x تبلیغات
سایت اخبار و سیم کارت

هدایای ویژه اپراتورهای ایرانسل و همراه اول به مناسبت عید سعید فطر

 

این روز ها که مردم در کشور های اسلامی دارند روز های پایانی ماه مبارک رمضان را می گذارند و منتظر عید فطر هستند در ایران هم مردم هم منتظر عید فطر هستند تا یک ماه پر فیض را به اتمام برسانند . حال که ماه رمضان دارد به اتمام می رسد اپراتور های سیم کارت هم در کنار مردم بوده اند و سعی می کنند که این تعطیلات به مردم خوش بگذرد و با دادن هدایای باعث خوشحالی مردم شوند. این روز ها که مردم بسیار از دست اپراتور های همراه بسیار به خاطر مسائل بسته های اینترنت ناراحت بودند اپراتور های سیم کارت می توانند در این عید فطر با مردم آشتی کنند و با دادن خدمات خوب خاطرات بد گذشته را فراموش کنند . این عید که بسیار مهم است برای مسلمانان اپراتور ها هم با دادن اعتبار ویژه ایی و دادن هدایای ویژه خوشحالی خود را با مردم تقسیم می کنند تا بتوانند خاطرات خوبی را در ذهن مردم به یادگار بگذارند

اپراتور همراه اول

 

بسته ترکیبی با تخفیف ویژه اپراتور همراه اول به مناسبت عید سعید فطر شامل همه مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول، سیم کارت اعتباری همراه اول و سیم کارت انارستان این اپراتور خواهد شد.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت سیار ایران، بسته ترکیبی ویژه ی عید سعید فطر همراه اول شامل: 3 گیگابایت اینترنت، 3 ساعت مکالمه درون شبکه به مدت 3 روز با قیمت ویژه 10،000 تومان می باشد که کلیه مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول می توانند با شماره گیری کد دستوری #67*100* ( ستاره 100 ستاره 67 مربع ) نسبت به فعال سازی آن اقدام نمایند.

مشترکین انارستانی این اپراتور نیز می توانند همین بسته ی ویژه را با قیمت 5،000 تومان و با شماره گیری کد دستوری #6671*100* ( ستاره 100 ستاره 6671 مربع ) فعال سازند.

مدت زمان فعال سازی این بسته برای کلیه مشترکین سیم کارت همراه اول (سیم کارت های دائمی، اعتباری و انارستانی ) از روز شنبه 10 اردیبهشت ماه 1401 تا روز سه شنبه 14 اردیبهشت ماه خواهد بود و امکان فعال سازی آن علاوه بر کد دستوری اعلام شده از طریق اپلیکیشن "همراه من" نیز امکان پذیر است.

البته بر اساس اعلام همراه اول، امکان تمدید مجدد بسته ترکیبی ویژه ی عید سعید فطر برای مشترکینی که حجم اینترنت و مکالمه آنها در بازه زمانی تعیین شده، به اتمام برسد، وجود خواهد داشت.

 

اپراتور ایرانسل

 

روابط عمومی ایرانسل، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه ایرانیان به مناسبت گرامیداشت عید سعید فطر، هدیه عید فطر اپراتور ایرانسل که شامل بسته ترکیبی دیتا و مکالمه ی ایرانسلی با قیمت تخفیفی می باشد را اعلام نمود.

همزمان با فرارسیدن عید سعید فطر، کلیه مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل و اعتباری آن، می توانند یک بسته ترکیبی که شامل دو ساعت مکالمه ایرانسلی درون شبکه و دو گیگابایت اینترنت بین المللی می شود را تنها با پرداخت 8000 تومان دریافت کنند. 

این بسته ی تخفیفی یا همان عیدی عید فطر ایرانسل که اعتبار آن دو روز از زمان فعال سازی می باشد، در روزهای 12 و 13 اردیبهشت ماه 1401 مصادف با تعطیلات عید سعید فطر در دسترس همه مشترکین سیم کارت ایرانسل خواهد بود. 

بنابراین مشترکین سیم کارت اعتباری ایرانسل و سیم کارت دائمی ایرانسل می توانند در روزهای مشخص شده، با شماره گیری کد دستوری #5* ( ستاره پنج مربع ) و یا مراجعه به بخش خرید بسته اینترنت پیشنهادی در سوپر اپلیکیشن" ایرانسل من" نسبت به فعال سازی این بسته ترکیبی اقدام نمایند. 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز


رشد سرعت اینترنت در کشور، تخیل یا واقعیت؟!

 

این روزها وضع اینترنت در کشور بسیار بد و ضعیف است . از روزی که دولت آقای رئیسی امده است و وزیر ارتباط عوض شده است وضع اینترنت بهبودی پیدا نکرده است و بلکه اوضاع هم بدتر شده است . در روز های نخست وزیر ارتباطات قول  داده بود که وضع اینترنت را بهبود ببخشد و وضع آشفته دنیای اینترنت کشور را سر و سامانی دهد ولی تا امروز هیچ اتفاقی در مورد اینترنت نیفتاده است و حتی اوضاع بدتر هم شده است. این روز ها که با اجازه دولت هم اپراتور های سیم کارت افزایش قیمت داشته اند و حتی بسته های با صرقه را حذف کردهاند به بهانه زیرساخت های نامناسب اینترنت . حال بحث این است که اینترنت می خواهد رشد سرعت را در کشور را  تجربه کند و زیر ساخت های را برای اینترنت پر سرعت آماده و مهیا کنند. وزیر ارتباط در این چند وقت بسیار تلاش کرده که اوضاع اینترنت خانگی  و اینترنت را به هر نحوی که شده است درست کند.

به نقل از پایگاه خبری رندباز، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان جلسه هیات دولت درباره طرح صیانت و افزایش بهای اینترنت بیان داشتند:" اپراتورهای تلفن همراه( همراه اول،ایرانسل،رایتل و...) از ما خواستند با توجه به تورمی که در این چند سال بوده، بسته های جدید با قیمت جدید معرفی کنند که ما مخالفت کردیم ".

ایشان در ادامه تاکید کردند" ما مخالف هرگونه افزایش قیمت و معرفی بسته های جدید با قیمت های جدید هستیم؛ مگر این که تضمین دهند کیفیت شبکه را طی یک برنامه زمان بندی مشخص افزایش می دهند."

اصلاح تعرفه های اینترنت از جمله مطالباتی بود که در ماه های پایانی سال از سوی اپراتورها مطرح شد و توسعه و سرمایه گذاری در این بخش را در گرو افزایش تعرفه ها با توجه به تورم اقتصادی کشور می دانستند. با توجه به اینکه مجلس افزایش هر گونه تعرفه اینترنت را تا پایان سال 1400 غیرقانونی و ممنوع اعلام کرده بود، به همین خاطر تمام امید اپراتورها به دولت سیزدهم بود که در نهایت با موافقت دولت، از 25 فروردین ماه 1401 تعرفه های اینترنت به طور رسمی افزایش پیدا کرد.

وزیر ارتباطات در خصوص کندی سرعت اینترنت گفت: " تندی و کندی باید ملاک داشته باشد؛ ممکن است سرعت اینترنت در خانه ما زیاد باشد و در محل کار شما کم باشد یا بالعکس. بر اساس رتبه بندی جهانی که هفته گذشته منتشر شد، رتبه ما 6 پله ارتقا پیدا کرده، از رتبه 80 به رتبه 74 ارتقا پیدا کردیم. در خصوص سرعت هم در رتبه 21 بودیم و حالا به 25 رسیده ایم. ممکن است در جاهایی اختلال وجود داشته باشد و این طبیعی است. هر کسی مشکلی داشت می تواند با سامانه ما تماس بگیرد. میانگین سرعت کشور رو به رشد است."

برای حل چالش کیفیت اینترنت موضوعاتی مانند : توسعه شبکه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبر نوری، اصلاح تعرفه خدمات ارتباطی، راه اندازی نسل پنجم موبایل، پیاده سازی دولت هوشمند و ... وجود دارد که انتظار می رود بعد از افزایش صد درصدی قیمت اینترنت، شبکه ارتباطی کشور در سال 1401 سرعت و کیفیت اینترنت را به میزان قابل توجهی بهبود دهد.

زارع پور در خصوص طرح صیانت گفت :" ما چیزی به نام طرح صیانت نداریم و هر زمان مجلس تصویب کرد می توانیم آن را ببینیم. مجلس مخیر است که قانون گذاری کند. ما از روز اولی که دولت مستقر شد برای اصلاح طرحی که در مجلس بود پیش قدم شدیم و ده ها جلسه گذاشتیم و شاید ده ها جلسه را بنده خودم با نماینده ها داشتیم و حالا این طرح به یک بلوغ نسبی رسیده است. "

اما همچنان اشکالاتی که در آن وجود دارد و باید ببینیم مسیر تصویب آن چگونه در مجلس پیش خواهد رفت. ما دوباره فعال خواهیم شد و آن اشکالات هم اگر برطرف شود موضع دولت این است که فضای مجازی نیاز به قانون دارد و 15 سال است که از آخرین قانون مصوب در این حوزه می گذرد.

تابستان 1400 طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در فهرست طرح های مورد بررسی صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت که با انتقادات گسترده کاربران فضای مجازی و رسانه های روبرو شد. با وجود همه اعتراضات روز سه شنبه سوم اسفند ماه 1400، کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی کلیات طرح صیانت را به تصویب رساند که با اعتراضات گسترده کاربران فضای مجازی رو به رو شد.. اما در ساعات آخر همان روز معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی با صدور نامه ای، مصوبه طرح حمایت از حقوق کاربران در کمیسیون ویژه مجلس را باطل اعلام کرد.

با توجه به این که این طرح از نظر نمایندگان مردم به دنبال ساماندهی فضای مجازی، حمایت از پیام رسان داخلی و متخصصان ایرانی است؛ مجلس کاملا مصمم است که این طرح را  به پیش ببرد، ولی از سوی دیگر مردم معتقدند دولت با تصویب این طرح به دنبال اعمال محدودیت بیشتر است. حال باید منتظر ماند و دید که این طرح پرحاشیه و جنجالی که به یکی از دغدغه های فکری مردم تبدیل شده، در نهایت چه سرانجامی خواهد داشت.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



اینترنت نامحدود همراه اول

 

این روز ها که اپراتور همراه اول و اپراتور های دیگر بعد از اجازه دولت توانسته اند قیمت بسته های اینترنت را افزایش دهند یا بسته های به صرفه را کم کنند یا از حجم بسته های اینترنت را کم کنند کنند . حالا اپراتور همراه اول تصمیم گرفته است که  بسته اینترنت نامحدود بگذارد. بعد از حواشی اخیری که  در مورد اپراتور ها انجام گرفته و همه سعی کردند که  به نوعی اعتراض کنند . حال اپراتور همراه اول با انجام این حرکت می تواند  بخشی از دلخوری ها را کنار بگذارد . این بسته که بسیار عالی است و به نظر خیلی ها برای جوانان برای دانلود های شبانه به کار می آید و می توانند با خیال راحت به دانلود بپردازند . این بسته که جدیدا و بعد از افزایش  تعرفه  بسته اینترنت بوده بسیار برای مردم به صرفه و قابل استفاده می تواند باشد.  همراه اول که  جز اولین اپراتور هایی بود که به زیر ساخت های اینترنت اعتراض کرد و اعلام کرده بود که اگر زیر ساخت های اینترنت درست نشود افزایش قیمت را شاهد خواهیم بود.همراه اول که می خواهد به زودی از پهنای باند جدیدش برای اینترنت 5G رونمایی کند بسیار هیجان دارد که مردم را با خود هم سو و هم جهت کند. باید دید که مردم آیا از این طرح بسته  اینترنت نامحدود ایا استقبال می کنند یا خیر . این بسته که بسیار با صرفه بوده و می تواند برای مردم خوب باشد . در روز های آتی معلوم می شود که استقبال  از این طرح اینترنت نامحدود چگونه بوده است و چقدر از دارندگان  سیم کارت های همراه اول استقبال کرده اند  و چند درصد از آنها  این بسته اینترنت نامحدود را خریداری کرده و استفاده کرده اند. همراه اول امیدوار است که مانند همیشه از این بسته اینترنت نامحدود که بسیار با صرفه است استقبال خوبی به عمل آید


بهترین بسته های اینترنت موبایل ایرانسل در سال 1401

 

اینترنت شاهراه ارتباطی میان مردم جهان و دوستان است . این شاهراه که در جهان باعث افزایش اطلاعات عمومی تا پزشکی می شود این روز داخل کشور بسیار نامهربانی می بیند . همین چند وقت پیش بود که مجلس طرحی را  برای  حقوق کاربران در فضای مجازی بود که با اعتراضات گسترده و توده مردم قرار گرفت که مجلس عقب نشینی کرد ولی حالا مردم برای خرید اینترنت به مشکل عجیبی بر خود کردند . همین چند هفته پیش بود که وزیر ارتباطات سخن هایی را در مورد زیرساخت های نامناسب در مورد اینترنت  زد که  متفق القول با اپراتور های سیم کارت برای اینترنت بود . در تاریخ 25 فروردین دولت بالاخره اجازه افزایش قیمت بسته های اینترنت را به اپراتور ها داد. اپراتور ها هم بسته های اینترنت را یا افزایش دادند با ان هایی که  با صرفه بود را حذف کردند.  حالا با افزایش قیمت بسته های باید با صرفه و بهترین نوع اینترنت را خریداری و از آن استفاده کرد

پیش از این مشترکین ایرانسل به ازاء هر گیگابایت اینترنت مبلغ 2،950 تومان ( بدون احتساب مالیات و ارزش افزوده) هزینه میکردند که حالا با خرید بسته هفت گیگابایتی یک ماهه به قیمت 28،200 تومان، قیمت هر گیگابایت اینترنت معادل 4،300 تومان تخمین زده می شود که جای هیچ گونه اعتراض و نارضایتی هم وجود ندارد. چرا که بعد از اعلام رضایت رگولاتوری و وزارت ارتباطات مشترکین ایرانسل، چاره ای نمی ماند جز خرید بهترین و به صرفه ترین بسته از بین پیشنهاد های نامنصفانه موجود.

 

راهنمای خرید بسته یک ماهه اینترنت موبایل ایرانسل

پر حجم ترین بسته اینترنت یک ماهه ایرانسل هفت گیگابایت می باشد که هر گیگابایت برای مشترکین؛ دست کم معادل 4،030 تومان تمام می شود. اگر مشترک کم مصرفی هستید، پیشنهاد می شود بسته یک ماهه با ظرفیت پنج گیگابایت اینترنت به قیمت 23،600 تومان را خریداری کنید که در آن صورت قیمت هر گیگابایت اینترنت معادل 4،720 تومان تمام می شود.

 

مقایسه قیمت تمام شده بسته یک ماهه اینترنت ایرانسل

حجم بسته اینترنت

قیمت بسته بدون احتساب مالیات

قیمت تمام شده هر گیگابایت

هفت گیگابایت

28/200 تومان

4/030 تومان

پنج گیگابایت

23/600 تومان

4/720 تومان

چهار گیگابایت

21/300 تومان

5/325 تومان

سه گیگابایت

19/000 تومان

6/333 تومان

دو گیگابایت

14/000 تومان

7/000 تومان

یک گیگابایت

10/500 تومان

10/500 تومان

با توجه به جدول فوق و حجم بسته های پیشنهادی، به نظر می رسد مشترکین ایرانسل باید در طول ماه حداقل دو بار نسبت به خرید بسته جدید و یا تمدید بسته اینترنت موبایل خود اقدام نمایند.

 

راهنمای خرید بسته دو ماهه و چهار ماهه اینترنت موبایل ایرانسل

با توجه به اقدام بی سابقه ایرانسل در خصوص حذف بسته های شش ماهه و یک ساله، اگر مشترک پر مصرفی هستید که مصرفتان در یک ماه بیشتر از هفت گیگابایت است، می توانید به خرید بسته دو ماهه و یا چهار ماهه ایرانسل بیندیشید. در این مورد که از تنوع و حق انتخاب هم خبری نیست، فقط می توانید از اینترنت دو ماهه با حجم 10 گیگابایت و یا حجم 15 گیگابایتی چهار ماهه استفاده کنید. 

 

حجم و اعتبار زمانی بسته اینترنت

قیمت بسته بدون احتساب مالیات

قیمت تمام شده هر گیگابایت

10 گیگابایت دو ماهه

36/000 تومان

3/600 تومان

15 گیگابایت چهار ماهه

62/000 تومان

4/135 تومان

در هر صورت اگر مشترک کم مصرفی هستید، خرید بسته با مدت اعتبار بیشتر، از نظر اقتصادی به صرفه تر است. زیرا در این صورت نگرانی کمتری بابت سوخت شدن حجم بسته ها خواهید داشت.

 

راهنمای خرید بسته ارزان اینترنت موبایل ایرانسل

بسته های روزانه ایرانسل به صورت یک روزه، سه روزه، هفت روزه و 15 روزه عرضه می شود که در زمان های اضطراری یک بسته یک روزه با حجم 1.5 گیگابایت با قیمت 7،400 تومان مناسب خواهد بود. البته ایرانسل بسته 2.5 گیگابایتی یک روزه و سه روزه به قیمت 9،400 و 11،000 تومان هم دارد.

برای خرید بسته های هفت روزه اینترنت موبایل ایرانسل در حجم های 1.5، 2.5 و 5 گیگابایت باید قیمت های 10،900، 13،000 و 18،000 تومان را پرداخت کنید. قیمت بسته پنج گیگابایتی 15 روزه هم 18،500 تومان می باشد.

 

بسته های ارزان اینترنت ایرانسل

اعتبار و حجم بسته

1/5 گیگابایت

2/5 گیگابایت

5 گیگابایت

یک روزه

7/400 تومان

9/400 تومان

-

سه روزه

9/000 تومان

11/000 تومان

-

هفت روزه

10/900 تومان

13/000 تومان

18/000 تومان

سی روزه

11/500 تومان

14/500 تومان

18/500 تومان

بهتر است صرف نظر از پیشنهاد ما، بهترین بسته را کاملا بر اساس میزان مصرف و نیاز خود انتخاب نمایید تا بتوانید بهتر هزینه های مربوط به این بخش را مدیریت کنید.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز


قیمت جدید بسته های اینترنت طولانی مدت اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

 

تقریبا با شروع سال جدید مردم با خبر های بسیار عجیب از سمت اپراتور های سیم کارت برای بسته های اینترنت روبرو شدند.خبر هایی که از گران شدن بسته های اینترنت و حذف بعضی از بسته های بصرفه ایی که مردم به خوبی استقبال می کردند از آنها. این خبر ها بالاخره در روز 25  فروردین رنگ واقعیت پرداخت اپراتور های سیم کارت با اجازه  سازمان تنظیم مقررات و ارتباط رادیویی  که زیر نظر دولت است افزایش قیمت دادند. مردم که از این اقدام بسیار تعجب برانگیز بود چون هر سال اپراتورهای سیم کارت  سود خوبی را بدست می آورند که اصلا نمی توانند توجیه کنند که متضرر می شوند از گران نشدن بسته های اینترنت.حال که بسته های اینترنت گران شده است مردم باید به دنبال با صرفه ترین بسته های اینترنت و با هزینه مناسب باشند که بتوانند از آن بسته اینترنت به نحوه بسیار مناسب  استفاده کنند. بسیاری از حجم اینترنت با افزایش قیمت آنها تغییر کرده است که بسیار عجیب بوده این کار اپراتور های سیم کارت.

در این بخش بسته های اینترنت بلند مدت و ماهانه اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل، را از نظر حجم و قیمت بررسی می کنیم:

 

بسته اینترنت یک ماهه

بسته اینترنت یک ماهه همواره از محبوب ترین بسته های مصرفی کاربران می باشد، به طوری که از بین بسته های بلند مدت، بسته های یک ماهه که معمولا با حجم های متفاوت ارائه می شوند، پر مصرف ترین بسته از سوی مشترکین هستند.

با تغییر تعرفه ها، در حال حاضر فقط مشترکین شاتل موبایل می توانند از بسته های یک ماهه با حجم کمتر از یک گیگابایت استفاده کنند. قیمت بسته های 200، 300، 500 و 850 مگابایتی شاتل موبایل به ترتیب 3،500، 4،900، 5،500 و 9،000 تومان می باشد.

 

بسته اینترنت یک ماهه اپراتورها

حجم و دوره اعتبار بسته

همراه اول

ایرانسل

رایتل

شاتل موبایل

1 گیگابایت

10،400 تومان + 100 مگابایت هدیه صبحانت

10/500 تومان

9/900 تومان

9/500 تومان


12،000 تومان + مکالمه و پیامک نامحدود داخل شبکه + 100 دقیقه مکالمه خارج شبکه و 100 پیامک خارج شبکه

 

2 گیگابایت

13،900 تومان + 200 مگابایت هدیه صبحانت

14/000 تومان

13/500 تومان

12/900 تومان


16،000 تومان + مکالمه و پیامک نامحدود داخل شبکه + 100 دقیقه مکالمه خارج شبکه و 100 پیامک خارج شبکه

 

2/5 گیگابایت

-

-

-

14،000 تومان + مکالمه نامحدود درون شبکه

3 گیگابایت

19/000 تومان

19/000 تومان

17/900 تومان

15/500 تومان

4 گیگابایت

21/300 تومان

21/300 تومان

19/900 تومان

18/400 تومان


 

24،000 تومان + مکالمه و پیامک نامحدود داخل شبکه + 200 دقیقه مکالمه خارج شبکه و 200 پیامک خارج شبکه

 


 

41،900 تومان + 20 گیگابایت اینترنت ثابت

4/5 گیگابایت

-

-

-

19/000 تومان

5 گیگابایت

23/600 تومان

23/600 تومان

21/900 تومان

-

7 گیگابایت

28/200 تومان

28/200 تومان

24/900 تومان

27/500 تومان

8 گیگابایت

-

-

26/500 تومان

-

10 گیگابایت

-

-

28/900 تومان

70،000 تومان + 30 گیگابایت اینترنت ثابت

12 گیگابایت

-

-

-

35/500 تومان

15 گیگابایت

-

-

34،900 تومان

(عرضه در اپلیکیشن)

-

20 گیگابایت

-

-

49/900 تومان

-

30 گیگابایت

-

-

-

80/000 تومان

50 گیگابایت

-

-

-

98/000تومان


 

165،000 تومان + 50 گیگابایت اینترنت ثابت

حداکثر حجم بسته های یک ماهه برای اپراتورهای همراه اول و ایرانسل 7 گیگابایت می باشد که با قیمت یکسان 28،200 تومان عرضه می گردد.

برای رایتلی ها حداکثر حجم اینترنت یک ماهه 20 گیگابایت به قیمت 49،900 تومان می باشد. اما حداکثر حجم بسته اینترنت شاتل موبایل 50 گیگابایت بوده که با قیمت 98،000 تومان عرضه می گردد. بسته ترکیبی 50 گیگابایت اینترنت ثابت شاتل موبایل نیز برای مشترکان اینترنت خانگی شاتل با تعرفه 165،000 تومان می باشد.

 به طور کلی اپراتورهای همراه اول و ایرانسل در ارائه بسته های یک ماهه نسبتا ضعیف عمل کرده و حجم و تعداد بسته های اعلامی از سوی آنها بسیار کمتر از بسته های اعلامی اپراتورهای رایتل و شاتل موبایل می باشد.

 

بسته های 2، 3 و 4 ماهه اپراتورها

بررسی بسته های دو ماهه نشان می دهد که به غیر از شاتل موبایل کلیه مشترکین می توانند از بسته 2 ماهه ارائه شده از سوی اپراتور خود استفاده نمایند.

 

بسته های دو، سه و چهار ماهه اپراتورها

حجم و دوره اعتبار بسته

همراه اول

ایرانسل

رایتل

شاتل موبایل

10  گیگابایت 2 ماهه

-

36/000 تومان

-

-

قیمت جدید بسته های روزانه اینترنت همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل

 

بالاخره بعد از کش و قوس های فراوان اپراتور های سیم کارت به خواسته هایشان رسیدند و توانستند قیمت بسته های  اینترنت را  افزایش دهند. از بعد از عید بود که اپراتور ها درخواست افزایش قیمت را داده بودند که بعد از موافقت دولت به خواسته هایشان رسیدند و موفق شدند که بسته های اینترنت را یا افزایش دهند یا بسته هایی که مردم استفاده می کردند و به صرفه برایشان بود را حذف کردند .این روز ها که اپراتور های سیم کارت دلایل خودشان را دارند برای افزایش قیمت و از پاسخ دادن به سوالات طفره می روند که چرا به ناگهان افزایش قیمت دادند .حال مردم بعد از افزایش قیمت به دنبال با صرفه ترین  بسته های اینترنت هستند که بتوانند آن را خریداری کنند و از آن استفاده کنند. اپراتور ها اعتقاد دارند که این افزایش قیمت هیچ تاثیری  و تفاوتی با قبل از عید نداشته است و هیچ فشاری به مردم نمی آورد ولی همین تغییر اندک هم باعث اذیت کاربر می شود

به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا بسته های اینترنت روزانه ( یک روزه، سه روزه، هفت روزه و 15 روزه) هر چهار اپراتور همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل را از کوتاه ترین زمان مورد بررسی قرار دهیم:

اینترنت یک روزه

در حال حاضر اپراتور رایتل با ارائه بسته 50 مگابایتی عرضه کننده کوچکترین حجم اینترنتی اپراتورها می باشد که قیمت آن 1،400 تومان می باشد.کمترین حجم اینترنت اپراتورهای همراه اول و ایرانسل نیز 60 مگابایت است که با قیمت 1،600 تومان در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.

اپراتور ایرانسل علاوه بر بسته 60 مگابایتی یک روزه، بسته 100 مگابایتی یک روزه را نیز به قیمت 2،200 تومان ارائه می کند که در مقام مقایسه رایتل همین حجم را به قیمت 2،000 تومان در اختیار مشترکین خود قرار می دهد. البته کمترین قیمت در عرضه اینترنت 100 مگابایتی به شاتل موبایل تعلق دارد که آن را به قیمت 1،200 تومان و به همراه 100 دقیقه مکالمه درون شبکه ارائه می کند.

بسته 150 مگابایتی تنها از سوی اپراتور همراه اول به قیمت 2،700 تومان عرضه می گردد که مخصوص سیم کارت های اعتباری این اپراتور می باشد. بسته 200 مگابایتی هم برای کاربران ایرانسل با قیمت 3،200 تومان قابل خریداری می باشد.

 

بسته اینترنت یک روزه اپراتورها

حجم و دوره اعتبار بسته ها

همراه اول

ایرانسل

رایتل

شاتل

50 مگابایت

-

-

1/400 تومان

-

60 مگابایت

1/600 تومان ویژه سیم کارت اعتباری 

1/600 تومان

-

-

100 مگابایت

-

2/200 تومان

2/000 تومان

1،200 تومان + 100 دقیقه مکالمه درون شبکه 

150 مگابایت

2،700 تومان ویژه سیم کارت اعتباری

-

-

-

200 مگابایت

-

3/200 تومان

-

-

250 مگابایت

3/600 تومان

-

-

2،900 تومان + 100 دقیقه مکالمه درون شبکه

300 مگابایت

-

3/900 تومان

3/700 تومان

-

400 مگابایت

-

4/500 تومان

-

3/900 تومان

500 مگابایت

4/900 تومان

-

4/700 تومان

-

650 مگابایت

-

-

-

5،400 تومان + 100 دقیقه مکالمه درون شبکه

750 مگابایت

5/900 تومان

5/700 تومان

-

5/500 تومان

1 گیگابایت

6/400 تومان

-

6/200 تومان

5/800 تومان

1/5 گیگابایت

-

7/400 تومان

-

-

2/5 گیگابایت

-

9/400 تومان

-

8/400 تومان

3 گیگابایت

9/900 تومان

-

9/500 تومان

-

5 گیگابایت

-

-

-

17/000 تومان

7 گیگابایت

-

-

-

22/000 تومان

 

 

البته اپراتورها بسته های یک روزه با حجم یک گیگ و بیشتر هم دارند که توسط همه اپراتورها با قیمتی متفاوت ارائه می شود. با توجه به جدول فوق قیمت بسته یک گیگابایت اینترنت یک روزه همراه اول 6،400 تومان، رایتل 6،200 تومان و شاتل موبایل 5،800 تومان می باشد. ایرانسل بسته یک گیگابایتی یک روزه ندارد، ولی در عوض تنها اپراتور ارائه کننده بسته 1.5 گیگابایتی به ارزش 7،400 تومان می باشد.

بسته های 2.5 گیگابایتی یک روزه هم، فقط مخصوص اپراتورهای ایرانسل و شاتل موبایل بوده که به ترتیب به قیمت های 9،400 و 8،400 تومان عرضه می گردد.

اینترنت 3 گیگابایتی هم مخصوص مشترکین اپراتورهای همراه اول به قیمت 9،900 تومان و رایتل به قیمت 9،500 تومان ارائه می شود. شاتل موبایل هم تنها ارائه کننده بسته های اینترنت 5 گیگابایت و 7 گیگابایت یک روزه به قیمت 17،000 تومان و 22،000 تومان می باشد.

آنچه که در جدول فوق بیش از هرچیز جلب توجه می کند، تنوع بسته هایی است که اپراتورها در اختیار مشترکین خود قرار می دهند. بیشترین تنوع در ارائه بسته یک روزه متعلق به شاتل با 9 بسته و کمترین متعلق به رایتل با 6 بسته است. در این بین دو اپراتور پر مخاطب کشور با 8 بسته برای ایرانسل و 7 بسته برای همراه اول عنوان های میانی جدول را در اختیار دارند.

 

اینترنت 3 روزه

با وجود آن که اپراتورها در ارائه بسته یک روزه تنوع بسیار زیادی قائل شدند، ولی به نظر می رسد اینترنت 3 روزه پر طرفدار نبوده و فقط ایرانسل با ارائه 6 بسته در این بخش خوب ظاهر شده است.

 

بسته اینترنت سه روزه اپراتورها

حجم و دوره اعتبار بسته ها

اینترنت نا محدود ایرانسل

 

ایرانسل که این روز ها با جنجال روبرو شده است به خاطر افزایش قیمت بسته های اینترنت و حذف بسته های به صرفه اینترنت. اما همیشه ایرانسل  بسته های اینترنت بسیار عالی داشته که بسیار نسبت به قیمت آن کاربردی و عالی بوده و بازخورد بسیار عالی داشته است. اینترنت که در چند سال اخیر خیلی مهم شده هر اپراتور سیم کارت در تلاش است که به بهترین شکل به مشتریانش خدمات دهد . ایرانسل که نخستین وارد کننده اینترنت 4G در کشور بود و زیر ساخت های مناسبی برای آن آماده کرده بود و توانسته بود در آن زمان از بقیه اپراتور های سیم کارت در حوزه اینترنت پیشی بگیرد . ایرانسل هر از گاهی  تخفیف های ویژه ایی برای اینترنت هایش می گذارد که اکثرا برای اینترنت های نامحدود  هایش است . ایرانسل ثابت کرده است که همیشه در همه حال هوای مشتریانش را داشته و همیشه خدمات خیلی خوبی را ارائه کرده است.و با تبلیغات مناسب توانسته همیشه مشتریان بیشتری را جذب کرده است

ایرانسل در کمپین های اخیر خود هم از اینترنت هایش استفاده کرده تا کسانی که بخواهند از این قابلیت در کمپین های استفاده کند .ایرانسل که همیشه ارزان ترین بسته های اینترنت را داشته وبا صرفه ترین اینترنت را برای مشتریانش داشته است. ایرانسل همیشه در بحث اینترنت بسیار فعال و خوب کار کرده است و توانسته همیشه نسبت به اپراتورهای دیگر فعالیت بیشتری انجام دهد و خدمات خوبی را به مشتریانش در زمینه اینترنت بدهد . آیا باید دید که افزایش قیمت می تواند تاثیری در خرید اینترنت های ایرانسل بکند یا خیر و با اینترنت های نامحدود و ویژه ایرانسل که تخفیف های بسیار خوبی دارند چگونه رفتار می شود از سوی مردم.ایرانسل امیدوار است که امسال هم جایگاه خوبی را در میان مردم کسب کند و بتواند رقیب های خود را کنار بگذارد


یارانه 15 میلیون ایرانی معادل تبلیغات یک ماه همراه اول

 

این روز ها که افزایش قیمت در زمینه بسته های اینترنتی را داریم از سوی اپراتور های سیم کارت که بسیار این حرکت در سال جدید عجیب نبوده . یکی از کسانی که این طرح را اجرا کرد در فروردین سال جدید شرکت اپراتور همراه اول بوده است  که با اجازه دولت این قیمت افزایش یافته است. یکی از دلایل این شرکت برای افزایش قیمت  امسال این بود که زیر ساخت های مناسبی وجود ندارد . اما در این روز ها بخش های مالی شرکت همراه اول لو رفته است که نشان می دهد که سود بسیار عالی این شرکت کرده است و تبلیغات بسیار گرانی هم رفته است . همراه اول جز شرکت هایی بود که مدعی شده بود اگر در سال جدید افزایش تعرفه نداشته با ضرر بزرگی همراه خواهد بود که این صورت های مالی نشان می دهد که حتی اگر تعرفه افزایش پیدا نمی کرد هیچ تاثیری در شرکت همراه اول نمی گذاشت حال باید واکنش مسئولان را نسبت به این اتفاق دید

اپراتور همراه اول به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور در کشور، از بیشترین تعداد مشترک در بین اپراتورها برخوردار است و در حال حاضر تعداد سیم کارت های فعال این اپراتور در بازار ایران از مرز 100 میلیون می گذرد که از این تعداد، حدود 80 درصد سیم کارت ها اعتباری و 20 درصد آنها نیز دائمی می باشد.

با توجه به این که درآمد اصلی همراه اول از طریق مشترکین خطوط سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول به دست می آید، بررسی ها نشان می دهد که این شرکت در سال 99 بیش از 17 هزار میلیارد تومان درآمد داشته است. این در حالی است که در اردیبهشت ماه سال 1400 در مجمع عمومی سالیانه سهامداران همراه اول؛ سود خالص این شرکت در سال 99 رقمی معادل چهار هزار و 335 میلیارد تومان اعلام شده است.

این میزان سود قابل توجه در شرایطی بود که در سال 99، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر وقت ارتباطات و فناوری اطلاعات از تخلف چند صد میلیاردی تومانی اپراتورها خبر داده بود و گفته بود: "اپراتورها در ایران به مبلغ 600 میلیارد تومان گران فروشی کرده اند." گزارش های سال مالی دو اپراتور همراه اول و ایرانسل که بر اساس آن مالیات پرداخت می کردند، نشان می داد که این دو اپراتور با وجود سودهای هنگفت، برای کسب سود بیشتر تعرفه های خود را افزایش داده بودند، به همین خاطر آذری جهرمی  از ارسال پرونده گرانفروشی و تخلف اپراتورهای همراه اول و ایرانسل از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور به شعبه تعزیرات خبر داد که البته تا کنون خبر جدیدی از آن در دسترس نیست.

آنچه قابل تامل و تعمق است ابرام و پافشاری اپراتورها به گران شدن تعرفه اینترنت قبل از شروع سال جدید می باشد. پیش از آغاز سال 1401 اپراتورها اعلام کرده بودند که با تعرفه های ثابت دیگر امکان فعالیت نداشته و خواستار افزایش 100 درصدی تعرفه اینترنت در سال جاری شدند. آنها در حالی ادعا می کردند در صورت عدم تغییر تعرفه ها ضرر خواهند کرد که رقم سود یک سال آنها نجومی و هنگفت برآورد شده بود.

البته این ادعا زمانی که در مقابل هزینه تبلیغات اپراتور همراه اول در سال 1400 قرار می گیرد کمی عجیب و غریب به نظر می رسد، زیرا منطقی نیست شرکتی که زیانده می باشد، رقمی چنین بزرگ را صرف هزینه های تبلیغات خود نماید. این ادعاها زمانی عجیب تر خواهد شد که هزینه بخش تبلیغات اپراتور همراه اول در سال 1400 روند صعودی داشته و نسبت به سال 99 رشد 66 درصدی را نشان می دهد.

 ادعای اپراتورها در خصوص متحمل شدن ضرر مالی به خاطر ثابت ماندن تعرفه ها در سال 1400، باعث شد تا در نهایت در 25 فروردین ماه 1401 سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با درخواست افزایش تعرفه ها موافقت کند و وعده دهد که گرانی بسته های اینترنت را جبران خواهد کرد. البته پیش از این نیز ابراهیم رئیسی در شعارهای خود وعده اینترنت رایگان برای گروه های کم درآمد را مطرح کرده بود.

تجربه مردم نشان می دهد که وعده ها و شعار های انتخاباتی، که اغلب در فضای رقابتی انتخابات بیان می شود، فاقد هر گونه برنامه ریزی اصولی و بنیادی بوده و دولت ها معمولا تلاشی در راستای تحقق آنها نخواهند کرد. به نظر می رسد باید منتظر ماند و دید که آیا اپراتورها حاضرند کمی از سود میلیاردی خود در جهت رفاه اقشار کم درآمد جامعه بگذرند و وعده جبران گرانی بسته ها محقق خواهد شد یا نه؟

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

فناوری جدید اپل،شارژر 35 واتی مجهز به دو درگاه USB-C

 

این روز ها که بحث ها و شایعه هایی در مورد شرکت اپل به گوشی می رسد در مورد گوشی های جدیدش که باعث هیجان مردم شده و لحظه شماری می کنند که اپل گوشی های جدید اش را رونمایی کند . اپل که امسال توانست بهترین برند در زمینه گوشی باشد و دیگر کسی تقریبا نبود که با اپل رقابت کند . این بار اپل می خواهد با محصولی باعث شگفتی عموم مردم شود و باعث نشان دادن قدرت اپل شود. این محصول که برای شارژ گوشی است و بسیار قوی است و با سرعت بیشتر گوشی های اپل را شارژ می کند . اپل در مورد این موضوع هنوز چیز خاصی نگفته ولی می خواد همراه با گوشی های جدیدی اش این محصول را هم رونمایی کند. اپل توانسته راحت بازار را به دست بگیرد و نسبت به محصول های  شرکت های دیگر بسیار قوی تر کار کند و باعث محبوبیت در جامعه شود حال باید ببینیم که شرکت های دیگر چکار می خواهند کنند در مقابل محصول جدید اپل.

همیشه قبل از رونمایی از محصولات و تولیدات شرکت ها شایعات زیادی از گوشه و کنار در مورد تجهیزات و فناوری محصولات شنیده می شود که به نوعی از جذابیت های دنیای فناوری به شمار می آید. به نظر می رسد این بار نوبت محصول جدید شرکت اپل است و خبرها حول و حوش فناوری جدید این شرکت می چرخد.

در خبرها آمده که اپل به زودی قرار است یک شارژر 35 واتی مجهز به دو درگاه USB-C را که احتمالا از فناوری گالیم نیترید ( Gan ) بهره می برد، روانه بازار نماید.

البته اپل پیش از این به همراه مک بوک پرو 16 اینچی، یک آداپتور 140 واتی مجهز به این فناوری را عرضه کرده است، بنابراین این محصول اولین شارژر تولید شده با فناوری Gan نخواهد بود، ولی این محصول جدید قطعا اولین شارژر مجهز به دو درگاه USB-C این کمپانی خواهد بود.

این احتمال هم وجود دارد که این شرکت بخواهد این شارژر را به همراه نسخه ارتقا یافته ای از شارژر مگ سیف  Duo  عرضه کند. این شارژر نه تنها به کاربران این امکان را می دهد که گوشی های آیفون و اپل واچ را به طور همزمان شارژ کنند بلکه به اپل کمک می کند تا با بهره مندی از این فناوری محصول جدید خود را به ابعاد کوچکتری طراحی و روانه بازار کند.

در توضیحات این شارژر آمده که مجموع خروجی دو درگاه این شارژر برابر با 35 وات است و نه برای هر درگاه به طور مجزا و در حالت های زیر می توان از آنها استفاده کرد:

 20VDC/1.75 A و 9VDC/3A، 15VDC/2.33A و 5VDC/3A

با توجه به این که اسناد مربوط به شارژر 35 واتی جدید اپل لحظاتی پس از قرار گرفتن در وب سایت اپل حذف شدند، در حال حاضر نمی توان در مورد زمان دقیق عرضه این محصول اظهار نظر کرد.

البته شاید این محصول هرگز به بازار عرضه نگردد ولی با استناد به اطلاعاتی که تا کنون از این محصول به دست آمده، می توان گفت این تکنولوژی این فرصت را به کار بر می دهد تا با این آداپتور، یک گوشی آیفون 13 پرو مکس به همراه اپل واچ، یا یک مک بوک ایر جدید با اپل واچ، یا دو آیپد و یا دو آیفون را به طور هزمان شارژ کنند. 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز


طرح رمضان اپراتور ایرانسل

 

اپراتور ایرانسل که در این سال ها همیشه جز پیشگامان بوده در حوزه فناوری ارتباطات. این روز ها که ماه مبارک رمضان است اپراتور های سیم کارت به مشترکانشان هدیه میدهند یکی از این اپراتور ها ایرانسل است که همیشه با هدیه هاش در این ماه کسانی که سیم کارت ایرانسل را داشتند هیجان انگیز و و باعث به وجد آوردن آنها شده است .اپراتور ایرانسل امسال با کمپین تماس به وقت رمضان بوده است. اپراتور ایرانسل امسال بسیار هدیه های ویژه ایی در نظر گرفته برای ماه رمضان از جمله بسته مکالمه که بسیار برای کسانی که اپراتور ایرانسل را دارند بسیار به صرفه و جذاب بوده است . این هدیه اصلا فرقی نمی کند که سیم کارت اعتباری یا دائمی ایرانسل را داشته باشید چون به هر دوی آنها تعلق می گیرد .زمان استفاده از این کمپین از تاریخ 14 فروردین تا 11 اردیبهشت 1401 است. علاوه بر این هدیه ها که ایرانسل دارد یک کار بسیار جالب کرده است که برای کسانی که از سیم کارت ایرانسل استفاده می کنند .ایرانسل برای شب های قدر هم برای کسانی که تا سحر بیدار هستند کار بسیار جالبی کرده و 2 گیگابایت اینترنت داخلی دیده است که بسیار قابل توجه و به صرفه بوده است برای کسانی که سیم کارت ایرانسل را دارند.این طرح هم از تاریخ 11 تا 15 اردیبهشت هست و مردمی که دوست دارند که از این نوع اینترنت استفاده کنند می توانند به سایت ایرانسل رفته و ان را فعال کنند. با این هدایایی که ایرانسل در این ماه به مخاطبانش داده است شاید بار دیگر بهترین اپراتور را اذان خود کند  و اپراتور های دیگر باید در تلاش باشند تا بتوانند به اپراتور ایرانسل برسند. ایرانسل که همیشه  سعی کرده با دادن این نوع هدایا در ماه های خاص بتواند افراد بیشتری را به سمت خود جذب کند


صفحه قبل 1 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 صفحه بعد