x تبلیغات
سایت اخبار و سیم کارت

مک بوک یا آیپد هیبریدی 20 اینچی اپل، تخیل یا واقعیت؟

 

این روز ها بازار شایعات بسیار داغ است به خصوص که  اپل آیفون 13رو با اندکی طراحی  متفاوت تر نسبت به 12 را منتشر کرد. این روز ها از مدل های جدید اپل حرف زده می شود که به صورت تاشو است. حال باید دید که اپل در رویداد های بعدی اش ایا از اپل جدید رونمایی می کند و اگر کرد به چه صورت است

تاکنون خبرهای ضد و نقیض زیادی درباره این که آیا اپل گوشی هوشمند تاشو طراحی کرده یا نه؟ در فضای مجازی منتشر شده که یقینا برای تایید یا تکذیبش بیشتر احتیاج به گذشت زمان داریم تا مدارک معتبر چنین ادعایی منتشر گردد. البته با توجه به این که گوشی های تاشو از اندازه بزرگ و طراحی شکننده ای برخوردارند که آنها را بیشتر از سایر مدل ها در معرض آسیب قرار می دهد، احتمال دارد که اپل تا زمان اطمینان از آینده گوشی های تاشو کمی صبر نموده و در جهت رفع کاستی های این گجت ها تلاش بیشتری نماید.

ولی در اوایل هفته جاری خبرهای دیگری در فضای مجازی منتشر شد که بیان می کرد کوپر تینویی ها به ساخت مک بوک یا آیپد هیبریدی تاشو 20 اینچی علاقه نشان داده اند. هرچند که این محصول قرار است در آینده ( سال 2026 ) معرفی گردد، ولی سوال اینجاست که آیا اپل از تولید گوشی های هوشمند تاشو منصرف شده و به فکر طراحی دستگاه تاشوی بزرگتری افتاده است؟

بر اساس گزارش تحلیلی 9t05 mac ، مارک گورمن خبرنگار خبرگزاری بلومبرگ در خبرنامه power on خود بیان نمود که کمپانی اپل که در چند سال گذشته روی مک بوک یا آیپد تاشو کار کرده است، در حال حاضر مشغول کار بر روی دستگاهی تاشو با صفحه نمایش تقریبا 20 اینچی می باشد. احتمالا به دلیل اندازه بزرگ صفحه نمایش ، باید شاهد دستگاهی باشیم که از آن بتوان در حالت تاشو مانند لپ تاپ استفاده کرد.

گورمن گفته است ممکن است محصول تاشوی اپل از صفحه کلید مجازی استفاده کند که این بدین معناست که در دستگاه جدید از کی بورد یا ترک پد خبری نیست. در طراحی جالب مک بوک یا آیپد هیبریدی اپل احتمال دارد این شرکت به دلیل اندازه بزرگ نمایشگر از صفحه نمایشی با رزولوشن UHD/ 4k و یا بهتر از آن استفاده کند.

البته پیش از گزارش 9To5mac، راس یانگ تحلیلگر DSCC نیز با تایید این که کوپر تینویی ها به ساخت مک بوک یا آی پد هیبریدی تاشو 20 اینچی علاقه نشان داده اند، گفته بود که اپل در حال مذاکره با تامین کنندگان؛ درباره ی این دسته بندی جدید است.

زمان ارائه این دستگاه که احتمالا به سال های بعد از 2025 خواهد رسید، تقریبا با پروژه های مورد انتظار اپل یعنی خودرو ی برقی اپل و عینک AR همزمان خواهد شد که نشان می دهد این کمپانی برنامه های زیادی برای سال های آینده پیش بینی نموده است.

شایان ذکر است که در حال حاضر اپل محبوب ترین برند تولید کننده تبلت های جهان است که عرضه یک آیپد تاشو به تسلط هر چه بیشتر این برند بر بازار کمک خواهد کرد.

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز 


آیفون SE نسل سوم گوشی های هوشمند اپل

 

از زمانی که آیفون آمده است زمان زیادی میگذرد تا به امروز نسخه های فراوانی از آن به باز امده است . آیفون در این چند سال  نسخه ایی از گوشی را معرفی کرده است که به شدت میان مردم جهان محبوب شده است . نسخه SE گوشی است که در سال 2016 معرفی شد تا به امروز زمان زیادی نمی گذرد ولی با اپدیت های فراوان توانسته که نر مردم را به خود جلب کند

آیفون SE در اصل محصولی جدید و زیباست که با قیمت اقتصادی 429 دلار به بازار عرضه خواهد شد تا آن دسته از طرفدارانی که نمی خواهند زیاد هزینه کنند را راضی کند. البته به هیچ عنوان نمی توان این گوشی هوشمند شرکت اپل را با یک گوشی پایین رده و اقتصادی در بازار مقایسه کرد. زیرا گوشی هوشمند 4.7 اینچی اپل که مجهز به فناوری Sub – 6GHz 5G و پردازنده جدید A15 Bionic می باشد، آنقدر قدرتمند است که همه می توانند روی آن حساب کنند.

گوشی هوشمند آیفون SE به لطف این تراشه قدرتمند، عملکردی بهتر و مصرف انرژِی کمتری خواهد داشت و 8/1 برابر سریع تر از آیفون 8 عمل خواهد کرد. علاوه بر این پردازنده قدرتمند A15 Bionic ، عملکرد باتری را نیز به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد و باتری آیفون SE می تواند با یک بار شارژ، انرژی مورد نیاز برای 15 ساعت پخش فیلم، تا 10 ساعت پخش زنده ویدیو و تا 50 ساعت پخش فایل صوتی را تامین کند که در مقایسه با نسل قبلی که این اعداد به ترتیب 8، 13 و 40 ساعت عنوان شده بود، پیشرفت چشمگیری داشته است.

اگر چه گوشی هوشمند جدید اپل مانند مدل قبلی از حسگر اثر انگشت یا همان Touch ID به جای Face id استفاده می کند ولی به گفته این شرکت از مقاوم ترین گلس ها در قسمت بدنه پشتی و جلویی دستگاه برخوردار است و فریمی آلومینیومی دارد. آیفون SE به دلیل گواهی IP67 در برابر آب و گرد و غبار مقاوم بوده و می تواند 30 دقیقه فشار آب را در عمق 5/1 متری تحمل کند.

عکس هایی که کاربران با این گوشی جدید هوشمند خواهند گرفت به لطف تغییراتی که در بخش نرم افزار دوربین آن اعمال شده؛ بسیار باکیفیت تر و بهتر از گوشی های قبلی این خانواده است. آیفون SE با بهبودهایی که در بخش دوربین داشته است، امکان تنظیمات مختلف برای رنگ، کنتراست و نویز روی سوژه در مقابل پس زمینه را دارد. در پنل جلویی این گوشی هوشمند دوربین 7 مگاپیکسلی و در پنل پشتی، دوربین 12 مگاپیکسلی با دیافراگم F 1/8 تعبیه شده است.

آیفون SE به لطف پردازنده A15 می تواند از قابلیت های دیپ فیوژن ( Deep Fusion ) و HDR4 پشتیبانی کند که در کاهش نویز و همچنین مدیریت بهتر کنتراست تصویر بسیار موثر است. پردازنده سیگنال تصویر در A15 Bionic ویدئوهای بهبود یافته رضایت بخشی را با کاهش نویز به ویژه در نور کم و تعادل رنگ سفید بهتر و رنگ پوست واقع تر ارائه می دهد.

بر اساس اعلام کمپانی اپل ؛ گوشی هوشمند آیفون SE که در رنگ های مشکی، سفید و قرمز موجود می باشد از 18 ماه مارس عرضه خواهد شد و علاقمندان به این گوشی هوشمند می توانند از روز جمعه یازدهم مارس آن را سفارش دهند.

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز


در صورت شکستن خشاب سیم کارت چه باید کرد؟

 

همیشه سیم کارت جز مهم ترین بخش های یک گوشی بوده است و جز سخت افزار های گوشی به حساب می آمده است.سیم کارت که از همه نظر برای یک فردی که گوشی هوشمند دارد مهم است چون از طریق سیم کارت به دوستان و خانواده اش زنگ بزند . برای همین سیم کارت جز وسایل مهم  گوشی هوشمند است.

در گذشته که سیم کارت ها اندازه بزرگتری داشتند، در پشت باتری و زیر درب پشت گوشی های تلفن همراه سوکت یا کانکتور سیم کارت قرار داشت که محل قرارگیری سیم کارت ها بودند.کانکتور سیم کارت و مموری کارت که معمولا فلزی بودند، به صورت یک چهارچوب شیارهایی در طرفین داشتند که برای قرار دادن سیم کارت و کارت حافظه به صورت کشویی در کنار و یا زیر باتری گوشی مورد استفاده قرار می گرفتند. بنابراین در آن زمان برای تعویض سیم کارت لازم بود ابتدا باتری را خارج کرده، سپس نسبت به این کار اقدام نمود.

در گوشی های هوشمند نسل جدید محل قرار گیری سیم کارت به طور کامل تغییر کرده و با کوچکتر شدن سیم کارت ها، تغییر در طراحی گوشی های هوشمند نیز صورت گرفت و محل قرار گیری سیم کارت ها به دیواره های کناری گوشی های هوشمند انتقال یافت. این تغییر که بیشتر به خاطر باریک شدن قطر گوشی و مقاومت بهتر در برابر آب و رطوبت صورت گرفته است، باعث تولد خشاب سیم کارت ( نگهدارنده سیم کارت )گردید .

سیم کارت ها قطعات کوچک اما مهمی در گوشی های هوشمند هستند که دارای حافظه، پردازنده و حتی مجهز به یک سیستم عامل مخصوص می باشند و بخش مهمی از عملکرد گوشی هوشمند به آنها بستگی دارد، بنابراین حفظ و نگهداری از آن بسیار مهم می باشد. خشاب سیم کارت به عنوان محفظه نگهدارنده سیم کارت معمولا از جنس فلز یا پلاستیک ساخته می شود و با توجه به نوع و مدل گوشی هوشمند می تواند تکی یا دو گانه باشد.

در گوشی های هوشمند جدید دیگر نیازی به باز کردن درب پشتی دستگاه برای جاگذاری سیم کارت نداریم و به راحتی با استفاده از یک سوزن سیم کارت؛ امکان جاگذاری سیم کارت و مموری فراهم می شود. خشاب سیم کارت معمولا یک چارچوب است که سیم کارت را در بر می گیرد و برای قرار گیری پایه های چیپ سیم کارت بر روی فضای طراحی شده در داخل گوشی آن را به صورت کشویی به داخل دستگاه هدایت می کند. شار دادن آن خشاب سیم کارت به بیرون باز می شود و با ارتقا ساخت قطعات موبایل و تغییر محل قرار گیری سیم کارت و تبدیل آن به خشاب، نصب و تعویض سیم کارت و مموری کارت بسیار آسان تر شده است، ولی احتیاج به دقت و ظرافت بیشتری داشته و کوچکترین بی دقتی باعث شکستن خشاب و یا آسیب به آن می شود. از آنجا که خشاب سیم کارت قطعه ای مهم با ویژگی حساس در گوشی تلفن همراه می باشد؛ در صورت شکستگی یا ترک خوردگی، عملکرد گوشی را به طور کامل با اختلال مواجه می کند.

مشکل شکستن خشاب سیم کارت به دلیل ظرافت طراحی و ساخت این وسیله بسیار رایج بوده و خوشبختانه در بازار قطعات موبایل، برای تمامی مدل ها قطعه جایگزین وجود دارد که کاربران می توانند به راحتی هم به صورت حضوری و هم به صورت اینترنتی با جستجوی کلمه خشاب سیم کارت به همراه مدل گوشی و یا تبلت از فروشگاه اینترنتی فروش قطعات موبایل خریداری نمایند.

البته در صورتی که خشاب سیم کارت در داخل گوشی هوشمند شما شکست، لازم است ابتدا با استفاده از یک سوزن مخصوص سیم کارت، خشاب را از جای خود خارج کنید.

برای اینکار ابتدا گوشی هوشمند خود را با فشار دادن دکمه پاور خاموش نمایید، سپس سوزن سیم کارت را در سوراخ مخصوص خشاب سیم کارت قرارداده و مقداری فشار دهید تا خشاب از جای خود خارج شود. در این مرحله با موچین یا یک پنس نوک تیز تلاش کنید تا آن را از شیار مورد نظر خارج کنید. در مرحله بعد سیم کارت و مموری کارت را برداشته و با تهیه یک خشاب جدید آن را جایگزین سازید. در صورت باز نشدن خشاب و گیر کردن آن نیز بهتر است به یک تعمیر کار موبایل مراجعه کنید.

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز 


سیم کارت های دانش آموزی پایانی برای آسیب های فضای مجازی

 

در این روز ها که ویروس کرونا سایه افکنده بر روی زمین و همه انسان ها درگیر هستند و همه مشاغل تحت تاثیر این ویروس هستند. اما در این مدت دانش آموزان  از همه قشرها بیشتر آسیب دیدند و از حضور در مدارس محروم شده اند و این کار برای معلم ها بسیار سخت شده است .این برای خانواده ها هم بسیار سخت شده که دانش آموزان در خانه تحصیل می کنند و از حضور در کلاس های درسی بی نصیب مانده اند

در همین راستا عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت : " سال گذشته پیشنهادی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مطرح شد که در کشور یک مدلی برای تولید سیم کارت های مخصوص دانش آموزی طراحی شود . چرا که قطعا می تواند بسیاری از آسیب هایی که دانش آموزان را در فضای مجازی تهدید می کند، کاهش دهد. "

پیش تر از این وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت و گویی بیان نمودند: اینترنت ایمن، فضای آموزش های الکترونیکی را امن تر خواهد کرد و در این راستا آموزش و پرورش می تواند به عنوان اولین دستگاه، همکاری خود را اعلام کرده و الگویی برای دیگر دستگاه ها جهت استفاده از اینترنت ایمن باشد.

در این خصوص عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان این که اگر وزیر ارتباطات دنبال ایجاد فضای ایمن در آموزش های الکترونیک است؛ باید راهکار آن را نیز خود ارائه دهد، اظهار کرد : اپلیکیشن شاد که برای آموزش مجازی فراهم شده، بستر مناسبی بوده که همراه اول ایجاد کرده است؛ اما بخش هایی از آن به لحاظ محتوایی با کمبودهایی مواجه است که می طلبد آموزش و پرورش برای تقویت آن اقدام نماید.

از نظر این نماینده مجلس لازم است یک چندگانگی در بستر اپلیکیشن شاد ایجاد شود تا قابلیت های متنوعی که در این فضا وجود دارد از این توانمندی برخوردار باشد که تمام گروه های دانش آموزی را در خود جمع کند. چرا که برخی مدارس خاص همچون مدارس غیر دولتی یا استعدادهای درخشان تمایلی برای فعالیت در این بستر ندارند.

برنامه شاد به عنوان یک پلتفرم آموزشی در شرایطی به کمک دانش آموزان آمد که پاندمی کرونا مدارس را تعطیل کرده بود و این سیستم آموزش مجازی به عنوان یک راهکار برای ارتباط بین دانش آموزان و معلمان و ادامه روند آموزش از سوی آموزش و پرورش معرفی گردید. البته برنامه شاد نیز مانند هر برنامه نوپای دیگری، مشکلات عدیده ای دارد که به علت سرعت پایین و محدودیت های فراوان از سوی مدارس به خوبی مورد استقبال قرار نگرفت.

محمد وحیدی به عنوان عضو کمیسیون مجلس با اشاره به این که مدارس تمایل دارند در فضاهایی فعالیت کنند که از قابلیت و سرعت بیشتری برخوردار هستند و می توانند ارتباطات گسترده و چند سویه ای را برقرار کنند و مکانیسم تدریس فعال داشته باشند و همزمان با تدریس، نظرات را دریافت کرده و انعکاس دهند؛ بنابراین باید رویکرد تقویت این موارد را در اپلیکیشن شاد بکار گیریم، پیشنهاد داد : در این دوران پسا کرونا به سمت هوشمند سازی مدارس حرکت کرده و از این طریق آموزش مجازی را تقویت کنیم. چرا که از نظر ایشان هوشمند سازی مدارس یک اولویتی است که فضای تدریس کلاس را حتی در اختیار افراد خارج از کلاس هم قرار می دهد و این از شاهکارهای دوره آموزش مجازی است که تدریس در کلاس های بسته را به فضای باز انتقال داده است.

در شرایط کنونی که آموزش مجازی بسیار مهم تلقی می شود، بهتر است از تهدیدها به عنوان فرصت استفاده کرد و با ارتقا برنامه هایی مانند برنامه شاد برای همه گیری جریان آموزش مجازی استفاده کرد و با برطرف کردن مشکلات فنی و رفع محدودیت های این برنامه، یک نسخه بدون عیب با قابلیت های پیشرفته در اختیار دانش آموزان و معلمان قرار داد که بتواند به نوعی از نگرانی های خانواده ها کم کند.

نماینده مردم بجنورد، سملقان، جاجرم،گرمه، راز و جرگلان در مجلس یازدهم یادآور شد: در شرایط کنونی هزاران نوع تدریس در اپلیکیشن شاد بارگذاری شده است که هم دانش آموزان و هم اولیا می توانند از بین آنها انتخاب کنند . ضمن این که معلمان هم می توانند از این برای تجربه اندوزی استفاده کنند. کما این که در سال های گذشته یکی از اقداماتی که در آموزش و پرورش انجام دادیم تبادل تجربه بین معلمان بود که آموزش مجازی بستر آن را فراهم کرد.

آنچه که بدیهی است اپلیکیشن شاد نیاز به توجه و اهتمام جدی مسئولان امر دارد تا بتواند به عنوان یک پلتفرم آموزشی کامل و جامع در مدارس مورد استفاده قرار گیرد. در همین راستا در جهت ایمن سازی فضای مجازی برای دانش آموزان نیز تولید سیم کارت های دانش آموزی با قابلیت های نظارتی می تواند به عنوان یک راهکار مناسب، اندکی از دغدغه ها و نگرانی های خانواده ها را کاهش دهد.

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز 


لوگوی جدید ایرانسل، سر و صدا به پا کرد

 

شرکت ایرانسل در این سالها توانسته با اقدام های تحسین برانگیز و امکانات بسیار عالی توانسته مشترکانش را بسیار راضی کند و در بین مردم یکی از اپراتور های موفق نام بگیرد با این حال در چند روز با اقدام جنجالی باعث سر و صدا میان مردم شده است .این اقدام که به عوض کردن لوگوی شرکت بوده باعث این شده که خیلی ها به نبود طراح خلاق برای این لوگوی باعث شده که جنجال به پا شود

با نگاهی اجمالی به تاریخچه برندهای معروف در جهان به راحتی می توان دریافت که لوگو یک بخش بسیار مهم از کسب و کار است. در فرایند برند سازی، طراحی لوگو یک گام بسیار مهم و درخشان می باشد که به کسب و کار مورد نظر هویت بخشیده و باعث بهتر دیده شدن برند مورد نظر می شود.

یک لوگوی حرفه ای با برقراری ارتباط مثبت با مخاطبان، بین مشتریان اعتماد ایجاد کرده و وفاداری به برند را تقویت می کند. از آنجا که از طریق لوگو به راحتی می توان نوع فعالیت و یا خدمات را به بازار معرفی کرد، بنابراین دقت در انتخاب یک طرح خاص و ویژه و توجه به همه نکات ریز و درشت به تنهایی یک تبلیغ موثر و مفید برای جذب مشتری می باشد.

لوگو واقعا چیزی فراتر از یک نماد و تصویر است که در طول زمان بر اساس سلیقه دستخوش تغییرات گردد، زیرا لوگوی هر برند به عنوان اولین و مهمترین زیرساخت شناسایی مشتریان، باعث برقراری ارتباط افراد با برند مورد نظر شده و در طول زمان آن چنان در ذهن و فکر افراد نقش می بندد که به راحتی قابل جایگزینی و یا حتی تغییر نمی باشد. هر چند که این امر اصلا به نفع برند ها نیز نبوده و هرگز نمی توان لوگوی برندی که در ذهن مخاطب جاودانه شد را به راحتی پاک و یا حتی جایگزین کرد.

خبر تغییر لوگوی ایرانسل و یا به نوعی رونمایی از لوگوی جدید ایرانسل از آن دست خبرهایی بود که امروز در فضای مجازی به نوعی همه را شوکه کرد. تغییر لوگوی برندی مانند ایرانسل که یکی از شرکت های مخابراتی برتر در کشور شناخته می شود، به نوعی یک تحول اساسی محسوب می شود که قطعا بازخوردهای زیادی به همراه خواهد داشت. چرا که لوگوی جدید نشان دهنده ذوق و سلیقه نوین این شرکت خواهد بود که در قالبی متفاوت در معرض دید عموم قرار گرفته و به نوعی بر قضاوت مشتریان از برند و نوع خدمات تاثیر گذار است.

هرچند که تغییر لوگوی اپراتور ایرانسل از سوی مدیر عامل این شرکت ارتقای ارتباط کارکردی با مشترکین، پیوند عاطفی و زیبایی شناسی نوگرایانه در هویت سازمانی و به نوعی نوسازی برند اعلام شده است ولی از سوی کاربران خیلی مورد استقبال و تایید واقع نشد و بیشتر کاربران آن را به لوگوی" بیسکوییت گرجی" تشبیه کردند.

نظراتی که در صفحات مجازی بیان شده، نشان می دهد که بیشتر کاربران نه تنها تغییر لوگو را نپسندیده بودند؛ بلکه انتقادات زیادی نیز به طرح جدید وارد کردند که از آن جمله می توان به این نظرات اشاره کرد:

Cizafist : بر اساس ریدیزاین شرکت مادر پیش رفته اما خیلی بد و مبتدی. لوگوی قبلی هم خوب نبود، اینم خوب نیست.

Spring-a-b : زرد، رنگ قبلی ایرانسل هست اما ترکیبش با سیاه با این ضخامت؛ اصلا حس یک شرکت ارتباطات رو نمیده، هیچ ظرافت و هیچ حس خوبی

Lanternstudio.co : به خاطر استفاده از رنگ مشکی لوگو پویایی قبل و نداره و استفاده متن انگلیسی و فارسی کنار هم،کار رو خیلی بازاری کرده

Behradbayatii : فک کنم تو پینت دیزاین کردن

Atenazarasvand : غیر حرفه ای، فونت نامناسب، ترکیب بندی صفر، اثر کودکی 9 سال

Rasool-ariaey: به نظرم حذف رنگ آبی ( با توجه به حس اعتمادی که منتقل میکنه) و تضاد بین رنگ های زرد و مشکی کار رو خراب کرده

در حالی که صفحات مجازی پر شده از نظرات مختلفی که بیشتر نشان دهنده عدم پذیرش اولیه این لوگو از سوی کاربران می باشد، رونمایی از لوگوی جدید ایرانسل قطعا با جنبه های استراتژی بازاریابی این شرکت مطابقت داشته و هدف اصلی آن چیزی فراتر از یک تغییر ظاهری می باشد.

به نظر می رسد باید بپذیریم ایرانسل در آستانه سال جدید در مسیر تحولی بنیادی گام نهاده و با انتخاب نسخه ای ساده و مینیمال از لوگوی خود تلاش می کند تا در جهان پر سرعت امروز، خدمات خود را با سرعت و سادگی ارائه دهد.

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز 


مشکل گلکسی اس 22 اولترای سامسونگ تا چه حد جدی است

 

زمان زیادی از به وجود آمدن گوشی همراه می گذرد و تا به امروز مدل های مختلفی به وجود آمده است .یکی از کمپانی هایی که در طراحی گوشی بسیار خوب است و همیشه سر زبان ها بوده است شرکت سامسونگ بوده است که گوشی های بسیار جذاب و عالی طراحی کرده است اخیرا پرچمدار خود را معرفی کرده است که بی شک رقیب بزرگی برای کمپانی اپل و آیفون 13هست

در این بین برخی از کاربران که دستگاه های خود را زود دریافت کردند، متاسفانه بر وجود مشکل در صفحه نمایش جدیدترین تلفن هوشمند برتر سامسونگ اشاره کردند. این مشکل که از سوی دارندگان نسخه اگزینوس گلکسی اس 22 اولترا با انتشار ویدیوها و تصاویر از دستگاه منتشر شده است؛ از سوی یکی از مدیران رسمی انجمن تایید شد. تعداد گزارش های منتشر شده نشان می دهد که این مشکل سراسری بوده و بسیاری از کاربران پرچمدار جدید سامسونگ را با مشکل مواجه کرده است.

طبق تحقیقات اولیه این مشکل به طور کلی زمانی ظاهر می شود که صفحه نمایش در تعریف +WQHD استفاده شود. بنابراین وقتی که رزولوشن روی wQHD و حالت صفحه روی Natural تنظیم شود، ممکن است نمایشگر در هنگام پخش ویدئوهای یوتیوب یا باز کردن قفل دستگاه دچار مشکل شود.

مشکل سوسو زدن نمایشگر نسخه اگزینوس گلکسی اس 22 اولترا قبل از رسمی شدن این تلفن هوشمند هم دیده شده بود، اما با توجه به این که این مشکل هم چنان به صورت کلی برای همه مصرف کنندگان دیده می شود، نشان از عدم رفع کامل مشکل از سوی سامسونگ است.

سامسونگ همیشه نرم افزار بدون باگ و روانی را در اختیار کاربران قرار می داد و قطعا یکی از دلایل محبوبیت این برند کره ای، همین موضوع می باشد. هر چند که مشکل موجود در گوشی های هوشمند جدید سامسونگ بسیار جزئی بوده و می تواند در آینده از طریق یک بروز رسانی کاملا بر طرف گردد. ولی در حال حاضر تا زمان ارائه راه حل مناسبی از جانب سامسونگ برای رفع نهایی این مشکل، بهتر است کاربران از وضوح WQHD در حالت رنگ Natural استفاده نکنند.

گوشی هوشمند گلکسی اس 22 اولترا با قویترین سخت افزاری که در حال حاضر در بازار یافت می شود و نمایشگر فوق العاده مدرن و پیشگامش که از تمامی قابلیت های روز دنیا پشتیبانی می کند، یک تلفن همراه تقریبا ایده ال است که انتظارات از آن بسیار بالاست و به نظر می رسد بروز چنین مشکلی، نگرانی هایی را برای کاربران ایجاد کرده که امید می رود به زودی از جانب سامسونگ به درستی پاسخ داده شود.

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز 



راهکارهایی برای بالا بردن سرعت اینترنت

 

این روز ها که نزدیک به عید هستیم و همه  می خواهند در خانه بمانند و از اوقات فراغت استفاده کنند اینترنت و گوشی های همراه بسیار اهمیت پیدا میکند .بعضی موقع ها هم که اینترنت سرعت پایینی دارد که با بعضی کارها می توانیم سرعت اینترنت را بالا ببریم تا بتوانیم از اینترنت به خوبی استفاده کنیم

از آنجا که کندی سرعت اینترنت انجام همه امور را با اختلال ایجاد می کند و مدت زمان انجام کارها را افزایش می دهد و باعث هدر رفتن بخش زیادی از زمان می گردد؛ تقریبا همه افراد به دنبال راهکارهایی برای از بین بردن این معضل هستند.

کم شدن سرعت اینترنت می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، در اینجا به 6 مورد از مهمترین آنها اشاره می کنیم.

موقعیت نامناسب روتر

اگر با روتر فاصله زیادی دارید و اشیایی مثل دیوار، سقف و ... بین شما و روتر قرار دارد، به صورت طبیعی سرعت اینترنت کاهش می یابد.

اتصال چندین دستگاه به یک خط وای فای

متصل بودن چندین دستگاه به یک خط وای فای و استفاده همزمان همه دستگاه ها از اینترنت، می تواند یکی از اصلی ترین دلایل کندی اینترنت شما باشد.

تراکم بالای خطوط وای فای

این مشکل که بیشتر در آپارتمان ها و برج ها دیده می شود ،زمانی رخ می دهد که چندین روتر از یک کانال استفاده می کنند که این امر باعث کندی سرعت اینترنت می شوند.

پوشش ضعیف 4G

به طور معمول هنگامی که تعداد زیادی از افراد در یک مکان جمع شده و به یک آنتن 4G متصل می شوند، سرعت به میزان قابل توجهی کند می شود. وجود این اختلال حتی برای اینترنت 4G  که به عنوان اینترنت پر سرعت شناخته می شود؛ نیز غیر قابل اجتناب است.

وجود نویز

با توجه به این که بیشتر روترها و وسایل مانند تلفن های بی سیم، ماکروویو ها و... روی باند 2.4 گیگاهرتز کار می کنند، وجود این وسایل امکان ایجاد نویز برای روتر را افزایش داده و سرعت اینترنت را  به میان قابل محسوسی کاهش می دهد.

ضعیف بودن تلفن همراه

اگر سرعت اینترنت برای دیگران مطلوب بوده و در زمان استفاده شما کاهش می یابد، احتمالا مشکل اصلی سرعت پردازش پایین گوشی هوشمند شما می باشد.

در هرصورت اگر با کندی سرعت اینترنت مشکل دارید، در اینجا راهکارهایی برای بهبود سرعت اینترنت بیان شده است که در صورت استفاده از آنها می توانید سرعت اینترنت خود را بهبود ببخشید.

بررسی تنظیمات اینترنت

اولین و مهمترین گام در جهت بهبود سرعت اینترنت، بررسی تنظیمات اینترنت روی گوشی هوشمند می باشد. گاهی وقتها گوشی هوشمند به صورت پیش فرض با سرعت 3G یا کمتر محدود شده که بعد از بررسی بهتر است آن را به  4G  ارتقا دهید.

 برای اینکار ابتدا وارد Setting  گوشی هوشمند خود شده و در بخش  Network and Internet  وارد  قسمت  mobile Network شوید و در بخش Preferred Network type اینترنت را به  4G  ارتقا دهید.

نصب برنامه هایی با حجم مناسب و یا کم

اگر گوشی هوشمندتان پردازنده ضعیفی داشته و یا جزء گوشی های قدیمی به شمار می آید، بهتر است از نسخه های سبک تر اپلیکیشن ها استفاده کنید. چون در این نوع از گوشی های هوشمند یکی از اصلی ترین دلایل کند شدن سرعت اینترنت، پردازش ضعیف دستگاه می باشد که با استفاده  از نسخه مناسب، اختلالی در پردازش ایجاد نشده و سرعت اینترنت به میزان قابل توجهی بهبود می یابد.

بستن برنامه های پس زمینه ویندوز

اگر از ویندوز 10 استفاده می کنید، حتما برنامه های پس زمینه را غیر فعال کنید. چرا که در این نوع ویندوز بدون آگاهی شما، برنامه های زیادی فعال میگردد که در صورت باز بودن علاوه بر مصرف بیشتر اینترنت، سرعت آن را نیز کاهش می دهد. برای متوقف کردن این برنامه ها ابتدا وارد Setting  گوشی هوشمند شده و در بخش  Privacy  قسمت Background app را غیر فعال سازید.

فعال کردن Data saver

در صورت استفاده از مرورگر کروم، حتما  Data saver  را فعال سازید، چرا که با فعال سازی آن، صفحات وب برای شما به صورت فشرده به نمایش در می آید که در آن صورت هم سرعت اینترنت افزایش یافته و هم مصرف آن کاهش می یابد. برای فعال سازی Data saver   ابتدا وارد مرورگر کروم شده و از قسمت منو گزینه  Setting را انتخاب کنید و در این بخش Data saver  را فعال سازید.

حال اگر از مشترکین اپراتور ایرانسل هستید، راهکارهایی اختصاصی دیگری نیز برای افزایش سرعت اینترنت شما وجود دارد که در اینجا به آن اشاره می کنیم:

تست سرعت

در زمان کند بودن سرعت اینترنت بهتر است؛ ابتدا سرعت اینترنت دستگاه خود را تست کنید. پس با مراجعه به بخش " تست سرعت اینترنت ایرانسل" این کار را انجام دهید.

تنظیمات مجدد اینترنت

اگر بعد از تست کردن سرعت اینترنت ؛ نتیجه تست سرعت قابل قبول نبود، بهتر است تنظیمات اینترنت خود را تغییر دهید. برای این کار با شماره گیری   # 2 * 4 * 555 *  تنظیمات اینترنت را دریافت و ذخیره کنید.

اگر بعد از تنظیمات مجدد؛ همچنان مشکل سرعت اینترنت پابرجاست و شما را آزار می دهد، می توانید به اپلیکیشن "ایرانسل من" مراجعه کرده و در بخش " ارتباط با ما " وارد قسمت " ارجاع و پیگیری درخواست" شده و شکایت خود را ثبت نمایید.

کارشناسان اپراتور ایرانسل بعد از بررسی مشکل با شما تماس گرفته و شما را در جریان روند حل مشکلتان قرار می دهند.

البته اگر از مودم TD- LTE  استفاده می کنید و مشکل کندی سرعت اینترنت دارید، بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

مودم را در بهترین مکان قرار دهید

بهتر است مودم را در جاهای مختلف خانه یا محل کار خود قرار داده و میزان آنتن دهی آن را بررسی کنید. در نهایت مودم را در جایی که بیشترین چراغ های آنتن روشن است، قرار دهید.

دقت فرمایید موانعی مثل دیوار و یا پنجره می تواند از میزان آنتن دهی مودم بکاهد.

از جای ثابت استفاده کنید

قرار دادن مودم TD- LTE در جای ثابت که لرزنده و یا بی ثبات نباشد، باعث می شود که این مودم ها بیشترین بازدهی را داشته باشند. بنابراین ثابت بودن جای مودم برای افزایش سرعت اینترنت بسیار امر مهمی می باشد.

در نهایت انتظار می رود بعد از رفع کلیه مشکلات سرعت اینترنت به میزان قابل توجهی بهبود پیدا کند. البته این روزها که علت کندی اینترنت از سوی مسئولان به کاهش پهن باند و بالا بودن تقاضای مردم بیان شده، لازم است تدابیر لازم از سوی دولت برای افزایش سرعت اینترنت اندیشیده شود.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز 



کدهای کاربردی ایرانسل

 

همیشه اپراتور های همراه راه حلی را برای کسانی که شرایط انلاین نشدن را دارند بتوانند از آن راه ها استفاده کنند. یکی از این شرکت ها که بسیار هم ثابت قدم بوده خیلی از این نوع راه برای مشترکانش استفاده می کنند اپراتور ایرانسل هست که امکان خرید اینترنت و بسته ها رو میده.

کدهای کاربردی همان کدهای ستاره مربعی هستند که امروزه تقریبا برای انجام همه امور از آنها استفاده می کنیم. فرقی نمی کند مشترک کدام اپراتور باشید، امکان بهره مندی از کلیه خدمات مانند: خرید، انتقال شارژ، پرداخت قبوض و ... برای همه مشترکین سیم کارت های همراه اول، ایرانسل و رایتل وجود خواهد داشت، فقط کافی است از آنها مطلع باشید تا در سریع ترین زمان ممکن، خدمات مورد نیاز را دریافت کنید.

البته اگه مشترک اپراتور ایرانسل هستید، در اینجا به چند تا از پرکاربردترین این کدها اشاره می کنیم:

 کد کاربردی #7*

با شماره گیری این کد خدمات متنوعی در اختیار مشترکین ایرانسل قرار می گیرد مانند:

شارژ

پرداخت قبوض آب و برق

پرداخت قبض ایرانسل

خرید بسته های اینترنتی و مکالمه

افزایش سقف مصرف

تکمیل تراکنش های ناتمام

 

کد همه کاره ایرانسل #555*

این کد همان طور که از نامش پیداست، بسیار کاربردی بوده و مجموعه ای از خدمات مورد نیاز مشترکین را ارائه می دهد. البته مشترکین ایرانسل می توانند با دانلود یا نصب اپلیکیشن " ایرانسل من " نیز به تمامی مواردی که برای مدیریت سیم کارت به آن احتیاج دارند، دسترسی پیدا کنند .

 کد همه کاره نیز مجموعه ای از سرویس ها و خدمات مورد نیاز مشترکین ایرانسل را به آنها ارائه می دهد.

 به جدول زیر توجه کنید.

 

نوع خدمت

کد کاربردی

منوی اطلاعات حساب

# 1 *555*

خرید بسته های اینترنت همراه

# 5 * 555 *

خرید بسته اینترنت ثابت

# 8 * 555 *

شارژ کیف پول

# 11 * 555 *

پیگیری سفارش

# 22 * 555 *

دریافت پیشنهادات فصلی

# 6 * 555 *

خرید بسته مکالمه ایرانسلی

# 55 * 555 *

تعویض سیم کارت به نسل چهار

# 134 * 555 *

خرید محصولات ایرانسل

# 16* 555 *

تبدیل سیم کارت اعتباری ایرانسل به دائمی

# 9 * 1 555 *

 

 

علاوه بر آنچه که گفته شد، بر اساس جدول زیر کدهایی وجود دارند که با شماره گیری آنها مشترک ایرانسل می تواند خدمات متنوعی را دریافت نماید. خدماتی که هر کدام به نوبه خود، راهگشای مشکلات مشترکین می باشد.

 

نوع خدمت

کد کاربردی

شارژ آفلاین ( شارژی که از فروشگاه یا دستگاه خودپرداز یا دستگاه کارتخوان خریداری شده)

# شماره رمز 12 یا 16 رقمی *141*

شارژ شگفت انگیز ایرانسل

# شماره رمز 12 رقمی*144*

انتقال شارژ خط به خط

# رمز* مبلغ* شماره موبایل * 142*

چک کردن مناطق تحت پوشش 4G

20#*

شگفتی های ایرانسل

4444#*

بسته شگفتی ویژه مکالمه

1#*4444*

بسته شگفتی ویژه اینترنت

# 2 * 4444 *

خدمات آهنگ پیشواز ایرانسل

# 777 *

سرویس شارژ و اینترنت اضطراری ایرانسل

# 815 *

تبدیل سیم کارت اعتباری ایرانسل به سیم کارت دائم

#70 *

 

اگر از مشترکین ایرانسل هستید، مطمئن باشید که این کدهای کاربردی همواره مورد نیاز شما بوده و در شرایط سخت مانند تمام شدن شارژ به کمکتان خواهد آمد. از آنجا که برای استفاده از این کدها بدون نیاز به باز کردن مرورگر یا نصب اپلیکیشنی خاص می توان دسترسی سریع و ایمن به طیف گسترده ای از خدمات اپراتور ایرانسل داشت، این کدها به عنوان میانبر به مشترک کمک می کند تا آسان تر به خدمات دسترسی پیدا کنند.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز 


واقعیت یا تخیل !!خرید و فروش شماره های 20 میلیاردی در ایران

 

این روزها که گوشی همراه بخشی از زندگی مردم شده است برای همین سیم کارت ها هم بسیار مهم شده اند. اپراتورها همه تلاش هایشان را می کنند که بهترین امکانات را به مشتریان بدهند. بعضی از سیم کارت ها به خاطر رند بودن بسیار گران هستند و همین دلیل باعث این می شود که از بقیه متمایز گرددند. بعضی موقع ها هم به خطر تفاوت قیمت باعث این می شود که در بازار آزاد بسیار ارزان فروخته شوند

هر چند که از همان روزها هم، شماره های خاص و به اصطلاح شماره رند، بازار مخصوص دیگری داشت که مشتریان خاص و لاکچری آن حاضر بودند تقریبا هر قیمتی برای آن پرداخت کنند. فروش میلیاردی شماره های رند در ایران داستان عجیب و تازه ای نیست. با توجه به محدود بودن این شماره ها و وجود تقاضای فراوان، طبیعی است که این شماره ها با ارقامی بین 40 تا 50 میلیارد تومان معامله گردند. خرید و فروش شماره های رند هم کارکرد تجاری دارد و هم کارکرد سرمایه ای، به همین خاطر بعضی ها حاضرند یک شماره رند را با خودروهای لاکچری و آپارتمان های لوکس معامله کنند. این شماره ها که واقعا تعدادشان به اندازه انگشتان یک دست هم نمی رسد، در طول سالیان مشتری های خاص خود را داشته است.

ولی آن چیزی که این روزها این بازار را کاملا دگرگون ساخته، تجارت بر اساس فون واژه می باشد. سیم کارت هایی با شماره های یونیک و تکرار نشدنی که بسیار مورد استقبال خریداران نیز قرار گرفته است.

مدت زمان زیادی از ورود این واژه به ادبیات تجاری بازار سیم کارت ایران نمی گذرد ولی در همین بازه کم، شماره هایی به ارزش 20 میلیارد تومان به فروش رفته است. فعالان این حوزه می گویند که در این روش به جای اعداد حروف را جایگزین شماره کرده و به جای بیان شماره به عدد آن را به صورت واژه بیان می کنند.

اصطلاح" Vanity Number "که اصطلاحا در فارسی "فون واژه "ترجمه شده؛ شماره تلفن های خصوصی ای هستند که استفاده از آنها در سراسر دنیا رونق گرفته و به صورت یونیک در اختیار کاربر قرار می گیرد. اگر به صفحه شماره گیر موبایل دقت نمایید؛ خواهید دید که در کنار اعداد روی گوشی های هوشمند حروف انگلیسی چاپ شده است که این حروف در سیر ترتیبی یک شماره تلفن می تواند نشان دهنده یک عدد باشد.

در بسیاری از کشورهای جهان مانند آمریکا، کانادا، اروپا،و استرالیا، افراد به جای بیان شماره تلفن به عدد آن را به صورت حروف و یا با نام برند خود بیان می کنند و معتقدند حفظ یک برند ساده تر از حفظ یک شماره است، مثل Samsung 1800 ویا My Apple 1500 .

این اصطلاح که چند وقتی است در کشور ما نیز به آن توجه می شود، باعث دسته بندی جدیدی از سیم کارت ها شده و شماره ها بر اساس حروف دسته بندی می شوند. در این حوزه جدید شماره ها با نام هایی مانند یونیک، برلیانس و گلدن به فروش می رسند. در این تقسیم بندی شماره های برلیانس و گلدن با ارزش هستند ولی شماره های یونیک که با قیمت 20 میلیارد تومان به فروش می رسند، شماره هایی هستند که مثلا به حروف می شود نام یک شخصیت کارتونی محبوب.

به نظر می رسد در حال حاضر خرید و فروش سیم کارت کاملا تجاری سازی شده و وارد مرحله جدید و مهمی گردیده است که از نظر فعالان این حوزه، این بازار را پر رونق تر از قبل کرده است. چرا که شماره های فون واژه اصلا رند نیستند ولی شماره های خاصی هستند که ترکیب اعدادشان با هم تبدیل به یک نام خاص می شود مثلا امیر سام .

با توجه به این که فقط یک شماره در کشور وجود دارد که ترکیب اعدادش با هم به حروف می شود یک نام خاص، پس به یکباره یک شماره معمولی با ارزش می گردد. البته اگر در ساختن این ترکیب تعداد حروف کامل نباشد باید عددی به اول یا آخر فون واژه اضافه شودکه همین موضوع از قیمت نهایی سیم کارت می کاهد.

به طور کلی می توان گفت علت اصلی ارزش خط های فون واژه و به طور خاص خط های یونیک به خاطر منحصر بفرد بودن شماره می باشد که این حوزه گستردگی فراوانی هم دارد مثلا پاسخ هر کدام از این سوالات می تواند به یک شماره یونیک با ارزش ختم شد. چه حرفه ای داری؟ کجا زندگی میکنی؟ اسمت چیست؟ و...

بنابراین ظرفیت جدیدی که در بازار خرید و فروش سیم کارت ایجاد شده، باعث رونق این بازار گردیده که افق جدیدی را به روی فعالان این حوزه باز کرده است. البته نباید نسبت به تاثیر آن بر برند سازی و تجمل گرایی بی تفاوت باشیم و آن را نادیده بگیریم.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز 



بهره برداری همراه اول از باند فرکانسی 2300

 

همراه اول در این روز های پایانی سال که می خواهیم قرن جدید را شروع کنیم برای همین همراه اول تصمیم گرفته که سال نو رو با پهنای باند بیشتری آغاز کنه تا مشترکانش بتوانند به راحتی به اینترنت وصل شوند تا عین سال های قبل در مسافرت ها بتوانند  با تلفن همراه به راحتی با خانواده هایشان در ارتباط باشند

به همین خاطر در تیر ماه سال جاری از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور؛ باند فرکانسی 2300 به عنوان یکی از راهکارهای بهبود کیفیت اینترنت پرسرعت تلفن همراه، از طریق برگزاری مزایده در اختیار دو اپراتور اصلی فعال یعنی اپراتور همراه اول و ایرانسل قرار گرفت. بلافاصله بعد از مزایده، باند فرکانسی 2300 مگاهرتز با فناوری TD-LTE برای جبران رشد ترافیکی شبکه اپراتورهای تلفن همراه با هدف ایجاد ظرفیت جدید تعریف و به اپراتورها تخصیص داده شد.

در همین راستا، اپراتور ایرانسل همزمان با فرارسیدن ایام مبارک دهه فجر بهره برداری از باند 2300 مگاهرتز خود را با موفقیت آغاز کرد. همراه اول نیز بعد از صدور پروانه بهره برداری از باند فرکانسی 2300 مگاهرتز، بلافاصله به سمت تامین تجهیزات و تشکیل تیم های داخلی با اهداف توسعه ظرفیت شبکه پهن باند نسل چهارم و راه اندازی سایت های ارتباطی روی لایه فرکانسی جدید رفت و در هفته گذشته توانست نخستین سایت TD-LTE مبتنی بر باند 2300 مگاهرتز را روی شبکه پهن باند خود در مرکز شهید کاظمی راه اندازی کند.

 در همین خصوص معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول، مرتضی طاهری بخش، اذعان داشتند : برنامه کامل توسعه سایت های همراه اول مربوط به سال 1401 است ، تا این لایه جدید را به سایت هایی که ترافیک بالایی در کل کشور دارند، اضافه کنیم. بنابراین همراه اول در نظر دارد تا دی ماه سال 1401 حدود 1800 سایت خود را برای بهره برداری از باند فرکانسی 2300 مگاهرتز آماده سازی و راه اندازی کند.

طاهری بخش افزود: تمام تلاش ما این است که تجربه مشتری در مواجهه با سرویس های مبتنی بر پهنای باند همراه اول تا جای ممکن افت نکند. اما باید به این نکته توجه داشت که تیم فنی اپراتورها در شرایط تحریمی، در حال تلاش برای تامین تجهیزات و ارتقای بسترهای ارتباطی برای ارائه سرویس مطلوب به ایرانیان عزیز هستند.

ایشان در ادامه بیان داشتند که در شرایط پاندمی کرونا رشد ترافیک 3 برابری را تجربه کردیم و اکنون نیز در حال عبور از ترافیک روزانه 18.5 بتا بایتی هستیم، بر اساس برنامه همراه اول با نصب و راه اندازی سایت هایی با فناوری TD-LTE در این لایه جدید فرکانسی و برای سایت هایی که تمامی لایه های فرکانسی را در باند FDD دارند، مشکل ترافیکی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و هیچ راه افزایش ظرفیتی به جز اضافه شدن لایه جدید فرکانسی وجود ندارد. بنابراین ایشان با تاکید بر راه اندازی لایه جدید فرکانسی اظهار کردند با راه اندازی این لایه جدید حدود 70 درصد گوشی های فعلی که در اختیار مشتریان اپراتور همراه اول قرار دارد ، امکان استفاده از این باند فرکانسی را دارند.

با توجه به این که قرار است ایرانسل همزمان با آغاز بهره برداری از باند فرکانسی 2300 ، به تدریج 1800 سایت خود را برای بهره مندی از این باند فرکانسی تجهیز کند، ظرفیت شبکه روزانه به میزان قابل توجهی افزایش می یابد و امید می رود کیفیت اینترنت پر سرعت تلفن همراه بهبود قابل توجهی داشته باشد. وزیر ارتباطات نیز در همین خصوص اذعان داشتند با اضافه شدن این تعداد سایت، ظرفیت شبکه روزانه تا 1000 ترابایت در مراکز استان ها افزایش خواهد یافت که در نوع خود بی نظیر و قابل توجه می باشد.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز 


صفحه قبل 1 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 صفحه بعد