در این چند وقت که اوضاع اینترنت بسیار عالی نبود و مردم به خاطر افزایش قیمت های بسته های اینترنت افزایش پیدا کرده بود و بسته های به صرفه هم حذف شده بود. در این چند سال بسیاری افراد به خاطر بسته های اینترنت که ناخواسته تمدید می شده هزینه اضافی پرداخت کرده اند که اصلا علاقه ایی به تمدید بسته مورد نظر نداشته اند که به صورت خودکار تمدید شده است. این کار را اپراتور ها  برای کسانی کرده اند که علاقه به تمدید بسته مورد نظر داشته اند ولی فراموش کرده اند که تمدید بکنند . این روش تمدید برای بسیاری خوشایند بوده که به صورت ماهانه  برایشان به صورت ماهانه تمدید می شده است و برای بعضی ها خیر. این کار که با اخذ تایید از خود مشترک انجام می شود  که بسته مورد نیاز طرف بعد از اتمام به صورت خودکار تمدید می شود . بسیاری افراد دوست دارند که خودشان لغو بکنند این نوع روش های تمدید بسته های اینترنت را.

این سرویس مفید و اقتصادی که در بعضی شرایط کاملا به نفع مشترکین فراموشکار می باشد، باعث نارضایتی برخی کاربران شده و اپراتورها را بر آن داشته تا با ارائه راهکار جدید، رضایت خاطر این دست از مشترکان را نیز فراهم آورند. اگر شما هم یکی از کاربران ناراضی از تمدید خودکار بسته های اینترنت همراه اول و ایرانسل هستید، پیشنهاد می کنم از روش های ذیل برای لغو تمدید خودکار بسته های اینترنت خود استفاده کنید.

 

روش های لغو تمدید خودکار بسته های اینترنت همراه اول

 

روش اول: استفاده از کد دستوری یا USSD

این روش به عنوان آسان ترین و در دسترس ترین روش، در اسرع وقت شما را از تمدید خودکار بسته های اینترنت همراه اول راحت می سازد. برای این کار کافی است مشترکین سیم کارت دائمی و سیم کارت اعتباری همراه اول کد دستوری  # 100 * 8 * را شماره گیری و ارسال نمایند.

 

روش دوم: ارسال پیامک

مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول می توانند با ارسال عدد 8 به سرشماره 8080  و یا ارسال عدد 328 به سرشماره 111 درخواست خود را برای لغو تمدید خودکار بسته های اینترنت ثبت نمایند.

 

روش سوم: شماره گیری 9990

تماس با شماره پشتیبانی همراه اول، 9990، یکی دیگر از راه های ثبت درخواست لغو تمدید خودکار بسته های اینترنت مشترکین همراه اول می باشد.

 

روش های لغو تمدید خودکار بسته های اینترنت ایرانسل:

 

روش اول: استفاده از کد دستوری یا USSD

استفاده از کد دستوری # 9 * 5 * 555*  برای لغو تمدید خودکار بسته های اینترنت ایرانسل، راحت ترین و سریع ترین راه ممکن برای خلاصی از مشکل تمدید خودکار بسته های اینترنت این اپراتور می باشد که کلیه مشترکین سیم کارت دائمی و سیم کارت اعتباری ایرانسل می توانند از آن استفاده نمایند.

 

روش دوم:  شماره گیری 700

تماس با پشتیبانی ایرانسل، شماره 700، یکی دیگر از راهکارهای این اپراتور برای لغو تمدید خودکار بسته های اینترنت می باشد که مشترکین دائمی و اعتباری می توانند در صورت تمایل از آن استفاده نمایند.

 

روش سوم: عدم شارژ سیم کارت اعتباری

در این روش کاربران سیم کارت های اعتباری ایرانسل می توانند سیم کارت خود را به اندازه کافی شارژ نکنند. زیرا تمدید خودکار بسته های اینترنت از طریق کم کردن از شارژ سیم کارت فعال می شود و در صورتی که سیم کارت مشترک اعتبار کافی نداشته باشد، تمدید بسته به صورت خودکار لغو می گردد.

 

با توجه به آنچه که گفته شد اگر از آن دست از مشترکان کم مصرف اینترنت هستید که ترجیح می دهید نحوه ی مصرف اینترنت خود را به شخصه مدیریت کنید و از سرویس لغو تمدید خودکار بسته اینترنت استفاده نموده اید، بعد از اتمام بسته فعلی، دیگر تائیدیه ای از شما دریافت نخواهد شد و تمدید خودکار بسته لغو می گردد. بنابراین با به اتمام رسیدن اعتبار حجمی یا زمانی بسته فعلی شما، تعرفه استفاده از اینترنت با تعرفه ی آزاد محاسبه می گردد که عددی به مراتب بالاتر از تعرفه موجود در بسته ها می باشد.

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز