،000 ريال

بر اساس جدول فوق در صورتی که مشترک سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل در سفر به عراق، بسته اینترنت خریداری نکند و از اینترنت آزاد برای انجام امور مختلف استفاده نماید؛ باید به ازاء هر مگابایت اینترنت، دو هزار تومان پرداخت نماید.

 

نحوه فعال سازی بسته های اینترنت ویژه رومینگ عراق در ایام محرم 1402

با توجه به این که در صورت فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل، مسافران می توانند بدون تغییر شماره به راحتی با دوستان و آشنایان خود در داخل کشور در ارتباط باشند؛ پیشنهاد می شود زوار ایرانسلی قبل از شروع سفر نسبت به انتخاب نوع بسته اقدام نموده و با استفاده از روش های زیر نسبت به فعال سازی آنها اقدام نمایند:

·        مراجعه به سوپر اپلیکیشن ایرانسل من

·        شماره گیری کد دستوری # 1 * 3 * 111 *  ( ستاره 1111 ستاره 3 ستاره 1 مربع )

 

تعرفه مکالمه و پیامک برای زوار ایرانسلی در سفر به عراق

در صورتی که مشترک سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل در سفر به کشور عراق، نیاز به استفاده از مکالمه و پیامک داشته باشند؛ تعرفه های مکالمه و پیامک در سرویس رومینگ بین الملل ایرانسل به شرح ذیل می باشد:

نوع خدمات

قیمت

تماس داخلی

79،000 ريال

تماس با ایران

185،000 ريال

تماس دریافتی

115،000 ريال

ارسال پیامک

25،000 ريال

دریافت پیامک

رایگان

 

نحوه فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل در اپراتور ایرانسل

اگر مشترک سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل هستید و قصد سفر به عتبات و عالیات را دارید، باید حتما قبل از خروج از ایران با استفاده از روش های ذیل نسبت به فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل خود اقدام نمایید:

·        شماره گیری کد دستوری # 1 * 1111 * ( ستاره 1111 ستاره 1 مربع )

·        مراجعه به سوپر اپلیکیشن ایرانسل من ( در صفحه اصلی گزینه سایر را انتخاب نموده و در قسمت پرونده گزینه خدمات رومینگ را فعال سازید )

نکات و شرایط مهم:

·        روش نمودن تلفن همراه در حالت سرویس رومینگ بین الملل هیچ هزینه ای برای زائر نخواهد داشت.

·        با توجه به این که با روشن کردن اینترنت رومینگ، همه دیتا ها و اپلیکیشن های تلفن همراه با هزینه رومینگ محاسبه خواهند شد، بهتر است برای کاهش هزینه ها از غیر فعال بودن اپلیکیشن ها مطمئن شوید.

·        مشترکین سیم کارت اعتباری ایرانسل می توانند با شماره گیری کد دستوری  # 7 * ( ستاره 7 مربع ) و یا از طریق "اپلیکیشن ایرانسل من" سیم کارت خود را شارژ نمایند.

·        مشترکین ایرانسل توجه داشته باشند که بسته های اینترنت، مکالمه و پیامک فعال در شبکه ایران، هنگام حضور در کشور عراق قابل استفاده نخواهد بود.

·        هزینه تماس ورودی و خروجی در حالت رومینگ بین الملل، بر مبنای دقیقه بوده و به محض شروع مکالمه محاسبه خواهد شد.

·        در صورتی که مشترک به تماس وارده پاسخی ندهد؛ هزینه ای بابت آن در نظر گرفته نخواهد شد.

·        مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل می توانند با مراجعه به سوپر اپلیکیشن ایرانسل من و یا شماره گیری کد دستوری # 6 * 1111 *  ( ستاره 1111 ستاره 6 مربع ) باقیمانده اعتبار بسته ها را بررسی کنند.

·        پس از بازگشت به ایران امکان ادامه استفاده از بسته های رومینگ وجود ندارد و باقی مانده حجم آنها منقضی می شود.

·        تاریخ شروع استفاده از هر بسته معادل تاریخ خرید بسته خواهد بود، بنابراین بهتر است؛ مشترکین در روز خروج از کشور نسبت به خرید بسته مورد نظر اقدام نمایند.

 

نحوه تماس با ایران در زمان فعال بودن سرویس رومینگ بین الملل

مسافرانی که در خارج از کشور تمایل به تماس با شماره های داخل ایران را دارند؛ باید توجه داشته باشند که پیش از شماره مورد نظر لازم است؛ کد 0098 ( کد ایران ) را به ابتدای شماره اضافه نمایند. مثلا:

·        تماس با شماره 09355555555 در حالت رومینگ بین الملل اینگونه خواهد بود: 00989355555555

·        تماس با شماره ثابت 55555555 با کد تهران در حالت رومینگ بین الملل اینگونه خواهد بود: 00982155555555

پیشنهاد می شود مشترکین سیم کارت اعتباری ایرانسل قبل از سفر به عراق سیم کارت خود را حداقل صد هزار تومان شارژ نمایند تا در صورت بروز مشکل بتوانند اعتبار ریالی کافی داشته باشند. مشترکین دائمی ایرانسل نیز بهتر است؛ قبل از سفر سقف مصرف مجاز سیم کارت خود را افزایش دهند.

به نظر می رسد امسال با وجود اعلام تعرفه های تخفیفی سرویس رومینگ ایرانسل، خرید سیم کارت کشور عراق، نه تنها باعث اتلاف  وقت و انرژی خواهد شد، بلکه هزینه های ارتباطی زائران را نیز به میزان قابل توجهی بالا می برد. به همین خاطر مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل می توانند بدون نیاز به خروج ارز و خرید ریالی، تنها با فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل و خرید بسته، با استفاده از سیم کارت خود با دوستان و آشنایان خود در داخل کشور در ارتباط باشند.

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

طرح خرید اقساطی مودم و موبایل از اپراتور همراه اول

 

این روز ها دیگر گوشی های هوشمند به وسیله  جدا ناپذیر از زندگی انسان ها شده است و اکثر مواقع گوشی های هوشمند در دست انسان ها می باشد.اما در کنار گوشی ها سیم کارت ها هم بخش مهمی هستند. این روز ها در بازار سیم کارت اکثر مردم خواهان سیم کارت دائمی همراه اول هستند که به عنوان گران ترین سیم کارت و پر طرفدار ترین سیم کارت در بازار است. این روز ها همراه اول  از این قابلیت به خوبی دارد استفاده می کند و در تلاش است که سرویس های بسیار خوبی را به مردم دهد.علاوه بر این برای همراه اول یک ویژگی بسیار بزرگ و یک امتیاز منحصر به فرد برای اپراتور همراه اول است. همراه اول در تلاش است که این روز خدمات بیش تر و گسترده ایی به مردم دهد .طرح خرید اقساطی مودم و موبایل نیز یکی دیگر از خدمات خاص همراه اول برای مشترکین سیم کارت منحصر بفرد دائمی همراه اول می باشد که تا 15 میلیون تومان اعتبار خرید اقساطی موبایل و مودم را شامل می شود.

طرح خرید اقساطی همراه اول چیست؟

بر اساس این طرح کلیه مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول می توانند بدون نیاز به ضامن، چک یا سفته تنها با اعتبار ارزش ریالی سیم کارت خود، به صورت اقساطی موبایل و مودم خریداری کنند. در حال حاضر سقف اعتبار در نظر گرفته شده برای هر مشترک سیم کارت دائمی همراه اول، پانزده میلیون تومان می باشد که ممکن است در آینده افزایش یابد.

 

نحوه شرکت در طرح خرید اقساطی همراه اول

متقاضیان علاقمند به این طرح می توانند با مراجعه به فروشگاه های منتخب همراه اول و اعتبار سنجی سیم کارت دائمی خود توسط متصدیان، نسبت به این کار اقدام نمایند. بعد از اعتبارسنجی، مشترک سیم کارت دائمی همراه اول می تواند با توجه به میزان اعتبار خود، از بین محصولاتی که به او پیشنهاد می شود، کالای مورد نظر خود را بدون پرداخت چک یا سفته، تنها با اعتبار ریالی سیم کارت خود خریداری نماید. البته قیمت محصولی که به مشترک پیشنهاد می شود؛ پس از کسر مبلغ پیش پرداخت کمتر از مقدار اعتبار مشترک می باشد. برای ثبت نهایی خرید لازم است؛ مالک سیم کارت دائمی همراه اول فرم قرارداد توثیق سیم کارت را امضا نموده و مبلغ اقساط را به صورت ماهانه و از طریق قبض همراه اول پرداخت نمایند.

علاوه بر این در زمان ثبت خرید، برای مشترک یک رمز یکبار مصرف ( OTP ) ارسال می شود که لازم است مشترک، سیم کارت دائمی فعال خود را به همراه داشته باشد. بعد از پرداخت مبلغ پیش پرداخت و امضای قرارداد، محصول منتخب مشترک فورا به او تحویل داده خواهد شد.

 

مزایای طرح خرید اقساطی سیم کارت

با توجه به این که در این طرح تلاش شده تا نیازهای مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول با شرایطی آسان و راحت پاسخ داده شود؛ مزایای خرید اقساطی مودم و موبایل همراه اول به شرح ذیل می باشد:

·        باز پرداخت آسان و به صورت آنلاین

·        بدون نیاز به ضامن، چک یا سفته و تنها به اعتبار ریالی سیم کارت دائمی همراه اول

·        تخصیص فوری اعتبار تنها با مراجعه به فروشگاه های منتخب

 

نحوه پرداخت اقساط

در این طرح میزان سود دریافتی 18 درصد بوده و مدت بازپرداخت بستگی به انتخاب نوع محصول دارد و تعداد اقساط می تواند از 6 تا 12 ماه باشد. گزینه های پیش پرداخت به میزان 15%، 25%، 35%، 45%، و 55% در نظر گرفته شده که این موضوع نیز به قیمت محصول انتخابی بستگی دارد که متقاضیان می توانید با مراجعه به مراکز منتخب از این شرایط مطلع شوند.

مشترکین توجه داشته باشند؛ بعد از امضای قرارداد، تعداد پرداخت ها ثابت بوده و امکان تغییر بازه زمانی اقساط وجود ندارد. اولین قسط نیز یک ماه پس از تاریخ ثبت و دریافت مبلغ پیش پرداخت می باشد.

 

محصولات طرح خرید اقساطی

در حال حاضر مودم هایی که در نمایندگی ها عرضه می گردند از شرایط زیر برخوردارند که قرار است در آینده نزدیک، تنوع محصولات افزایش یابند:

محصول

قیمت

مودم روتر 4*4 4.5 G MIMO مدل HA 6400 پاندل 300 گیگابایت

27،050،000 ريال

مودم روتر4*4 4.5 G MIMO مدل HA 6400 پاندل 70 گیگابایت

24،110،000 ريال

مودم روتر Utel- L443 پاندل 300 گیگابایت

23،980،000 ريال

مودم روتر Utel- L443 پاندل 70 گیگابایت

18،900،000 ريال

 

در مورد گوشی های هوشمند با توجه به شرایط بازار، برای اطلاع از قیمت دقیق و محصولات موجود بهتر است؛ متقاضیان به فروشگاه های منتخب که اطلاعات آنها در وب سایت همراه اول موجود می باشد، مراجعه نموده و با آنها تماس بگیرند. در حال حاضر این فروشگاه ها در سطح شهر تهران و مراکز استان ها در خدمت متقاضیان این طرح می باشد.

نکات و شرایط مهم:

·        در هنگام خرید اقساطی مودم و موبایل، حضور مالک سیم کارت شماره موبایل به همراه کارت ملی هوشمند یا کارت ملی قدیمی به همراه رسید درخواست کارت ملی جدید، الزامی است.

·        در حال حاضر تنها مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول امکان استفاده از این طرح را دارند.

·        وثیقه دریافت اعتبار از همراه اول، سیم کارت دائمی مشترک می باشد و تا پایان زمان پرداخت اقساط و تسویه حساب کامل امکان تغییر نام سیم کارت وجود ندارد.

·        سیم کارت دائمی ارائه شده نباید به هیچ وجه در رهن و وثیقه باشد.

·        سیم کارت دائمی باید فعال باشد و نباید در وضعیت قطع قرار داشته باشد.

·        مشترکینی که به اپراتور همراه اول ترابرد نموده اند، امکان استفاده از این طرح را ندارند.

·        امکان بازپرداخت اقساط زودتر از موعد تعیین شده وجود داشته و در صورتی که مشترک قبل از تاریخ پایان زمان بندی شده، تمامی اقساط را به طور کامل تسویه نماید؛ نقل و انتقال سیم کارت وثیقه معرفی شده دوباره امکان پذیر خواهد بود.

·        در حال حاضر جریمه دیرکرد برای بازپرداخت اقساط در نظر گرفته نشده است.

·        امکان انتقال طرح اقساط به فرد دیگر وجود ندارد.

·        امکان تغییر محصول انتخاب شده بعد از امضای قرارداد وجود ندارد. 

·        امکان پس دادن محصول و حذف اقساط پس از امضای قرارداد وجود ندارد.

·        در حال حاضر با استفاده از این طرح، مشترک می تواند تنها یک محصول خریداری نماید و امکان خرید چند محصول وجود ندارد.

·        مشترکین سیم کارت دائمی شرکت کننده در این طرح می توانند با تماس با بخش " خدمات مشتریان ما، " از باقیمانده اقساط و برنامه پرداخت خود مطلع شوند.

تمام محصولات ارائه شده در این طرح تحت پوشش گارانتی تامین کننده محصول قرار دارند ( تامین کننده مودم ها، همراه اول و تامین کننده گوشی ها، روی پاکت گوشی مندرج شده است) و مدت گارانتی به نوع محصول بستگی داشته و ممکن است؛ متغیر باشد.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

چگونه مشترکین ایرانسل از قابلیت دایورت استفاده کنند؟

 

شاید این روز ها مهم ترین مسئله ایی که وجود دارد گوشی های هوشمند هستند که هر روز با قابلیت های بسیار جذابی به میان می آیند و همین مسئله باعث شده است که افراد جامعه بتواند هر گوشی که می خواهند بخرند. اما گوشی های هوشمند در کنار سیم کارت ها به کار می آیند و اگر سیم کارت ها نباشند بیش تر به گوشی ها برای بازی مناسب هستند.این روز ها کسانی که  سیم کارت های دائمی و اعتباری ایرانسل را دارند می خواهند که از قابلیت دایورت کردن  استفاده کنند که یکی از پرکاربرد ترین کار ها در بین سیم کارت های گوشی است.این کار بسیار جالب و جذاب است و از طرفی هم بسیار خوب است برای آنکه اگر گوشی های هوشمند  را در جایی گذاشته باشیم به راحتی از طریق دایورت کردن می توانیم پاسخ کسانی که به ما زنگ می زنند را جواب دهیم و این کار مخصوص سیم کارت های دائمی نیست و سیم کارت های اعتباری هم می توانند استفاده کنند

قابلیت دایورت کردن در اپراتور ایرانسل

مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل مانند کاربران تمام سیم کارت های کشور می توانند در صرت تمایل در زمان ضرورت از قابلیت دایورت یا انتقال تماس استفاده نمایند و تماس های خود را به یک شماره دیگر منتقل کنند. با این کار آنها می توانند در هر مکانی که تمایل دارند؛ تماس های دایورت شده خود را دریافت نموده و هیچ مکالمه ای را از دست ندهند.

 

نحوه دایورت کردن از شماره های همراه

برای انتقال شماره خود به یک شماره دیگر باید در گام نخست این سرویس را بر روی گوشی هوشمند خود فعال کنید. نحوه فعال کردن سرویس در همه اپراتور ها یکسان بوده و به یک روش صورت می گیرد. تنها نکته در زمان دایورت کردن شماره های همراه، فعال بودن شماره موبایل می باشد.

در صورت فعال بودن شماره، مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری اپراتور ایرانسل می توانند با استفاده از روش های ذیل سرویس انتقال مکالمه را بر روی گوشی هوشمند خود فعال نماید:

1.      شماره گیری کد دستوری # 2422 * 10 * ( ستاره 10 ستاره 2422 مربع )

2.      ارسال عدد 243 به سرشماره 00981

بعد از فعال سازی سرویس، مشترک می تواند با شماره گیری کد دستوری # شماره مقصد * 21 * ( ستاره 21 ستاره شماره مقصد مربع )، مکالمات خود را بر روی شماره مورد نظر دایورت نماید. بعد از این مرحله پیامی برای مشترک ارسال می گردد و در آن نوتیفیکیشن هدایت تماس برای مشترک در قسمت بالای صفحه به نمایش در خواهد آمد که هر بار تلفن همراه مشترک زنگ بخورد، تنها با گذشت 5 ثانیه تماس منتقل می شود.

 

نحوه لغو سرویس دایورت تماس در ایرانسل

اگر بنا به هر دلیلی تصمیم گرفته اید که دیگر از سرویس انتقال مکالمه استفاده نکنید؛ می توانید از روش های زیر برای لغو سرویس در اپراتور ایرانسل استفاده کنید:

 

نحوه لغو سرویس دایورت تماس با استفاده از کد دستوری در ایرانسل

ابتدا گوشی را برداشته و با شنیدن همان صدای دایورت، کد دستوری # 21 # ( مربع 21 مربع ) را شماره گیری کنید. بعد از این کار سرویس انتقال مکالمه غیر فعال می شود؛ و پیغام Service has been disabled برای مشترک ارسال می گردد و علامت فعال بودن دایورت شماره از روی صفحه نمایش مشترک حذف می گردد.

ولی اگر بعد از شماره گیری کد دستوری، هم چنان صدای بوق مخصوص شنیده می شود؛ لازم است گوشی را قطع کنید و یا تلفن را خاموش و روشن کنید تا خط شما کاملا از حالت دایورت خارج شده و دوباره همان صدای سابق بوق تلفن شنیده شود.

 

نحوه لغو سرویس دایورت تماس به صورت دستی در ایرانسل

با توجه به این که سیستم عامل برخی گوشی های هوشمند امکان لغو سرویس دایورت تماس را برای مشترکین فراهم نمی کند، لازم است مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل و اعتباری ایرانسل این کار را به صورت دستی انجام داده و از طریق بخش تنظیمات گوشی هوشمند آن را غیر فعال سازند.

امروزه بیشتر گوشی های هوشمند مجهز به قابلیت Call Forwarding می باشند که به آنها این امکان را می دهد تا به راحتی تماس های خود را به خط دیگر انتقال دهند.

 

·        نحوه لغو سرویس دایورت در گوشی هوشمند اندروید

اگر به عنوان مشترک ایرانسل از گوشی های هوشمند اندروید استفاده می کنید، لازم است؛ ابتدا به بخش تنظیمات یا Settings گوشی هوشمند خود رفته و گزینه تماس یا Call را انتخاب نمایید. سپس در صفحه جدیدی که برای شما باز می گردد؛ گزینه انتقال تماس یا Call Forwarding را انتخاب کنید. سپس باید گزینه تماس صوتی یا Voice Call را انتخاب کنید و در بین گزینه هایی که برایتان به نمایش در خواهد آمد؛ سرویس انتقال تماس را غیر فعال کنید.

در این مرحله گزینه هایی که برای مشترک نمایش داده می شود؛ به شرح ذیل می باشد:

همیشه دایورت شود. ( Always forward )

هنگام مشغول بودن خط، دایورت شود. ( Forward when busy )

در صورت پاسخ ندادن، دایورت شود. ( Forward when unanswered )

در صورت در دسترس نبودن، دایورت شود. ( Forward when unreachable )

بعد از انتخاب گزینه مورد نظر، مشترک با کلیک بر روی هر کدام و یا انتخاب گزینه خاموش یا Off می تواند خط خود را از حالت دایورت خارج نماید.

 

·        نحوه لغو دایورت در گوشی های هوشمند با سیستم عامل ios

اگر از کاربران گوشی های هوشمند آیفون هستید و میخواهید سرویس انتقال تماس را به صورت دستی غیر فعال سازید؛ لازم است؛ ابتدا به بخش تنظیمات یا Settings گوشی هوشمندتان رفته و با انتخاب گزینه تلفن یا Phone گزینه انتقال تماس یا Call Forwarding را انتخاب کنید. در صورتی که کلید کنار گزینه انتقال تماس یا Call Forwarding سبز بود آن را از سمت راست به چپ بکشید؛ تا سرویس به طور کامل غیر فعال گردد.

 

هزینه سرویس انتقال مکالمه

در این سرویس، خط انتقال دهنده تماس باید هزینه دایورت نمودن مکالمه را پرداخت نماید که مقدار آن مطابق تعرفه تماس های معمولی آن خط می باشد. یعنی تعرفه تماس با توجه به نوع سیم کارت دائمی یا سیم کارت اعتباری ایرانسل محاسبه می گردد. بنابراین اگر کسی با خطی که شما روی یک شماره دیگر دایورت کرده اید تماس بگیرد؛ او تعرفه تماس معمولی را می پردازد و شما ما به التفاوت آن را با شماره ای که دایورت کرده اید؛ پرداخت می کنید.

علاوه بر این سرویس های ویژه ای که هم اکنون مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل در زمینه مکالمه می توانند از آن استفاده کنند؛ شامل بسته های مکالمه، میزبان تماس، لطفا با من تماس بگیرید، اعلام تماس های ناموفق، پیام گیر صوتی، اعلام بازگشت به شبکه، تماس از طریق VOLTE و ارتباط بین المللی می باشد که آنها می توانند در صورت تمایل نسبت به فعال سازی آن اقدام نمایند.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 


سیم کارت های بین المللی جایگزین فیلتر شکن ها در ایران

 

این روز ها مهم ترین وسیله ایی که وجود دارد شاید اینترنت باشد که آدمیان را به هم وصل می کند از طریق گوشی های هوشمند و همین طور باعث یادگیری بیش تر آدم ها شده است.اما این روز ها اینترنت در داخل کشور به نوعی فیلتر هستند و مردم برای استفاده از اینترنت از فیلتر شکن های مختلفی استفاده کنند. اما همین فیلترینگ هم باعث شده که پول بسیار زیادی بابت فیلتر شکن ها  در داخل کشور  هزینه شود و به هر طور مردم با هم دیگر آشنا شوند. این روز ها خبر های بسیار جالبی در مورد سیم کارت های بین المللی وجود دارد که می توان این سیم کارت ها را به عنوان جایگزین مناسب فیلتر شکن ها دانست و بسیار جالب برای مردم باشد.البته برای این که بدانید آیا استفاده از سیم کارت های بین المللی در ایران مفید خواهد بود یا نه؟ بهتر است تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید:

فیلترینگ در ایران

درست است که بعد از اتفاقات شهریور 1401 وضعیت فیلترینگ در ایران روند رو به رشدی را تجربه کرد؛ ولی فیلترینگ در ایران قدمت طولانی دارد و تقریبا با ظهور اینترنت هر چند وقت یکبار به گونه ای خود را نشان داده است.

تاریخچه فیلترینگ اپلیکیشن های مختلف در ایران

در ایران فیلترینگ یک روش کاملا شناخته شده برای همه کاربران می باشد و تقریبا از اوایل دهه 90 به طور رسمی خود را نشان داده است. اگر بخواهیم نگاهی اجمالی به این موضوع داشته باشیم؛ فیلترینگ اپلیکیشن های مختلف در ایران به صورت زیر اجرا گردید:

 

·        فیلترینگ اپلیکیشن لاین

در اوایل دهه 90 اپلیکیشن ژاپنی لاین مورد استقبال کاربران ایرانی قرار گرفت و کاربران زیادی برای انجام امور مختلف از آن استفاده می کردند، اما طولی نکشید که در روز 22 بهمن 93 اختلالاتی در این اپلیکیشن مشاهده شد که عملا استارت فیلترینگ اپلیکیشن لاین بود و آن را برای همیشه فیلتر کرد.

 

·        فیلترینگ اپلیکیشن وایبر

بعد از فیلترینگ اپلیکیشن لاین، کاربران ایرانی به اجبار به سمت اپلیکیشن رقیب یعنی وایبر حرکت کردند؛ ولی همزمان با ورد کاربران ایرانی، این اپلیکیشن با اختلالات جدی مواجه شد. کاهش پهنای باند به طور مداوم مشکلاتی را برای کاربران ایرانی ایجاد می کرد، ولی همچنان کاربران از آن استفاده می کردند تا این که در مهر ماه 1401 به طور رسمی این اپلیکیشن برای همیشه فیلتر شد.

البته شایان ذکر است به دلیل افت کیفیت خدمات این پیام رسان در ایران، در اواسط دهه 90 کاربران ایرانی به سمت اپلیکیشن تلگرام حرکت کردند.

 

·        فیلترینگ اپلیکیشن تلگرام

تلگرام به نوعی پرطرفدارترین و پرکاربردترین اپلیکیشن در ایران بود که در اواخر سال 96 دسترسی به آن برای یک هفته مسدود شد. البته دوباره دسترسی به آن برقرار شد. در تاریخ 10 اردیبهشت 97 دوباره دسترسی به تلگرام مسدود شد و این بار فیلترینگ ادامه دار گردید. هر چند که این فیلترینگ کاربران را به سمت اپلیکیشن دیگر رهسپار نکرد و آنها با استفاده از فیلتر شکن تا اواخر دهه 90 به استفاده از تلگرام ادامه دادند. تا این که از سوی دولت محدودیت های سخت تری بر روی فیلتر شکن ها اعمال شد و سبب گردید تا کاربران ایرانی به سمت اپلیکیشن رقیب یعنی واتس اپ کوچ کردند.

 در نظر سنجی که در مهر 1397، توسط مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران انجام شد، ( حدود 6 ماه بعد از فیلترینگ تلگرام ) اکثریت کاربران ایرانی هم چنان مشتاق استفاده از تلگرام بودند و در این مورد از فیلتر شکن کمک می گرفتند.

 

·        فیلترینگ اپلیکیشن واتس اپ

در اواخر دهه 90 استفاده از واتس اپ در بین کاربران ایرانی بسیار رایج شد؛ استفاده از اپ واتس اپ تا مهر ماه 1401 توسط کاربران ایرانی ادامه داشت تا اینکه این اپلیکیشن نیز مانند اینستاگرام در مسیر فیلترینگ قرار گرفت.

 

هزینه فیلترشکن در ایران

روند فیلترینگ در ایران، بازار خرید و فروش فیلتر شکن را در کشور، به بازاری بی در و پیکر تبدیل کرد که از یک طرف هزینه های کاربران را به میزان قابل توجهی بالا می برد و از سوی دیگر بعد از مدتی دیگر پاسخگوی نیاز مشترکین سیم کارت دائمی یا سیم کارت اعتباری اپراتورها نمی باشد. زیرا فیلترینگ اینترنت در ایران هر روز سخت تر و پیچیده تر می شود که نیاز به سرورهای قویتری برای فیلتر شکن ها را ایجاد می کند و هزینه های کاربران را روز به روز بالاتر می برد.

البته یکی از مهم ترین دلیل این عدم توازن، کمبود سرورهای VPN  می باشد؛ زیرا در بازار استفاده از VPN به یکباره افزایش ده برابری داشته و نیاز شدید کسب و کارها به  VPN و  VPS باعث افزایش قیمت فیلتر شکن ها هم گردید. بررسی ها نشان می دهد؛ در گذشته اکانت دو ماهه یک فیلتر شکن 130 هزار تومان و سه ماهه 200 هزار تومان بود؛ ولی در حال حاضر اکانت یک ماهه آن به 200 هزار تومان می رسد.

 

موانع پیش روی کسب و کارهای جهانی در ایران چیست؟

علاوه بر سابقه طولانی فیلترینگ در ایران که تقریبا برای همه اپ های کاربردی و مفید اتفاق افتاد؛ بسیاری از تریدرها و صرافی های آنلاین با مشکلات تحریم جهانی نیز مواجه هستند. این بدان معناست که کاربران ایرانی که در حوزه تجارت جهانی کار می کنند؛ از یک طرف باید با خود تحریمی ( فیلترینگ در ایران ) مبارزه کنند و از سوی دیگر با مشکلات تحریم های آمریکا دست و پنجه نرم كنند. زیرا بسیاری از سایت ها و اپلیکیشن های کارآمد به محض این که متوجه هویت ایرانی کاربر گردند؛ حساب آنها را مسدود کرده و مانع فعالیت آنها می شوند.

 

آیا فیلتر شکن ها کارآمد هستند؟

با توجه به پیچیدگی روند فیلترینگ اینترنت در ایران، حتی فیلتر شکن های گران هم در برخی موارد پاسخگو نبوده و قطع و وصل های آن ها خطر جدی برای کسب و کارها و تجار محسوب می گردد. به همین خاطر در این روزها گزینه دیگری معرفی شده است که مورد توجه کاربران ایرانی قرار گرفته است. در حال حاضر گزینه روی میز، سیم کارت های بین المللی می باشد که به عنوان یکی از گزینه های دور زدن فیلترینگ در ایران مطرح می شود.

 

سیم کارت بین المللی چیست؟

سیم کارت های بین المللی، سیم کارت فیزیکی هستند که به گفته فروشندگان این محصول در ایران و همه کشورهای جهان به غیر از کره شمالی قابلیت آنتن دهی و استفاده دارد. این سیم کارت برای تایید هویت ( verifying  ) در سایت هایی که کاربران ایرانی را تحریم کرده اند، مانند صرافی های ارز دیجیتال و برخی وب سایت ها و یا استفاده از چت بات های هوش مصنوعی استفاده می شود.

البته استفاده اصلی از سیم کارت های بین المللی در سفر های خارجی است؛ ولی در ایران از آن برای دور زدن فیلترینگ و تحریم ها استفاده می شود؛ چرا که می توان با تغییر IP  اینترنتی که از آن استفاده می شود؛ فیلترینگ را دور زد.

 

هزینه سیم کارت بین المللی چقدر است؟

سیم کارت های بین المللی در ایران مانند هر کالای دیگر شرایط پیچیده ای دارند و در حال حاضر از قیمت نجومی 10 تا 90 میلیون تومان برخوردار است. علاوه بر این شارژ این سیم کارت ها هم به نوبه خود هزینه هنگفتی به کاربران تحمیل می کند؛ زیرا مبلغ پرداختی برای شارژ سیم کارت بین المللی شامل قیمت دلار حواله، کارمزد درگاه آنلاین و مالیات در اروپا می شود.

 

فیلترینگ، خوب یا بد؟

با توجه به این که فیلترینگ هزینه دسترسی به اینترنت را به میزان قابل توجهی بالا می برد؛ به نوعی شکاف دیجیتال در کشور را بیشتر می کند. زیرا به خاطر فیلترینگ، نابرابری درآمد و نابرابری در فرصت ها بدتر می شود و باعث می شود که گروه های محروم و افرادی که در مناطق روستایی زندگی می کنند؛ دسترسی محدود تری به اینترنت داشته باشند.

علاوه بر این تحقیقات کارکنان صندوق بین المللی پول نشان می دهد که افزایش یک درصدی در سهم کاربران اینترنت در جمعیت، رشد سرانه را از 0.1 به  0.4 درصد در جنوب صحرای آفریقا افزایش می دهد. بنابراین در رقابت بین کشوها، فیلترینگ تاثیر بسزایی دارد؛ به طوری که دسترسی نسبتا کم به اینترنت ممکن است؛ بهره وری در کشورهای نوظهور و در حال توسعه را کاهش دهد.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز


سیم کارت دائمی 0900 ایرانسل

 

این روز ها گوشی های هوشمند نیاز به سیم کارت دارند و بسیار به ارتباط سیم کارت ها مهم هستند. این روز ها  اسم ایرانسل بیش تر از همیشه در بازار سیم کارت این روز ها مورد توجه قرار گرفته است و ایرانسل هم بابت پشتیبانی بسیار عالی و خوب که مورد توجه قرار گرفته است.ایرانسل فعالیت خود را با سیم کارت های اعتباری آغاز کرد و کم کم در بازار توانست با بسته های بسیار جذاب و خوب توانست در بازار سیم کارت فعالیت کند و کم کم با سیم کارت های اعتباری در بازار برای خود جای دست و پای ایجاد کند.سیم کارت های ایرانسل نسبت به شماره های دیگر اپراتور ها بسیار مقرون به صرفه و بسیار عالی هستن برای خرید. این روز ها اپراتور ایرانسل توانسته است که سیم کارت جدید خود را با شماره 0900 ایجاد کند و برای کسانی که دنبال سیم کارت های دائمی ایرانسل هستند این کار را کند

سیم کارت دائمی 0900 ایرانسل چیست؟

با توجه به این که سیم کارت دائمی ایرانسل از نظر هزینه بسیار ارزان تر از سیم کارت اعتباری این اپراتور می باشد و از نظر ارزش و اعتبار نیز از جایگاه ویژه ای برخوردار است، اپراتور ایرانسل سیم کارت های دائمی جدید خود را با پیش شماره 0900 ارائه نموده است.

سیم کارت های دائمی ایرانسل تحت عناوین مختلف و با هدایای بخصوص در اختیار علاقمندان قرار می گیرد و کاربران در صورت تمایل می توانند بسته به نیاز و سلیقه خود از بین شماره های دائمی قابل ارائه، شماره ای متناسب با نیاز و بودجه خود تهیه نموده و از آن استفاده نماید.

 

انواع سیم کارت دائمی 0900:

در حال حاضر  متقاضیان علاقمند به خرید سیم کارت دائمی می توانند از بین سیم کارت هایی که با قابلیت ها و قیمت های متفاوت از سوی ایرانسل ارائه می گردد، سیم کارت دائمی مورد نظر خود را انتخاب نمود و خریداری نمایند.

انواع سیم کارت های دائمی 0900 ایرانسل:

 

1.     سیم کارت دائمی 0900  (تک ستاره )

سیم کارت دائمی 0900 با عنوان تک ستاره ارزان ترین سیم کارت دائمی ارائه شده از سوی اپراتور ایرانسل می باشد که با قیمت 900،000 تومان، از 90 گیگابایت اینترنت رایگان سه ماهه برخوردار است. البته هدایای دیگر سیم کارت دائمی تک ستاره به شرح ذیل است:

هدایای ماهانه سیم کارت دائمی تک ستاره به مدت سه ماه

·        900 دقیقه مکالمه با خطوط داخلی کشور ( ماهانه )

·        900 عدد پیامک به خطوط داخلی کشور ( ماهانه )

·        30 گیگابایت اینترنت ( ماهانه )

·        سقف مصرف مجاز 190،000 تومان

 

2.     سیم کارت دائمی 0900  (دو ستاره )

سیم کارت دائمی 0900 با عنوان دو ستاره که از 144  گیگابایت اینترنت رایگان نه ماهه برخوردار است؛ با قیمت 1،900،000 تومان، قابل خریداری می باشد. ویژگی های سیم کارت دائمی 0900 دو ستاره به شرح ذیل می باشد:

هدایای ماهانه سیم کارت دائمی دو ستاره به مدت نه ماه

·        900 دقیقه مکالمه با خطوط داخلی کشور ( ماهانه )

·        900 عدد پیامک به خطوط داخلی کشور ( ماهانه )

·        16 گیگا بایت اینترنت ( ماهانه )

·        سقف مصرف مجاز 290،000 تومان

 

3.     سیم کارت دائمی 0900  (سه ستاره )

سیم کارت دائمی 0900 با عنوان سه ستاره با قیمت 2،900،000 تومان، مناسب متقاضیانی است که هم می خواهند یک سیم کارت با قیمت مناسب داشته باشند و هم از خدمات بی نظیر یک سیم کارت دائمی لذت ببرند. این سیم کارت نسبتا اقتصادی از 288 گیگابایت اینترنت یک ساله برخوردار بوده و هدایای آن به شرح ذیل است:

هدایای ماهانه سیم کارت دائمی سه ستاره به مدت 12 ماه

·        900 دقیقه مکالمه با خطوط داخلی کشور ( ماهانه )

·        900 عدد پیامک به خطوط داخلی کشور ( ماهانه )

·        24 گیگابایت اینترنت ( ماهانه )

·        سقف مصرف مجاز 390،000 تومان

 

4.     سیم کارت دائمی 0900  (چهار ستاره )

سیم کارت دائمی 0900 با عنوان چهار ستاره یکی از مقرون به صرفه ترین سیم کارت های دائمی ایرانسل می باشد که با  360 گیگابایت اینترنت رایگان یک ساله  با قیمت 4.900،000 تومان، در دسترس علاقمندان قرار دارد.  ویژگی های سیم کارت دائمی چهار ستاره به شرح ذیل  است:

هدایای ماهانه سیم کارت دائمی چهار ستاره به مدت 12 ماه

·        900 دقیقه مکالمه با خطوط داخلی کشور ( ماهانه )

·        900 عدد پیامک به خطوط داخلی کشور ( ماهانه )

·        30 گیگابایت اینترنت ( ماهانه )

·        سقف مصرف مجاز 390،000 تومان

 

5.     سیم کارت دائمی 0900  ( پنج ستاره )

سیم کارت دائمی 0900 با عنوان پنج ستاره از لحاظ رند بودن بعد از شماره های شش ستاره قرار دارد که نسبت به آنها قیمت مقرون به صرفه تری دارند. این سیم کارت دائمی با 480 گیگابایت اینترنت یک ساله با قیمت 7،900،000 تومان، از ویژگی های زیر برخوردار است:

هدایای ماهانه سیم کارت دائمی 5 ستاره به مدت 12 ماه:

·        900 دقیقه مکالمه با خطوط داخلی کشور ( ماهانه )

·        900 عدد پیامک به خطوط داخلی کشور ( ماهانه )

·        40 گیگابایت اینترنت ( ماهانه )

·        سقف مصرف مجاز 390،000 تومان

 

6.     سیم کارت دائمی 0900  ( شش ستاره )

سیم کارت دائمی 0900 با عنوان شش ستاره بهترین و خاص ترین شماره دائمی ایرانسل می باشد که شامل 600 گیگابایت  اینترنت رایگان یک ساله بوده و  با قیمت 9،900،000 تومان، با تحویل رایگان قابل خریداری می باشد. این سیم کارت دائمی فوق العاده از ویژگی های زیر برخوردار است:

هدایای ماهانه سیم کارت دائمی شش ستاره به مدت 12 ماه

·        900 دقیقه مکالمه با خطوط داخلی کشور ( ماهانه )

·        900 عدد پیامک به خطوط داخلی کشور ( ماهانه )

·        50 گیگابایت اینترنت ( ماهانه )

·        سقف مصرف مجاز 390،000 تومان

 

7.     سیم کارت دائمی 0900 شماره ویژه

سیم کارت دائمی  0900 با عدد سال تولد یکی از منحصر بفرد ترین سیم کارت های ارائه شده از سوی اپراتور ایرانسل می باشد که با 90 گیگابایت اینترنت رایگان سه ماهه با قیمت 900،000 هزار تومان در دسترس علاقمندان خواهد بود. برخی از ویژگی های دیگر این سیم کارت هیجان انگیز به شرح ذیل است:

هدایای ماهانه سیم کارت دائمی سال تولد به مدت 3 ماه

·        900 دقیقه مکالمه با خطوط داخلی کشور ( ماهانه )

·        900 عدد پیامک به خطوط داخلی کشور ( ماهانه )

·        30 گیگابایت اینترنت ( ماهانه )

·        سقف مصرف مجاز 190،000 تومان

با توجه به این که سیم کارت انتخابی پس از تکمیل مراحل خرید و واریز وجه، به نشانی اعلام شده از سوی خریدار به صورت کاملا رایگان ارسال می گردد؛ لازم است در هنگام مراجعه مامور تحویل سفارش، فردی که سیم کارت به نام او ثبت شده یکی از مدارک شناسایی معتبر و نسخه چاپی فرم ثبت نام را به همراه داشته باشد و جهت احراز هویت به مامور تحویل سفارش ارائه دهد.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



چگونه استعلام صاحب سیم کارت را کسب کنیم؟

 

شاید این روز ها مهم ترین وسیله ایی که در جهان وجود دارد گوشی های هوشمند هستند که برای ارتباطات و کار های روزمره بسیار مهم هستند. اما این ارتباط از طریق گوشی های هوشمند نیازمند سیم کارت های دائمی یا اعتباری هستند که برای ارتباط بسیار مهم هستند و به نوعی قلب گوشی برای ارتباط هستند.درست است که سیم کارت ها بسیار کوچک هستند و از قابلیت های بسیاری برخوردار هستند برای گوشی های هوشمند ولی بسیار اهمیت دارند که اگر نباشند بسیاری از کارها و برنامه های داخل گوشی انجام نمی شود و عملا گوشی ها بلا استفاده می شوند و فقط برای بازی بسیار مناسب است که جایگزین کنسول های بازی شوند و یا جایگزین تلویزیون برای دیدن فیلم ها شوند.به همین خاطر مراقبت از سیم کارت ها برای اقارد باید بسیار مهم باشد تا برای آنها اتفاقی نیافتد

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی بسیاری از خدمات و امکانات به صورت مجازی در اختیار افراد قرار می گیرد، حتی امکان برخورداری از برخی خدمات تنها به افرادی تعلق می گیرد که کد ملی و شماره تلفن آنها با هم مطابقت داشته باشد. به همین خاطر لازم است؛ نسبت به استعلام سیم کارتی که از آن استفاده می کنید؛ اقدام نمایید تا مطمئن شوید سیم کارت به نامتان است.

 

قوانین مربوط به تعیین مالکیت خط

فرقی نمی کند سیم کارتتان دائمی باشد یا اعتباری، متعلق به اپراتور همراه اول باشد یا رایتل، در هر صورت مالک سیم کارت باید همواره در حفظ و نگهداری آن کوشا باشد. زیرا کوچکترین بی دقتی می تواند ضررهای جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

البته در قانون نیز به طور خاص به این موضوع تاکید شده و از افراد خواسته شده تا به هیچ وجه اجازه ندهند از اطلاعات هویتی آنها سوء استفاده گردد. برخی از این قوانین مهم به شرح ذیل می باشد:

·        قابل توجه است که مالکیت سیم کارت یک امر محرمانه است و اطلاعات مربوط به آن نیز محرمانه است. به همین خاطر نمی توانید از اپراتورها درخواست دریافت اطلاعات مالک را نمایید.

·        قطعا تمامی اپراتورهای تلفن همراه از جمله همراه اول و ایرانسل قادر به تعیین مالکیت سیم کارت می باشند؛ ولی در تمامی روش های موجود شما می بایست سیم کارت فعال را نزد خود داشته باشید.

·        برای تغییر مالکیت سیم کارت راه های گوناگونی وجود دارد؛ به گونه ای که شما می توانید سیم کارتی که مدت زیادی از آن استفاده می کنید و به نامتان نیست را به نام خود کنید. پس اگر مالک سیم کارتتان نیستید و خط شما هنوز فعال است؛ می توانید با مراجعه به اپراتورها خدمات مربوطه را برای تغییر مالکیت دریافت کنید.

·        گاهی اوقات ممکن است؛ افرادی برای شما مزاحمت به وجود آورند. تنها راه فهمیدن مالک سیم کارتی که مزاحمتان می شود؛ این است که شکایت قضایی انجام دهید. توجه داشته باشید اپراتورها بدون در دست داشتن دستور قضایی نمی توانند اطلاعات شخصی افراد را در اختیارتان قرار دهند.

 

نحوه استعلام سیم کارت

به طور کلی روش های متعددی برای استعلام صاحب سیم کارت وجود دارد؛ ولی یکی از راحت ترین و آسان ترین روش ها ارسال کد ملی خود به شماره 3000504901 می باشد. بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای جلوگیری از سوء استفاده و کاهش تخلفات از اطلاعات مشترکین، افراد می توانند با ارسال کد ملی خود به شماره اعلام شده، از تعداد سیم کارت هایی که به نامشان است؛ مطلع شوند.

علاوه بر این مشترکین می توانند با مراجعه به سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکین ارتباطات سیار، نسبت به تعداد سیم کارت هایی که به نامشان است؛ آگاهی پیدا کنند. این استعلام هر ده روز یکبار امکان پذیر بوده و تمامی سیم کارت های اپراتورهای گوناگون که به نام مشترک می باشد را مشخص می کند. در صورت بروز هرگونه مغایرت مشترک می تواند با ارائه کارت ملی به اپراتور مربوطه مراجعه نموده و نسبت به مسدود سازی شماره مورد نظر اقدام نماید.

 

تعیین مالکیت سیم کارت در اپراتور ایرانسل

اگر سیم کارت دائمی یا اعتباری در اختیار دارید که متعلق به اپراتور ایرانسل می باشد، اما نمی دانید مالک سیم کارت چه کسی است؛ می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

·        شماره گیری کد دستوری  # 80 * ( ستاره 80 مربع )

·        مراجعه به سوپر اپلیکیشن ایرانسل من

پس از دریافت برنامه، مشترک باید وارد سایت ایرانسل من شده و شماره سیم کارت را وارد نماید. پس از دریافت کد و تایید صلاحیت ورود کاربر، نام و نام خانوادگی مالک سیم کارت قابل مشاهده خواهد بود.

·        مراجعه به نسخه تحت وب ایرانسل من

در این روش مشترک باید در نسخه تحت وب به بخش اطلاعات پرونده مراجعه نماید تا بتواند نام مالک سیم کارت را ببیند.

 

استعلام صاحب سیم کارت در اپراتور همراه اول

برای اطلاع از مالکیت سیم کارت دائمی همراه اول یا سیم کارت اعتباری همراه اول که متعلق به اپراتور همراه اول می باشد، مشترکین باید از روش های ذیل استفاده نمایند:

·        اپلیکیشن همراه من

ابتدا باید مشترک برنامه همراه من را نصب نموده و به وب سایت مورد نظر مراجعه کند و ثبت نام اولیه را انجام دهد. بعد از ثبت نام و ورود به اپ همراه من، مشترک باید شماره مورد نظر را وارد نموده و سپس کدی ورودی که برای مشترک ارسال می شود را وارد کند. بعد از وارد کردن کد ورودی، مشترک باید یک رمز هشت کاراکتری که ترکیبی از اعداد و حروف می باشد را تعیین کند که بعد از تایید رمز، مشترک می تواند وارد صفحه اصلی برنامه می شود. در نوار بالایی اپلیکیشن اطلاعات مربوط به مالک سیم کارت قابل روئیت می باشد .

·        شماره گیری کد دستوری # 123 * ( ستاره 123 مربع )

 

استعلام صاحب سیم کارت در اپراتور رایتل

اگر سیم کارت دائمی رایتل یا سیم کارت اعتباری رایتل دارید و میخواهید اطلاعات مالک آن را مشاهده کنید از روش های زیر استفاده کنید:

·        مراجعه به اپلیکیشن رایتل من

·        نسخه تحت وب رایتل من

برای این کار باید ابتدا داخل سایت ثبت نام کنید؛ سپس به محض ورود مشخصات کامل مالک سیم کارت را مشاهده نمایید.

·        شماره گیری کد دستوری  # 211 * ( ستاره 211 مربع )

 

اهمیت استعلام سیم کارت

اگر از مالکیت سیم کارت خود مطمئن نیستید، باید هر چه سریعتر نسبت به استعلام مالکیت سیم کارت اقدام نمایید. در صورتی که سیم کارت به نامتان نیست و از آن استفاده می کنید؛ توصیه می شود هر چه سریعتر با مالک اصلی سیم کارت تماس گرفته و با در دست داشتن مدارک شناسایی معتبر و سیم کارت روشن به اپراتور مربوطه مراجعه نموده و نسبت به تغییر مالکیت اقدام نمایید.

اگر در استعلامی که انجام دادید، اطلاعاتی مربوط به یک شماره ناشناس وجود دارد یا شماره ای دیده می شود که به نام شماست؛ ولی سیم کارت مورد نظر در دسترسمان نیست، بهتر است؛ هر چه سریعتر نسبت به مسدود سازی آنها اقدام نمایید. زیرا بر اساس قانون، شما مالک سیم کارت شناخته می شوید و در صورت وقوع جرم یا سوء استفاده از سیم کارت، شما مسئول بوده و باید خسارت های مالی یا جانی وارد شده را جبران نمایید.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز


بسته های بلند مدت اینترنت در اپراتور ایرانسل

 

این روز ها دیگر در جهان کسی نیست که از اینترنت استفاده نکند و همه مردم اکثر کار هایشان را از طریق اینترنت های پر سرعت انجام می دهند. این روزها اینترنت در ایران هم مانند سایر کشور ها بسیار مهم شده است و همه کار ها از طریق اینترنت انجام می شود.این روز ها اپراتور ها در تلاش هستند که بهترین خدمات اینترنتی خود را به مردم می دهند و در تلاش هستند که اینترنت بسیار پرسرعت را بدهند.اما این روز ها یک مشکلی که مردم با سرویس ها و بسته های اینترنت  دارند آن هم نبود بسته های بلند مدت است که اپراتور ها از آن استفاده نمی کنند.ا وجود آن که برای کاربران بهتر است که از بسته های طولانی مدت و مقرون به صرفه استفاده کنند؛ ولی در حال حاضر دیگر این امکان مانند گذشته برای مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری اپراتورهای همراه اول و ایرانسل وجود ندارد.

بسته های بلند مدت اینترنت در اپراتور ایرانسل

در اپراتور ایرانسل نیز مانند اپراتور همراه اول دیگر بسته های طولانی مدت و یا نامحدود ارائه نمی شود و کاربران باید از بین گزینه های موجود، بهترین و باصرفه ترین بسته بلند مدت را انتخاب نمایند. البته در حال حاضر بسته های بلند مدت ایرانسل بسته های دو ماهه و سه ماهه هستند که با حساب مالیات بر ارزش افزوده به قیمت 39،240 هزار تومان و 67،580 هزار تومان در دسترس کاربران این اپراتور قرار می گیرد.

در ادامه برای آگاهی مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل و سیم کارت اعتباری ایرانسل، اطلاعات مربوط به بسته های طولانی مدت ایرانسل را در جدول زیر قرار دادیم تا کاربران بتوانند به راحتی بعد از آگاهی از مشخصات بسته ها، نسبت به خرید و فعال سازی بسته مورد نظر اقدام نمایند:

بسته های طولانی مدت ایرانسل برای مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری

نوع بسته

مدت اعتبار

قیمت با احتساب مالیات

کد فعال سازی

7 گیگا بایت

6 صبح تا 12 ظهر

8،175 تومان

# 3 * 5 * 555 *

و شماره گیری عدد 10

10 گیگابایت

6 صبح تا 12 ظهر

9،810 تومان

# 3 * 5 * 555 *

و شماره گیری عدد 11

30 گیگابایت

2 تا 7 صبح

9،810 تومان

# 3 * 5 * 555 *

و شماره گیری عدد  9

بک گیگابایت

یک ماهه

11،445 تومان

# 3 * 5 * 555 *

و شماره گیری عدد 1

2 گیگا بایت

یک ماهه

15،2560 تومان

# 3 * 5 * 555 *

و شماره گیری عدد 2

3 گیگا بایت

یک ماهه

20،710 تومان

# 3 * 5 * 555 *

و شماره گیری عدد 3

4 گیگا بایت

یک ماهه

23،217 تومان

# 3 * 5 * 555 *

و شماره گیری عدد 4

5 گیگا بایت

یک ماهه

25،724 تومان

# 3 * 5 * 555 *

و شماره گیری عدد 5

7 گیگا بایت

یک ماهه

30،738 تومان

# 3 * 5 * 555 *

و شماره گیری 6

10 گیگابایت

دو ماهه

39،240 تومان

# 4 * 5 * 555 *

و شماره گیری عدد 1

15 گیگابایت

سه ماهه

67،580 تومان

# 4 * 5 * 555 *

و شماره گیری عدد 6

 

نگاهی کوتاه به جدول فوق نشان می دهد هر چقدر حجم بسته خریداری شده از سوی مشترک بیشتر باشد، قیمت اینترنت به صرفه تر و ارزان تر خواهد بود؛ بنابراین تنها راه مدیریت هزینه های این بخش، خرید بسته هایی با حجم بیشتر می باشد.

 

نحوه فعال سازی بسته های اینترنت ایرانسل

مشترکین سیم کارت دائمی یا اعتباری ایرانسل که تمایل دارند؛ بسته های طولانی مدت ایرانسل را خریداری و فعال نمایند می توانند از روش های زیر برای این کار استفاده نمایند:

·        استفاده از کدهای دستوری که در جدول فوق آمده است

·        مراجعه به سوپر اپلیکیشن ایرانسل من

·        مراجعه به سایت ایرانسل در بخش خرید آنلاین اینترنت همراه

نکات و شرایط مهم

·        قیمت بسته های اینترنت برای سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل یکسان می باشد.

·        بسته هایی که از طریق وب سایت خریداری می شوند؛ قابلیت تمدید خودکار ندارد.

·        بسته های 500 مگابایت و بیشتر زمانی به صورت خودکار تمدید می شوند که باقیمانده حجم بسته به 50 مگابایت رسیده و یا زمان انقضای بسته به پایان رسیده باشد. 

·        در صورت خرید بیش از یک بسته تمدید خودکار در مورد آخرین بسته خریداری شده اتفاق می افتد.

·        تاریخ شروع استفاده از هر بسته خریداری شده، معادل تاریخ خرید بسته خواهد بود. حتی اگر بیش از یک بسته خریداری شود.

·        تعرفه مصرف آزاد و بسته اینترنت همراه، برای پیام رسان های داخلی به یک سوم کاهش یافته است.

·        پیام های خرید، حجم مانده و اتمام بسته از طریق سیستم برای مشترکین ارسال می گردد.

·        مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل برای بررسی جزئیات حجم بسته می توانند به اپلیکیشن ایرانسل من مراجعه نمایند و یا کد دستوری # 4 * 1 * 555 *  ( ستاره 555 ستاره 1 ستاره 4 مربع ) را شماره گیری نمایند.

·        مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل توجه داشته باشند؛ برای غیر فعال سازی بسته ای که با تمدید خودکار خریداری شده است، می توانند به اپلیکیشن ایرانسل من مراجعه نموده و یا کد دستوری  # 9 * 5 * 555 * ( ستاره 555 ستاره 5 ستاره 9 مربع ) را از خط خود شماره گیری نمایند.

·        مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل می توانند پس از اتمام حجم بسته اینترنت ماهانه تا حجم 100 مگابایت از اینترنت مصرف آزاد ( با تعرفه 1/0 ريال به ازاء هر کیلو بایت ) استفاده کنند. پس از پایان حجم مذکور ضروریست برای دسترسی مجدد به شبکه اینترنت نسبت به خرید بسته جدید اقدام نمایند.

 

نحوه مدیریت اینترنت مصرف آزاد در اپراتور ایرانسل

مشترکین توجه داشته باشند؛ بسته های اینترنت همراه اپراتور ایرانسل دارای حجم و اعتباری زمانی مشخص هستند که وقتی به پایان برسند؛ به صورت پیش فرض مصرف اینترنت کاربر قطع نمی شود و مصرف اینترنت کاربر به صورت آزاد محاسبه می گردد که قطعا هزینه بیشتری خواهد داشت. در نتیجه برای صرفه جویی در هزینه های این بخش پیشنهاد می شود با استفاده از روش های زیر نسبت به غیر فعال سازی مصرف آزاد اینترنت اقدام نمایید:

·        شماره گیری کد دستوری # 3 * 2 * 3 555 * ( ستاره 555 ستاره 3 ستاره 2 ستاره 3 مربع )

·        مراجعه به سوپر اپلیکیشن ایرانسل من یا وب اپلیکیشن ایرانسل من ( نوار پایین صفحه / سایر / پرونده / تنظیمات / طرح کنترل مصرف آزاد )

البته مشترکین می توانند در مواقع ضروری که فرصت خرید و فعال کردن بسته های اینترنت را ندارند با شماره گیری کد دستوری  # 4 * 3 * 555 * ( ستاره 555 ستاره 3 ستاره 4 مربع ) مصرف اینترنت به صورت آزاد را دوباره فعال سازند. این کار از طریق سوپر اپلیکیشن ایرانسل من نیز مقدور است. 

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



کدهای دستوری پرکاربرد رایتل

 

شاید این روز ها دیگر کسی نباشد که اسم سیم کارت های رایتل را نشنیده باشد یا تبلیغات ان را ندیده باشد . رایتل که در این سال ها همیشه به خاطر اینترنت خوبش معروف بوده است و توانسته است که در بازار سیم کارت تا حدودی محبوب شود.اما این روز ها بسیاری از افرادی که سیم کارت های رایتل را خریداری می کنند نیاز به کد ها دستوری این اپراتور خوب را دارند و میخواهند که بسیار راحت از سیم کارت و گوشی هایشان استفاده کنند.این روز ها همه اپراتور های سیم کارت برای اینکه مردم بتوانند به راحتی از سیم کارت ها استفاده کنند از کد های دستوری استفاده می کنند که رایتل هم از این اپراتور ها جدا نیست.این کار حتی برای مشتریان سیم کارت هم بسیار کار بسیار آسان می کند و آنها را دستور عمل هایی که بسیار خسته کننده است بی نیاز می کند و کار را اسان تر می کند

اگر مشترک سیم کارت دائمی رایتل یا سیم کارت اعتباری رایتل هستید، در این مطلب می توانید لیست کاملی از پرکاربردترین کدهای دستوری مورد نیاز خود را پیدا کنید:

 

·        کد دستوری خرید بسته و شارژ

کد دستوری # 200 * ( ستاره دویست مربع ) به عنوان یکی از پرکاربردترین کدهای دستوری رایتل است که این امکان را به مشترکین اعتباری رایتل می دهد تا نسبت به خرید شارژ و خرید بسته اینترنت اقدام نمایند. این کد دستوری همچنین امکان اعلام وضعیت بسته اینترنت، شارژ یا صورت حساب پیامک و مکالمه را نیز برای مشترک فراهم می کند.

 

·        کد دستوری شارژ شورانگیز

مشترکینی اعتباری رایتل که تمایل دارند تا 25 درصد شارژ بیشتر دریافت کنند؛ می توانند کدهای دستوری # 200 *  ( ستاره  200 مربع )، # 724 *  ( ستاره  724 مربع )،  # 780 * ( ستاره  780 مربع ) و  # 789 *  ( ستاره  789 مربع ) را شماره گیری نموده و از این شارژ بیشتر برای ارسال پیامک، مکالمه و اینترنت استفاده کنند.

 

·        کد دستوری بسته مکالمه نامحدود

بر اساس این طرح، مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری رایتل می توانند از ساعت 12 ظهر پنج شنبه تا 12 ظهر روز جمعه به مدت 24 ساعت به صورت نامحدود با تمامی خطوط فعال در کشور مکالمه نامحدود داشته باشند. کد دستوری # 225 * ( ستاره 225 مربع ) کد مورد نیاز علاقمندان به این طرح می باشد که بعد از شماره گیری، تنها با پرداخت 5 هزار تومان فعال شده و تا 90 درصد هزینه مکالمات مشترکین را کاهش می دهد.

 

·        کد دستوری مدیریت سرویس تماس از دست رفته

شاید شما هم تمایل داشته باشید تا بدانید در زمانی که بنا به هر دلیلی گوشی تلفن همراهتان خاموش بوده و یا از دسترس خارج شده بود؛ چه کسانی با شما تماس گرفته اند. این امکان برای مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری رایتل با شماره گیری کد دستوری # 130 *  ( ستاره 130 مربع ) وجود دارد.

 

·        کد دستوری مدیریت گزارش تماس

 کد دستوری # 130 *  ( ستاره 130 مربع ) قابلیت جدیدی را در اختیار مشترکین اعتباری رایتل قرار می دهد و برای آنها این امکان را ایجاد می کند تا بعد از هر تماس پیامی مبنی بر هزینه تماس، مدت مکالمه و باقی مانده اعتبار خود را دریافت کنند. البته این سرویس به صورت پیش فرض برای کلیه مشترکین رایتل فعال می باشد، اما مشترک اعتباری با شماره گیری این کد دستوری امکان انجام تنظیمات مرتبط با این سرویس را خواهند داشت.

 

·        کد خرید بسته های پیشنهاد دست دوز

بسته های پیشنهادی مکالمه و اینترنت که بر اساس نیاز و الگوی مصرف مشترک به صورت کاملا تخصصی برای هر مشترک در نظر گرفته می شود؛ بسته دست دوز رایتل نامیده می شود.

 کد دستوری برای فعال سازی این سرویس مقرون به صرفه و هیجان انگیز # 222 *  ( ستاره 222 مربع ) می باشد که بعد از شماره گیری آن، هر مشترک می تواند بسته های پیشنهادی اپراتور رایتل که بر اساس الگوی مصرف کاربر می باشد را مشاهده نموده و با ارسال شماره مورد نظر نسبت به فعال سازی آن اقدام نماید.

 

·        کد دستوری رومینگ بین الملل

سرویس رومینگ بین الملل به عنوان یک سرویس پرکاربرد در سفرهای خارج از کشور، این امکان را برای مشترک ایجاد می کند تا بدون خرید سیم کارت کشور میزبان، سرویس رومینگ بین الملل را فعال کرده و با شماره خود با دوستان و آشنایان در ایران ارتباط برقرار کند.

امکان برقراری ارتباط و ارسال پیامک در بیش از 140 کشور دنیا در اپراتور رایتل به راحتی با شماره گیری کد دستوری # 210 * ( ستاره 210 مربع ) فراهم می شود.

 

·        کد دستوری اعلام وضعیت سیم کارت

با شماره گیری کد دستوری # 210 *  ( ستاره 210 مربع ) مشترکین رایتل می توانند از تعداد سیم کارت دائمی یا اعتباری که به نام آنها ثبت شده است، مطلع شده و شماره های آن را مشاهده نمایند. بعد از مشاهده شماره، مشترک می تواند در صورت تمایل سیم کارتی که از آن بی اطلاع است را سلب امتیاز کند.

 

·        کد دستوری سرویس راینواز

سرویس هیجان انگیز راینواز که به جای صدای خسته کننده بوق انتظار، موسیقی مورد نظر مشترک را برای مخاطبین پخش می کند با شماره گیری کد دستوری # 210 *  ( ستاره 210 مربع ) فعال می شود.

 

·          کد دستوری مدیریت خدمات پیامکی انبوه و ارزش افزوده

اگر به عنوان مشترک سیم کارت دائمی یا اعتباری رایتل تمایل دارید تا از سرویس خدمات پیامکی انبوه و ارزش افزوده خود مطلع شوید؛ کد دستوری # 800 *  ( ستاره 800 مربع ) یا  # 195 *  ( ستاره 195 مربع ) را شماره گیری کنید. 

پس از شماره گیری این کد دستوری گزینه خدمات فعال، قطع تبلیغات، قطع خدمات محتوایی، تبلیغ از خط شخصی و هزینه خدمات ارزش افزوده برای مشترک به نمایش در خواهد آمد.

 

·        کد دستوری انتقال اعتبار

در اپراتور رایتل برای مشترکین دیتا و اعتباری رایتل این امکان وجود دارد تا با شماره گیری کد دستوری # 133 * ( ستاره 133 مربع ) از خط خود به مشترکین اعتباری دیگر اعتبار ریالی انتقال دهند.

 

·        کد دستوری صورت حساب

کد دستوری # 140 *  ( ستاره 140 مربع ) به مشترکین اعتباری این فرصت را می دهد تا از میزان اعتبار باقی مانده خود مطلع شوند. البته مشترکین سیم کارت دائمی رایتل نیز می توانند با شماره گیری این کد دستوری صورت حساب پایان دوره خود را مشاهده نمایند.

 

·        کد دستوری هدیه تولد

بر اساس اعلام اپراتور رایتل، کلیه مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری رایتل می توانند در روز تولدشان با شماره گیری کد دستوری  # 232 * ( ستاره 232 مربع ) 2 گیگابایت اینترنت رایگان یا یک ساعت مکالمه رایتلی و غیر رایتلی هدیه بگیرند.

 

·        کد دستوری به جای من

اگر به عنوان مشترک رایتل در شرایط اضطراری قرار گرفتید و به شارژ احتیاج دارید اما موجودیتان کافی نمی باشد؛ می توانید با شماره گیری کد دستوری # 444 * ( ستاره 444 مربع ) از یک نفر دیگر بخواهید؛ هزینه مکالمه شما را پرداخت نماید.

 

·        کد دستوری سرویس کودک و نوجوان

در این سرویس اپراتور رایتل این امکان را برای والدین فراهم نموده است تا با اطمینان بیشتری دسترسی فرزندان خود را به اینترنت مدیریت کنند. برای این کار والدین می توانند کد دستوری # 456 * ( ستاره 456 مربع ) را شماره گیری نموده و گزینه فعال سازی اینترنت کودک و نوجوان را انتخاب نمایند.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز


مشکلات خرید سیم کارت ایرانی برای اتباع غیر ایرانی

 

شاید این روزها دیگر کسی نباشد در دنیای مدرن که از گوشی های هوشمند استفاده نکند و همه مردم از این وسیله برای کوچک ترین کار هایی که دارند بهره می برند و استفاده می کنند. در دنیای امروزی یکی از کاربردی ترین وسیله ها گوشی های هوشمندی هستند که مردم استفاده می کنند و به دهکده جهانی هم می توان از طریق این گوشی ها وصل شویم با دوستانمان در سراسر جهان حرف بزنیم.اما هر از گاهی برای کسانی که خارج از کشور خود زندگی می کنند و می خواهند که با دوستان خود در ارتباط باشند به مشکل می خورند و حتی برای بعضی از آنها زندگی در یک کشور غریب بسیار سخت و دشوار می شود و افراد نیاز دارند که با دوستان خویش ارتباط گیرند.زیرا از یک طرف برای برقراری هر نوع ارتباط، با دوستان و عزیزان باید از این طریق اقدام کرد و از طرف دیگر انجام بسیاری از کارهای شخصی، اداری، فرهنگی،  اطلاع رسانی و... با استفاده از یک سیم کارت معتبر، آسان تر وسریع تر خواهد بود.

خرید سیم کارت در یک کشور خارجی قطعا یکی از اصلی ترین چالش های افراد مهاجر می باشد. افرادی که به کشور ایران مهاجرت کرده اند؛ نیز از این قاعده مستثنی نیستند و قطعا برای خرید سیم کارت ایرانی، با چالش هایی روبرو هستند. در ایران بر اساس قانون، اتباع خارجی می توانند با ارائه مدارک قانونی مورد نیاز به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه نموده و سیم کارت مورد نظر خود را خریداری نمایند.

حال سوال اینجاست آیا اتباع غیر ایرانی که بنا به هر دلیلی در ایران زندگی می کنند؛ با طی کردن تمام مراحل قانونی، می توانند به همین راحتی که در قانون ذکر شده، یک سیم کارت ایرانی به نام خود تهیه کنند یا نه؟

 

خرید سیم کارت برای اتباع غیر ایرانی

همان طور که گفته شد همه اتباع غیر ایرانی که به صورت قانونی در کشور اقامت دارند؛ می توانند به راحتی با ارائه مدارک مورد نیاز، هر سیم کارتی ( دائمی یا اعتباری ) که تمایل دارند را به نام خود خریداری نمایند. مطابق این قانون، اتباع غیر ایرانی که به صورت قانونی در کشور اقامت دارند؛ محدودیتی در انتخاب نوع اپراتور و نوع سیم کارت نداشته و به راحتی می توانند با مراجعه به مراکز فروش سیم کارت یا دفاتر پیشخوان دولت، سیم کارت شخصی خود را خریداری نمایند.

 البته به نظر می رسد؛ آنچه در عمل اتفاق افتاده به همین راحتی که به نظر میرسد؛ نیست. زیرا حداقل بسیاری از افغان های ساکن در ایران برای آن که در خرید سیم کارت ایرانی به مشکل برنخورند؛ از یک ایرانی برای به نام زدن سیم کارت کمک می گیرند که در این صورت مالک حقیقی و استفاده کننده سیم کارت یک تبعه غیر ایرانی است؛ ولی سند مالکیت به نام یک فرد ایرانی است.

البته در این روش در صورت هرگونه سوء استفاده از سیم کارت، مالک ایرانی مسئول بوده و باید پاسخگو باشد. ضمن این که در صورت عدم دسترسی به مالک سیم کارت، امکان استفاده از برخی خدمات و سرویس ها برای کاربر خارجی سیم کارت وجود نخواهد داشت.

 

مدارک مورد نیاز برای خرید سیم کارت ایرانی برای اتباع غیر ایرانی

اتباع غیر ایرانی که به صورت قانونی در ایران زندگی می کنند؛ برای خرید سیم کارت دائمی و اعتباری هر یک از اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به صورت حضوری به دفاتر فروش و یا دفاتر پیشخوان دولت مراجعه نمایند.

مدارک مورد نیاز اتباع غیر ایرانی برای خرید سیم کارت ایرانی شامل:

·        گذرنامه معتبر

·        مدارک شناسایی معتبر

·        اجازه اقامت در ایران یا کارت پناهندگی

البته شایان ذکر است که اتباع غیر ایرانی برای خرید سیم کارت با محدودیت هایی مواجه هستند و برخلاف ایرانیان که می توانند در صورت تمایل تا 10 سیم کارت اعتباری یا دائمی را به نام خود سند بزنند؛ اتباع غیر ایرانی تنها می توانند مالکیت سه سیم کارت ایرانی را به نام خود ثبت نمایند. ولی با این وجود خیلی از این افراد غیر ایرانی از خرید حتی یک سیم کارت هم عاجز هستند؛ چه برسد به خرید سه سیم کارت؟

 

مشکلات پیش روی اتباع غیر ایرانی برای خرید سیم کارت ایرانی

اگر قانون به همین سادگی و صراحت، مراحل خرید سیم کارت را بیان نموده است، پس چرا بسیاری از اتباع حتی با اجازه اقامت هم امکان خرید سیم کارت ایرانی را ندارند؟

بررسی ها نشان می دهد؛ مهم ترین و اصلی ترین مشکلات اتباع غیر ایرانی برای خرید سیم کارت ایرانی در موارد ذیل خلاصه می شود:

 

·        عدم آگاهی از قوانین

فروش سیم کارت به اتباع خارجی یکی از بزرگترین چالش های کارکنان جدید و ناآشنا با قوانین دفاتر پیشخوان دولت می باشد که به دلیل عدم آگاهی از قوانین، ناخواسته مراحل خرید و ثبت سند سیم کارت را برای این افراد طولانی تر و پیچیده  تر می سازد.

 

·        عدم هماهنگی

با توجه به این که بعد از مراجعه اتباع غیر ایرانی به دفاتر پیشخوان دولت و ارائه مدارک معتبر، به غیر از این تائید مدارک شناسایی توسط متصدی در این مراکز، بخش های دیگری هم برای تایید مدارک شناسایی دخیل هستند، لازم است هماهنگی و همکاری های لازم بین آنها به طور دقیق پیش بینی گردد.

ولی متاسفانه به دلیل عدم پیش بینی این فرایند، روند خرید و ثبت مالکیت سیم کارت در یک چرخه معیوب و طولانی قرار می گیرد که در نهایت باعث می شود تا مراجعه کننده از خرید قانونی سیم کارت پشیمان گردد.

 

·        مشکلات سامانه ای

برای ثبت مالکیت و فعال سازی یک سیم کارت باید استعلامات لازم از سامانه پژواک ( استعلام کد فراگیر اتباع افغانستانی ساکن ایران ) و سامانه شاهکار ( شبکه احراز هویت کاربران) دریافت گردد که معمولا این فرایند با مشکل مواجه بوده و نتیجه استعلامات به درستی مشخص نمی گردد و در نهایت به دلیل منفی بودن این استعلامات، فرایند ثبت مالکیت سیم کارت تکمیل نمی گردد.

 

نحوه ثبت شکایات

با توجه به این که فرایند اعلام شده برای خرید سیم کارت ایرانی برای اتباع غیر ایرانی، بر اساس مصوبات کمیسیون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بوده و همه اپراتورها موظف به اجرای آن هستند؛ در صورت بروز هرگونه مشکل یا مواجهه با عملکرد سلیقه ای دفاتر پیشخوان دولت، فرد متقاضی می تواند از طریق روش های زیر شکایت خود را ثبت نماید تا در اسرع وقت به آن رسیدگی گردد:

1.      تماس با شماره 195

2.      مراجعه به سامانه 195 به آدرس https://195

قطعا خرید قانونی سیم کارت ایرانی توسط اتباع غیر ایرانی، باعث ثبت اطلاعات هویتی کاربر سیم کارت شده که همین امر بروز تخلفات و مشکلات احتمالی را کاهش می دهد. ضمن این که در صورت بروز هر نوع مشکل به راحتی امکان پیگیری و اقدامات قانونی از سوی مراجع قانونی و قضایی وجود خواهد داشت. بنابراین با برنامه ریزی مناسب و تسهیل در روند اجرای قانون، گام اساسی در راستای ارائه خدمات شهروندی پایه به اتباع خارجی و ایجاد امنیت بیشتر در جامعه، صورت می پذیرد.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز


صفحه قبل 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 صفحه بعد