x تبلیغات
سایت اخبار و سیم کارت

معرفی پیش شماره های تمامی اپراتورها

 

پیش شماره یکی از عوامل مهم در قیمت سیم کارت می باشد که تعیید کننده ارزش آن شماره است. به عنوان مثال پیش شماره 0912 نسبت به پیش شماره 0938 تفاوت قیمتی میلیونی دارد.

عامل مهم دیگر که تاثیر به سزایی روی قیمت سیم کارت دارد نوع رندی می باشد که این امر روی پیش شماره های خط های دائمی مانند 0912 باعث افزایش بیشتر قیمت می شود.

هر شماره تلفن همراه از سه بخش اصلی، پیش شماره، کد و پیش کد تشکیل می شود. چهار رقم آغازین تمامی شماره ها پیش شماره نامیده می شود که نشانگر نام اپراتور شماره نیز می باشد. به رقم پنجم یا رقم بعد از پیش شماره کد خط گفته می شود و سه رقم بعد از پیش شماره، پیش کد سیم کارت نامیده می شود. مثلا در شماره 09386514789، چهار رقم اول یعنی 0938 پیش شماره، رقم 6 کد خط و651 پیش کد این شماره همراه می باشد.

در حال حاضر مهمترین اپراتورهای فعال در کشور، اپراتورهای همراه اول، ایرانسل ، رایتل و اپراتور مجازی شاتل موبایل می باشند که هر اپراتور از شماره های مخصوص به خود برخوردار است. با توجه به افزایش تعداد پیش شماره های مخصوص به اپراتورها، آگاهی از آنها می تواند به شناخت بهتر و بهره مندی بیشتر از خدمات اپراتورها کمک شایانی نماید.

 

اپراتور همراه اول

 

همراه اول، اولین و بزرگترین اپراتور فعال در کشور است که از بیشترین تعداد مشترک برخوردار بوده و سیم کارت های دائمی و اعتباری آن از ارزش ریالی و اعتباری فوق العاده ای برخوردارند.

اپراتور همراه اول، شماره های دائمی خود را به صورت استانی دسته بندی کرده و هر پیش شماره این اپراتور نشانگر نام استان و حتی شهر مربوط به آن می باشد.

 

پیش شماره های مربوط به همراه اول

 

پیش شماره

استان استفاده کننده

نوع سیم کارت

0910

سراسری

دائمی و اعتباری

0911

مازندران، گلستان و گیلان

دائمی و اعتباری

0912

تهران، البرز ، زنجان، سمنان،قزوین، قم 

دائمی

0913

اصفهان، یزد، کرمان و چهار محال و بختیاری

دائمی و اعتباری

0914

آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل

دائمی و اعتباری

0915

خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان

دائمی و اعتباری

0916

خوزستان و لرستان

دائمی و اعتباری

0917

فارس ، بوشهر ، هرمزگان و کهگیلویه و بویر احمد

دائمی و اعتباری

0918

کردستان، ایلام، مرکزی، کرمانشاه و همدان

دائمی و اعتباری

0919

سراسری

اعتباری

0990

سراسری

اعتباری

0991

سراسری

دائمی و اعتباری

0992

سراسری

اعتباری

0993

سراسری

اعتباری

0994

سراسری

اعتباری

0903

سراسری

اعتباری

 

با توجه به جدول فوق تنها شماره استانی که فقط شامل سیم کارت های دائمی می باشد، مربوط به پیش شماره 0912 بوده که بیشترین تعداد مشترک را در بین شماره های همراه اول دارد.پیش شماره 0915 نیز  با توجه به گستردگی استان های تحت پوشش از بیشترین پوشش منطقه ای برخوردار است. 

 

اپراتور ایرانسل

 

ایرانسل به عنوان دومین اپراتور فعال در کشور، از بیشترین تعداد سیم کارت های اعتباری در کشور برخوردار بوده و بیش از 90 درصد مشترکان و شماره های ایرانسل از نوع اعتباری هستند. پیش شماره های ایرانسل در کل کشور یکسان بوده و این اپراتور کد استانی ندارد.

 

پیش شماره های مربوط به اپراتور ایرانسل

 

پیش شماره

نوع سیم کارت

0930

دائمی و اعتباری

0933

دائمی و اعتباری

0935

دائمی و اعتباری

0936

دائمی و اعتباری

0937

دائمی و اعتباری

0938

دائمی و اعتباری

0939

دائمی و اعتباری

0900

دائمی و اعتباری

0901

اعتباری

0902

دائمی

0903

دائمی و اعتباری

0904

سیم کارت کودک

0905

دائمی و اعتباری

0941

TD-LTE

 

از بین شماره های ایرانسل، پیش شماره 0935 قدیمی ترین و محبوب ترین پیش شماره این اپراتور است.

 

اپراتور رایتل

 

اپراتور رایتل که از همان اول به عنوان اپراتور نسل سوم آغاز به کار کرد، به عنوان سومین اپراتور تلفن همراه در ایران شماره های خود را بر اساس نوع اشتراک ( دائمی و اعتباری ) دسته بندی کرده است.

 

پیش شماره های مربوط به اپراتور رایتل

 

راحت ترین روش های رجیستر کردن گوشی هوشمند

  

از آذر ماه سال 96 طرح رجیستری تلفن های همراه با هدف جلوگیری از قاچاق گوشی آغاز شد و بابرند آیفون این فاز شروع شد. طبق این قانون خریداران گوشی نو و قانونی موظف هستند در حضور فروشنده بااستفاده از سامانه همتا دستگاه را برای سیمکارت خود فعال کنند. خریداران گوشی دست دوم هم فرایند انتقال مالکیت را باید انجام بدهند و باید به این نکته حتما توجه داشته باشند قبل از خرید از طریق سامانه همیاب گوشی تلفن همراه رااستعلام گرفته تا از سرقتی نبودنو رجیستری گوشی اطمینان حاصل کنید.
 
بر اساس این طرح، دستگاه هایی که قبل از تاریخ رجیستری در شبکه فعال بودند ( معروف به دوره رویت ) به عنوان دستگاه قانونی شناخته می شوند. بنابراین دستگاه هایی که در دوره رویت سابقه ای از فعالیت آنها در شبکه وجود داشته، بر اساس این طرح کاملا مجاز شناخته شده و احتیاج به فعال سازی نداشته و می توانند از شبکه های اپراتوری فعال در کشور استفاده نمایند. ولی اگر صاحبان این دستگاههای مجاز قصد فروش گوشی هوشمند خود را داشته باشد، ابتدا باید از طریق" فرایند افزودن"، دستگاه را تحت مالکیت قطعی سیم کارت خود درآورده و سپس از طریق فرایند" انتقال مالکیت"، مالکیت آن را به سیم کارت دیگری منتقل نماید.
 
پیامد های عدم فعال سازی گوشی هوشمند توسط خریدار:
 
•    آنتن دستگاه بعد از مدت کوتاهی قطع شده و گوشی هوشمند خریداری شده عملا بلا استفاده خواهد بود 
•    در صورت عدم رجیستری امکان سوء استفاده از شناسه دستگاه ( IMEI ) وجود داشته و مسئولیت عواقب ناشی از آن بر عهده خریدار می باشد.
•    کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه ، برای مالک قبلی دستگاه در نظر گرفته می شود و خریدار دستگاه که برای فعال سازی اقدام نکرده، متضرر اصلی این سهل انگاری خواهد بود.
برای انجام فرایند فعال سازی گوشی هوشمند، داشتن کد فعال سازی همتا الزامی است. کد فعال سازی همتا یک کد 6 رقمی است که با صفر شروع نمی شود. 
 
نحوه دسترسی به این کد از راه های ذیل امکان پذیر می باشد:
 
•    کد فعال سازی بر روی جعبه یا کارت گارانتی دستگاه های نو و قانونی قابل رویت است.
•    برای دستگاه های دست دوم، کد فعال سازی در پیامک با سرشماره HAMTA برای خریدار ارسال می گردد.
•    برای دستگاه های ثبت مسافری شده، کد فعال سازی در پیامک تائید درخواست و کارتابل مسافر وجود دارد.
در خصوص کد فعال سازی به چند نکته کوچک اما مهم توجه کنید:
1.    کد فعال سازی یک کد یک بار مصرف است و بعد از فعال سازی دیگر قابل استفاده نیست.
2.    کد فعال سازی به هیچ وجه هزینه ای نداشته و فروشنده موظف است آن را در اختیار خریدار قرار دهد.
خریداران گوشی های هوشمند توجه داشته باشند؛ در صورتی که در حین خرید یا بعد از آن متوجه شدند، دستگاه خریداری شده فاقد کد فعال سازی بوده و یا فروشنده به کد فعال سازی دستگاه دسترسی ندارد، حتما دستگاه را به فروشنده عودت دهند.
بعد از بدست آوردن کد فعال سازی، با استفاده از راه های زیر نسبت به فعال سازی گوشی هوشمند اقدام نمایید:
 
    فعال سازی گوشی هوشمند با کد فعال سازی همتا #7777*
 
1.    برای این کار لازم است با شماره سیم کارتی که قصد فعال سازی دستگاه با آن را دارید کد دستوری #7777* شماره گیری نمایید.
2.    در منوی باز شده عدد 2 را برای شروع فرایند فعال سازی وارد نمایید.
3.    سپس شماره 15 رقمی شناسه ( IMEI) دستگاهی که قصد فعال سازی آن را دارید، بدون هر گونه علامت ممیز،خط تیره ، ویرگول و... وارد نمایید. ( شناسه را بر روی جعبه، پشت دستگاه، پشت باتری و یا با شماره گیری کد دستوری #06#* پیدا کنید. )
4.    در این قسمت شماره سیم کارتی که قصد فعال سازی گوشی با آن سیم کارت را دارید، وارد نمایید.
5.    در این بخش کد فعال سازی همتا را که یک کد 6 رقمی است، وارد نمایید.
6.    سپس پیغامی خواهید دید که در آن شناسه و شماره سیم کارتی که وارد نموده اید را مشاهده می کنید. در صورت درست بودن گزینه 1 را انتخاب و تائید نمایید.
7.    در پایان پیغام فعال سازی موفق دستگاه با شناسه مربوطه، برای شماره سیم کارت ارائه شده ارسال می گردد. این پیغام به صورت پیامک به شماره شما نیز ارسال می گردد.
 
    فعال سازی گوشی در سامانه همتا
 
1.    ابتدا برای فعال سازی به سامانه همتا به آدرس www.hamta.ntsw.ir مراجعه کنید. برای این کار می توانید در سامانه ثبت نام کنید و سپس با استفاده از کد ملی وارد سامانه شوید.
2.    در پنل سمت راست سامانه، گزینه " فعال سازی تلفن همراه " را انتخاب کنید.
3.    در پنجره روبرو شماره تلفن همراهی که قصد فعال سازی گوشی را با آن دارید را وارد نمایید.
4.    سپس شماره شناسه (IMEI ) و کد فعال سازی همتا را وارد نمایید.
5.    در پایان دکمه فعال سازی و تایید اطلاعات را انتخاب کنید تا دستگاه شما فعال گردد.
 
    فعال سازی گوشی با اپلیکیشن همتا
 
1.    ابتدا اپلیکیشن همتا را از کافه بازار یا سایت همتا دانلود و نصب کنید.
2.    وارد اپلیکیشن همتا شوید و شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید.
3.    کد نصب برنامه که به شماره شما ارسال شده است را نیز وارد کنید.
4.    اکنون وارد پنل خود در اپلیکیشن همتا شده اید، گزینه فعال سازی تلفن همراه را انتخاب کنید.
5.    شماره سیم کارتی که قصد فعال سازی دستگاه با آن را دارید را وارد نمایید.
6.    سپس شناسه (IMEI) دستگاه را وارد نمایید.( برای این کار می توانید شناسه را به صورت دستی وارد کنید و یا با انتخاب دکمه" شناسه دستگاه من"، شناسه دستگاهی که با آن از این اپلیکیشن استفاده می کنید را انتخاب کنید. البته امکان اسکن کد QR مربوط به شماره IMEI از روی برچسب پشت گوشی و یا کارتن دستگاه نیز وجود دارد. )
7.    در این قسمت کد فعال سازی را وارد کنید. 
8.    سپس پیغامی برای شما به نمایش در خواهد آمد که در آن شناسه و شماره سیم کارت وارد شده؛ دیده می شود. با تایید این اطلاعات مراحل فعال سازی دستگاه پایان می یابد.
در صورتی که دستگاه شما دو یا چند سیم کارته باشد، فقط کافیست با استفاده از کد فعال سازی درج شده روی کارت گارانتی شناسه، یکی از اسلات ها ( محل سیم کارت ) را فعال نمایید. با فعال سازی یک شناسه، اسلات های دیگر به صورت خودکار فعال خواهند شد.
در تمامی این روش ها، پس از انجام موفق فرایند فعال سازی، شناسه ( IMEI ) فعال شده برای سیم کارت فعال کننده پیامک می شود. در صورت عدم مطابقت بین شناسه ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی با شناسه دستگاه، حتما این مغایرت را با شماره 096366 در میان بگذارید.
 
منبع: سایت خرید و فروش آنلاین سیم کارت رندباز
 
 

عرضه شماره های جدید سیم کارت های هوشمند شاتل موبایل در بازار

 

همراه اول حدودا سی سال است که در بازار ایران نقش بسیار پررنگی دارد و در عرضه سیم کارت پیشرفت بسیار چشمگیری را داشته است. در این بازار، روز به روز اپراتورهای مختلف وارد میدان شده و رقابت را برای به دست گرفتن بازار سیم کارت سخت تر کرده است. به همین دلیل اپراتورها سعی دارند با ارائه خدمات متنوع و کیفیت مطلوب و از همه مهمتر سرعت بالا نظر مشترکان خود را جلب کنند.

 

در این بین شرکت توسعه ارتباطات همراه شاتل با نام تجاری"شاتل موبایل" که به عنوان عضو جدید خانواده بزرگ شاتل با ارائه خدمات و راهکارهای ارتباطی نواورانه، فعالیت های خود را در بازار خدمات ارتباطی همراه در کشور آغاز کرده بود، توانست با ارائه خدمات خاص و متمایز خود به خوبی اعتماد کاربران را جلب کرده و از آنها کاربرانی وفادار بسازد.

از سال 94 تا کنون شاتل موبایل به عنوان اپراتور نسل جدید تلفن همراه با پوشش سراسری3G و 4Gو پیش شماره 0998 ، سیم کارت های هوشمند خود را با پیش شماره 099810 ،099811 ،099812 ،099813 ،099814 و 099815 در اختیار علاقمندان قرار داد. در حال حاضر جدیدترین خبر بر اساس اعلام روابط عمومی شاتل موبایل این است که این اپراتور رنج جدید سیم کارت های هوشمند خود را با کد های 099816 و 099817 روانه بازار کرده است.

سیم کارت های هوشمند این اپراتور ، تنها سیم کارت هایی هستند که ضمن پاسخگویی به نیازهای ارتباطی کاربران اعم از اینترنت همراه، مکالمه و پیامک؛ امکان اتصال خودکار به شبکه رادیویی اپراتورهای اصلی یعنی همراه اول، ایرانسل و رایتل را برای مشترکین خود فراهم کرده است. در این عرصه شاتل با کیفیت ترین شبکه رادیویی در هر منطقه را به صورت کاملا هوشمند با تحلیل مداوم شبکه و آنتن های موجود در موقعیت جغرافیایی مشترکین در اختیار کاربران قرار می دهد. دسترسی به این امکانات کاملا خودکار و بدون نیاز به تنظیم و یا نصب اپلیکیشن اضافه صورت می گیرد.

البته این اپراتور در اقدامی جدید؛ راهکار انتخاب دستی شبکه رادیویی میزبان را نیز به این قابلیت اضافه کرده است. این امکان که با هدف بهبود عملکرد و توسعه قابلیت های سیم کارت هوشمند شاتل موبایل صورت پذیرفته به مشترکان اجازه می دهد تا با شماره گیری کد دستوری #8*1* از وضعیت اتصال شبکه رادیویی میزبان سیم کارت خود مطلع شده و یا با تغییر شبکه رادیویی میزبان خود، از میان هر سه اپراتور دارای شبکه رادیویی کشور، شبکه میزبان مورد نظر خود را انتخاب نمایند.

علاقمندان به خرید سیم کارت های هوشمند شاتل می توانند با مراجعه حضوری به بیش از 4000 مرکز فروش و خدمات پس از فروش این اپراتور در سراسر کشور نسبت به این امر اقدام نمایند. البته امکان انتخاب شماره مورد نظر و خرید غیر حضوری با مراجعه به فروشگاه اینترنتی شاتل موبایل به آدرس www.shatelmobile.ir و یا از طریق تماس با شماره 09981000000 به صورت 24 ساعته با کارشناسان فروش سیم کارت شاتل موبایل نیز برای علاقمندان فراهم شده است.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 

 

 

 

عرضه شماره های جدید سیم کارت های هوشمند شاتل موبایل در بازار

 

همراه اول حدودا سی سال است که در بازار ایران نقش بسیار پررنگی دارد و در عرضه سیم کارت پیشرفت بسیار چشمگیری را داشته است. در این بازار، روز به روز اپراتورهای مختلف وارد میدان شده و رقابت را برای به دست گرفتن بازار سیم کارت سخت تر کرده است. به همین دلیل اپراتورها سعی دارند با ارائه خدمات متنوع و کیفیت مطلوب و از همه مهمتر سرعت بالا نظر مشترکان خود را جلب کنند.

 

در این بین شرکت توسعه ارتباطات همراه شاتل با نام تجاری"شاتل موبایل" که به عنوان عضو جدید خانواده بزرگ شاتل با ارائه خدمات و راهکارهای ارتباطی نواورانه، فعالیت های خود را در بازار خدمات ارتباطی همراه در کشور آغاز کرده بود، توانست با ارائه خدمات خاص و متمایز خود به خوبی اعتماد کاربران را جلب کرده و از آنها کاربرانی وفادار بسازد.

از سال 94 تا کنون شاتل موبایل به عنوان اپراتور نسل جدید تلفن همراه با پوشش سراسری3G و 4Gو پیش شماره 0998 ، سیم کارت های هوشمند خود را با پیش شماره 099810 ،099811 ،099812 ،099813 ،099814 و 099815 در اختیار علاقمندان قرار داد. در حال حاضر جدیدترین خبر بر اساس اعلام روابط عمومی شاتل موبایل این است که این اپراتور رنج جدید سیم کارت های هوشمند خود را با کد های 099816 و 099817 روانه بازار کرده است.

سیم کارت های هوشمند این اپراتور ، تنها سیم کارت هایی هستند که ضمن پاسخگویی به نیازهای ارتباطی کاربران اعم از اینترنت همراه، مکالمه و پیامک؛ امکان اتصال خودکار به شبکه رادیویی اپراتورهای اصلی یعنی همراه اول، ایرانسل و رایتل را برای مشترکین خود فراهم کرده است. در این عرصه شاتل با کیفیت ترین شبکه رادیویی در هر منطقه را به صورت کاملا هوشمند با تحلیل مداوم شبکه و آنتن های موجود در موقعیت جغرافیایی مشترکین در اختیار کاربران قرار می دهد. دسترسی به این امکانات کاملا خودکار و بدون نیاز به تنظیم و یا نصب اپلیکیشن اضافه صورت می گیرد.

البته این اپراتور در اقدامی جدید؛ راهکار انتخاب دستی شبکه رادیویی میزبان را نیز به این قابلیت اضافه کرده است. این امکان که با هدف بهبود عملکرد و توسعه قابلیت های سیم کارت هوشمند شاتل موبایل صورت پذیرفته به مشترکان اجازه می دهد تا با شماره گیری کد دستوری #8*1* از وضعیت اتصال شبکه رادیویی میزبان سیم کارت خود مطلع شده و یا با تغییر شبکه رادیویی میزبان خود، از میان هر سه اپراتور دارای شبکه رادیویی کشور، شبکه میزبان مورد نظر خود را انتخاب نمایند.

علاقمندان به خرید سیم کارت های هوشمند شاتل می توانند با مراجعه حضوری به بیش از 4000 مرکز فروش و خدمات پس از فروش این اپراتور در سراسر کشور نسبت به این امر اقدام نمایند. البته امکان انتخاب شماره مورد نظر و خرید غیر حضوری با مراجعه به فروشگاه اینترنتی شاتل موبایل به آدرس www.shatelmobile.ir و یا از طریق تماس با شماره 09981000000 به صورت 24 ساعته با کارشناسان فروش سیم کارت شاتل موبایل نیز برای علاقمندان فراهم شده است.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 

 

 

 

کاهش مکالمات رومینگ ملی

 شرکت ارتباطات سیار ایران که با نام تجاری همراه اول نیز شناخته می‌شود، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت مخابرات ایران و نخستین و بزرگترین اپراتور شبکه تلفن همراه و اینترنت پرسرعت در ایران است و سهم همراه اول از کل بازار تلفن همراه حدود ۶۰ درصد است.

رتبه ی دوم و سوم بعد از همراه اول، اپراتور های ایرانسل و رایتل است و در تلاشند بهترین خدمات و آنتن دهی را به مشترکین خود ارائه دهند.

شاید یکی از چالش های ما در طی روز قطع و وصل های پی در پی ارتباط تلفن های همراهمان است که این مسئله در بعضی مکان ها با کم و بیش هایی همراه است اما برای پایان دادن به این مشکل طرح رومینگ ملی مطرح شد.

در راستای رفاه حال مشترکین، برای اولین بار در سال 93 رومینگ ملی در بین سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل برقرار شد. هدف از اجرای این طرح این بود که چنانچه در منطقه ای، سیم کارت متعلق به یک اپراتور آنتن نداشت، مشترک بتواند از آنتن اپراتورهای دیگر که در آن منطقه پوشش دارند، بهره مند گردند. اجرایی شدن این طرح بین سه اپراتور تلفن همراه و دو اپراتور روستایی تا سال 97 به طول انجامید. در حال حاضر مشترکان کلیه اپراتورها به راحتی از طرح رومینگ ملی استفاده می کنند و از یک مکالمه پایدار و ارتباط مستمر لذت می برند.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی آماری از آخرین مکالمات انجام شده از طریق رومینگ ملی منتشر کرده است که در جدول ذیل آمده است:

 

تعداد مکالمات از طریق رومینگ ملی به تفکیک اپراتور تا پایان سه ماهه سوم سال 1400

 

اپراتور میهمان اپراتور میزبان اپراتور میهمان اپراتور میزبان
اپراتور میهمان همراه اول ایرانسل رایتل
همراه اول - 2،210،205 -
ایرانسل 12،043،149 - -
رایتل 3،897،577 2،740،292 -

 

بر اساس این آمار در سه ماهه سوم سال 1400، در مجموع 20 میلیون و 891 هزار و 323 مکالمه از طریق رومینگ ملی بین اپراتورهای مختلف تلفن همراه صورت گرفته است که بیشترین میزبانی طبق انتظار متعلق به همراه اول و کمترین آن به رایتل تعلق دارد.

طبق آمار منتشر شده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی رومینگ ملی در سه ماهه دوم سال 1400 ، 22 میلیون بوده است که اگر با سه ماهه سوم سال مقایسه شود، با کاهش دو میلیونی تعداد مکالمات از طریق رومینگ ملی مواجه هستیم.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

بدون دسترسی به سیم کارت، مالکیت گوشی رجیستری را منتقل کنید!

 

طبق طرح رجیستری گوشی که از سال 96 اجرایی شد جلوی واردات گوشی های قاچاق گرفته شد به این صورت که اگر اصالت گوشی شما تایید نشود آن دستگاه دیگر در کشور قابل استفاده نیست. برای تشخیص اصالت گوشی در سامانه همتا با وارد کردن IMEI گوشی خود در این سامانه از قاچاق نبودن دستگاه مطمئن شوید.

اگر به تازگی گوشب را خریداری کردید و پیامک هشدار قطع را دریافت کردید و یا در سامانه همتا اصلالت گوشی ثابت نشده متاسفانه تلفن همراه شما قاچاق محسوب میشود و شامل طرح رجیستری نمیشود.


با توجه به اعلام کارشناسان سامانه همتا، فرایند انتقال مالکیت صرفا از طریق سیم کارت مالک امکان پذیر خواهد بود. برای این کار ابتدا به اپراتور مربوط مراجعه کرده و سیم کارت را تهیه نمایید. اگر امکان صدور سیم کارت برای اپراتور وجود نداشته و سیم کارت تخلیه شده، صفحه بازیابی اطلاعات سیم کارت واگذار شده به آدرس http://hmti.ir/15 را مطالعه فرمایید.

در غیر این صورت مالک سیم کارت از اپراتور مربوط در خصوص تخلیه سیم کارت پیگیری نماید. اگر اپراتور تخلیه سیم کارت را تایید نمود، مالک از اپراتور نامه رسمی مبنی بر تخلیه سیم کارت دریافت کرده و با مراجعه به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی این موضوع را پیگیری نماید.

 

بعد از آن که مشکل مالک اول سیم کارت مرتفع شد، فرایند انتقال مالکیت دستگاه رجیستری شده به سه روش زیر امکان پذیر است :

 

·        اپلیکیشن همتا

·        سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir

·        کد دستوری #777*

 

در اینجا مراحل انجام فرایند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #777* بیان می شود:

 

1.     مالک دستگاه باید با سیم کارت خود کد دستوری #777* را شماره گیری کرده و گزینه تماس را انتخاب نماید.

2.     در صفحه پیش رو گزینه 3 یعنی انتقال مالکیت رو انتخاب کنید.

3.     در این بخش پیغامی می بینید که شناسه (IMEI) تحت مالکیت سیم کارت را نمایش می دهد. دقت نمایید عدد شناسه مربوط به دستگاهی باشد که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. ( اگر هیچ شناسه ای نمی بینید ، گزینه افزودن دستگاه را یعنی 0 را انتخاب کنید و شناسه 15 رقمی دستگاه را بدون هیچ علامت اضافه، ممیز و یا خط تیره وارد کنید.

4.     سپس شماره سیم کارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید ( شماره خریدار ) وارد نمایید.

5.     در این مرحله پیغامی خواهید دید که در آن شناسه دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیم کارت خریدار را خواهید دید. در صورتی که اطلاعات درست بوده و مورد تایید شماست، گزینه 1 یعنی تایید را انتخاب کنید.

6.     در پایان پیغامی مبنی بر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیم کارت خریدار برای شما به نمایش داده می شود که باید تایید کنید.

در نهایت کد فعال سازی با سر شماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال شده و خریدار باید با استفاده از این کد شناسه دستگاه ( IMEI) خریداری شده را از طریق فرایند فعال سازی دستگاه، برای سیم کارت خود فعال نماید.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز


مسدود سازی شماره های شخصی ارسال کننده پیامک تبلیغاتی

 

ارسال پیامک تبلیغاتی توسط شماره های شخصی تخلف محسوب می شود زیرا پیامک های تبلیغاتی باید از طریق پنل های ارسال پیامک انجام می گردد ولی بااین حال خیلی از اشخاص از سیم کارت شخصی برای تبلیغات استفاده میکنند که راه مناسب برای حل این مشکل مسدود کردن شماره های شخصی ارسال کننده پیام های تبلیغاتی است.

به همین دلیل بیش از پنجاه درصد سیم کارت ها به علت ارسال پیام های تبلیغاتی قطع شده که مربوط به شرکت ایرانسل هستند.

 

ارسال پیامک از سرشماره تخلف نیست

 

آقای قره داغی، مدیر کل حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری، اعلام کردند : ارسال پیامک از سرشماره تخلف نیست و این کار در امر تجارت بسیار شایع و رایج می باشد.

از 15 سال پیش اشخاص حقیقی و حقوقی برای تبلیغات و اطلاع رسانی از خدمت پیامک انبوه استفاده می کنند و حدود 75 درصد پیامک های ارسال شده در شبکه از نوع پیامک های ارسالی از سرشماره می باشد.

با این وجود رگولاتوری در راستای حفظ حقوق مشترکان و مدیریت پیامک های تبلیغاتی ارسال شده از طریق شرکت ها، اپراتورهای تلفن همراه را موظف به راه اندازی کد دستوری #800* کرد. بنابراین تمام مشترکان تلفن همراه می توانند با استفاده از این کد دستوری نسبت به مسدود سازی یا رفع مسدود سازی دریافت پیامک تبلیغاتی ارسالی از سرشماره ها اقدام نمایند.

راه اندازی این سامانه تا حد زیادی توانسته مزاحمت های ناشی از دریافت پیامک های مزاحم و تبلیغاتی شرکت ها را کاهش داده و رضایت خاطر مشترکان را فراهم آورد. علاوه بر کد دستوری#800* مشترکان می توانند در صورت دریافت پیامک تبلیغاتی از سوی شرکت هایی که در آن عضو نمی باشند، شکایت خود را در سامانه 195 ثبت نمایند که در این صورت اپراتور مربوط موظف است؛ پیگیری های لازم در این خصوص را انجام دهد.

امید است با اطلاع رسانی فراوان و برخورد پیشگیرانه رگولاتوری و اپراتورها، قطع خطوط به دلیل شکایت مردمی روند کاهشی داشته و رضایت خاطر مشترکان فراهم گردد.

 

نحوه شناسایی شماره های متخلف:

 

·        ( FMS ) یا سامانه مدیریت کشف تخلف رگولاتوری

این سامانه که بر اساس قواعد تعریف شده و رفتارسنجی ارسال کنندگان پیامک راه اندازی شده، به صورت مداوم رفتار مشترکان را بررسی می کند.

 

·        ( FMS) یا سامانه کشف تخلف اپراتورها

اپراتورها نیز از طریق این سامانه سیم کارت های شخصی ارسال کننده پیامک های انبوه و تبلیغاتی را شناسایی و مسدود می سازند.

 

·        سامانه 195

سامانه 195 سامانه پیامکی ثبت و پاسخگویی به شکایات مشترکان اعم از دریافت پیامک در ساعات نامناسب، دریافت محتوا های نامناسب اخلاقی، خلاف واقع و اغواگرایانه و ... می باشد. بنابراین مشترکان کلیه اپراتورها لازم است در صورت دریافت پیامک هایی حاوی مطالب نامناسب یا تبلیغات از شماره های شخصی، شماره ارسال کننده پیامک را به این سامانه پیامک کنند. سپس رگولاتوری بعد از بررسی و صحت سنجی، شماره متخلف را به صورت یک طرفه محدود می سازد.

گام بعدی شناسایی دفاتر پیشخوان دولت یا عامل فروش اپراتورها به عنوان صادر کننده این سیم کارت های متخلف و برخورد قانونی با آنها می باشد. بعد از شناسایی این دفاتر، دسترسی ارائه خدمات این گونه دفاتر بسته می شود و رسیدگی به تخلف آنان از سوی اپراتورها در مراجع قضایی پیگیری می گردد.

بر اساس اعلام مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری، پیمان قره داغی، آمار مربوط به خطوط شخصی قطع شده به دلیل مزاحمت پیامکی به صورت لحظه ای در بخش " قضاوت با شما " پورتال رگولاتوری قابل مشاهده می باشد.

در همین خصوص آقای قره داغی بیان کردند که بیش از 50 درصد سیم کارت های قطع شده به دلیل ارسال پیامک تبلیغاتی از شماره شخصی متعلق به شرکت خدماتی ایرانسل می باشد. نظارت نامناسب اپراتور ایرانسل در واگذاری سیم کارت های حقیقی و حقوقی به همراه ناقص بودن فرایند احراز هویت این سیم کارت ها از دلایل اصلی آمار بالای سیم کارت های متخلف ایرانسلی می باشد.

به همین خاطر رگولاتوری همه اپراتورها را موظف کرد تا در راستای اطمینان از درستی انجام فرایند احراز هویت، علاوه بر انجام فرایند حضوری احراز هویت مشترک از طریق کارت ملی و شناسنامه عکس دار، برای فروش سیم کارت های دوم و بیشتر، از رمز یکبار مصرف ( OTP ) استفاده نمایند.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 

 

 

کدهای مخفی و کاربردی دستوری

با استفاده از کدهای دستوری، درخواست‌هایی توسط گوشی هوشمند ثبت می گردد. کدهای دستوری زیر مجموعه‌ای بنام کدهای مخفی دارد که در شرایط اضطراری استفاده میشود و به هیچ وجه نباید از کد های مخفی بیش از حد مجاز استفاده کرد زیرا باعث صدمه به گوشی و سیم کارت می گردد.

به یاد داشته باشید اطلاعاتی که داخل گوشی و سیم‌کارت خود دارید مثل pin  و puk  رو به خاطر بسپارید

 محدودیت تماس

محدودیت تماس قابلیتی است که به علت هزینه زیاد معمولا اپراتورها علاقه ای به ارائه آن ندارند و تعرفه در نظر گرفته شده برای آن تقریبا زیاد است. در صورت فعال شدن این سرویس برای کلیه تماس هایی که از موبایل گرفته می شود ، محدودیت ایجاد شده و عملا دیگر نمی توان از موبایل شمار گرفت.

 

عنوان

کد دستوری

فعال کردن سرویس محدودیت تماس

Code*33**#

غیر فعال سازی سرویس محدودیت تماس

#33#*

چک کردن وضعیت دستور محدودیت تماس

#code*330**

فعال کردن محدودیت تمامی تماس ها

#code*#330*

غیر فعال سازی دستور محدودیت تمامی تماس ها

#code*#330*

چک کردن وضعیت محدودیت تمامی تماس هاچک کردن وضعیت محدودیت تمامی تماس ها

#code*331**

جلوگیری از تماس های بین المللی در هنگام رومینگ

#code*#331

لغو دستور جلوگیری در زمان رومینگ

#code*332**

بررسی وضعیت دستور جلوگیری از تماس

#code*#331*

محدودیت تماس به شماره موبایل

#code*#333

لغو دستور محدودیت تماس به شماره موبایل

#code*35**

بررسی وضعیت محدودیت تماس به شماره موبایل

#333#*

فعال کردن محدودیت تماس به شماره موبایل

#code*35

لغو دستور محدودیت تماس به شماره موبایل

#code*351**

بررسی وضعیت محدودیت تماس به شماره موبایل

#35#*

فعال کردن دستور محدودیت تماس به شماره موبایل در زمان رومینگ بین الملل

# code*#351

لغو دستور محدودیت تماس به شماره موبایل در زمان رومینگ بین الملل

#code*353**

بررسی وضعیت محدودیت تماس به شماره موبایل در زمان رومینگ بین الملل

#351#*

 

 

 

 

در اینجا نمونه ای از کدهای مخفی را بیان کردیم:

 

عنوان

کد دستوری

تغییر کد PIN

OldPIN2*NewPIN2*NewPIN2*#

تغییر کد   PIN2

**05*PUK*NewPIN*NewPIN#

باز کردن قفل  PIN

**052*PUK2*NewPIN2*NewPIN2#

باز کردن قفل PIN2

*#06#

تغییر رمز برای سرویس محدودیت تماس( Call Barring)

**03*330*OldCode*NewCode*NewCode#

 

محدودیت تماس

محدودیت تماس قابلیتی است که به علت هزینه زیاد معمولا اپراتورها علاقه ای به ارائه آن ندارند و تعرفه در نظر گرفته شده برای آن تقریبا زیاد است. در صورت فعال شدن این سرویس برای کلیه تماس هایی که از موبایل گرفته می شود ، محدودیت ایجاد شده و عملا دیگر نمی توان از موبایل شمار گرفت.

 

عنوان

کد دستوری

فعال کردن سرویس محدودیت تماس

Code*33**#

غیر فعال سازی سرویس محدودیت تماس

#33#*

چک کردن وضعیت دستور محدودیت تماس

#code*330**

فعال کردن محدودیت تمامی تماس ها

#code*#330*

غیر فعال سازی دستور محدودیت تمامی تماس ها

#code*#330*

چک کردن وضعیت محدودیت تمامی تماس هاچک کردن وضعیت محدودیت تمامی تماس ها

#code*331**

جلوگیری از تماس های بین المللی در هنگام رومینگ

#code*#331

لغو دستور جلوگیری در زمان رومینگ

#code*332**

بررسی وضعیت دستور جلوگیری از تماس

#code*#331*

محدودیت تماس به شماره موبایل

#code*#333

لغو دستور محدودیت تماس به شماره موبایل

#code*35**

بررسی وضعیت محدودیت تماس به شماره موبایل

#333#*

فعال کردن محدودیت تماس به شماره موبایل

#code*35

لغو دستور محدودیت تماس به شماره موبایل

#code*351**

بررسی وضعیت محدودیت تماس به شماره موبایل

#35#*

فعال کردن دستور محدودیت تماس به شماره موبایل در زمان رومینگ بین الملل

# code*#351

لغو دستور محدودیت تماس به شماره موبایل در زمان رومینگ بین الملل

#code*353**

بررسی وضعیت محدودیت تماس به شماره موبایل در زمان رومینگ بین الملل

#351#*

 

در تمامی دستورات بالا در زمان اعمال محدودیت تماس به شماره موبایل، کسی نمی تواند با شماره شما تماس بگیرد و در زمان محدودیت تماس از طریق موبایل، شما نمی توانید با کسی تماس بگیرید. در صورت فعال سازی محدودیت تمامی تماس ها هم عملا امکان استفاده از موبایل را از دست داده و برقراری هیچ گونه ارتباطی امکان پذیر نیست. 

سیم کارت دائمی همراه اول تنها با صدهزارتومان

 

اگر در ایران زندگی میکنید قطعا اشراف کافی بر تورم موجود در بازار دارید و می دانید که این تورم در تمامی اجناس تاثیر داشته و باعث شده است هزینه ها به طبقه های بالاتری کوچ کرده اند و قطعا این تورم به بازار سیم کارت نیز سرایت کرده است.و خب اگر سیم کارت های اعتباری همراه اول ایرانسل و رایتل نبود خرید سیم کارت دائمی همراه اول با پیش شماره 912 برای قشرهای مختلف جامعه سخت میشد.

اما با این اوصاف سیم کارت های دائمی همراه اول یک حراج گذاشته است!حراجی که شما با صد هزار تومان صاحب سیم کارت دائمی همراه اول میشوید

استقبال بی نظیر مشترکین از طرح قبلی عرضه سیم کارت های دائمی همراه اول با تخفیف ویژه، این اپراتور را بر آن داشت تا بار دیگر اقدام به فروش سیم کارت های دائمی با قیمت اقتصادی و مقرون به صرفه نماید. بنابراین در طرح جدید این اپراتور، سیم کارت های دائمی همراه اول با تخفیف 40 درصدی به قیمت تنها 100 هزار تومان در اختیار علاقمندان قرار می گیرد. در طرح فروش ویژه سیم کارت های دائمی همراه اول، سیم کارت های عرضه شده علاوه بر تخفیف ویژه از امکانات خاصی مانند بسته خوش آمد گویی برخوردارند. بسته خوش آمد این طرح ویژه شامل 30 گیگابایت اینترنت یک ماهه، 6 ماه مکالمه درون شبکه نیم بها و ماهانه 100 پیامک هدیه به مدت 6 ماه می باشد.

البته آنچه که طرح فروش ویژه سیم کارت دائمی همراه اول را منحصر به فرد می سازد، نه تخفیف ویژه 40 درصدی فروش این سیم کارت هاست و نه بسته ویژه خوش آمد گویی، بلکه قرعه کشی 50 میلیون تومانی است که همراه اول برای خریداران این سیم کارت در نظر گرفته است. این قرعه کشی امتیازی نبوده و خریداران سیم کارت های دائمی همراه اول علاوه بر بهره مندی از تمامی خدمات بیان شده، یک شانس برای برنده شدن هم خواهند داشت.

با توجه به این که اپراتور همراه اول امکان خرید این سیم کارت ها را به صورت حضوری و غیر حضوری برای علاقمندان مهیا نموده است؛ متقاضیان می توانند با مراجعه به مراکز فروش و خدمات همراه اول و یا فروشگاه های آنلاین همراه اول نسبت به خرید سیم کارت های دائمی طرح ویژه همراه اول اقدام نمایند. امکان ارسال رایگان سیم کارت همراه اول به درب منزل نیز از تمهیدات دیگر همراه اول در جهت رفاه حال مشتریان و حفظ فاصله اجتماعی می باشد.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز


تعرفه خدمات همراه اول چند تومان است ؟

 

سیم کارت های همراه اول را با پیش شماره ی 912 به یاد میاوریم زمانی که برای اولین بار گوشی های موبایل در بین افراد رایج شده بود تنها انتخاب و گزینه ی پیش روی افراد سیم کارت دائمی همراه اول بود که خود به تنهایی از قیمت بالایی برخوردار بودند و فارغ از تعرفه ی پیامک و تلفن همراه خرید ابتدایی سیم کارت اعتباری همراه اول یک چالش بزرگ برای افراد بود

همچنین در آن زمان تعرفه ی مکالمه و پیامک بالا بود اما در حال حاضر تعرفه معقول شده است و سیم کارت اعتباری همراه اول نیز به بازار اضافه شده است و افراد میتوانند به صرف ی هزینه ی معقول صاحب سیم کارت همراه اول شوند

 

جدول تعرفه سیم کارت های همراه اول

 

نوع سرویس

نوع خدمات

تعرفه

مکالمه

سیم کارت دائمی به تلفن ثابت

599 ریال به ازای هر دقیقه

مکالمه

سیم کارت دائمی به همراه اول

599 ریال به ازای هر دقیقه

مکالمه

سیم کارت دائمی به ایرانسل

599 ریال به ازای هر دقیقه

پیام کوتاه

فارسی

89 ریال به ازای هر پارت

پیام کوتاه

انگلیسی

222 ریال به ازای هر پارت

 

·        فعال سازی این طرح به صورت اتوماتیک از سوی اپراتور همراه اول برای کلیه مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و اعتباری آن صورت پذیرفته و مشترکین نیاز به هیچ گونه اقدامی در این خصوص نداشته اند.

·        معیار محاسبات تعرفه مکالمات همراه اول بر اساس ثانیه بوده و مثلا برای مکالمه 30 ثانیه ای به تلفن ثابت هزینه محاسبه شده برابر 299.5 ریال می باشد.

·        یکسان سازی تعرفه مکالمات فقط برای مکالمه داخل و خارج شبکه بوده و تعرفه مکالمات بین الملل هیچ گونه تغییری نداشته و به صورت قبل می باشد.

·        تعرفه عادی اینترنت نوترینو برای هر کیلو بایت تبادل اطلاعات 0.4 ریال و در سایت های منتخب داخلی 0.2 ریال می باشد.

 

تعرفه خدمات همراه اول

 

اگر مشترک سیم کارت های دائمی یا اعتباری همراه اول می باشید؛ قطعا برای دریافت خدمات مختلفی مانند اصلاح مشخصات، ترابرد، سلب امتیاز، چاپ ریز مکالمات و... نیاز به حضور به مراکز شبکه فروش و خدمات همراه اول پیدا کرده اید. اگر چه بعضی خدمات ارائه شده از سوی همراه اول مانند رویت صورتحساب، تغییر آدرس و ... رایگان می باشد ولی تعرفه خدمات غیر رایگان این اپراتور نیز کاملا مشخص بوده و مشترک سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول ، تنها مجاز به پرداخت تعرفه مشخص شده بوده و هیچ هزینه اضافه ای از ایشان دریافت نمی گردد.

 

تعرفه خدمات در مراکز شبکه فروش و خدمات همراه اول

 

نوع خدمت

تعرفه ( ريال )

وصل یا قطع به تقاضای مشترک

50،000

تقسیط بدهی

70،000

صدور قبض میان دوره و پایان دوره

50،000

ارائه PIN و PUk

40،000

ترابرد

150،000

تعویض سیم کارت خراب یا مفقودی ( سیم کارت دائمی )

100،000

تعویض سیم کارت نسل 3 به 4

رایگان

تغییر نام ( سیم کارت دائمی )

250،000

تغییر و یا اصلاح آدرس

70،000

اصلاح مشخصات مشترک

60،000

فعال سازی خط دائمی

رایگان

سلب امتیاز

رایگان

دایری مجدد سیمکارت سلب امتیاز شده

150،000

چاپ ریز مکالمات

برگ اول 60،000

مازاد بر آن هر برگ 20،000

 

·        کلیه مبالغ ذکر شده در جدول فوق بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده می باشد.

·        در هنگام دریافت خدمات در تمامی مراکز شبکه فروش و خدمات همراه اول، هیچ یک از مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری نیازی به پرداخت وجه نقد نخواهند داشت و هزینه خدمات به صورتحساب مشترکین دائمی اضافه و از میزان اعتبار مشترکین اعتباری کسر خواهد شد.

·        پس از دریافت و اتمام خدمت، همراه اول از طریق پیامک به مشترک مورد نظر اطلاع رسانی خواهد کرد.

·        شماره 9990 برای دریافت انتقادات و پیشنهادات در خدمت مشترکین همراه اول می باشد.

·        در صورتی که مشترک قصد تبدیل سیم کارت اعتباری همراه اول به دائمی را داشته باشد، هزینه اشتراک و ودیعه نیز از شارژ مشترک کسر خواهد شد.

·        مشترکینی که قصد تعویض سیم کارت را دارند، مبلغ 50،000 ریال به عنوان بهای سیم کارت خام به هزینه خدمات مشترک اضافه می گردد.

البته اپراتور همراه اول در سال های اخیر؛ خصوصا در شرایط پاندمی کرونا تلاش نموده است تا در جهت فرهنگ سازی و برقراری فاصله اجتماعی، بسیاری از خدمات خود را به صورت غیر حضوری و رایگان، در اختیار مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری خود قرار دهد که کاربران می توانند به راحتی با مراجعه به درگاه همراه اول، درخواست خود را ثبت و اجرایی نمایند.

 

تعرفه خدمات غیر حضوری همراه اول

 

نوع خدمت

هزینه ( ریال )

قطع به تقاضای مشترک

رایگان

قطع محدودیت مکالمه

رایگان

وصل به تقاضای مشترک

رایگان

وصل مفقودی

رایگان

دریافت PIN و PUK

رایگان

فعال سازی پیام کوتاه

رایگان

فعال سازی اینترنت همراه اول

رایگان

رویت صورت حساب

رایگان

دریافت ریز مکالمات

رایگان

تغییر آدرس

رایگان

محدودیت مکالمه

فعال سازی رایگان و آبونمان ماهیانه 6،000 ریال

قطع محدودیت مکالمه

رایگان

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



صفحه قبل 1 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 صفحه بعد