x تبلیغات
سایت اخبار و سیم کارت

کدهای دستوری فعالسازی و استعلام شارژ اپراتورهای همراه اول، ایرانسل،رایتل

 

اگر یکی از مخاطبین سیم کارت های سیم کارت اعتباری باشید قطع به یقین باید با کدهای دستوری مرتبط به خرید شارژ، استعلام شارژ آشنایی داشته باشید چراکه شما در تمامی مواقع نیازمند هستید که شارژ خود را تمدید کنید و یا استعلام شارژ سیم کارت اعتباری مورد نظر خود را بگیرید

به همین دلیل در بیشتر مواقع کاربران سیم کارت های اعتباری کدهای دستوری اپراتور مورد نظر خود را یادداشت نمایند 

 

به وجود آمدن فضای رقابتی بین اپراتورها عملا به نفع مشترکین شده و در حال حاضر می توان گفت که اپراتورها؛ تقریبا برای سیم کارت های دائمی و اعتباری خود خدمات یکسانی را ارائه می دهند. بنابراین؛ امروزه داشتن سیم کارت اعتباری و سیم کارت دائمی تفاوت چندانی با هم نداشته و کاربر می تواند بنا به سلیقه و یا دلایل شخصی یا کاری استفاده از یک نوع از سیم کارت را به دیگری ترجیح دهد .

مهمترین و اصلی ترین تفاوت سیم کارتهای دائمی و اعتباری؛ تامین اعتبار برای سیم کارت های اعتباری می باشد که در ابتدا کمی زمان بر و خسته کننده بود؛ ولی در حال حاضر با وجود تمهیدات خاص و متنوع اپراتورها این بخش هم به آسانی قابل انجام می باشد.

کدهای دستوری موسوم به USSD از همان تمهیدات و ترفندهایی است که معمولا اپراتورها به مشترکان خود معرفی می کنند تا در عرض چند ثانیه و با گرفتن فقط چند عدد و دکمه، کلیه دستورها و تراکنش های خود را به راحتی انجام دهند. کارهایی از قبیل خرید اینترنت، خرید اعتبار، استعلام باقیمانده شارژ، استعلام مانده مکالمه و هزاران کار دیگر که با کمک این کدهای دستوری در کسری از ثانیه به راحتی و آسانی امکان پذیر است و کاربر را از اتصال به اینترنت و استفاده از اپلیکیشن های مختلف بی نیاز می سازد.

البته خدمات بسیار گسترده اپلیکیشن ها بر هیچ کاربری پوشیده نیست و تقریبا تمامی خدمات اپراتورها از طریق اپلیکیشن هایشان صورت می پذیرد، ولی استفاده از کدهای دستوری USSD برای کارهای معمول و روتین مناسب تر بوده و بیشتر توصیه می شوند. علاوه براین با توجه به استقبال مشترکین از کدهای دستوری، اپراتورها سعی می کنند در راستای رفاه حال مشترکین، تنوع و تعداد خدماتی که با این کدها انجام می پذیرد را روز به روز افزایش داده و همواره در مناسبت ها و اعیاد مختلف، با معرفی طرح های تشویقی مانند شارژ شگفت انگیز ایرانسل و یا شارژ شورانگیز رایتل و ... بیش از پیش همراه مشترکان خود باشند.

با توجه به این که امروزه تعداد کدهای دستوری بسیار زیاد بوده و به خاطر سپردن آنها عملا منطقی و معقول نمی باشد، در ادامه فهرستی از کدهای دستوری پرکاربرد اپراتور های همراه اول، ایرانسل و رایتل مانند : شارژ سیم کارت و یا استعلام مانده حساب را مشاهده می فرمایید:

 

کدهای دستوری باقیمانده شارژ همراه اول

 

نوع تراکنش

کد دستوری

خرید شارژ

# رمز*140*

مانده حساب

#11*140*

 

کدهای دستوری باقیمانده شارژ ایرانسل

 

نوع تراکنش

کد دستوری

خرید شارژ معمولی

# رمز*141*

خرید شارژ شگفت انگیز

# رمز*144*

مانده حساب

#1*141*

 

 کدهای دستوری باقیمانده شارژ رایتل

 

نوع تراکنش

کد دستوری

خرید شارژ شورانگیز

# رمز*145*

مانده حساب

#رمز*141*

مانده حساب شارژ شورانگیز

#2*2*2*200*

مانده حساب شارژ عادی

#1*2*2*200*

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز


 

ماجرای سیم کارت دایی کمال و خاله شادونه

 

درست است که سیم کارت ها صرفا شیئی برای برقراری ارتباط می باشند اما مسئله ی شماره ی آنها برای خیلی از افراد دارای اهمیت است و متاسفانه از هر شماره ی سیم کارت با پیش شماره ی واحد تنها یک عدد موجود است و به عبارتی منحصر به فرد می باشد این یکی از دلایلی است که خیلی از افراد را مشتاق به خرید سیم کارت کارکرده یا دست دوم میکنند چون افراد می توانند شماره ی دلخواه خود را با قیمتی پایین تر دارا شوند البته به ندرت این سیم کارت ها مشکلاتی را به وجودمیارند که در این محتوا به یکی از این مشکلات میپردازیم

این داستان که این روزها به صورت طنز در فضای مجازی بسیار وایرال شده از آنجا شروع شد که خانم ملیکا زارعی مشهور به خاله شادونه یک عدد سیم کارت جدید تهیه کرد که بلافاصله بعد از روشن کردن گوشی هوشمند، دردسرهای مربوط به آن شروع شد. تماسها و پیامهای مربوط به دایی کمال، مالک قبلی سیم کارت، آنقدر زیاد و نامتعارف بود که بالاخره خاله شادونه را مجبور کرد تا در صفحه شخصی خود به همه اعلام کند که من دایی کمال نیستم و لطفا به این شماره تحت این عنوان پیام ندهید و تماس نگیرید.

سپس در برنامه فوتبال برتر، به این موضوع پرداخته شد و کمال کامیابی نیا، بازیکن پرسپولیس ، مشهور به دایی کمال ماجرا را این گونه توضیح دادند: از قرار در تیم پرسپولیس، کمال کامیابی نیا به دایی کمال معروف است و خیلی از افراد نام ایشان را در گوشی خود به نام دایی کمال سیو نموده اند. بعد از تعویض سیم کارت و خریده شدنش توسط خاله شادونه سیل پیام ها و تماس های نامتعارف به نام دایی کمال هم به همین خاطر بوده که ناخواسته باعث به وجود آمدن دردسرهای فراوانی شده بود.

بنابراین اگر قصد خرید سیم کارت جدید و یا تعویض آن را دارید واقعا توصیه می شود قبل از اقدام به هر کاری ابتدا به مخاطبان خود اطلاع رسانی کنید تا ناخواسته سبب بروز مشکلات و دردسر برای خریدار سیم کارت نباشید.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز


سیم کارت های بلااستفاده را حتما مسدود کنید

 

در ابتدای ورود تلفن های همراه فناوری پیاده شده روی آنها به گونه ای بود که تنها یک سیم کارت را ساپورت می کرد و فناوری دو سیم کارته هنوز پایش به بازار باز نشده بود البته با گذشت زمان و روی کار آمدن گوشی های دو سیم کارته هنوز خیلی از برندهای گوشی موبایل مانند اپل از آن اجتناب میکنند و خب این کار را برای افرادی که دو سیم کارت دارند سخت میکند چراکه به طور دائم باید در حال جا به جایی سیم کارت ها باشند یا اقدام به خرید یک تلفن همراه دیگر کنند که با این قسمت بازار موبایل انتخاب عاقلانه ای نیست و بهترین گزینه این است که سیم کارت های خود را محدود کرده و مخاطبین را به یک سیم کارت انتقال دهیم انما باید حواسمان باشد که از سیم کارت های بلااستفاده ی خود غافل نشویم

باید به این نکته توجه شود که هرگونه سوء استفاده و یا تخلفی که به وسیله سیم کارت صورت می گیرد عواقبی که دارد تماما بر عهده مالک آن سیم کارت بوده و باید در دادگاه پاسخگوی این اتفاق باشد.وجود همچین دلیلی باعث تاکید بسیار سازمان تنظیم مقررات بر استعلام مداوم مالکیت خطوط شده است. 

طرح احراز هویت سیم کارت های تلفن همراه به دلیل جلوگیری از تخلف و سوءاستفاده از سیم کارت هایی است که هویت نامعلومی دارند،ایجاد شده است و هدفش حذف سیم کارت های بی هویت می باشد.

امکان دارد مجرمان با به دست آوردن اطلاعات هویتی اشخاص، سیم کارت هایی را به نام آن ها ثبت کنند و در نتیجه به وسیله این سیم کارت ها دست به کارهای متفاوتی از جمله ایجاد کانال،سایت، مزاحمت و در نهایت ایجاد درگاه های بانکی برای دزدی از حساب های بانکی اشخاص بزنند، که تمام این جرایم بر عهده مالک سیم کارت می باشد.

 

برای استعلام سیم کارت ها می توانید از راه های زیر استفاده کنید:

 

ارسال کد ملی به شماره ۳۰۰۰۱۵۰ و یا ۳۰۰۰۵۰۴۹۰۱ از طریق یکی از خطوط تحت مالکیت

مراجعه به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به نشانی mobilecount.cra.ir

 

هنگامی که اطلاعات مغایرت داشت هرچه سریع تر باید به یکی از دفاتر پیشخوان مراجعه نموده و خطی که اطلاعات آن نامعلوم بود را مسدود نمایید.ش

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

سلب مالکیت سیم کارت بدون مراجعه ی حضوری

 

در اوایل ورود سیم کارت ها به بازار و رونمایی همراه اول از سیم ارت های دائمی خودش فقط عده ی معدودی صاحب سیم کارت بودند و این دلایل زیدی اعم از قیمت بالای سیم کارت دائمی همراه اول نبود تلفن همراه پذیرفته نشده بودن آن و… را داشت و با گذشت زمان و متعادل شدن موارد ذکر شده بیشتر افراد جامعه صاحب یک سیم کارت دائمی همراه ول بودند و شمار کسانی که بخواهند سیم کارت خود را از دست بدهند و و مالکیت آن را سلب کنند بسیار پایین بود اما با گذشت زمان و روی کار آمدن سیم کارت اعتباری ایرانسل شرايط فرق کرد چرا که این سیم کارت ها از قیمت پایینی برخوردار بوده و افراد گاهی اقدام به خرید چند سیم کارت می کردند به همین دلیل بسیار پیش می آمد که افرادی اقدام به سلب مالکیت سیم کارت خود کنند و این تقاضاها به مرور بسیار زیاد شد تا جایی که دولت اقدام به راه اندازی سامانه ی غیر حضوری سلب سیم کارت نمود

 

هر چند در ظاهر تنها کاهش مراجعات حضوری و سهولت در بروکراسی اداری از مهمترین دستاوردهای دولت الکترونیک و دولت همراه می باشد ولی ارائه خدمات متنوع مجازی به طور غیر مستقیم کاهش فساد، کاهش ترافیک، کاهش کاغذ بازی اداری، صرفه جویی در وقت، صرفه جویی در هزینه و .... را نیز به همراه خواهد داشت که هر کدام به تنهایی یک دستاورد با ارزش و مهم است.

بنابراین دولت الکترونیک در تلاش است تا با ارائه اکثر خدمات خود به صورت غیر حضوری و الکترونیکی، مراجعات حضوری مردم را کاهش داده و در شرایط اپیدمی کرونا برای حفظ فاصله اجتماعی موثرتر از همیشه نقش آفرینی کند. مثلا اتصال سامانه سلب امتیاز سیم کارت به اپلیکیشن دولت همراه و اپراتورهای مجازی تلفن همراه که از آبان ماه 1400 صورت پذیرفته از جمله فعالیت های ساده اما با ارزش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می باشد که در راستای تسهیل امور انجام گرفته است.

سید محمد امامی، مدیر کل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری، بعد از اعلام خبر اتصال سامانه سلب امتیاز سیم کارت بیان نمودند که مشترکان اپراتورهای تلفن همراه و اپراتورهای مجازی تلفن همراه می توانند علاوه بر مراجعه به اپلیکیشن اپراتورها، به سامانه تحت وب دولت همراه به نشانی mob.gov.ir مراجعه نموده و نسبت به سلب امتیاز سیم کارت خود اقدام نمایند.

بنابراین اپلیکیشن همراه من (my mci ) در همراه اول، اپلیکیشن ایرانسل من ( my irancell) در ایرانسل و اپلیکیشن رایتل من ( my rightel) در رایتل، شاتل ( my shatel ) و سامانتل ( my samantel ) آماده ارائه خدمات مبتنی بر سلب امتیاز سیم کارت به مشترکان خود می باشند. مشترکان سیم کارت های مجازی تلفن همراه ( MVNO) مانند : های وب، آپ تل و لوتوس نیز می توانند با مراجعه به وب سایت اپراتور مربوطه و انتخاب یکی از گزینه های "عدم نیاز به سیم کارت" یا "عدم اطلاع از صدور سیم کارت" نسبت به سلب مالکیت سیم کارتی که در آن اپراتور به نامشان ثبت شده؛ اقدام نمایند.

با توجه به این که در صورت وقوع جرم با استفاده از سیم کارت مانند کلاهبرداری یا مزاحمت تلفنی، مالک سیم کارت (حتی اگر سیم کارت در تصرف وی نباشد) باید در مراجع قضایی حضور یافته و نسبت به جرم صورت پذیرفته؛ پاسخگو باشد؛ پیشنهاد می شود که مشترکان ابتدا با مراجعه به پورتال رگولاتوری به آدرس اینترنتی www.cra.ir در قسمت "حقوق کاربران" وارد بخش " استعلام سرویس مشترکان" شده و قبل از انجام هر کاری از سیم کارت های تحت مالکیت خود و اپراتور مربوطه مطلع گردند.

با توجه به این که پس از طی شدن فرایند سلب امتیاز؛ اشتراک سیم کارت به صورت قطعی از مالکیت مشترک خارج می شود، بنابراین مشترکان کلیه اپراتورها لازم است در زمان اجرا و ثبت همه مراحل، نهایت دقت و توجه را مبذول دارند.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز


رفع اختلال کلاب هاوس از طرف ایرانسل

 

اپلیکیشن کلاب هاوس از آن دسته اپلیکیشنهای بود که با ورود به ایران با بد اقبالی رو به رو شد و موج تحریم ها را به سوی خود روانه کرد و شایعه های زیادی در پی خود داشت عده ای معتقد بودند که فیلترینگ به سراغ این اپ امده است عده ای دیگر می گفتند این اختلال ها از سوی خود اپلیکیشن میباشد و عمده ی مردم مخابرات و اپراتورها را مسئول این مشکلات اپ میدانستند و به عبارتی دنبال ریشه ی آن اختلالات بودند و خب حق با عمده ی مردم بود و این مشکلات را اپراتورها و مخابرات به وجود آورده بودند

در پی ایجاد اختلال در کلاب هاوس در تاریخ 19 فروردین 1400 توسط سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و مخابرات، رگولاتوری در اطلاعیه ای 24 ساعت به این اپراتورها فرصت داد تا این اختلال را هر چه سریعتر رفع کنند. 

با پایان یافتن فرصت تعیین شده و وجود محدودیت، وزارت ارتباطات در دادستانی از اپراتورها شکایت نموده و گزارشی منتشر کرد که بر اساس آن مشخص شده بود که اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و مخابرات با تغییر در DNS و IP ها سبب ایجاد اختلال منطقه ای و ممانعت دسترسی کاربران به کلاب هاوس شده اند. سپس وزیر ارتباطات در راستای حمایت از حقوق شهروندان و کاربران و جلوگیری از ایجاد اختلال و انسداد در نرم افزارها یا وبگاه ها توسط اپراتورها، در جلسه هیات وزیران مصوبه ای را تصویب کرد که بر اساس این مصوبه از شنبه 4 اردیبهشت 1400 اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و مخابرات باید ظرف 24 ساعت در جهت رفع کلاب هاوس اقدام نمایند، در غیر این صورت هر روز تا سقف 50 میلیارد تومان جریمه خواهند شد.

از آن طرف اپراتورها نیز شکایت نامه ای تنظیم کرده و آن را در دیوان عدالت اداری ثبت نمودند. اکنون بعد از گذشت 10 ماه که از ایجاد اختلال در کلاب هاوس می گذرد، با تغییر دولت دیوان عدالت اداری مصوبه هیات وزیران دولت دوازدهم را به طور موقت متوقف نمود. بر اساس حکم دیوان عدالت اداری، اجرای مصوبه دولت دوازدهم مبنی بر جریمه سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و مخابرات به دلیل ایجاد اختلال در استفاده کاربران از کلاب هاوس باطل و دستور اجرای آن صادر گردید.

به نظر می رسد با وجود این اتفاق، در حال حاضر محدودیت و اختلال چند ماه اخیر بر روی کلاب هاوس برای کاربران ایرانسل برطرف شده و کاربران این اپراتور برای دسترسی به کلاب هاوس مشکلی ندارند. هر چند که این اختلال برای برخی از کاربران همراه اول و مخابرات همچنان وجود داشته و امکان دسترسی این کاربران به کلاب هاوس هنوز امکان پذیر نمی باشد.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

سیم کارت دائمی رایتل تنها با صدهزارتومان

 

اپراتورهای تلفن همراه کشور هرکدام مزیت های را دارا هستند که کاربران بسته به نیازهای خود اپراتور مورد نیاز خود را انتخاب میکنند برای مثال افرادی که در نقاط مرزی کشور زندگی میکنند بهترین گزینه برایشان اپراتور همراه اول میباشد و یا کسانی که به تعداد بالایی سیم کارت دائمی نیاز دارند بهترین گزینه برایشان ایرانسل میباشد

اما کسانی که دنبال یک سیم کارت اقتصادی با تعرفه ی پایین هستند بهترین گزینه برایشان اپراتور رایتل است

 

از همان زمان اختصاص مجوز به اپراتور رایتل در سال 86، به دلیل عملکرد خوب اپراتورهای همراه اول و ایرانسل، نحوه فعالیت این اپراتور در هاله ای از ابهام قرار داشت و خیلی ها موافق صدور چنین مجوزی نبودند. ترس از عدم موفقیت این اپراتور وابسته به تامین اجتماعی سبب شد که حق انحصاری ارائه سیم کارت نسل سوم تا پایان شهریور 1393 به رایتل تعلق گیرد که در این بازه زمانی چندان موفق عمل نکرد و خیلی زود با بدهی 2 هزار میلیاردی مواجه گردید.

از سال 98 با تغییر در مدیریت رایتل، تحولات اساسی و فوق العاده ای در عملکرد این اپراتور مشاهده شده که با تکیه بر ایده های خلاقانه و نیروی انسانی کارآمد توانست علاوه بر درآمدزایی، تعداد مشترکین جدید خود را تا 33 درصد افزایش دهد.

عملکرد اپراتور رایتل در دوران سخت پاندمی کرونا نیز بسیار درخشان بوده و رشد 29.30 درصدی تعداد مشترکین رایتل در سال 1400 شاهدی است بر این مدعا. این رشد به خوبی نشان می دهد که رایتل در برهه مواجه با معضل کرونا به خوبی توانسته با ارائه طرح ها ی متنوع به همراه تعرفه های اقتصادی و ارزان، رضایت خاطر مشتریان خود را جلب کرده و تعدادشان را روز به روز افزایش دهد. پیشرفت چشمگیر رایتل در این بازه زمانی کوتاه و ورود این اپراتور به بورس هم از دیگر تغییرات صعودی و مثبت این اپراتور موفق بوده است.

با توجه به اعلام مدیرعامل رایتل که" سال آینده را با افزایش درآمد رایتل و رضایت مندی مشتری پیش خواهیم برد " تلاش های این اپراتور شکل و شمایل دیگری به خودش گرفت و رایتل با ارائه به صرفه ترین خدمات ارتباطی در کشور مشهور گردید. مثلا مکالمه درون شبکه این اپراتور تنها 7 تومان برای هر دقیقه می باشد که کمترین تعرفه را دربین اپراتورها دارد. اینترنت آزاد برای هر گیگابایت برای مشترکین رایتل فقط 4 هزار تومان می باشد که این رقم عملا مشترکین رایتل را از خرید بسته بی نیاز می سازد.این اپراتور با تلاش و برنامه ریزی های جدید، توانسته گام های موثری در جهت افزایش رضایت مشتری برداشته و خود را به عنوان یک اپراتور" همراه همدل" به همه مشترکین ثابت کند.

در حال حاضر طرح X50 رایتل یک فرصت استثنایی برای علاقمندان به این اپراتور می باشد که بار دیگر از کمترین تعرفه و بیشترین خدمات بهره مند گردند. متقاضیان این طرح می توانند با پرداخت تنها 100 هزار تومان یک سیم کارت دائمی رایتل ( پیش شماره 0920) با شماره دلخواه خود خریداری نموده و از هدایای بسیار فوق العاده این طرح لذت ببرند.

 

هدایای طرح شامل :

 

·        یک سیم کارت هدیه رایگان

·        50 گیگابایت اینترنت

·        1000 دقیقه مکالمه درون شبکه و 500 دقیقه مکالمه برون شبکه

·        1000 عدد پیامک درون شبکه و 500 عدد پیامک برون شبکه

 

علاقمندان به این طرح می توانند با مراجعه به وبگاه رایتل به آدرس https://reg. rightel.ir و یا به صورت حضوری از فروشگاه ها، باجه های رایتل و یا نمایندگان فروش وخدمات رایتل نسبت به خرید این سیم کارت دائمی اقدام نمایند.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز


مدیریت اینترنت فرزندان با سرویس هوشمند بومینو

 

درست است اینترنت می تواند باعث پیشرفت افراد در زمینه های علمی و فرهنگی و حتی فردی شود اما همین ابزار میتواند باعث افت افراد و پرت شدن انسان ها از مسیر درست زندگیشان شوند

این خطر افراد بزرگسال را نیز تهدید میکند چه برسد کودکان و نوجوانانی که در لحظه نمیتوانند به طور درست تصمیم گیری کنند و همین باعث میشود که پدرها و مادرها نگرانی هایی را داشته باشند که کاملا طبیعی میباشد و این نگرانی ها تنها مربوط به ایران نمی باشد بلکه یک مسئله ی جهانی است

هرچند که از نظر بسیاری از محققان اینترنت و ابزارهای اینترنتی تاثیر بسیار بدی بر زندگی انسانی داشته و باعث بالا بردن رشد کاذب جوامع شده اند، باید اعتراف کرد که این ابزارهای هوشمند مانند هر وسیله دیگری جنبه های مثبت و منفی زیادی دارند که افراد که توانند به فراخور حال خود از آن بهره مند می گردد. بنابراین لزوم ایجاد آگاهی و فرهنگ سازی در نحوه استفاده از ابزار های اینترنتی مانند گوشی، لپتاپ و تبلت بسیار مهم و ضروری می باشد. در این بین کودکان و نوجوانانی که بنا به دلایل مختلف از خطرات این فضا آگاهی ندارند، نباید در این فضا به تنهایی رها شده و نیازمند اطلاع رسانی و دور اندیشی والدین خواهند بود.

دغدغه والدین هنگام استفاده فرزندان از گوشی های هوشمند و تبلت هایی که خیلی سریع آنها را به ناشناخته ترین و گسترده ترین اطلاعات روز دنیا متصل می کند؛ بسیار زیاد و طبیعی است و تجربه نشان داده راهکارهایی مانند ممنوعیت، نظارت مستقیم و .... معمولا به درستی عمل نکرده و نتیجه عکس خواهد داشت.

به همین خاطر ارگان ها و فعالان این حوزه به مدد والدین آمده تلاش نمودند تا با راه اندازی سرویس های هوشمند مختلف؛ خانواده ها را در این عرصه تنها نگذارند."سرویس هوشمند بومینو" از زیر مجموعه های راهکار خانواده همراه اول از سرویس های جدید اپراتور همراه اول می باشد که با هدف مدیریت والدین بر استفاده فرزندان از اینترنت طراحی شده است.

این سرویس که برای نخستین بار در بیست و دومین نمایشگاه ایران تلکام 2021 از آن رونمایی شده و در آستانه تجاری سازی است بر روی سیم کارت اعتباری همراه اول و دائمی آن فعال می شود.

سرویس بومینو دارای چهار طرح محتوایی شامل نوبوم، ده بوم،صدبوم و هزار بوم می باشد که به ترتیب برای گروه های سنی 3 تا 7 سال، 7 تا 11 سال، 11 تا 15 سال و بالای 15 سال مناسب بوده و خانواده ها می توانند با توجه به سن فرزند و شیوه تربیتی مورد نظر خود یکی از این سرویس ها را انتخاب کنند.

بنابراین تمامی والدین مشترک اپراتور همراه اول می توانند با انتخاب یک طرح از میان چهار طرح محتوایی بومینو، نسبت به فعال سازی آن اقدام نموده و با نصب مرورگر اختصاصی بومینو با خیال راحت فرزندانشان را در دنیای امن اینترنت مشخص شده رها کنند.

قطعا با توجه به دسترسی آسان و سریع، خطرات فضای اینترنت برای کودکان و نوجوانان بیشتر از دیگران بوده و این ابتکار همراه اول می تواند کمی خیال خانواده ها را در خصوص محتوایی که در اختیار فرزندان قرار می گیرد، آسوده نماید. علاقمندان به سرویس اینترنت خانواده همراه اول، بومینو، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت www.boomio.ir مراجعه کنند.

نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و راه حل های نوآورانه (ایران تلکام 2021) در محل نمایشگاه های بین المللی تهران از ساعت 8 تا 15 برگزار می گردد که همراه اول در غرفه 38 سالن 9-8 میزبان بازدیدکنندگان می باشد.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

حذف سیم کارت از گوشی های اپل

 

در گذشته زمانی که راه های ارتباطی تلگراف ها بودند و یا نهایتا خطوط تلفنی محدودی که نهایتا در هر شهر یک یا دو تلفن وجود داشت تصور اینکه روزی بشود به قطعه ای کوچک به نام سیم کارت بتواند راه های ارتباطی را شکل دهد اکنون نیز اگر بگویند که قرار است سیم کارت ها به کلی حذف شوند و اما همچنان ارتباط ها ادامه پیدا کند باورش برایمان اندکی دشوار است

اما این امکان به زودی در گوشی های اپل به وجود میاید

 

eSIM یا همان سیم کارت های الکترونیکی، جدیدترین فناوری روز گوشی های هوشمند برای حذف سیم کارت های سنتی است. با توجه به ابعاد بسیار کوچک و مزیت های فوق العاده دیگر این نوع سیم کارت، پیش بینی این که در آینده ای نه چندان دور همه گوشی های هوشمند از این فناوری بهره مند شده و شیار فیزیکی مربوط به سیم کارت از بین برود؛ بسیار به واقعیت نزدیک است. البته در حال حاضر نیز برخی گوشی های هوشمند مانند آیفون 11 و گوگل پیکسل 4 به این فناوری مجهز بوده که قطعا روز به روز گجت هایی که از این قابلیت استفاده می کنند؛ بیشتر و بیشتر خواهد شد.

با توجه به این که در این فناوری گوشی های هوشمند مستقیما به شبکه های مخابراتی متصل شده، قطعا eSIM جایگزین بسیار مناسبی برای سیم کارت های سنتی خواهد بود که به تولید کننده امکان استفاده از سخت افزار بیشتر در محل قرار گیری سیم کارت و کارت خوان را می دهد.

در حال حاضر اپل در تلاش است تا راهی برای تولید یک آیفون بدون پورت برای بازیابی اطلاعات از دست رفته پیدا کرده و آیفون های eSIM را روانه بازار کند. در این صورت احتمال دارد؛ اپل نسخه های اسلات سیم کارت فیزیکی که سیم کارت eSIM در آنها وجود ندارد را در بازار بفروشد.

گزارش ها و خبرهای جدید حاکی از آن است که کمپانی اپل در حال همکاری با یک شرکت انگلیسی است تا به زودی آیفون بدون پورت را روانه بازار کرده و این وضعیت ممکن است تا سال 2023 تحقق پیدا کند. آیفون های 2023 ممکن است تاچ آیدی زیر نمایشگر داشته و از چیپست 4 نانومتری و سخت افزار دوربین جدید برخوردار باشند.

این شرکت که همچنان در حال کار بر روی دستگاه های شارژ بی سیم نیز می باشد، احتمالا آیفون 15 را با بهره برداری از یک تراشه 3 نانومتری که از فناوری 5G پشتیبانی می کند؛ روانه بازار خواهد کرد.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 

بسته های رومینگ همراه اول

 

مسئله ی هزینه ی تماس های بین الملل همیشه یکی از دغدغه های افرادی بوده است که به هر دلیلی قصد سفر به خارج از مرزهای ایران را دارند چراکه تعرفه ی بالایی داشته و آنها برای استفاده از اینترنت در بیرون از هتل به سیم کارت و اینترنت نیازمند خواهند شد

راه های زیادی در این باره وجود دارد که افراد چگون در خارج از کشور بتوانند با ایران ارتباط برقرار کنند که در خبرهای قبلی به آن اشاره شده است 

و در این محتوا ما صرفا قصد داریم که شما را با بسته های رومینگ همراه اول شنا کنیم که یکی از راه های برقراری ارتباط میباشد

 

راهکار دیگر استفاده از خدمات رومینگ بین الملل است که از طرف شرکت ارتباطات برای همه سیم کارت های فعال شده در کشور قابل اجرا است به شرطی که کشور مقصد سفر شما با اپراتور داخلی سیم کارتتان طرف قرارداد باشد.

در حال حاضر سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول مناسب ترین و اقتصادی ترین سیم کارت برای مسافرت های خارج از کشور شناخته می شوند، زیرا از بین اپراتورهای فعال در کشور، اپراتور همراه اول دارای بیشترین پشتیبانی رومینگ بین الملل ( 112 کشور برای سیم کارت دائمی و 69 کشور برای سیم کارت اعتباری ) می باشد. به همین خاطر پیشنهاد می شود مشترکین سیم کارت های دائمی یا اعتباری همراه اول، ابتدا مطمئن شوند که آیا کشور مقصد آنها از کشورهای طرف قرارداد با رومینگ همراه اول می باشد یا نه؟ سپس با استفاده از یکی از روش های زیر رومینگ بین الملل را برای سیم کارت خود فعال نموده و از خدمات آن لذت ببرند:

 

·        ارسال پیامک 29 به سرشماره پیامکی 10

·        شماره گیری کد دستوری #29*10*

·        شماره گیری کد دستوری # 6*1*

 

به طور کلی روشن نمودن گوشی هوشمند و دریافت پیامک در کشور خارجی طرف قرارداد هیچ هزینه ای برای مشترک نخواهد داشت و هزینه رومینگ بین الملل در صورت برقراری مکالمه ( حتی اگر تلفن پاسخ داده نشود) ، پیام و دیتا محاسبه می گردد.

هزینه رومینگ بین الملل اگر با تعرفه آزاد محاسبه گردد؛ معمولا رقم قابل توجهی خواهد شد؛ ولی همراه اول به عنوان یک اپراتور خلاق که همواره بسته ها و طرح هایی متناسب با نیاز مشترکین تعریف می کند، با پیشنهاد بسته های رومینگ مختلف و متنوع تلاش نموده است تا با کاهش هزینه های این بخش، مانند همیشه رضایت خاطر مشترکین سیم کارت های اعتباری و دائمی خود را فراهم آورد.

در حال حاضر همراه اول بسته های 200،100،50 و 400 مگ همراه را با بسته های ترکیبی که شامل پیامک، تماس و اینترنت می شوند به مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری خود پیشنهاد می دهد و کاربران می توانند با مراجعه به وب سایت همراه اول و یا با شماره گیری کد دستوری #631*1* نسبت به خرید بسته های رومینگ بین الملل همراه اول اقدام نمایند. در اینجا به معرفی چند نمونه از این بسته ها می پردازیم:

 

بسته رومینگ در کشور عراق

 

مشترکین حقیقی و حقوقی سیم کارت دائمی همراه اول و اعتباری آن که قصد سفر به کشور عراق را دارند، می توانند با خرید بسته رومینگ عراق از میزان مصرف دیتا، مکالمه و پیامک خود آگاهی داشته و به راحتی این هزینه ها را مدیریت نمایند.

 

بسته رومینگ عراق همراه اول که برای اپراتورهای Zain Koreket, Asiacell قابل استفاده میباشد، دارای شرایط زیر می باشد:

 

·        بسته خریداری شده پس از پرداخت مبلغ فعال شده و به محض ورود به کشور عراق و اقدام به استفاده از تلفن همراه حجم بسته محاسبه می گردد.

·        محاسبه هزینه ها پس از فعال سازی در ایران ، تا زمان حضور مشترک در ایران با نرخ تعرفه داخلی می باشد.

·        در صورت عدم اتمام بسته، امکان ادامه استفاده از بسته پس از بازگشت به ایران وجود ندارد.

·        بسته رومینگ عراق قابلیت تمدید خودکار نداشته و مشترک باید در صورت پایان یافتن حجم بسته، در صورت تمایل و نیاز، بسته جدید دیگری خریداری نماید. در غیر این صورت هزینه ها با تعرفه عادی محاسبه می گردد.

 

بسته رومینگ کشورهای گروه ودافون ( Vodafone)

 

مشترکین سیم کارت اعتباری همراه اول و دائمی آن که قصد استفاده از خدمات همراه اول را در اپراتور ودافون، یکی از مهمترین اپراتورهای فعال در کشورهای اسپانیا، ایتالیا، هلند، انگلستان، یونان، ترکیه، چک، غنا، رومانی، پرتغال، مالت، ایرلند، آفریقای جنوبی، آلمان، مجارستان و نیوزلند را دارند؛ می توانند از بسته های گروه وودافون بهره مند گردند.

 

این بسته که تنها در این کشورها و فقط برای اپراتور وودافن قابل استفاده می باشد، از شرایط زیر برخوردار است:

 

·        بسته رومینگ وودافون بلافاصله پس از خرید فعال شده و مدت زمان اعتبار بسته از لحظه فعال شدن شروع خواهد شد. ولی حجم بسته به محض ورود به کشورهای مذکور و رومینگ اپراتور ودافون قابل استفاده می باشد.

·        با تغییر کشور، در صورتی که اپراتور رومینگ ( وودافن) تغییر نکند، نیازی به خرید مجدد بسته نیست.

·        در صورت عدم اتمام بسته، پس از بازگشت به ایران امکان ادامه استفاده از بسته وجود نخواهد داشت.

·        بسته رومینگ وودافون به صورت خودکار تمدید نمی گردد و در صورت نیاز، مشترک می تواند مجددا اقدام به خرید بسته نماید.

 

رومینگ در پرواز همراه اول

 

یکی دیگر از خدمات هیجان انگیز همراه اول خدمات رومینگ در پرواز بعضی از خطوط هوایی مانند British Airways, Hong Kong Airlines,Qatar Airways,Singapore Airlines می باشد. با استفاده از این سرویس، برای مشترکین سیم کارت های همراه اول امکان استفاده از سیم کارت در طول پرواز و قبل از رسیدن به مقصد فراهم می باشد.

برای استفاده از این سرویس کافیست مشترکین ابتدا سرویس رومینگ خود را روشن نموده و شبکه On Air را جستجو کنند. البته با توجه به این که امکان برقراری تماس در طول پرواز وجود ندارد، مشترکین می توانند از بقیه خدمات مانند پیام و دیتا استفاده کنند.

پس از بازگشت از سفر؛ مشترکین سیم کارت همراه اول نیازی به غیر فعال سازی رومینگ همراه اول را ندارند. البته مشترکینی که در نقاط مرزی یا شهرهایی که احتمال ایجاد همپوشانی وجود دارد؛ زندگی می کنند، برای جلوگیری از هزینه های اشتباهی؛ باید رومینگ را غیر فعال سازند. برای غیر فعال سازی رومینگ بین الملل همراه اول فقط کافیست کد دستوری #29*10* را شماره گیری و از منوی ظاهر شده عدد مربوط به غیر فعال سازی را وارد نمایید.

 

منبع : سایت خرید رو فروش سیم کارت رندباز


آخرین مهلت استفاده از بسته یلدایی همراه اول

 

شب یلدا را بعد از عید نوروز میتوان به عنوان رسمی ترین عیدهای باستانی ایران نام برد مناسب هایی که ریشه در فرهنگ و تاریخ ما دارند و بهانه هایی هستند که دور هم بودن را جشن بگیریم و از باهم بودن لذت ببریم اپراتورها نیز تلاش کرده اند که ما در این شب طولانی شادی بیشتری داشته باشیم و بتوانیم در این ایام کرونا با دوستان و آشنایان خود از طریق تلفن و مکالمه ارتباط برقرار کنیم و دیگیر دغدغه ی قبض تلفن را نداشته باشیم

 

همراهی همراه اول در مناسبت های مختلف در طول سال های فعالیت این اپراتور بر کسی پوشیده نیست و مشترکین سیم کارت اعتباری و دائمی این اپراتور، تقریبا برای هر مناسبتی منتظر یک طرح یا هدیه متفاوت پیشنهادی از سوی این اپراتور می باشند.

با توجه به این که اهمیت همه مناسبات ملی و مذهبی سال 1400 ، به دلیل آن که آخرین اتفاق قرن می باشند بیشتر از همیشه خواهد بود، اپراتور همراه اول تلاش کرده است تا در تمامی این مراسمات منحصر به فرد نقش پررنگ تری داشته و برای ثبت خاطرات شیرین و خاص مشترکین دائمی و اعتباری خود پیشنهاد های هیجان انگیزی را طراحی و معرفی نماید.

به همین خاطر به مناسبت فرارسیدن آخرین یلدای قرن، اپراتور همراه اول طرح " یلدای خوش ترکیب" را به تمامی مشترکین دائمی و اعتباری، انارستانی خود پیشنهاد می دهد تا با خرید و فعال سازی این طرح، شبی به یاد ماندنی و خاطره انگیز را در کنار دوستان و عزیزان خود رقم بزنند.

بسته یلدایی همراه اول شامل" 3 گیگابایت اینترنت و 3 ساعت مکالمه 3 روزه "می باشد که قیمت این بسته برای مشترکین سیم کارت دائمی و سیم کارت اعتباری همراه اول 10 هزار تومان و برای مشترکین انارستانی 5 هزار تومان می باشد. مهلت اعتبار بسته یلدایی همراه اول از 30 آذر ماه لغایت 2 دی ماه می باشد که در صورت اتمام حجم بسته یلدایی در بازه زمانی ذکر شده، مشترکین علاقمند می توانند نسبت به خرید مجدد بسته اقدام نمایند.

مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول، اعتباری و انارستانی آن می توانند با شماره گیری کد دستوری #6671*100* و یا از طریق اپلیکیشن "همراه من" نسبت به خرید و فعال سازی این بسته یلدایی اقدام نمایند.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز


صفحه قبل 1 ... 33 34 35 36 37 38 39 صفحه بعد