x تبلیغات
سایت اخبار و سیم کارت

نحوه اطلاع رسانی پیامکی رگولاتوری درباره مالکیت سیم کارت ها

 

این روز ها که تکنولوژی بسیار پیشرفت های اساسی کرده است . این پیشرفت هر از گاهی در منافع کار های درست استفاده نمی شود و بسیاری از راه غلط استفاده می کنند. این روز ها در زمینه های مختلفی سو استفاده از افراد جامعه می شود که خودشان هر از گاهی بی اطلاع هستند. در دنیای سیم کارت هم به همین گونه می باشد که اگر فرد از سیم کارتش سو استفاده شود خود شخص باید به نهاد قوه قضایی پاسخ دهد . برای اینکه این گونه مشکل ها پیش نیاد چند راه بسیار ساده دارد که رعایت کردن آنها بسیار به وجود آمدن هیچ گونه مشکلی برای افراد ایجاد نمی کند و یکی از آنها استعلام گرفتن از دفاتر پیشخوان دولت می باشد که افراد می توانند اطلاع پیدا کنند که چند سیم کارت به نام آنها می باشد.این کار ساده می تواند بسیاری از جرم ها را کاهش دهد و افراد هم از فعال بودن سیم کارت های خود آگاه می شوند 

در همین راستا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرده است که از روز شنبه 25 اردیبهشت ماه سال 1401 پیامک اطلاع رسانی برای هر شخص با سرشماره CRA.ir ارسال می شود تا افراد از تعداد سیم کارت هایی که به نام آنهاست، مطلع شوند.

در حال حاضر این امکان وجود دارد که کلیه مشترکین اپراتورهای فعال در کشور با مراجعه به پورتال رگولاتوری به آدرس اینترنتی www.cra.ir در بخش حقوق کاربران، منوی "استعلام سرویس های مشترکین" تمام سرویس ها و شماره های تحت مالکیت و اپراتورهای مربوط به آن را استعلام نمایند. سپس در صورت تمایل نسبت به مسدود سازی سیم کارت هایی که در اختیارشان نیست اقدام نمایند.

 

با توجه به این که چندی پیش سامانه سلب امتیاز مالکیت سیم کارت به سامانه دولت همراه متصل شد، این امکان از طریق سامانه دولت همراه هم وجود داشته و مشترکین می توانند علاوه بر مراجعه به نرم افزار های مدیریت اپراتور مورد نظر خود، با مراجعه به آدرس اینترنتی دولت همراه https://mob.gov.ir از تعداد خطوط تلفن ثابت و سیار خود آگاهی پیدا کنند.

برای سلب امتیاز، لازم است کاربران ابتدا درخواست خود مبنی بر سلب امتیاز مالکیت سیم کارت را به اپراتور مربوطه ارسال نمایند. سپس اپراتور مربوطه، بررسی سیستماتیک خود را آغاز کرده و با ارسال رمز یک بار مصرف ( OTP ) به مشترک، نسبت به احراز هویت مشترک اقدام می نمایند. در صورت تطابق مالکیت سیم کارت با اطلاعات فرد متقاضی درخواست سلب امتیاز ثبت نهایی و تایید می گردد.

 

پیمان قره داغی، مدیر کل حفاظت از حقوق مصرف کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بیان کرد: " این اقدام رگولاتوری با رویکرد شفافیت در حوزه خدمات ارتباطی و به منظور آگاه سازی مردم از مالکیت سیم کارت هایی که به نامشان است، انجام می شود."

ایشان در ادامه با اشاره به این که در برخی موارد بهره برداران سیم کارت ها، مالک آن نیستند، عنوان کرد: " مشترکان می توانند برای دریافت خدمات و راهنمایی های بیشتر و همچنین تغییر مالکیت و سلب امتیاز سیم کارت خود با مراکز تماس اپراتورها تماس گرفته و یا به آدرس های زیر مراجعه کنند. "

 

مراکز تماس اپراتورها برای تغییر مالکیت و سلب امتیاز سیم کارت

 

ردیف

اپراتور

تلفن مرکز پاسخگویی و پشتیبانی

وب سایت

اپلیکیشن

1

همراه اول

تماس از خطوط همراه اول:

9990

تماس از خطوط غیر از همراه اول: 09129990

/https://mci.ir

همراه من

2

ایرانسل

تماس از خطوط ایرانسل:

700

تماس از خطوط غیر از ایرانسل:

09377000000

/https://irancell.ir

ایرانسل من

3

رایتل

تماس از خطوط رایتل:

100

تماس از خطوط غیر از رایتل:

09202000000

/https://www.rightel.ir

رایتل من

4

شاتل موبایل

تماس از خطوط شاتل موبایل:

200

تماس از خطوط غیر از شاتل موبایل:

09981000000

/https://shatelmobile.ir

شاتل موبایل من

5

آرین تل

تماس از خطوط آرین تل:

800

تماس از خطوط غیر از آرین تل:

09998800000

/https://www.ariantel.ir

آرین تل من

6

آپتل

تماس از خطوط آپتل:

100

تماس از خطوط غیر از آپتل:

09991100000

/https://www.aptel.ir

آپتل من

7

سامان تل

تماس از خطوط سامان تل:

0999999000

تماس از خطوط غیر از سامان تل:

02187640000

/https://www.samantel.ir

سامان تل من

8

لوتوس

تماس از خطوط لوتوس:

1529

تماس از خطوط غیر از لوتوس:

02122042562

/https://lotustel.ir

لوتوس تل 

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

انتقال مالکیت سیم کارت بدون حضور مالک

 

همیشه خرید وسایل هوشمند برای ادم ها بسیار جذاب است و نوعی لذت برای آنها دارد . از زمانی هم که گوشی آمد رفته رفته یکی از مهم ترین وسایل زندگی شده تا به امروز یکی از مهم ترین وسایل گوشی سیم کارت ها می باشند. در این چند سال اخیر خرید و فروش سیم کارت رونق بیشتری گرفته  است و اپراتور های سیم کارت شماره های رند یا خاصی را روانه بازار می کنند که باعث شگفتی مردم می شود.خرید و فروش  سیم کارت دست دوم هم یکی از روش های بسیار عالی و مقرون به صرفه است که بسیاری از افراد این کار را به راحتی انجام می دهند. اما این نوع خرید و فروش که بسیار راحت است اما رعایت چند نکته ساده بسیار می تواند مشکل ساز برای  خریدار سیم کارت باشد. یکی از این  نکات که باید مراقب آن باشیم تغییر مالکیت سیم کارت است . هنگام تغییر مالکیت سیم کارت کسی که قبلا سیم کارت را داشته باید  حضور داشته باشد

با توجه به این که امکان تغییر مالکیت سیم کارت به صورت غیر حضوری وجود ندارد، این شرایط در صورت مهاجرت یا فوت صاحب قبلی سیم کارت به مراتب سخت تر هم خواهد شد، پس بهتر است بلافاصله بعد از خرید سیم کارت نسبت به تعیین و تکلیف کردن وضعیت مالکیت سیم کارت خود اقدام نمایید. علاوه بر این ممکن است مالک قبلی سیم کارت؛ سوء استفاده هایی از سیم کارت کرده باشد که شما از آن مطلع نباشید؛ بنابراین توصیه می شود قبل از بروز هر نوع دردسری سیم کارت خریداری شده را به نام خود بزنید تا بتوانید با خیال راحت از همه امکانات و خدمات به طور کامل استفاده نمایید.

 

شرایط و مدارک مورد نیاز انتقال مالکیت برای مشترکین سیم کارت های همراه اول

 

مشترکین سیم کارت های اعتباری و دائمی همراه اول که قصد انتقال مالکیت سیم کارت خود را دارند؛ در صورت عدم منع قانونی می توانند با در دست داشتن مدارک لازم به دفاتر امور مشترکین؛ مراجعه و نسبت به این امر اقدام نمایند، البته توجه به این نکته الزامی است که در صورت تعویض سیم کارت، مشترک باید بعد از گذشت بیست روز نسبت به نقل و انتقال مالکیت اقدام نماید. هزینه انتقال مالکیت بدون احتساب مالیات برای سیم کارت های اعتباری همراه اول 150،000 ریال و برای سیم کارت های دائمی 250،000 ریال می باشد.

با توجه به مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات که اپراتورها مجاز به فروش سیم کارت به افراد زیر 18 سال نمی باشند، در صورتی که فروشنده یا خریدار سیم کارت به سن قانونی نرسیده باشند، حضور ولی قهری ( پدر یا جد پدری) با ارائه اصل و تصویر کارت ملی ولی به همراه تصویر شناسنامه مالک الزامی می باشد. البته در صورتی که انتقال دهنده یا انتقال گیرنده به سن قانونی نرسیده؛ ولی از سوی دادگاه دارای حکم رشد باشد، ارائه حکم رشد نیز به همراه مدارک مورد نیاز جهت نقل و انتقال الزامی می باشد.

در صورت محجور یا غیر رشید بودن انتقال دهنده جهت نقل و انتقال، ارائه قیم نامه ضروری است. اگر در قیم نامه نقل و انتقال اموال منوط به اجازه از اداره سرپرستی باشد، اخذ اجازه نامه و ارائه آن در زمان نقل و انتقال نیز ضروری می باشد.

 

مدارک لازم جهت انتقال مالکیت سیم کارت های همراه اول :

حضور هم زمان انتقال دهنده و انتقال گیرنده و یا وکیل قانونی آنها ( در صورت حضور وکیل اصل و تصویر وکالت نامه قانونی ضروری است)

اصل و تصویر کارت ملی انتقال دهنده و انتقال گیرنده

سیم کارت فعال

ارائه کد پستی ده رقمی انتقال گیرنده

ارائه صورت حساب میان دوره برای سیم کارت های دائمی و تائید وصولی صورتحساب توسط دفتر خدمات ارتباطی

ثبت اثر انگشت و امضای انتقال دهنده و انتقال گیرنده

تکمیل و تنظیم سند نقل و انتقال

تکمیل فرم تعهدات از سوی انتقال گیرنده یا وکیل قانونی

ارائه گذرنامه برای اتباع خارجی به جای کارت ملی

در صورتی که مالک سیم کارت فوت کرده باشد، متقاضی باید گواهی انحصار وراثت و وکالت نامه کتبی از سایر وراث مبنی بر رضایت به انتقال مالکیت سیم کارت به احد ورثه را به همراه داشته باشد.

 

شرایط و مدارک مورد نیاز انتقال مالکیت برای مشترکین سیم کارت های ایرانسل 

مشترکین سیم کارت اعتباری و سیم کارت دائمی ایرانسل در صورتی که شماره سیم کارت آنها مشکل حقوقی نداشته باشد؛ می توانند با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی نسبت به نقل و انتقال مالکیت سیم کارت خود اقدام نمایند. توجه به این نکته الزامی است که پس از تغییر مالکیت سیم کارت، تمامی طرح ها و بسته های افزایشی موجود تغییری نکرده و مالک جدید سیم کارت می تواند از آنها استفاده نماید.

 

مدارک لازم جهت انتقال مالکیت سیم کارت های ایرانسل :

حضور فروشنده و خریدار یا وکیل قانونی

پوکه و سیم کارت

آدرس کامل محل سکونت و کد پستی خریدار

مدارک شناسایی معتبر ( برای اتباع ایرانی شامل :کارت ملی، اتباع خارجی شامل: گذرنامه و اشخاص حقوقی شامل: سند ثبت شرکت، اظهارنامه مالیاتی شرکت، مجوز تجاری شرکت و یا آگهی روزنامه رسمی متضمن ثبت شرکت)

در صورتی که سیم کارت به نام فرد متوفی باشد، برای انتقال مالکیت، لازم است رضایت نامه کتبی از وراث مبنی بر رضایت به انتقال سیم کارت به همراه مدارک ارائه شود.

اگر خریدار سیم کارت زیر 18 سال می باشد، لازم است فرم ثبت نام را فردی بالای 18 سال تکمیل نموده و اصل کارت ملی و تصویر آن را به همراه مدارک ارائه کند.

 

شرایط و مدارک مورد نیاز انتقال مالکیت برای مشترکین سیم کارت های رایتل

مشترکین سیم کارت رایتل در صورتی که سیم کارتشان به صورت یک طرفه یا دوطرفه مسدود نباشد، می توانند با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه نموده و نسبت به انتقال مالکیت سیم کارت خود اقدام نمایند. پس از انتقال مالکیت، اعتبار ریالی و تمامی بسته های فعال بر روی سیم کارت به مالک جدید انتقال پیدا می کند. در صورت تعویض سیم کارت، مشترک پس از گذشت بیست روز می تواند نسبت به انتقال مالکیت اقدام نماید.

 

مدارک لازم جهت انتقال مالکیت سیم کارت های ایرانسل :

حضور انتقال دهنده و انتقال گیرنده و یا وکیل قانونی هر یک از طرفین ( در صورت حضور وکیل اصل و کپی وکالت نامه )

سیم کارت و پوکه

اصل و تصویر کارت ملی انتقال دهنده و انتقال گیرنده و یا وکیل قانونی

صورت حساب میان دوره برای سیم کارت های دائمی و تایید وصولی صورتحساب توسط دفتر خدماتی

تنظیم سند انتقال مالکیت و درج امضا و اثر انگشت

 

تغییر مالکیت سیم کارت بدون حضور مالک

با وجود این که امکان انتقال مالکیت سیم کارت بدون حضور مالک امکان پذیر نمی باشد، اپراتورهای فعال در کشور برای مشترکینی که چندین سال است از سیم کارتی استفاده می کنند که به نام خودشان نیست و هیچ گونه آدرس یا شماره تماسی از مالک قبلی سیم کارت ندارند، شرایطی در نظر گرفته اند که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

 

تغییر مالکیت سیم کارت ایرانسل بدون حضور مالک

اپراتور ایرانسل به مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری خود که به مدت طولانی از سیم کارت خود استفاده می کنند و هیچ نشانی از مالک قبلی سیم کارت ندارند، اجازه می دهد با در دست داشتن سیم کارت فعال، کارت ملی، کد پستی و آدرس محل سکونت خود به یکی از مراکز خدمات ایرانسل مراجعه نموده و نسبت به انتقال مالکیت سیم کارت به نام خود اقدام نمایند.

 

تغییر مالکیت سیم کارت همراه اول بدون حضور مالک

بر اساس اعلام شرکت همراه اول، امکان انتقال سیم کارت دائمی همراه اول بدون حضور مالک به هیچ وجه مقدور نمی باشد. ولی مشترکین سیم کارت اعتباری همراه اول که به مدت طولانی از سیم کارت خود استفاده نموده و قصد تغییر مالکیت سیم کارت خود را داشته و از آدرس یا شماره تماس مالک قبلی هم هیچ اطلاعی ندارند، می توانند نسبت به این امر اقدام نمایند.

در گام نخست مشترکین اعتباری همراه اول باید با شماره پشتیبانی همراه اول، 9990 تماس گرفته و از امکان انتقال مالکیت سیم کارت خود بدون حضور مالک مطمئن شوند، زیرا برای برخی از شماره های اعتباری هم امکان انتقال مالکیت بدون حضور مالک وجود ندارد. سپس با به همراه داشتن سیم کارت فعال، کارت ملی، کد پستی و آدرس محل سکونت خود به یکی از مراکز امور مشترکین مراجعه نمایند.

با توجه به ابلاغیه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر رعایت سقف مجاز واگذاری به مشترکین حقیقی تا حداکثر 10 سیم کارت فعال برای هر مشترک، شرکت ارتباطات سیار در صورتی که انتقال گیرنده، دارای بیش از 10 سیم کارت فعال باشد، پس از نقل و انتقال، شماره تلفن همراه مشترک را تا زمان تعیین تکلیف خط به صورت غیر فعال در خواهد آورد، بنابراین لازم است مشترکین قبل از نقل و انتقال مالکیت سیم کارت به این مهم توجه کافی داشته باشند تا دچار مشکلات بعدی نگردند.

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

روش های لغو تمدید خودکار بسته های اینترنت اپراتورهای همراه اول و ایرانسل

 

در این چند وقت که اوضاع اینترنت بسیار عالی نبود و مردم به خاطر افزایش قیمت های بسته های اینترنت افزایش پیدا کرده بود و بسته های به صرفه هم حذف شده بود. در این چند سال بسیاری افراد به خاطر بسته های اینترنت که ناخواسته تمدید می شده هزینه اضافی پرداخت کرده اند که اصلا علاقه ایی به تمدید بسته مورد نظر نداشته اند که به صورت خودکار تمدید شده است. این کار را اپراتور ها  برای کسانی کرده اند که علاقه به تمدید بسته مورد نظر داشته اند ولی فراموش کرده اند که تمدید بکنند . این روش تمدید برای بسیاری خوشایند بوده که به صورت ماهانه  برایشان به صورت ماهانه تمدید می شده است و برای بعضی ها خیر. این کار که با اخذ تایید از خود مشترک انجام می شود  که بسته مورد نیاز طرف بعد از اتمام به صورت خودکار تمدید می شود . بسیاری افراد دوست دارند که خودشان لغو بکنند این نوع روش های تمدید بسته های اینترنت را.

این سرویس مفید و اقتصادی که در بعضی شرایط کاملا به نفع مشترکین فراموشکار می باشد، باعث نارضایتی برخی کاربران شده و اپراتورها را بر آن داشته تا با ارائه راهکار جدید، رضایت خاطر این دست از مشترکان را نیز فراهم آورند. اگر شما هم یکی از کاربران ناراضی از تمدید خودکار بسته های اینترنت همراه اول و ایرانسل هستید، پیشنهاد می کنم از روش های ذیل برای لغو تمدید خودکار بسته های اینترنت خود استفاده کنید.

 

روش های لغو تمدید خودکار بسته های اینترنت همراه اول

 

روش اول: استفاده از کد دستوری یا USSD

این روش به عنوان آسان ترین و در دسترس ترین روش، در اسرع وقت شما را از تمدید خودکار بسته های اینترنت همراه اول راحت می سازد. برای این کار کافی است مشترکین سیم کارت دائمی و سیم کارت اعتباری همراه اول کد دستوری  # 100 * 8 * را شماره گیری و ارسال نمایند.

 

روش دوم: ارسال پیامک

مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول می توانند با ارسال عدد 8 به سرشماره 8080  و یا ارسال عدد 328 به سرشماره 111 درخواست خود را برای لغو تمدید خودکار بسته های اینترنت ثبت نمایند.

 

روش سوم: شماره گیری 9990

تماس با شماره پشتیبانی همراه اول، 9990، یکی دیگر از راه های ثبت درخواست لغو تمدید خودکار بسته های اینترنت مشترکین همراه اول می باشد.

 

روش های لغو تمدید خودکار بسته های اینترنت ایرانسل:

 

روش اول: استفاده از کد دستوری یا USSD

استفاده از کد دستوری # 9 * 5 * 555*  برای لغو تمدید خودکار بسته های اینترنت ایرانسل، راحت ترین و سریع ترین راه ممکن برای خلاصی از مشکل تمدید خودکار بسته های اینترنت این اپراتور می باشد که کلیه مشترکین سیم کارت دائمی و سیم کارت اعتباری ایرانسل می توانند از آن استفاده نمایند.

 

روش دوم:  شماره گیری 700

تماس با پشتیبانی ایرانسل، شماره 700، یکی دیگر از راهکارهای این اپراتور برای لغو تمدید خودکار بسته های اینترنت می باشد که مشترکین دائمی و اعتباری می توانند در صورت تمایل از آن استفاده نمایند.

 

روش سوم: عدم شارژ سیم کارت اعتباری

در این روش کاربران سیم کارت های اعتباری ایرانسل می توانند سیم کارت خود را به اندازه کافی شارژ نکنند. زیرا تمدید خودکار بسته های اینترنت از طریق کم کردن از شارژ سیم کارت فعال می شود و در صورتی که سیم کارت مشترک اعتبار کافی نداشته باشد، تمدید بسته به صورت خودکار لغو می گردد.

 

با توجه به آنچه که گفته شد اگر از آن دست از مشترکان کم مصرف اینترنت هستید که ترجیح می دهید نحوه ی مصرف اینترنت خود را به شخصه مدیریت کنید و از سرویس لغو تمدید خودکار بسته اینترنت استفاده نموده اید، بعد از اتمام بسته فعلی، دیگر تائیدیه ای از شما دریافت نخواهد شد و تمدید خودکار بسته لغو می گردد. بنابراین با به اتمام رسیدن اعتبار حجمی یا زمانی بسته فعلی شما، تعرفه استفاده از اینترنت با تعرفه ی آزاد محاسبه می گردد که عددی به مراتب بالاتر از تعرفه موجود در بسته ها می باشد.

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

طرح فروش سیم کارت های دائمی جوانان همراه اول با شماره های خاص

 

همراه اول این روز ها دارد طرح جالبی را بر نسل جوان اجرا می کند. این طرح که فروش سیم کارت های دائمی همراه اول با شماره های خاص است. در گذشته اپراتور همراه چند بار دست به اقدام مشابه زده است و جوانان استقبال خوبی انجام دادند و از این نوع طرح ها استقبال خوبی انجام شده است. همراه اول که در این چند سال همیشه طرح ها و پروژه های بسیار عالی داشته است که برای جوانان بسیار مناسب و به صرفه بوده است. این طرح که جز بهترین طرح ها است و هر از گاهی همه اپراتور ها انجام می دهند برای اینکه جوانان بتوانند سیم کارت به نام خودشان داشته باشند.همراه اول همواره در تلاش است که به نسل جوان بیشتر بها بپردازد و از  این نوع طرح ها بیش تر ارائه کند. باید دید که آیا از این طرح بی نظیر دوباره مانند گذشته استقبال خوب و گسترده ایی به عمل می آید یا اینکه این طرح با شکست مواجه می شود.

با توجه به استقبال جوانان از طرح های اقتصادی و منحصر بفرد خرید سیم کارت های دائمی جوانان همراه اول که شامل بسته های خوش آمد ویژه و تخفیف می گردید، این بار همراه اول طرح فروش سیم کارت دائمی جوانان با شماره های خاص را در نظر گرفته است که از روز شنبه 24 اردیبهشت 1401؛ در دسترس متقاضیان قرار می گیرد.

این خبر که به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت سیار ایران با هدف ارتقای هویت دیجیتال و حرکت در مسیر حامیانه این اپراتور از جوانان صورت می پذیرد؛ طرح ویژه ای است که همه متقاضیان 18 تا 30 ساله به شرطی که پیش از این سیم کارت دائمی جوانان را خریداری نکرده باشند؛ می توانند در آن شرکت کنند. البته هر فرد تنها یک بار می تواند از این طرح استفاده نماید و در صورت خرید بیشتر، امکان فعال سازی سیم کارت وجود نخواهد داشت.

سیم کارت های دائمی عرضه شده در این طرح با 50 درصد تخفیف فقط به قیمت 80 هزار تومان در اختیار متقاضیان قرار می گیرد که شامل بسته های خوش آمد نیز می باشد.

بسته خوش آمد سیم کارت های دائمی جوانان با شماره های خاص شامل موارد ذیل می گردد:

1.   10 گیگابایت اینترنت به مدت یک ماه که همزمان با فعال سازی سیم کارت؛ فعال می گردد.

2.   10 گیگابایت اینترنت چهار ماهه ( 2.5 گیگابایت اینترنت ماهانه به مدت 4 ماه) که از ماه دوم فعال سازی سیم کارت، هر 30 روز یک بار به صورت خودکار فعال می شود.

3.   200 دقیقه مکالمه درون شبکه ( همراه اول و ثابت) 30 روزه که از زمان فعال سازی سیم کارت، فعال می گردد.

4.   20 دقیقه مکالمه خارج شبکه به مدت یک ماه که از زمان فعال سازی سیم کارت، فعال می شود.

کاربران می توانند با استفاده از کدهای دستوری # 10 * 100 * ، # 30 * 1000* ، # 0 * 100 * و اپلیکیشن همراه من نسبت به استعلام بسته های اینترنتی خود اقدام نمایند. کد دستوری # 30* 1000 * و اپلیکیشن همراه من نیز برای استعلام بسته های مکالمه طرح سیم کارت دائمی جوانان با شماره های خاص در اختیار کاربران خواهد بود.

علاوه بر این امکان فعال سازی همزمان این طرح با بسته های مکالمه مدار فیروزه ای، هدیه تولد، شتاب در پرداخت، مکالمه همراهی و یا سایر بسته های مکالمه و ترکیبی وجود دارد.

بنابراین متقاضیان واجد شرایط می توانند با مراجعه حضوری به تمامی مراکز فروش و خدمات همراه اول اقدام به خرید سیم کارت دائمی جوانان با شماره های تصادفی نموده و یا به صورت آنلاین با مراجعه به آدرس shop.mci.ir و تکمیل مراحل خرید، در طرح فروش سیم کارت های دائمی جوانان با شماره های خاص شرکت کنند.

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

روز جهانی ارتباطات و هدیه ایرانسلی ها

 

این روز ها که فناوری  ارتباطات بسیار مهم است وتکنولوژی هم به ارتباطات و فناوری آن گره خورده است. ارتباطات که بخش مهمی از زندگی اجتماعی افراد را  تشکیل می دهد و بسیار برای افراد مهم است چون دانش و اطلاعات ادم را افزایش می دهد . این روز ها  ما در  روز جهانی ارتباطات به سر می بریم و که یکی از مهم ترین حوزه ها در چند سال اخیر می باشد. امسال ایرانسل برای این روز بسیار مهم  هدایای ویژه ایی را در نظر گرفته است تا به افراد جامعه بدهد. فناوری ارتباطات که  جوامع امروزی را تحت کنترل گرفته است و بر بسیار از آدم ها نفوذ کرده است.برای همین  است که برای برجسته تر کردن مهم بودن روز فناوری ارتباط داریم برای آن که بخش مهمی از زندگی بشریت را تشکیل داده است. و به خاطر اهمیت بالایی که دارد تسریع تحولات دیجیتال در شرایط دشوار را امسال سازمان جهانی ارتباطات  نام گذاری کرده است به خاطر اهمیت بالایی که داشته است

به همین خاطر، اپراتور ایرانسل با در نظر گرفتن هدیه ی ویژه ای که از روز سه شنبه در اختیار مشترکین قرار می گیرد، به استقبال این روز رفته است. بنا به گزارش روابط عمومی ایرانسل، همزمان با فرا رسیدن روز جهانی ارتباطات و جامعه ی اطلاعاتی؛ هدیه ی ایرانسل به عنوان اولین اپراتور ارائه دهنده خدمات نسل پنجم تلفن همراه در ایران، یک بسته ترکیبی دیتا و مکالمه ی ایرانسلی است که با قیمت تخفیفی در اختیار مشرکین این اپراتور قرار می گیرد. بسته ترکیبی هدیه روز جهانی ارتباطات ایرانسل شامل یک ساعت مکالمه ایرانسلی ( درون شبکه) و یک گیگا بایت اینترنت بین المللی است که تنها به قیمت 4،000 تومان در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

این بسته تخفیفی که از بامداد روز سه شنبه 27 اردیبهشت 1401 در دسترس کلیه مشترکین سیم کارت دائمی و سیم کارت اعتباری ایرانسل خواهد بود، از زمان فعال سازی تنها یک روز اعتبار داشته و هر کاربر تنها یک بار فرصت دریافت این هدیه را خواهد داشت. بنابراین کلیه مشترکین ایرانسل می توانند در این روز با مراجعه به "سوپر اپلیکیشن ایرانسل من "بسته ی اینترنت پیشنهادی هدیه روز جهانی ارتباطات را خریداری نموده و یا با شماره گیری کد دستوری # 5 * نسبت به فعال سازی آن اقدام نمایند.

در دنیای مدرن امروز ارتباطات به طور کلی دگرگون شده و به شکلی کاملا پیچیده ای با فناوری گره خورده است و شکل نوینی از ارتباطات را به وجود آورده که باعث شکل گیری سبک زندگی دیجیتال گشته است. روز جهانی ارتباطات و فناوری در اصل فرصتی است برای سازمان ها تا با اقدامات موثر در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات و بالا بردن مهارت های دیجیتال و ارتقای خدمات با فناوری های جدید، سهمی مهم در اقتصاد دیجیتال داشته باشند.

بنابراین هدیه اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال در کشور که به مناسبت روز جهانی ارتباطات و جامعه ی اطلاعاتی برای مشترکین در نظر گرفته شده، می تواند گامی موثر در راستای مهم جلوه دادن نقش فن آوری ها در زندگی مدرن امروزی باشد.

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

آواک سرویس بی سیم همراه اول

 

این روز ها  که تکنولوژی بسیار برای مردم  مهم بوده است و بخشی از تکنولوژی هم برای حوزه فناوری و ارتباط استفاده می شود که بسیار مهم بوده است. در این سال ها همیشه شرکت های دانش بنیان سعی داشتند که همه وسیله هایی که از بیرون مرز ها وارد کشور میشوند  را خودشان تولید کنند تا به نحوی هم کمک دولت باشند و از تکنولوژی به نحو عالی استفاده کنند. امسال در کیش  نمایشگاه بین المللی  فناوری ارتباطات بود که هم بسیار جالب و عالی بود. در این رویداد  همراه اول برای بازدید کنندگانش خبر هیجان انگیزی را رونمایی کرد که برای خیلی ها این خبر خاص بوده است. آن هم رونمایی از آواک سرویس بی سیم بوده است  که همراه اول در این نمایشگاه رونمایی کرد. همراه اول که در این چند سال در حوزه فناوری و ارتباطات بسیار فعال بوده است سعی دارد که در چند وقت آینده آواک را به سازمان های دولتی بدهد تا مورد استفاده قرار گیرد.

رونمایی از سرویس بومی آواک در رویداد کیتکس 2022 از سوی شرکت ارتباطات سیار ایران، با هدف تامین نیازمندی های ارتباطی سازمان ها و نهادهای خدماتی و دولتی با امکانات شبکه بی سیم سنتی یکی از مهمترین سرویس های ارائه شده در این نمایشگاه بین المللی می باشد. بنا به گزارش اقتصاد آنلاین این سرویس، پلتفرمی برای ارائه خدمات بی سیم بر شبکه دیتای کشور است که با توجه به توسعه ی کسب و کارها در سال های اخیر، خدمتی منحصر بفرد و بی نظیر به شمار می آید.

با توجه به این که در دنیای اقتصاد کنونی، امکان ارتباط رادیویی گروهی با کیفیت و سهل الوصول به عنوان یک ضرورت انکار ناپذیر جهان مدرن باعث توسعه مشاغل می شود، همواره تقاضا برای برقراری این نوع ارتباطات که از سرعت خوب و قابل قبولی هم برخوردار باشند؛ وجود داشته است. به همین منظور سازمان های مرتبط با حجم بالایی از تقاضا بر پایه شبکه های رادیویی اختصاصی به ویژه در باندهای فرکانسی VHF و  UHF مواجه بودند که به دلیل اشباع و محدودیت طیف فرکانسی؛ امکان ارائه این سرویس در حجم بالا و با قیمت مناسب مقدور نبود. در همین راستا رونمایی از سرویس   POC با قابلیت های منحصر بفرد از سوی همراه اول که همواره در کشور به عنوان اپراتوری پیشرو شناخته می شود؛ می تواند جایگزین مناسبی برای این نوع از خدمات در نظر گرفته شود.

 سرویس " Push to talk over Cellular " که به اختصار POC نامیده می شود به اعضای یک گروه فرصت می دهد تا بتوانند با یکدیگر تماس نیمه دو طرفه فردی و گروهی به شکل صوتی و تصویری داشته باشند. در این فناوری که تنها با فشردن یک دکمه بر روی بستر دیتا با محدوده ی پوشش گسترده برقرار می شود؛ امکان انتقال داده متنی و تصویری بدون نیاز به ایجاد شبکه اختصاصی بی سیم سنتی نیز وجود خواهد داشت.

در سرویس بومی آواک امکان برقراری ارتباط بین اعضای این سرویس و بی سیم های سنتی وجود داشته و مدیریت و پایش کاربران از طریق استقرار نرم افزار تحت ویندوز و مرکز کنترل نیز امکان پذیر است.

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

نحوه دایورت کردن خطوط تلفن های همراه اپراتورهای سیار و ثابت

 

از زمانی که تکنولوژی پیشرفت بسیار چشم گیری داشته است  تا به امروز زمان زیادی می گذرد و شرکت های بزرگ تلفن همراه به وجود آمده است .در این سال ها  همیشه  وقتی آدم سیم کارت  جدیدی را می خرد و می خواهد مخاطبانش را از یک  سیم کارت به سیم کارت جدید انتقال دهد بسیار سخت است. دایورت کردن بسیار کاربردی و خوب است برای  کلیه مشترکین و یک راه بسیار مفید بوده است.  این کار که بسیار سخت بوده است و هر از گاهی برای افراد مشکلاتی را به وجود آورده است و بعضی مواقع باعث اذیت شدن افراد شده است . اما با چند مرحله ساده این کار بسیار آسان است و به راحتی می توان از سیم کارت به سیم کارت دیگری انتقال داد تا افراد به سیم کارت دیگری زنگ بزنند. این کار هر از گاهی  راه گشا برای افراد بوده است و بسیار می تواند مفید باشد. سال های سال است که افراد با دایورت کردن به راحتی به همه کارهایشان می رسند بسیار کار آسانی برای افراد بوده است بوده است

در حال حاضر امکان انتقال تماس یا دایورت به سایر سیم کارت دائمی و سیم کارت اعتباری اپراتورها وجود داشته و کاربر می تواند در صورت تمایل تماس های ورودی خود را به خطوط همراه اول، ایرانسل و رایتل منتقل نمایند. البته سرویس دایورت از گستردگی بسیار زیادی برخوردار بوده و امکان دایورت خط برای شماره های تلفن های ثابت یا خارج از کشور هم وجود دارد.

 

 

نحوه دایورت کردن خط

 

دایورت کردن یا انتقال تماس به عنوان یک راهکار خوب و مناسب در شرایطی که کاربر قادر به پاسخگویی نمی باشد، در نظر گرفته می شود؛ بنابراین آگاهی از نحوه انتقال خط در سریعترین زمان ممکن به کاربران کمک می کند تا در صورت لزوم به راحتی از این خدمت استفاده نمایند.

به طور کلی برای دایورت خط دو روش وجود دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

   1. استفاده از تنظیمات انتقال تماس بر روی تلفن های همراه

   2. استفاده از کدهای دستوری

 

روش اول : استفاده از تنظیمات انتقال تماس بر روی تلفن های همراه

این روش یکی از ساده ترین روش های دایورت خط به شمار می آید که نحوه فعال سازی آن در گوشی های هوشمند آیفون و اندرویدی به شرح ذیل می باشد:

 

   * دایورت خط در گوشی های هوشمند اندرویدی

ابتدا به قسمت تنظیمات یا Setting گوشی هوشمند اندرویدی خود مراجعه کرده، سپس در بخش My Device، منوی Call Additional settings را انتخاب کنید و در این قسمت گزینه Call forwarding را کلیک نمایید. در ادامه با انتخاب گزینه Voice call منویی برای شما باز می گردد که به شما اجازه می دهد؛ عمل دایورت خط در مواقع مختلف را با توجه به نیاز خود انتخاب نمایید. سپس در صفحه ی جدیدی که باز می شود شماره تلفن مورد نظر خود را وارد نموده و با انتخاب گزینه Turn On تماس های ورودی خود را به خط دیگر انتقال دهید.

برای لغو دایورت در گوشی های اندرویدی؛ فقط کافی است تمام مسیری که بیان شد را در پیش گرفته و در بخش تنظیمات؛ گزینه ی Turn Off را انتخاب کنید.

 

   * دایورت خط در گوشی های هوشمند آیفون

برای دایورت خط در گوشی های هوشمند آیفون نیز ابتدا باید به قسمت تنظیمات یا Setting گوشی هوشمند خود رفته، در منوی Phone گزینه Phone Call Forwarding را انتخاب کرده و گزینه Call Forwarding را فعال کنید. سپس در قسمت Forward To شماره تلفنی که می خواهید به آن انتقال دهید را وارد نموده و مراحل دایورت را تکمیل نمایید.

با توجه به این که در گوشی های هوشمند آیفون امکان انتخاب دایورت در شرایط مختلف وجود ندارد، در صورت فعال سازی این سرویس در هر شرایطی تماس منتقل خواهد شد و فرقی نمی کند که شما خودتان تلفن را پاسخ ندهید یا این که آنتن نداشته باشید.

برای لغو این سرویس در گوشی های هوشمند آیفون؛ باید مجددا به تنظیمات گوشی مراجعه کرده و تمام مسیر را مانند فعال سازی دایورت ادامه دهید، فقط در پایان گزینه Turn Off را انتخاب کنید.

 

روش دوم : استفاده از کدهای دستوری

نحوه انتقال تماس به خطوط دیگر با استفاده از کدهای دستوری در بین تمامی اپراتورها یکسان بوده و فرقی نمی کند مثلا اگر بخواهید خط ایرانسل را بر روی ایرانسل یا روی همراه اول و رایتل دایورت کنید.

نحوه فعال سازی سرویس دایورت در اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل:

   1. کد دستوری برای دایورت تمامی تماس ها: # شماره مورد نظر* 21 *

   2. کد دستوری برای دایورت تمامی تماس ها زمانی که مشغول هستید: # شماره مورد نظر* 61 *

   3. کد دستوری برای دایورت تمامی تماس ها زمانی که نمی خواهید به گوشی جواب دهید: 

# شماره مورد نظر* 62 *

   4. کد دستوری برای دایورت تمامی تماس ها زمانی که گوشی خاموش و یا از دسترس خارج است: 

# شماره مورد نظر* 67 *

لغو دایورت نیز در هر سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل کاملا یکسان بوده و با شماره گیری کد دستوری # 21 # مقدور می باشد.

 

 

نحوه دایورت تلفن همراه بر روی خطوط ثابت و بالعکس

 

با توجه به این که در حال حاضر امکان دایورت خط تلفن همراه بر روی تلفن های ثابت نیز وجود دارد، در صورت نیاز تنها کافی است با استفاده از کدهای دستوری که در بالا ذکر شد، در محل شماره مورد نظر، شماره تلفن ثابت را وارد نمایید.

 برای دایورت شماره ثابت بر روی خط تلفن همراه اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل و یا یک تلفن ثابت دیگر می توانید از کدهای دستوری # شماره مقصد * 21* و یا # شماره مقصد *57* استفاده نمایید.

البته این امکان برای دایورت تلفن ثابت به شماره های همراه بین المللی، یا یک تلفن ثابت دیگر در خارج از کشور هم بدون هیچ ممانعتی وجود داشته و کاربران در صورت تمایل می توانند به جای شماره مقصد از شماره های انواع سیم کارت های بین المللی استفاده کنند. فقط توجه داشته باشید بعد از شماره گیری کد و تکمیل شدن مراحل فعال سازی، لازم است صدای بوق آزاد بشنوید، زیرا شنیدن صدای بوق اشغال به معنای عدم موفقیت مراحل دایورت می باشد.

برای لغو دایورت تلفن ثابت نیز، می توانید کد دستوری #21 # را شماره گیری کنید.

 

آیا دایورت پیامک امکان پذیر است؟

در حال حاضر امکان انتقال پیامک در اپراتورها و تلفن های مختلف، نه از طریق کدهای دستوری و نه از طریق تنظیمات تلفن همراه وجود ندارد. ولی در گوشی های آیفون با سیستم عامل ios امکان فوروارد کردن پیام با دیگر محصولات اپل مانند آی پد، آی مک، مک بوک و ... وجود دارد و شما می توانید پیامک هایتان را مستقیما بر روی دستگاه های دیگر ببینید.

برای فوروارد کردن پیامک در گوشی های هوشمند آیفون لازم است در بخش تنظیمات Setting به قسمت پیام ها یا Messages مراجعه کرده و گزینه ارسال پیام یا Text Message Forwarding انتخاب نموده و گزینه انتقال پیامک به دستگاه های جفت شده را روشن نمایید.

توجه داشته باشید؛ تعرفه ی دایورت کردن خط با تعرفه ی تماس های معمولی یکسان می باشد. البته دقت کنید اگر از سیم کارت اعتباری استفاده می کنید در زمان انتقال تماس به خطوط دیگر حتما شارژ داشته باشد. هر چند که اصلا جای نگرانی نیست و در مواقع ضروری می توانید از سرویس شارژ اضطراری همراه اول یا ایرانسل استفاده کنید.

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

امکان تغییر شبکه رادیویی به صورت آنلاین برای کاربران شاتل موبایل

 

در این سال هایی که شاتل آمده است باعث رقابت بیشتری در حوزه  سیم کارت و فناوری ارتباطات شده است و با نوآوری هایی که داشته است بسیاری  از مردم را به سوی خود کشانده است  و در بین مردم بسیار  محبوب شود. در جدیدترین نوآوری که شاتل داشته و باعث تعجب مردم شده است و بسیار جذاب و خاص بوده است برای مردم  این بوده است که  سیم کارت های هوشمند که دارای انتخاب دستی  شبکه رادیویی میزبان را معرفی کرد. این اتفاق بسیار جالب بوده است که خود فرد بتواند  به صورت دستی  شبکه رادیویی میزبان را تغییر دهد. این کار بسیار حرکت نوآورانه ایی بوده است که  می تواند بسیاری را به سمت شاتل موبایل بکشاند و محبوبیت شاتل را در میان مردم چند برابر کند. برای کسانی که این نوع سیم کارت را دارند و میخواهند که این سیم کارت را فعال کننده کد دستوری # 8 * 1 * را  در گوشی های خود فعال کنند

در حال حاضر شاتل موبایل تنها اپراتور تلفن همراه در کشور است که امکان اتصال خودکار و هوشمند به شبکه هر سه اپراتور دارای شبکه رادیویی کشور ( همراه اول، ایرانسل و رایتل) را برای مشترکین سیم کارت های خود فراهم ساخته است که با پیاده سازی آن، کاربران می توانند با شماره گیری کد دستوری  # 8 * 1 *  از وضعیت اتصال شبکه رادیویی میزبان سیم کارت خود مطلع شوند و یا با تغییر شبکه رادیویی میزبان خود، از میان هر سه اپراتور دارای شبکه رادیویی کشور، شبکه میزبان دلخواه خود را انتخاب نمایند.

بنا به گزارش روابط عمومی شاتل موبایل، اکنون بعد از نیاز سنجی انجام شده از مشترکین سیم کارت های هوشمند شاتل موبایل، به ویژه مشترکینی که از مودم برای اتصال به شبکه استفاده می کنند، این اپراتور قابلیت امکان" تغییر شبکه رادیویی به صورت آنلاین "را به این سرویس اضافه نموده است. بنابراین از این پس، مشترکین سیم کارت های هوشمند شاتل موبایل می توانند به صورت آنلاین از طریق پنل مدیریتی حساب خود، ضمن استعلام نام شبکه رادیویی میزبان، به صورت دستی این شبکه را در لحظه تغییر داده یا قابلیت انتخاب هوشمند را از همین طریق مجددا فعال کنند.

این خدمت جدید از سوی شاتل موبایل که به کاربران اجازه می دهد تا با مراجعه به پنل مدیریت اینترنتی حساب شاتل موبایل به صورت آنلاین به این سرویس دسترسی داشته باشند، در راستای رفاه حال مشترکین و تسهیل دسترسی آنها صورت پذیرفته است. با این سرویس شاتل موبایل با تحلیل مداوم شبکه و آنتن های موجود در موقعیت جغرافیایی محل قرار گیری مشترکین، با کیفیت ترین شبکه رادیویی در هر منطقه را به صورت کاملا هوشمند در اختیار کاربران قرار می دهد.  

قابلیت انتخاب دستی شبکه از طریق کد دستوری و یا مدیریت حساب اینترنتی کاملا رایگان بوده و مشترک برای بهره مندی از این سرویس؛ نیاز به پرداخت هیچ گونه هزینه مضاعفی ندارد، فقط برای برخورداری از این قابلیت؛ لازم است اینترنت همراه گوشی هوشمند مشترک روشن باشد.

شاتل موبایل، اپراتور نسل جدید تلفن همراه با هسته مستقل شبکه موبایل است که با ارائه نخستین سیم کارت هوشمند در کشور، تجربه ای متفاوت از شبکه تلفن همراه را برای علاقمندان فراهم آورده است. کلیه اخبار مربوط به این اپراتور و سیم کارت های هوشمند شاتل موبایل، پوشش سراسری 3G و   4G/LTE در وب سایت این اپراتور به آدرس  www. Shatelmobile.ir  قابل مشاهده می باشد.

شماره تلفن 09981000000 شاتل موبایل نیز امکان برقراری ارتباط 24 ساعته با کارشناسان فروش شاتل موبایل را برای کلیه علاقمندان فراهم کرده و کاربران می توانند پاسخ کلیه سوالات خود در مورد سیم کارت های هوشمند شاتل موبایل، پیش شماره 0998 و کد یک را از این طریق دریافت نمایند.

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز


تکذیبیه گمرک در خصوص نصب پیام رسان We برای رجیستری موبایل

 

امروزه اپ های بسیاری هستند که باعث سرگرمی افراد می شوند و باعث این می شوند که اطلاعات افراد بالاتر برود. این روز ها که طرح صیانت وجود دارد و مجلس در حال بازبینی است تا آن را به عمل بیاورد و بتواند اپ های خارج را به نحوی ببند ولی با وجود  هنوز اپ هایی که  وجود دارد هنوز به آن نحویی که باید باشد نیست. در این سال ها  پیام رسان های داخلی به نحوی نبوده است که افراد بتوانند  چیز های مورد نظرشان را پیدا کنند و  نتوانسته در میان مردم محبوب شود و جایی برای خود باز کند تا بتواند مانند اپ های خارجی نفوذ در قلب مردم داشته باشد.و با اینکه  پول زیادی خرج برایشان شده به نحوی شکست خورده است. در  بعضی از دانشگاه ها یا سازمان های  دولتی مدیران در حال تلاش هستند که بتوانند از این پیام رسان های داخلی استفاده کنند تا بتوانند این پیام رسان ها را با مردم آشتی دهند

مانند پیام رسان "بله " که برخی از بانک ها برای دریافت جزئیات تراکنش ها، مشتریان خود را ملزم به نصب آن کردند و یا پیام رسان" آی گپ "که انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه آزاد منوط به نصب آن می باشد، همه و همه پیام رسان هایی هستند که نه تنها موفق نبودند؛ بلکه با انتقادات گسترده ای از سوی کاربران نیز همراه شدند.

ارجاع کاربران به نصب یک پیام رسان بومی مشخص، برای انجام بخش هایی از فرآیندهای اداری؛ داستان دیروز و امروز ادارات دولتی، سازمان ها و شرکت ها نیست. این الزام که در سال های اخیر به یک رویه از سوی برخی سازمان ها و ادارات تبدیل شده در تلاش است تا از این طریق آمار نصب این پیام رسان ها را بالا ببرند، تلاشی که در عمل با شکست مواجه شده است. تجربه ی تلخ الزام کاربران به خوبی نشان می دهد چنین رویکردی هیچ گاه موفق نبوده و تا زمانی که در طراحی و ساخت چنین پیام رسان هایی دغدغه اصلی کاربران مورد توجه قرار نگیرد، نه هزینه های تبلیغاتی هنگفت جواب می دهد و نه ارجاع کاربران به نصب یک پیام رسان ناکارآمد.

تازه ترین خبر در خصوص این پیام رسان ها بر می گردد به خبری که چند روز پیش از سایت گمرک منتشر شد و بیان می کرد؛ کاربران برای دریافت کد تایید انجام فرآیند رجیستری باید یک پیام رسان داخلی به نام" ما "یا همان We را نصب کنند. این خبر حاکی از آن بود که ارسال کد از طریق پیامک متوقف شده و کاربران برای رجیستری گوشی خود حتما باید این پیام رسان را نصب کنند.

ارجاع به نصب یک پیام رسان ناشناخته ای که تا آن لحظه حدودا 5 هزار نصب را داشته، از همان ابتدا واکنش های منفی زیادی را از سوی کاربران به دنبال داشت. زیرا از نظر کاربران نصب یک پیام رسان ناشناخته کاری غیر منطقی بوده و آنها تمایلی به نصب این پیام رسان ندارند. البته ناگفته نماند گروهی که نسبت به نصب این پیام رسان اقدام کردند، از نا کارآمدی و مشکلات کار با آن گلایه های زیادی داشتند. به همین خاطر عده ای از کاربران تلاش کردند تا با درج امتیاز یک به این برنامه در فروشگاه های اپلیکیشن اعتراض خود را نشان دهند.

صبح روز بعد، روح الله لطیفی در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر توقف ارسال پیامک برای رجیستر کردن گوشی موبایل، ضمن تکذیب این موضوع گفت:" مسافران برای انجام مراحل رجیستری هم چنان باید به پنجره واحد گمرکی مراجعه کنند و تمام موارد نیز از طریق پیامک به اطلاع آنها خواهد رسید."

لطیفی ضمن اشاره به این که ارسال پیامک های گمرکی به کامیونداران به پیام رسان اختصاصی این سازمان منتقل شده است گفت:" صادرات ما در سال 122 میلیون تن و واردات 41 میلیون تن است. یعنی 163 میلیون تن کالا به مرزها رفته و جابه جا شده است؛ در نتیجه روزانه باید تعداد قابل توجهی پیامک برای صاحبان کامیون های حامل این کالاها ارسال شود و درباره مراحل مختلف کار اطلاع رسانی انجام شود."

ایشان در ادامه توضیح دادند: "پیشتر نوبت دهی و اطلاع از مراحل ورود و خروج کالاها به صورت پیامکی بود و یک کامیون ممکن بود برای تحویل بار حدود 12 پیامک دریافت کند که برای گمرک هزینه بر بود. اما اکنون گمرک تصمیم گرفته از طریق پیام رسان خود به جای ارسال پیامک ها استفاده کنند. این پیام رسان، پیام رسان کاری کامیونداران است و از این پس، این قابلیت نیز به آن اضافه شده است."

سخنان لطیفی نشان می دهد این تکذیب محدود به توقف ارسال پیامک برای رجیستری گوشی است و این طرح در بخش دیگری از گمرک در حال اجراست. گفته می شود مدیر پژوهشگاه سامانه هوشمند ( مالک وی) فردی به نام حبیب الله آراسته راد است که پیش از این مدیریت راه اندازی سامانه جامع گمرکی را بر عهده داشته وعضو کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی وزارت اقتصاد دولت قبل بوده است.

البته این اقدام گمرک و ارجاع کاربران به پیام رسان" ما " توسط گمرک بی سابقه نیست و در بهمن ماه سال 98 نیز اخباری مشابه این اخبار منتشر شد. در آن زمان نیز مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان گمرک، هایده باقری پور، با ابلاغ بخشنامه ای از توقف ارسال پیامک و انتقال خدمات پیامکی به بستر پیام رسان We خبر داد.

در متن این نامه آمده بود:

در راستای هوشمند سازی گمرک و استقرار گمرک موبایل و شبکه فعالان اقتصادی و نیز اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و کاهش هزینه های مرتبط با خدمات پیامک، نسبت به راه اندازی شبکه پیام رسان" ما "به نشانی Wemesssenger.ir اقدام به عمل آمده است. لذا از این پس کلیه خدمات پیامکی ارائه شده از طریق پنجره واحد تجارت فرامرزی و سامانه جامع امور گمرکی از طریق این شبکه قابل بهره برداری است.

سپس در ادامه این بخشنامه درخواست شده بود تا نسبت به اطلاع رسانی به تمامی ذی نفعان، اقدام مقتضی صورت گیرد.

به نظر می رسد در آن زمان نیز این اقدام پس از مدتی متوقف شده بود زیرا در دو سال اخیر ارسال پیامک برای انجام رجیستری موبایل انجام می شد و خبری از پیام رسان We نبود.

با وجود آن که یک روز پس از چنین اقدامی، گمرک این موضوع را تکذیب و فرایند رجیستری را به روال قبل بازگرداند، امکان دارد بارها بارها این تجربه ناموفق در ارگان ها و سازمان های دیگر تکرار شود و مدیران بخش های مختلف بدون در نظر گرفتن نیاز کاربران، با تصمیم گیری های عجولانه اقداماتی مشابه این انجام دهند. تکرار این چرخه معیوب زمانی متوقف خواهد شد که همه ما به این نکته توجه داشته باشیم که در شرایط کنونی پیام رسان های بومی تنها در صورتی می توانند موفق بوده و امید به استفاده موثر و مستمر داشته باشند که نه تنها بر اساس نیاز جامعه هدف طراحی شده باشند بلکه کارآمد و کاربردی نیز باشند.

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

نفوذ بیش از 166 درصدی تلفن های همراه در کشور

 

در این چند سال که  تکنولوژی پیشرفت داشته و هر روز از دل این تکنولوژی بیرون می زند و باعث حیرت آدمی می شود  و باعث این میشود که  ادم دانش و علمش را بالا ببرد . این روز های یکی از پایگاه های اصلی بالا بردن اطلاعات گوشی های هوشمند است که با داشتن اپ های مختلف به بالا بردن کمک می کند و باعث بیشترین  کمک به انسان ها شده است در کنار کتاب هایی که علم آدم را افزایش میدهد . امروزه که دیگر بیشترین کاز ادم ها از طریق گوشی های هوشمند است و باعث این شده که دیگر لازم نباشد  حتما آدم ها یکدیگر را ببیند. استفاده از این وسیله که هر روز نسخه های بهتر می آید و باعث این می شود که  آدم ها به این وسیله علاقه بیش تری پیدا کنند و  از این دستگاه کوچک بیشترین استفاده را داشته باشند  که بهترین استفاده را داشته باشند . در کل این دستگاه هوشمند دارد جای بسیاری وسایل را برای مردم می گیرد.

 با توجه به تاثیر روزافزون گوشی های هوشمند در انجام امور شخصی و اداری، میزان نفوذ این وسیله کوچک اما کاربردی در زندگی ایرانیان نیز بسیار بیشتر از قبل شده است، به طوری که مطابق آمار منتشر شده از سوی سازمان تنظیمات مقررات و ارتباطات رادیویی کشور، در سه ماهه چهارم پایانی سال 1400، تعداد 30 میلیون و 385 هزار و 471 عدد خط دائمی و تعداد 178 میلیون و 558 هزار و 488 عدد خط اعتباری واگذار شده است که با این میزان از واگذاری، مجموع خطوط واگذاری شده دائمی و اعتباری کشور به 208 میلیون و 943 هزار و 959 خط می رسد.

البته از میان خطوط واگذاری شده، تعداد 27 میلیون و 194 هزار و 655 خط دائمی فعال و 112 میلیون و 864 هزار و 224 خط اعتباری فعال وجود دارد که با این حساب مجموع خطوط دائمی و اعتباری فعال در کشور به تعدا 140 میلیون و 58 هزار و 879 خط می رسد.

 

وضعیت توسعه تلفن همراه تا پایان سه ماهه چهارم سال 1400

ردیف

اپراتور

خطوط واگذار شده دائمی

خطوط واگذار شده اعتباری

جمع کل خطوط واگذار شده

خطوط فعال دائمی

خطوط فعال اعتباری

جمع کل خطوط فعال

1

همراه اول

22،047،294

83،426،830

105،474،124

21،330،411

53،195،198

74،525،609

2

ایرانسل

7،810،363

87،341،726

95،152،089

5،503،527

54،867،073

60،370،600

3

رایتل

527،814

7،789،932

8،317،746

360،717

4،801،953

5،162،670

-

جمع کل

30،385،471

178،558،488

208،943،959

27،194،655

112،864،224

140،058،879


ضریب نفوذ تلفن همراه ( درصد)

166،63

 

بنابراین با توجه به این که تعداد خطوط تلفن همراه کشور تا پایان سه ماهه چهارم سال 1400، به بیش از 140 میلیون خط فعال رسیده است، ضریب نفوذ تلفن همراه به 166.63 در صد می رسد.

به گزارش ایسنا، ویژگی هایی مانند تعداد خطوط واگذاری شده، ضریب نفوذ، تعداد کشورهای دارای ارتباط رومینگ، میزان پوشش جاده ای، درصد پوشش جمعیتی، شهر و روستاهای تحت پوشش و درصد مکالمات موفق اپراتورها کاملا متفاوت بوده و می تواند وجه تمایز آنها از هم محسوب شود.

بر همین اساس نگاهی به خلاصه ای از عملکرد اپراتورها در سه ماهه پایان سال 1400 می اندازیم:

 

 

اپراتور همراه اول

 

اپراتور همراه اول به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور فعال در کشور، از بیشترین تعداد خطوط واگذاری شده دائمی فعال در بین اپراتورها برخوردار است به طوری که از میزان 22 میلیون و 47 هزار و 294 خط دائم واگذاری شده ی این اپراتور؛ تعداد 21 میلیون و 330 هزار و 411 خط فعال می باشد.

خطوط اعتباری واگذار شده همراه اول درباره زمستان 1400، 83 میلیون و 426 هزار و 830 خط بوده که از این تعداد 53 میلیون و 195 هزار و 198 خط فعال هستند.

 

خلاصه عملکرد اپراتور همراه اول تا پایان سه ماهه چهارم سال 1400

ردیف

عنوان شاخص

مقدار

1

تعداد خطوط واگذار شده دائمی

22،047،294

2

تعداد خطوط واگذار شده اعتباری

83،426،830

3

مجموع تعداد خطوط واگذار شده ( HI R)

105،474،124

4

تعداد خطوط فعال دائمی

21،330،411

5

تعداد خطوط فعال اعتباری

53،195،198

6

مجموع تعداد خطوط فعال (RGS )

74،525،609

7

تعداد اشتراک های (M2M)

1،136،198

8

تعداد کشورهای دارای ارتباط رومینگ

112

9

تعداد اپراتورهای خارجی دارای ارتباط رومینگ

299

10

میزان پوشش جاده های اصلی، فرعی و ریلی ( کیلومتر)

82،146

11

درصد پوشش جمعیتی-2G

5/96

12

درصد پوشش جمعیتی-3G

85

13

درصد پوشش جمعیتی-4G

81

14

تعداد شهر های تحت پوشش 

1،395

15

تعداد روستا های تحت پوشش

44،918

16

درصد میزان موفقیت در برقراری مکالمات (ASR)

51.49

17

درصد میزان مکالمات قطع شده (CDR )

0.35

18

درصد میزان کارایی مدارات اتصال متقابل (CER )

96.03

صفحه قبل 1 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 صفحه بعد