x تبلیغات
سایت اخبار و سیم کارت

40 گیگا بایت اینترنت رایگان برای یارانه بگیران کم

 

در دولت سیزدهم تسهیل شرایط کسب و کارهای اینترنتی و بالابردن سرعت اینترنت یکی از وعده های مهم بود که وزیر ارتباطات قصد داشت با وصل کردن تک تک خانه ها به فیبر نوری نوید بخش روزهای خوشی حداقل برای قشر کم درآمد جامعه باشد و همه توقع داشتند امسال اینترنت از لحاظ سرعت و همچنین قیمت در شرایط مناسبی باشد

 

ولی برنامه ها به گونه ای دیگر چیده شده بود و در فروردین ماه 1401 با گران شدن اینترنت و حذف بسیاری از بسته های اقتصادی از سوی اپراتورها، نه تنها این وعده ها عملیاتی نشدند، بلکه شرایط سخت تر و پیچیده تر از قبل هم گردید. البته شایان ذکر است که گران شدن قیمت اینترنت کاملا قانونی بوده و اپراتورها هر گونه افزایش قیمتی را در چارچوب مصوبه قانونی کمیسیون تنظیم مقررات انجام داده اند.

 از سوی دیگر صادق عباسی شاهکوه، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام نمود که وزارتخانه به دنبال برنامه ای برای جبران افزایش قیمت برای اقشار کم برخوردار می باشد که بعد از آن نیز عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تخصیص یارانه اینترنت به قشر ضعیف جامعه خبر داد.

 

سپس با اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، خانوارهایی که در سه دهک کم درآمد یارانه بگیران جامعه قرار می گیرند، میتوانستند با مراجعه به سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir یا با شماره گیری کد دستوری   # 1234 * 4 *  ( ستاره 4ستاره 1234 مربع ) برای دریافت اینترنت رایگان ثبت نام نمایند. بسته های ارائه شده در طرح اینترنت رایگان یارانه بگیران، به صورت دائمی در اختیار مشمولان قرار می گیرد و هر چهار ماه یک بار فعال می شود.

بر اساس گزارش اعلام شده از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در بازه زمانی ثبت نام این طرح به طور کلی 758 هزار و 562 سرپرست خانوار از سه دهک اول یارانه بگیر برای دریافت اینترنت رایگان اقدام نمودند که به صورت تفکیکی  102 هزار و 903 سرپرست خانوار از بستر پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ثبت نام کردند و 655 هزار و 659 نفر نیز از طریق بستر کد ملی نسبت به ثبت نام اقدام نمودند. علاوه بر این تعداد 10 میلیون و 149 هزار و 710 استعلام نیز از طریق بستر کد USSD انجام شده است.

 

در همین راستا هفته گذشته مجید حقی، معاون امور پستی، ارتباطاتی و فناوری اطلاعات رگولاتوری از فعال سازی بسته اینترنت رایگان برای افراد مشمول سه دهک اول یارانه بگیر خبر داد و اعلام کرد: " در پی تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اختصاص بسته اینترنت رایگان برای اقشار کم برخوردار، اطلاعات مشمولانی که در بازه زمانی تعیین شده از طریق سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir  و یا کد دستوری # 1234 * 4 *  ( ستاره 4ستاره 1234 مربع )  ثبت نام کرده اند، پس از صحت سنجی شماره ها از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از طریق سازمان فناوری اطلاعات به رگولاتوری اعلام شده است.

ایشان در ادامه افزودند: " در حال حاضر کد ملی و شماره تلفن همراه اعلام شده حدود 944 هزار نفر از سرپرستان خانوارها که مشترک اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و اپراتورهای مجازی تلفن همراه شاتل موبایل، های وب، آپتل، سامان تل و منطقه آزاد کیش هستند، به این اپراتورها اعلام شده و برای سیم کارت این دسته از مشمولان که مشکلی برای فعال سازی بسته ( مانند قطعی سیم کارت به دلیل بدهی یا مسدودی و ... ) نداشته اند، بسته اینترنت برایشان فعال شده و پیامک فعال سازی ارسال شده است."

 

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری تاکید داشتند که این بسته سالانه اینترنت 40 گیگابایتی است که 30 گیگابایت آن برای استفاده از سایت های منتخب و 10 گیگابایت آن برای استفاده از اینترنت در نظر گرفته شده و با هدف حمایت از اقشار کم برخوردار و در قالب مسئولیت اجتماعی اپراتور اجرایی می شود.

البته اگر از آن دست متقاضیانی هستید که از طریق سامانه خدمات دولت هوشمند و یا کد دستوری اعلام شده ثبت نام نموده اید و هنوز پیام فعال سازی اینترنت را دریافت نکرده اید، می توانید با مراکز تماس اپراتور خود تماس بگیرید و وضعیت فعال سازی بسته اینترنت خود را پیگیری نمایید. در صورت عدم دریافت پاسخ مناسب می توانید درخواست پیگیری ثبت نام خود را در آدرس https://195.cra.ir ثبت نمایید تا پیگیری و رسیدگی گردد.

 

لیست شماره مراکز اپراتورها برای تماس به شرح ذیل می باشد:

اپراتور

تلفن مرکز پاسخگویی و پشتیبانی

همراه اول

تماس از خطوط همراه اول: 9990

تماس از خطوط غیر از همراه اول: 0912999

ایرانسل

تماس از خطوط ایرانسل: 700

تماس از خطوط غیر از ایرانسل: 09377000000

رایتل

تماس از خطوط رایتل: 200

تماس از خطوط غیر از رایتل: 09202000000

شاتل موبایل

تماس از خطوط شاتل موبایل: 100

تماس از خطوط غیر از شاتل موبایل: 09981000000

آپتل

تماس از خطوط آپتل: 100

تماس از خطوط غیر از آپتل: 09991100000

سامان تل

تماس از خطوط سامان تل: 09999999000

تماس از خطوط غیر از سامان تل: 02187640000

های وب

تماس از خطوط های وب: 1565

منطقه آزاد کیش

تماس از خطوط منطقه آزاد کیش: 0764411          

 

امید است با ارائه این طرح که با هدف حمایت از اقشار کم درآمد و در راستای برقراری عدالت اجتماعی اجرایی گردیده، بخشی از مشکلات این قشر از جامعه کم رنگ تر گردد.

 

 

 


منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز


تعداد سیم کارت مجاز برای هر ایرانی چه قدر است؟

 

ابلاغ قانون محدودیت تعداد سیم کارت از سوی رگولاتوری؛ در روزهای اول تصویب افراد زیادی را که برای اهداف مجاز مختلفی نیاز به سیم کارت های متعدد داشتند، دچار مشکل ساخت. ولی با مرور زمان این افراد نیز مجبور شدند تا تمام نیازهای خود را با همین تعداد سیم کارت مجاز مصوب شده، حل نمایند.

با توجه به این که با پیشرفت تکنولوژی و همه گیری استفاده از فناوری های مدرن، شکل و شمایل کلاهبرداری ها و تخلفات نیز بسیار با گذشته فرق کرده و در حال حاضر متخلفان با تسلط کامل به علم روز دنیا از غفلت و سادگی افراد سوء استفاده کرده و اهداف شومشان را اجرایی می کنند، لازم است کلیه افراد دقت و توجه کافی نسبت به حفظ اموال شخصی مانند سیم کارت ها داشته باشند.

 

 

با توجه به این که آمارها نشان می دهد تعداد سیم کارت دائمی و سیم کارت اعتباری واگذار شده در کشور از سوی اپراتورها بسیار بیشتر از جمعیت کل ایران می باشد، به نظر می رسد بسیاری از افراد بنا به دلایل مختلف نیاز به تهیه سیم کارت های متعدد دارند. به طوری که گاها دیده شده تعداد سیم کارت های ثبت شده به نام یک فرد از 10 سیم کارت هم بیشتر است.

در گذشته هر فرد مجاز بود که از هر اپراتور 10 سیم کارت به نام خودش و با کد ملی خود ثبت نماید، ولی در سال های گذشته این قانون تغییر کرده و بر اساس آخرین اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی؛ هر فرد ایرانی می تواند تنها 10 سیم کارت را با کد ملی خود ثبت نماید. این قانون بدین معناست که افراد می توانند در مجموع از هر سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل، 10 سیم کارت تحت مالکیت خود داشته باشد. البته اشخاص حقوقی مانند شرکت ها و سازمان ها برای تعداد سیم کارت های فعال؛ از هیچ محدودیتی برخوردار نیستند. اتباع غیر ایرانی نیز با داشتن مدارک هویتی معتبر شامل گذرنامه، کارت اقامت، کارت پناهندگی، کارت هویت و کارت سبز می توانند به صورت همزمان از مجموع تمام اپراتورهای فعال در کشور سه سیم کارت فعال به نام خود داشته باشند.

 

 

زیرا تخلفاتی که در فضای مجازی صورت می پذیرد؛ معمولا به کمک ابزارهایی مانند سیم کارت انجام می شود و قطعا کلاهبرداران برای حفظ هویت خود از هویت جعلی و سیم کارت هایی استفاده می کنند که به نام شخص دیگری می باشد. از آنجا که بر اساس قانون در صورت وقوع هرگونه جرم و کلاهبرداری تنها مالک سیم کارت باید در مراجع قانونی حضور یافته و پاسخگو باشد، حفظ و مراقبت از هویت شخصی و اسناد و مدارک بر عهده هر فرد می باشد. البته در مواردی هم بعد از تلاش فراوان و ارائه اسناد و ... بی گناهی مالک ثابت خواهد شد؛ ولی این روند علاوه بر این که مستلزم زمان می باشد؛ می تواند باعث ضررهای مالی و از دست رفتن آبرو نیز بشود. چون باید بپذیریم که به هر حال مالک سیم کارت به علت سهل انگاری، در وقوع جرم درصدی مقصر می باشد.

در هر صورت از آنجا که پیشگیری بهتر از درمان است، لازم است افراد در اسرع وقت نسبت استعلام تعداد سیم کارت هایی که به نامشان است؛ اقدام نمایند تا ضمن آگاهی از تعداد سیم کارتی که به نامشان می باشد، در صورت بروز هرگونه مغایرت، نسبت به مسدود سازی سیم کارت و تعیین تکلیف آن اقدام نمایند.

 

روش های استعلام سیم کارت:

·        ارسال کد ملی به سرشماره سرشماره 3000150

·        مراجعه به سایت رگولاتوری به آدرس www.cra.ir

·        مراجعه به اپلیکیشن هر یک از اپراتورها ( بخش مدیریت حساب همراه من، ایرانسل من، رایتل من )

·        مراجعه حضوری به دفاتر امور مشترکین و مراکز ارتباطی اپراتورها

در هر کدام از این روش ها، تنها با ارائه کد ملی، مشترک می تواند از تعداد سیم کارتی که به نامش می باشد، آگاهی پیدا کند.

 

اگر بعد از استعلام از تمام سیم کارت هایی که به نامتان می باشد، آگاهی داشتید و مغایرتی جود ندارد، می توانید با خیال راحت از آنها استفاده نمایید. ولی در صورت بروز هر گونه مغایرت لازم است؛ سریعا موضوع را پیگیری نموده و با مراجعه به یکی از دفاتر امور مشترکین نسبت به قطع دسترسی آن اقدام نمایید. زیرا هرگونه سهل انگاری می تواند منجر به بروز مشکلات و دردسرهای فراوانی گردد.

البته استعلام تعداد سیم کارت در بعضی شرایط بسیار مهم تر و جدی تر خواهد بود، زیرا در این شرایط خاص که در ادامه به آنها اشاره می کنیم، امکان سوء استفاده و کلاهبرداری از سیم کارت تحت مالکیت شما بیشتر است.

 

 شرایط خاص می تواند شامل موارد زیر گردد:

·        اگر به تازگی مورد سرقت قرار گرفته اید و کیف و مدارکتان را دزدیده اند.

·        اگر گوشی هوشمندتان را به سرقت برده اند.

·        اگر سیم کارت بلا استفاده ای داشته اید که اصلا به خاطر نمی آورید؛ دچار چه سرنوشتی شده است.

·        اگر با استفاده از کد ملی خود برای دوست یا آشنایی سیم کارت تهیه نمودید و اکنون از آن فرد و آن سیم کارت بی اطلاع هستید.

·        اگر سیم کارتی داشتید که اکنون به آن دسترسی ندارید و به نوعی گم شده است.

علی ایحال مراقب باشید و با بی خیالی از کنار سیم کارتی که به نامتان بوده، نگذرید و حتما تا تعیین تکلیف نهایی سیم کارت پیگیر باشید و برای مسدود سازی سیم کارت با در دست داشتن مدارک شناسایی معتبر به دفاتر امور مشترکین مراجعه فرمایید.

 

با در نظر گرفتن این که تمام مسئولیت های استفاده از سیم کارت حتی در صورت واگذاری خط، به عهده مالک سیم کارت می باشد، تصویب این قانون در راستای مدیریت بر سیم کارت های ارائه شده و جلوگیری از بروز جرم و تخلف صورت پذیرفته و قانونگذار با اشراف کامل بر شرایط، تصمیم به محدود سازی واگذاری سیم کارت نموده است تا از مسائل و مشکلات بعدی جلوگیری نماید. به همین خاطر همکاری و دقت نظر مشترکین بیش از هروقت دیگر می تواند، شرایط را برای کلاهبرداران و متخلفان سخت تر نماید و راه رسیدن به هدف را برای آنها ناهموار سازد.

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز


نحوه انتقال شارژ مشترکین همراه اول به همراه اول

این روز ها همراه اول در تلاش است که بتواند با دادن سرویس های خارق العاده و جذاب بتواند که رضایت کسانی که سیم کارت همراه اول را دارند بدست آورند.این روز ها همراه اول در تلاش است که برای کسانی که سیم کارت اعتباری همراه اول را دارند کارهای بسیار جذاب کند . بیشترین دغدغه کسانی که سیم کارت اعتباری را دارند شارژ این نوع سیم کارت است . سیم کارت های اعتباری از یک نظر از سیم کارت های دائمی بهتر هستند آن هم مدیریت هزینه می باشد و آدم هایی که این نوع سیم کارت را دارند باید مراقب مکالمه هایشان یا استفاده از اینترنت خط را داشته باشند تا زود تمام نشود. در حال حاضر اپراتور همراه اول  در تلاش هست که بتواند برای کسانی که شارژ تمام می شود روشی را ایجاد کنند که برای مشتری هم به صرفه باشد و بتواند از استفاده کند. در سال های اخیر روش های بسیاری برای  مشترکین اعتباری در نظر گرفته شده است

در حال حاضر با وجود راهکار های فراوان و مناسبی که برای شارژ سیم کارت اعتباری همراه اول وجود دارد؛ گاها دیده می شود که در بعضی شرایط مشترکین بنا به هر دلیلی ( نداشتن پول در حساب، نداشتن زمان کافی و ... ) نمی توانند خودشان سیم کارتشان را شارژ کنند و احتیاج به کمک دیگران داشته باشند. راهکار این مشکل که به درستی از سوی اپراتور همراه اول پیش بینی شده، به صورت سرویس " انتقال شارژ " در اختیار مشترکین اعتباری قرار می گیرد که در شرایط بحرانی بسیار مفید و کاربردی است.

انتقال شارژ در سیم کارت های همراه اول به دو روش انتقال شارژ دائمی به اعتباری و انتقال شارژ اعتباری به اعتباری صورت می پذیرد که در ادامه در مورد نحوه اجرای هر کدام توضیح می دهیم:

 

 

 

انتقال شارژ سیم کارت های دائمی به اعتباری

 

در این روش مشترکین دائمی سیم کارت همراه اول، در مواقع ضروری می توانند برای مشترکین اعتباری این اپراتور شارژ انتقال دهند. هزینه هر انتقال در این سرویس 40 تومان بعلاوه 9% مالیات بر ارزش افزوده می باشد که در پایان دوره به همراه مبلغ منتقل شده بر روی قبض مشترک سیم کارت دائمی محاسبه خواهد شد.

مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول برای انتقال شارژ می توانند از روش های ذیل استفاده نمایند:

 

 

 

1. ارسال پیامک به سر شماره 8911

 

در این روش، پیشنهاد می شود مشترک ابتدا یک پیامک خالی به سرشماره 8911 ارسال نماید، تا از طریق سیستم یک پیامک راهنمایی که در آن توضیحات مربوط به نحوه صحیح ارسال پیامک انتقال شارژ بیان شده، دریافت نماید.

در پیامک ارسالی نحوه انتقال شارژ اینگونه توضیح داده شده است: مبلغ انتقال شارژ ( ريال )  * شماره مقصد ( با پیش شماره ) . مثلا اگر شماره گیرنده شارژ 09121111111 باشد و مبلغی که برای شارژ در نظر گرفتید، 10،000 ریال می باشد، کد ارسالی شما برای انتقال شارژ به سرشماره 8911 این گونه خواهد بود : 1000 * 09121111111

پس از انجام این کار، تاییدیه اطلاعات انتقال شارژ برای کاربر ارسال می گردد که در صورت درست بودن اطلاعات، کاربر با ارسال عدد یک به همین سرشماره، مراحل انتقال را تکمیل می نماید. در نهایت، پیامک تاییدیه انتقال شارژ هم برای کاربر و هم برای شماره مقصد ارسال می گردد.

 

 

 

2. شماره گیری کد دستوری # 141 * 10 *

 

در این روش که یکی از راحت ترین روش های انتقال شارژ میباشد، کاربر باید ابتدا کد دستوری # 141 * 10 * را شماره گیری کرده و بعد شماره مقصد ( شماره اعتباری همراه اول که قصد انتقال شارژ به آن را دارید ) را وارد نماید، بعد از وارد کردن مبلغ شارژ، تنها کافی است اپراتور پیامک تاییدیه شارژ را برای مشترک ارسال نماید تا مراحل انتقال شارژ تکمیل گردد.

 

 

 

3. استفاده از اپلیکیشن همراه من

 

برای استفاده از اپلیکیشن همراه من، لازم است مشترکین نسخه جدید این اپلیکیشن را بر روی گوشی های هوشمند خود نصب نمایند. سپس با ورود به آن در همان صفحه نخست، گزینه انتقال اعتبار را انتخاب کرده و در صفحه باز شده ی جدید، ابتدا مبلغ شارژ و سپس شماره اعتباری مقصد را وارد نموده و گزینه انتقال را لمس کنند تا مراحل انتقال اعتبار تکمیل گردد.

 

 

 

4. استفاده از وب سایت همراه من

 

مشترکین دائمی سیم کارت همراه اول می توانند با ورود به سامانه آنلاین همراه من، در بخش صورتحساب من، گزینه انتقال اعتبار را انتخاب کرده و مراحل انتقال را تکمیل نمایند.

 

 

 

 

انتقال شارژ سیم کارت های اعتباری به اعتباری

 

روش های انتقال شارژ همراه اول از خطوط اعتباری به اعتباری ( به استثنای کد دستوری ) بسیار مشابه روش های انتقال شارژ از خطوط دائمی به اعتباری می باشد، با این تفاوت که مبلغ انتقال داده شده در این سرویس، در لحظه انتقال از حساب مشترک اعتباری انتقال دهنده کسر می گردد.

 مشترکین اعتباری همراه اول می توانند در صورت تمایل با روش های زیر سیم کارت اعتباری دیگر را شارژ نمایند:

 

 

 

1. ارسال پیامک به سرشماره 8911

 

در این روش، مشترکین اعتباری همراه اول می توانند کاملا بر اساس دستورالعمل مشترکین دائمی (  مبلغ انتقال شارژ ( ريال )  * شماره مقصد ( با پیش شماره )) عمل کرده و یک سیم کارت اعتباری دیگر را شارژ نمایند.

 

 

 

2. شماره گیری کد دستوری# 142 * 10 *

 

مشترکین اعتباری همراه اول برای انتقال شارژ لازم است ،ابتدا کد دستوری  # 142 * 10 * را شماره گیری کرده و بعد شماره سیم کارتی که قصد انتقال شارژ به آن را داشته، وارد کرده و سپس مبلغ شارژ را مشخص نمایند. در نهایت باید منتظر بمانند تا پیامک حاوی تایید انتقال شارژ به شماره آنها ارسال گردد.

 

 

 

3. استفاده از اپلیکیشن همراه من

 

مشترکین اعتباری همراه اول، باید بعد از ورود به نسخه جدید اپلیکیشن همراه من، آیکون خدمات شارژ را انتخاب کرده و در بخش گزینه انتقال اعتبار مبلغ شارژ را مشخص نموده و با وارد کردن شماره مقصد، مراحل انتقال شارژ را تکمیل نمایند.

 

 

شرایط و قوانین این سرویس برای مشترکین اعتباری و دائمی  :

 

·        این سرویس مخصوص مشترکین همراه اول بوده و امکان انتقال شارژ از این طریق به سیم کارت های سایر اپراتورها وجود ندارد. 

·        در زمان استفاده از این سرویس، اگر سیم کارت مقصد در شبکه وجود نداشته باشد و یا بنا به هر دلیلی غیر فعال نامیده شود، امکان انتقال شارژ وجود ندارد.

·        این سرویس نیاز به فعال سازی نداشته و برای مشترکین اعتباری و دائمی همراه اول به صورت پیش فرض، فعال می باشد.

·        مبلغ شارژ باید به ریال وارد شود.

·        مبلغ انتقالی در این سرویس باید مضربی از 10،000 ریال و  بین 10،000 ريال تا 100،000 ريال باشد.

·        بعد از انتقال اعتبار، باید حداقل 5،000 ریال ( 500 تومان ) در اعتبار مشترکین اعتباری باقی مانده باشد.

·        فارغ از مبلغ انتقال داده شده، مدت زمان اعتبار مبلغ انتقال داده شده حداکثر 90 روز می باشد.

·        حداکثر مبلغ انتقال در طول یک ماه برای مشترکین اعتباری و دائمی  500،000 ریال ( 50،000 تومان ) می باشد.

·        پس از انجام موفقیت آمیز انتقال، پیامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن انتقال، مبلغ انتقال یافته و اعتبار جدید برای مشترک انتقال دهنده و دریافت کننده اعتبار ارسال می گردد.

·        برای انتقال اعتبار نیاز به رمز نبوده و مشترکین دائمی و اعتباری می توانند بدن رمز انتقال، از این سرویس استفاده نمایند.

·        مشترکین دائمی همراه اول با شرایط غیر نرمال، امکان استفاده از این سرویس را ندارند.

·        مشترکین دائمی همراه اول با رسیدن بدهی به 60 درصد ودیعه شان، امکان بهره مندی از این سرویس را تا زمان وصول بدهی از دست می دهند.

·        برای مشترکین دائمی همراه اول مبلغ انتقال اعتبار به علاوه کارمزد باید کمتر از میزان 60 درصد سقف بدهی مجاز مشترک انتقال دهنده اعتبار باشد.  

 

به طور کلی مسئولیت انتقال اعتبار به خطوط دیگران، بر عهده ارسال کننده اعتبار می باشد، لذا توصیه می گردد در حفظ و نگهداری از تلفن همراه خود نهایت دقت را به عمل آورید. 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز


نحوه مدیریت مصرف آزاد اینترنت در اپراتورهای مختلف

 

اینترنت که این روز ها حکم طلا را دارد و بسیاری از افراد جامعه کارشان با اینترنت است .اینترنت که در این چند سال به واسطه پاندمی کرونا برای مردم مهم شد و بعضی از کارهای دولتی و حتی بعضی از ادارات خصوصی از طریق اینترنت فعالیت می کردند. در این چند وقت اتفاقات بسیار جالب در حوزه اینترنت اتفاق افتاد. درست از فروردین ماه بود که بسته های اینترنت  توسط اپراتور های سیم کارت گران شد و باعث این شد که مردم بسیار از این اقدام تعجب کنند.در این چند وقت یکی از دغدغه های اساسی مردم نحوه استفاده از اینترنت بود. در این چند وقت اپراتور ها در تلاش بودند با سرویس های بسیار جذاب و مقرون به صرفه باعث این بشوند که مردم بتوانند از اینترنت به راحتی استفاده کنند و اندکی از آن گرانی با دادن سرویس و هدایا کم کنند . در این روز ها بسیاری از مردم در تلاش هستند که بتوانند از اینترنت به درستی استفاده کنند

 هرچند که بر اساس مصوبه کمیسیون نظارت مقررات ارتباطات؛ اپراتورها موظف هستند قبل از اتمام اعتبار ( اعتبار حجمی یا زمانی ) و یا در صورت استفاده مشترکان بدون داشتن بسته تشویقی، پایان اعتبار بسته و استفاده از اینترنت تعرفه آزاد را در قالب پیامک به مشترکان اطلاع رسانی کنند، ولی هستند کاربرانی که به دلایل مختلف متضرر شده و مجبور به پرداخت هزینه عادی اینترنت می باشند.

برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی هر سه اپراتور فعال در کشور "طرح کنترل مصرف آزاد اینترنت " را برای کاربران خود تدارک دیدند تا از این طریق از اعمال تعرفه اینترنت عادی برای مشترکین خود جلوگیری نمایند.

 

خبر امکان قطع مصرف اینترنت با تعرفه آزاد برای مشترکین در سال 99 توسط مدیر کل وقت دفتر حفاظت از حقوق مصرف کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اطلاع رسانی شد:

"از آنجا که یکی از مشکلات همیشگی کاربران تلفن های همراه که گاهی بار مالی زیادی برای آنها تحمیل می کند، قطع نشدن اینترنت همراه بعد از تمام شدن بسته های اینترنتی و مصرف اینترنت به نرخ آزاد است، رگولاتوری با هدف شفاف سازی، مدیریت هزینه ها و جلوگیری از مصرف اینترنت با تعرفه آزاد برای کاربران، اپراتورها را ملزم کرد این کدهای دستوری را ایجاد کنند."

بعد از ابلاغ اين مصوبه، کلیه اپراتورها موظف به ایجاد کدهای دستوری و اطلاع رسانی لازم به مشترکین گردیدند. در ادامه به نحوه غیر فعال سازی اینترنت آزاد در اپراتورهای مختلف می پردازیم:

 

 

نحوه غیر فعال سازی اینترنت آزاد در اپراتور همراه اول

 

بر اساس اعلام روابط عمومی اپراتور همراه اول مصرف مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول با نرخ آزاد به ازاء هر کیلو بایت، در سایت های داخلی منتخب 2/0 ریال و در سایر سایت ها 4/0 ریال محاسبه می گردد. این تعرفه برای مشترکین اعتباری به ازاء هر کیلو بایت در سایت های داخلی منتخب 3/0 ریال و در سایر سایت ها 6/0 ریال می باشد.

بنابراین مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول که بسته اینترنت نداشته و تمایل دارند تا مصرف اینترنت به صورت آزاد را نیز غیر فعال سازند؛ می توانند از روش های ذیل استفاده نمایند:

 

1.     استفاده از کد دستوری

در این روش که یکی از سریع ترین و راحت ترین روش های غیر فعال سازی مصرف اینترنت به صورت آزاد می باشد، مشترکین  سیم کارت های دائمی و سیم کارت اعتباری همراه اول می توانند با شماره گیری کد دستوری # 113 * 100 * ( ستاره 100 ستاره 113 مربع ) نسبت به این امر اقدام نمایند. پس از شماره گیری کد اعلام شده، پیامی مبنی بر این که " درخواست شما بررسی و نتیجه از طریق پیامک ارسال خواهد شد."  برای مشترک نمایش داده می شود. سپس پیامک دیگری ارسال می گردد که غیر فعال سازی موفق اینترنت تعرفه آزاد ( قطع مصرف آزاد )  را به اطلاع مشترک می رساند.

البته مشترکین می توانند هر گاه که تمایل دارند با شماره گیری کد دستوری # 114 * 100 * ( ستاره 100 ستاره 114 مربع ) نسبت به وصل مجدد اینترنت تعرفه آزاد اقدام نمایند.

 

2.     استفاده از اپلیکیشن یا نسخه وب همراه من

در این روش لازم است مشترک بعد از وارد شدن به اپلیکیشن همراه من ( My Mci) ، در بخش خدمات، گزینه قطع و وصل تعرفه آزاد را انتخاب نماید. سپس در صفحه جدیدی که برایش باز می گردد، کلید کشویی را در حالت غیر فعال قرار دهد. پس از اتمام کار، پیامکی برای کاربر ارسال می گردد که غیر فعال سازی موفق اینترنت تعرفه آزاد را به اطلاع او می رساند.

در صورتی که مشترک تمایل داشته باشد تا نسبت به وصل مجدد اینترنت تعرفه آزاد اقدام نماید، باید همین مسیر را دوباره طی کرده و کلید کشویی را در حالت فعال قرار دهد. در این صورت نیز مشترک پیامک فعال سازی موفق اینترنت با تعرفه آزاد را دریافت خواهد کرد.

 

 

نحوه غیر فعال سازی مصرف اینترنت آزاد در اپراتور ایرانسل

 

مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل و سیم کارت اعتباری ایرانسل نیز برای قطع مصرف اینترنت آزاد می توانند از روش های زیر استفاده نمایند:

 

1.     استفاده از کد دستوری

این روش که از راحت ترین روش های غیر فعال سازی اینترنت برای مشترکین ایرانسل به شمار می آید، با استفاده از کدهای USSD امکان پذیر است و مشترکین باید کد دستوری # 3 * 2 * 3* 555 *  ( ستاره 555 ستاره 3 ستاره 2 ستاره 3 مربع ) را شماره گیری نمایند، سپس از مشترک خواسته می شود تا با ارسال عدد یک، فعال سازی طرح کنترل مصرف آزاد را تایید نماید. بعد از تایید مشترک، پیامی مبنی بر این که"  درخواست شما برای طرح کنترل مصرف آزاد اینترنت ثبت و با پیامک فعال می شود"  از سوی اپراتور برای مشترک به نمایش در می آید. سپس پیامک دیگری برای مشترک ارسال می گردد که فعال سازی این طرح را تایید می نماید.

در صورتی که مشترک تمایل دارد تا این طرح را غیر فعال سازد ( مصرف اینترنت به صورت آزاد) می تواند کد دستوری# 4 * 3* 555 ( ستاره 555 ستاره 3 ستاره 4 مربع ) را شماره گیری نماید.

 

2.     استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من

مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری ایرانسل می توانند در نسخه وب ایرانسل من ( My Irancell )، گزینه سایر را انتخاب نموده و در بخش طرح کنترل مصرف آزاد، این طرح را فعال نمایند. کاربرانی که از اپلیکیشن ایرانسل من (  My Irancell ) استفاده می کنند نیز باید روی لوگوی ایرانسل زده و سپس روی گزینه پرونده کلیک کرده و طرح کنترل مصرف آزاد را فعال نمایند. در پایان پیامی برای مشترک از سوی اپراتور مبنی بر این که"  درخواست شما ثبت شد. لطفا تا دریافت پیامک فعال سازی منتظر بمانید." برای مشترک ارسال می گردد.

کاربران توجه داشته باشند در صورت فعال سازی طرح محدود سازی ( قطع مصرف آزاد )، گزینه غیر فعال سازی برای مشترک نمایش داده می شود. بنابراین مشترک با انتخاب آن می تواند دوباره از امکان استفاده از اینترنت بدون بسته بهره مند گردد.  البته توجه به این نکته ضروری است که طرح فعال سازی یا غیر فعال سازی کنترل دیتا در ایرانسل محدودیت روزانه داشته و مشترک در هر روز تنها یک بار می تواند مصرف اینترنت آزاد را قطع یا وصل نماید.

 

 

نحوه غیر فعال سازی مصرف اینترنت آزاد در اپراتور رایتل

 

با توجه به قیمت به صرفه مصرف آزاد اینترنت آزاد برای مشترکین اپراتور رایتل، امکان غیر فعال سازی مصرف آزاد اینترنت برای مشترکین رایتل وجود ندارد.

از سال گذشته اینترنت آزاد برای مشترکین رایتل به ازای هر گیگابایت اینترنت 4 هزار تومان در نظر گرفته شده است که در مقایسه با تعرفه اپراتورهای همراه اول و ایرانسل، تعرفه بسیار مقرون به صرفه ای می باشد و خیال مشترکین این اپراتور را از مصرف اینترنت با تعرفه آزاد راحت می سازد.

با توجه به این که نرخ محاسبه تعرفه اینترنت آزاد برای مشترکین رایتل یک دهم تعرفه دو اپراتور دیگر است، عملا رایتلی ها نیازی به غیر فعال سازی مصرف آزاد دیتا ندارند، ولی در صورت تمایل می توانند از طریق تنظیمات تلفن همراه خود، محدودیتی برای مصرف داده تعیین نمایند تا در صورت عبور از سقف مشخص، مصرف اینترنت سیم کارت به صورت خودکار غیر فعال گردد. البته کاربران اپراتورهای دیگر نیز می توانند از این روش برای مدیریت مصرف اینترنت خود استفاده نمایند.

 

مشترکین کلیه اپراتورها توجه داشته باشند؛ فعال و غیرفعال سازی سرویس مصرف اینترنت آزاد در تمامی اپراتورها کاملا رایگان می باشد و در صورت غیر فعال سازی سرویس تعرفه آزاد، امکان استفاده از اینترنت برای مشترک وجود نداشته و تنها در صورت داشتن بسته با حجم اینترنت می تواند از اینترنت استفاده نماید.

کاربران کلیه اپراتورها در صورت بروز هرگونه مشکل در دریافت این خدمات، می توانند با واحد پشتیبانی اپراتورها تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایند، البته امکان ثبت شکایت در سایت اپراتورها نیز وجود دارد. در صورت عدم رسیدگی و یا دریافت پاسخ مناسب به شکایت ثبت شده، سرشماره 195 مرجع رسیدگی به این مسائل می باشد. 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز


سرویس میزبان ایرانسل، تماس از من؛ پرداخت از تو

زمان زیادی از وارد شدن ایرانسل به دنیا سیم کارت می گذرد و در این مدت توانسته است که سهم خوبی را از بازار سیم کارت داشته باشد. افراد بی شماری هستند که از سیم کارت های اعتباری ایرانسل استفاده و سهم گسترده ایی از بازار سیم کارت اعتباری از آن ایرانسل است ایرانسل که در این روز ها به دنبال رضایت مشتریانش است و می خواهد که در بین کسانی که سیم کارت ندارند و مایل هستند که سیم کارت داشته باشند ایرانسل را به عنوان اپراتور داشته باشند.ایرانسل جدیدا سرویس جالبی را راه اندازی کرده است که هم برای کسانی هم سیم کارت اعتباری دارند یا سیم کارت دائمی دارند بتوانند با هنگام برقراری تماس با مخاطب خود، میزبان بوده و هزینه ی تماس برقرار شده از سوی مشترک مقصد را تقبل نمایند. 

سرویس میزبان در زمان هایی که کاربران اعتباری ایرانسل شارژ کافی برای برقراری ارتباط نداشته و به صورت اضطراری، نیاز به برقراری تماس با یکی از دوستانشان دارند، بسیار مفید و کاربردی می باشد. زیرا مشترک تنها با شماره گیری یک کد می تواند با مخاطب مورد نظر تماس گرفته و در صورت موافقت او مبنی بر میزبانی تماس، بدون پرداخت هزینه ای با آنها صحبت کند.

برای برقراری ارتباط از طریق سرویس میزبان، مشترکین ایرانسل، می توانند از روش های ذیل استفاده نمایند:

 

 

1.     استفاده از پیش کد 704

 

در این روش، مشترک اعتباری یا دائمی ایرانسل؛ باید شماره مشترکی را که می خواهند هزینه مکالمه را پرداخت کند؛ با پیش کد 704 شماره گیری نماید. پس از آن سیستم با مشترک مورد نظر تماس گرفته و در صورت موافقت او مبنی بر پرداخت هزینه تماس، ارتباط برقرار می شود.

به عنوان مثال اگر شماره مورد نظر شما برای میزبانی شماره 09351111111 باشد، برای استفاده از این سرویس، کافیست با اضافه کردن پیش کد 704 به ابتدای شماره، با شماره 70409351111111 تماس بگیرید. بعد از تماس شما با استفاده از این پیش کد، مخاطب تماس به یک سیستم گویا متصل می گردد و پیغام زیر را دریافت می کند:

"این سرویس میزبان تماس است، در صورت موافقت هزینه آن بر عهده ی شما است، برای موافقت کلید 1 و برای لغو کلید 2 را انتخاب نمایید. "

بنابراین بعد از شنیدن این پیغام، مشترک مورد نظر میتواند در صورت تمایل برای برقراری ارتباط و تقبل هزینه تماس، عدد 1 را شماره گیری نموده؛ در غیر این صورت با شماره گیری عدد 2 ، تماس را قطع نماید.

 

 

2.     استفاده از کد دستوری # شماره مقصد با صفر * 704 *

 

استفاده از کد دستوری هم می تواند یک روش آسان و سریع برای استفاده از سرویس میزبان ایرانسل باشد. به عنوان مثال اگر شماره مقصد 09351111111 می باشد، برای درخواست میزبانی مشترک باید کد را به این صورت شماره گیری نماید:

# 09351111111 * 704 * ، سپس تلفن گویا با فرد مورد نظر تماس گرفته و در صورت موافقت او با برعهده گرفتن هزینه تماس، ارتباط برقرار می شود.

 

شرایط و نکات طرح میزبانی:

·        این سرویس برای کلیه مشترکین اعتباری ایرانسل به صورت پیش فرض فعال می باشد.

·        دریافت کننده و درخواست کننده این سرویس هر دو باید از مشترکین اپراتور ایرانسل باشند.

·        در این سرویس تماس گیرنده ( کاربر مبدا ) می تواند مشترک سیم کارت دائمی ایرانسل یا سیم کارت اعتباری ایرانسل باشد ولی دریافت کننده تماس فقط مشترک اعتباری است.

·        در صورتی که سیم کارت مشترکین دریافت کننده یا درخواست کننده سرویس میزبان به صورت یک طرفه مسدود باشد، امکان استفاده از این سرویس وجود ندارد.

·        اگر دریافت کننده تماس از یکی از طرح های تخفیفی ایرانسل استفاده می کند، هزینه تماس بر اساس همان طرح و تعرفه تخفیفی محاسبه می گردد.

·        در صورتی که دریافت کننده تماس در وضعیت رومینگ باشد، تمام تعرفه های این سرویس بر همان اساس محاسبه می شود.

البته مشترکین ایرانسل می توانند با استفاده از کد دستوری # 704 * از جزئیات بیشتر این سرویس، ویرایش فهرست مجاز یا غیر مجاز و سایر امکانات سرویس میزبان اطلاع یابند. 

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

کاربران، پیامک ارسالی از سوی سازمان تنظیم مقررات مبنی بر تعداد سیم کارت را جدی بگیرند

 

این روز ها  برای بعضی از افراد  که سیم کارت به نام خودشان هست پیامک هایی از طریق سازمان تنظیم مقررات می آید که  آن را باید بسیار جدی بگیریم . در این روز ها  به خاطر مشکلاتی که ممکن است از طریق سیم کارت هایی  که مالک شان خود صاحب استفاده کننده سیم کارت باید بعضی مشکلات از طریق  پیامک از سوی سازمان تنظیم مقررات را جدی گرفت  و. این پیامک ها را برای کسانی که سیم کارت های فعال از اپراتور فعال در کشور هستند ارسال می کنند تا مردم بفهمند که هر کس چند سیم کارت فعال در داخل کشور دارد تا بتواند اگر سیم کارتی را نمی خواهد غیر فعال  و مسدود کند تا مشکلی برای فرد پیش نیاید. این کار بسیار فوق العاده بوده و باعث این شده که در این چند وقت بسیاری افراد بسیاری از سیم کارت های خود را که خاموش بوده است و دیگر لازم نداشته اند اقدام به مسدود کردن آنها بکند

بنا به گزارش ایرنا، به تازگی پیامک هایی از سوی سازمان تنظیم مقررات به مردم ارسال گردیده است که آن ها را از تعداد سیم کارت هایی که به نامشان است، مطلع می کند. این اقدام که در راستای حمایت از حقوق مصرف کننده صورت پذیرفته؛ گامی است بسیار مهم در کاهش جرایمی که از سوی عده ای سودجو در فضای مجازی انجام می پذیرد. این افراد با استفاده از اسناد هویتی دیگران، اقدام به خرید سیم کارت کرده و با کمک آنها جرائم مختلفی را انجام می دهند که در نهایت مشکلات عدیده ای را برای صاحبان سیم کارت ایجاد می کند.

 

در همین مورد، پیمان قره داغی، مدیر کل حفاظت از حقوق مصرف کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی توضیح داد: " در گذشته مردم برای اطلاع از تعداد سیم کارت هایی که به نامشان ثبت شده، باید از طریق سرشماره  3000150 درخواست خود را ارسال و جوابش را دریافت می کردند. طبیعی است که بسیاری از مردم به دلیل عدم آگاهی از این روش ها، اطلاعی از این که چند سیم کارت به نامشان ثبت شده؛ ندارند. به همین دلیل سازمان تنظیم مقررات تصمیم گرفت از طریق سرشماره مشخص برای تمام کاربران اپراتورها، پیامک ارسال کرده و آنها را از مالکیت سیم کارت ها مطلع کنند."

از آنجا که در سال های اخیر جرایم سایبری و کلاهبرداری های اینترنتی و پیامکی به میزان قابل توجهی رشد داشته و این افراد تلاش می کنند تا با استفاده از روش های مختلف؛ اعتماد کاربران را جلب کرده و با اعمال فیشینگ به راحتی کلاهبرداری کنند، لازم است که علاوه بر کاربران، مسئولان امر نیز نسبت به این موضوع هوشیاری کامل داشته و با انجام محدودیت ها، شرایط را برای انجام چنین اعمال مجرمانه ای سخت تر کنند.

 

مدیر کل حفاظت از حقوق مصرف کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ادامه افزود: " اکنون در" درگاه ملی خدمات دولت هوشمند " نیز امکانی وجود دارد تا افراد ثبت نام کنند و با ورود به بخش خدمات مستقیم، خدمات امور عمومی را انتخاب کنند تا آنها را به سمت سرویس ها هدایت کند. در این مرحله می توانند با ورود به بخش تعداد خطوط مشترکین تلفن سیار و ثابت، از تعداد خطوط همراه و ثابتی که به نام آنها وجود دارد، مطلع خواهند شد."

سپس ایشان تاکید نمودند: " افرادی که از طریق پیامک ارسالی متوجه میشوند سیم کارت ثبت شده متعلق به آن ها نیست، باید با مراجعه به سایت اپراتورها، شماره کد دستوری و در برخی موارد مراجعه حضوری، سیم کارتی که به نامشان نیست را مسدود و یا مدیریت کنند. ما جلسات متعدی با تمام اپراتورها داشتیم تا آنها زیر ساخت مناسب برای این استعلام را مهیا کنند که این اتفاق نیز رخ داد. اکنون حتی نیاز به مراجعه حضوری برای مسدود سازی و مدیریت سیم کارت ها نیست و زیر ساخت مناسب برای انجام غیر حضوری این کار از طریق مراجعه به پورتال و تلفن های پشتیبانی مهیاست. همچنین اگر در مواردی خاص نیاز به مراجعه حضوری باشد، کاربران می توانند به عاملان فروش سیم کارت در سراسر کشور مراجعه کنند."

 

با توجه به این که کلاهبرداران مجبورند برای ادامه روند کلاهبرداری، همواره شماره های خود را تغییر دهند و برای ارسال پیامک از یک شماره ثابت استفاده نکنند، برای ادامه این روند آنها از لحظه ای غفلت و یا نا آگاهی دیگران سوء استفاده کرده و با خرید سیم کارت به نام دیگران، اقدام به ارتکاب جرم و تخلف می کنند که این جرایم به نام مالک سیم کارت ثبت می گردد. زیرا بر اساس قانون در صورت وقوع جرم با استفاده از سیم کارت مانند کلاهبرداری یا مزاحمت تلفنی، تنها مالک سیم کارت ( حتی اگر سیم کارت در تصرف وی نباشد) باید در مراجع قضایی حضور یافته و نسبت به جرم صورت پذیرفته؛ پاسخگو باشد.

قره داغی درباره سوء استفاده هایی که از طریق سیم کارت انجام می گیرد، توضیح داد: " اکنون یک سری پیامک های جعلی برای کاربران ارسال می شود که با کلیک روی آنها حساب افراد خالی شده و اصطلاحا فیشینگ صورت می گیرد. برای تحقیقات در خصوص این تخلف و تخلفات دیگر مانند مزاحمت تلفنی و اینترنتی، اولین اتهام متوجه صاحب سیم کارت است. "

 

ایشان در پاسخ به این سوال که با وجود سخت گیریهای زیادی که در شرایط کنونی برای دریافت سیم کارت وجود دارد، چگونه افراد سودجو می توانند با استفاده از اسناد هویتی دیگران، اقدام به خرید سیم کارت نمایند، گفت: " اکنون مدتی است که احراز هویت به صورت رمز یکبار مصرف ( OPT ) انجام می شود و قوانینی برای آن در نظر گرفته شده که نمی توان آن را دور زد. اما در گذشته که خرید سیم کارت با این میزان سخت گیری همراه نبود، افرادی از خلا قانونی سوء استفاده کردند و با استفاده از اسناد هویتی دیگران، سیم کارت هایی را با نام خود زدند که صاحب شان از آن خبر ندارند."

حال که با ارسال پیامک از سوی سازمان تنظیم مقررات، همه کاربران از تعداد سیم کارتی که به نامشان می باشد؛ آگاهی پیدا کردند لازم است مشترکین کلیه اپراتورها این پیامک را جدی گرفته و نسبت به مسدود سازی سیم کارت هایی که در تصرف آن نیست؛ اقدام نمایند.

 

برای این کار اپلیکیشن همراه من (my mci ) در همراه اول، اپلیکیشن ایرانسل من ( my irancell)  در ایرانسل و اپلیکیشن رایتل من ( my rightel) در رایتل، شاتل ( my shatel) و سامانتل ( my samantel ) آماده ارائه خدمات مبتنی بر مسدود سازی سیم کارت به مشترکین خود می باشند. مشترکین سیم کارت های مجازی تلفن همراه ( MVNO) مانند : های وب، آپ تل و لوتوس نیز می توانند با مراجعه به وب سایت اپراتور مربوطه و انتخاب یکی از گزینه های " عدم نیاز به سیم کارت" یا "عدم اطلاع از صدور سیم کارت " نسبت به سلب مالکیت سیم کارتی که در آن اپراتور به نامشان ثبت شده؛ اقدام نمایند.

 

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز


پله پله تا شارژ شگفت انگیز ایرانسل

 

این روز ها بیشتر مردم به دنبال خرید  و فروش سیم کارت های خود هستند و بسیاری در تلاش هستند که سیم کارت های خود را با قیمت های بسیار خوب و معقول بفروشند. در این میان اپراتور ایرانسل که  نخستین اپراتور دیجیتالی شروع به فعالیت کرده در میان بیشترین خرید و فروش به خاطر اینترنت دهی فوق العاده ایی که دارد می تواند باشد. در این میان بیشترین سیم کارت اعتباری  فعال در میان مردم برای اپراتور ایرانسل است . بیشتر دغدغه این نوع مشترکان  که سیم کارت اعتباری ایرانسل را دارند شارژ  است اپراتور ایرانسل در این چند وقت تلاش های فراوانی داشته است  که بتواند این دغدغه را به حداقل برساند تا رضایت کسانی که اپراتور ایرانسل را دارند بالا برود . ایرانسل در تلاش است که با دادن انواع سرویس های مختلف بتواند که  سهیل عملکرد و راحتی بیشتر مشترکین اعتباری این اپراتور صورت گرفته است، به روش های مستقیم و غیر مستقیم انجام می پذیرد:

1.     روش مستقیم

 

در این روش، تنها با وارد کردن شماره تلفن اعتباری، و انتخاب مبلغ شارژ، سیم کارت مورد نظر شارژ می گردد. برخی از اصلی ترین روش های شارژ مستقیم به شرح ذیل می باشد.

 

·        شارژ آنلاین

این روش یکی از آسان ترین و پرکاربردترین روش های شارژ مستقیم سیم کارت های اعتباری می باشد که به جز 9% مالیات بر ارزش افزوده هیچ هزینه اضافی به صورت حساب مشترک اضافه نمی شود. در این روش مشترک باید از بین گزینه های مختلف به نمایش درآمده، مقدار شارژ مورد نظر را انتخاب نموده و مبلغ شارژ را بدون کارمزد به صورت اینترنتی پرداخت کند، مبلغ مالیات هر گزینه مصوبه دولتی بوده و به صورت مستقیم به خزانه دولت واریز می شود.

 

·        اپلیکیشن ایرانسل من

برنامه پرکاربرد" ایرانسل من " به عنوان مرجع کلیه خدمات و سرویس های ایرانسل یکی از کاربردی ترین و مفیدترین اپلیکیشن های موجود در بازار می باشد. مشترکین اعتباری ایرانسل می توانند  با نصب این برنامه، به راحتی سیم کارت خود را شارژ نمایند.

 

·        کد خرید شارژ ایرانسل

استفاده از کد دستوری # 1 * یکی دیگر از روش های کاربردی خرید شارژ ایرانسل است که کاربران به راحتی می توانند با استفاده از این کد دستوری و انتخاب مبلغ مورد نظر، سیم کارتشان را به طور مستقیم شارژ کنند.

 

 

 

2.     کد رمز شارژ ایرانسل

 

در این روش که کاربر به صورت غیر مستقیم سیم کارت خود را شارژ می کند، زمانی مناسب است که مشترک می خواهد رمز شارژ ایرانسل را دریافت کرده و با کد ایرانسل برای شارژ، از آن استفاده نمایید. بعد از خرید کد رمز، مشترک می تواند به روش های مختلفی که در ادامه بیان خواهد شد، سیم کارت خود را شارژ کند.

 

انواع شارژ سیم کارت های اعتباری ایرانسل:

بعد از خرید شارژ، نحوه شارژ سیم کارت اعتباری ایرانسل خصوصا برای کسانی که به تازگی سیم کارت این اپراتور را تهیه نموده اند، می تواند یک چالش بزرگ باشد. از آنجا که آشنایی با روش های مختلف شارژ سیم کارت می تواند در زمان نیاز بسیار کاربردی و مفید باشد، در این قسمت روش های مختلف شارژ ایرانسل را بررسی می کنیم:

 

·        شارژ عادی

در این روش که سیم کارت دقیقا به اندازه مبلغ شارژ خریداری شده، شارژ می گردد، مشترک باید با وارد کردن رمز خریداری شده با استفاده از کد"  # رمز شارژ 12 یا 16 رقمی * 141" سیم کارت خود را به صورت معمولی شارژ نماید.

 

·        شارژ اضطراری

این سرویس در شرایطی که شارژ اعتباری مشترک تمام شده باشد و مشترک بنا به هر دلیلی نمی تواند شارژ بخرد، یک راهکار اساسی و کاربردی است. تنها شرط لازم برای برخورداری از این سرویس این است که از عضویت مشترک در شبکه ایرانسل سه ماه گذشته باشد و ماهانه حداقل 10،000 تومان در این شبکه تراکنش انجام داده باشد.

مشترکین اعتباری ایرانسل برای دریافت شارژ اضطراری می توانند کد دستوری # 815 * را شماره گیری نمایند و یا وارد اپلیکیشن" ایرانسل من" شده و گزینه شارژ اضطراری را انتخاب نمایند. البته کاربران توجه داشته باشند، با اولین شارژ به ازاء هر 500 تومان شارژ اضطراری، علاوه بر مبلغ شارژ، 50 تومان کارمزد نیز از حساب کاربر کسر می گردد.

 

·        شارژ شگفت انگیز پلکانی

بر اساس اعلام روابط عمومی ایرانسل، مشترکین اعتباری این اپراتور می توانند در زمان خرید شارژ، با استفاده از این روش از 10% تا 30% اعتبار خود را افزایش دهند. این افزایش شارژ که تحت عنوان شارژ هدیه در اختیار مشترک قرار می گیرد از محدودیت زمانی برخوردار است و لازم است مشترک برای برای برقراری مکالمه، ارسال پیامک و پیام چند رسانه ای ایرانسلی یا استفاده از اینترنت از آنها استفاده نماید. البته توجه به این نکته هم الزامی است که هرچقدر مبلغ شارژ خریداری شده بیشتر باشد، علاوه بر افزایش مدت اعتبار، میزان اعتبار شارژ هدیه بالاتر خواهد رفت.

شارژ شگفت انگیز پلکانی به دو طریق صورت می پذیرد: شارژ شگفت انگیز مستقیم و شارژ شگفت انگیز عادی.

 

1.     شارژ شگفت انگیز مستقیم

در این روش که مبلغ شارژ هدیه به صورت مستقیم به اعتبار نهایی شارژ اضافه می شود و باید در بازه زمانی مشخصی مصرف گردد، میزان شارژ و مدت اعتبار آن بر اساس جدول ذیل می باشد:

 

 

نوع شارژ

میزان اصلی شارژ شگفت انگیز

میزان هدیه شارژ شگفت انگیز

اعتبار اصلی شارژ شگفت انگیز + هدیه

مدت اعتبار شارژ شگفت انگیز + هدیه

50,000 ريال

50,000 ريال

5,000 ريال

55,000 ريال

5 روز

100,000 ريال

100,000 ريال

15,000 ريال

115,000 ريال

7 روز

200,000 ريال

200,000 ريال

50,000 ريال

250,000 ريال

15 روز

300,000 ريال

300,000 ريال

90,000 ريال

390,000 ريال

20 روز

 

مبالغ ذکر شده در جدول با احتساب مالیات بر ارزش افزوده می باشد.

 

2.     شارژ شگفت انگیز عادی

شارژ شگفت انگیز عادی که نسبت به شارژ شگفت انگیز مستقیم از تنوع کمتری برخوردار است، یکی دیگر از روش های شگفت انگیز شارژ سیم کارت های اعتباری ایرانسل می باشد که مبلغ شارژ و مدت استفاده از آن مطابق جدول ذیل می باشد:

 

نوع شارژ

میزان اصلی شارژ شگفت انگیز

میزان هدیه شارژ شگفت انگیز

اعتبار اصلی شارژ شگفت انگیز + هدیه

مدت اعتبار شارژ شگفت انگیز + هدیه

50,000 ريال

45,872 ريال

4,587 ريال

50,459 ريال

5 روز

100,000 ريال

91,743 ريال

13,761 ريال

105,504 ريال

7 روز

200,000 ريال

183,486 ريال

45,872 ريال

229,358 ريال

15 روز

 

مبالغ ذکر شده در جدول یا احتساب مالیات بر ارزش افزوده می باشد.

 

نکات و شرایط استفاده از شارژ شگفت انگیز

3.     اعتبار هدیه شارژ شگفت انگیز تنها برای سرویس های مکالمه، پیامک، پیام چند رسانه ای و اینترنت همراه قابل استفاده می باشد.

4.     امکان خرید بسته با اعتبار هدیه شارژ شگفت انگیز وجود ندارد.

5.     امکان استفاده از شارژ شگفت انگیز پلکانی در زمان رومینگ وجود ندارد.

6.     پس از پایان اعتبار شارژ شگفت انگیز، کاربر می تواند از طرح های تشویقی دیگر ایرانسل استفاده نماید.

7.     امکان برقراری تماس با مرکز تماس ایرانسل ( سرشماره 700) با شارژ شگفت انگیز وجود دارد.

 

مشترکین اعتباری ایرانسل برای برخورداری از شارژ شگفت انگیز باید برخلاف همیشه که کد شارژ را با استفاده از کد دستوری 141 وارد می کردند این بار از کد 144 استفاده نمایند.  نحوه ی وارد کردن  شارژ شگفت انگیز به این صورت می باشد:   # رمز شارژ 12 یا 16 رقمی * 144 *

 

شارژ شگفت انگیز ایرانسل مناسب کسانی است که در مدت زمان کوتاه نیاز به استفاده زیاد از مکالمه تلفن همراه دارند، زیرا بعد از شارژ سیم کارت به صورت شگفت انگیز، علاوه بر مبلغ شارژ، مبلغی هم به عنوان هدیه به کاربر تعلق می گیرد که می تواند باعث کاهش هزینه ها گردد. مشترکین می توانند با شماره گیری کد دستوری # 1 * 141 *  ( ستاره 141 ستاره 1 مربع ) از وضعیت باقی مانده شارژ خود آگاهی پیدا کنند.

علاوه بر موارد ذکر شده، اپراتور ایرانسل سرویس جدیدی را تحت عنوان سرویس اینترنت اضطراری، در اختیار مشترکینی قرار می دهد که نیاز فوری به اینترنت دارند. شرایط این سرویس کاربردی و مفید به شرح ذیل می باشد:

 

·        سرویس اینترنت اضطراری

بر اساس این سرویس، در مواقعی که حجم اینترنت مشترک به پایان رسیده و مشترک اعتبار کافی برای استفاده از اینترنت آزاد یا خرید بسته جدید را نداشته باشد؛ می تواند بدون نیاز به پرداخت آنی یک بسته اینترنت اضطراری با اعتبار یک روزه دریافت کند. هزینه این بسته اضطراری در شارژ بعدی به صورت خودکار از حساب مشترک کسر می گردد.

 

بسته های اینترنت اضطراری ایرانسل

بسته 

قیمت

10,000 ريال شارژ اضطراری

11,000 ريال

20,000 ريال شارژ اضطراری

22,000 ريال

50,000 ريال شارژ اضطراری

55,000 ريال

100,000 ريال شارژ اضطراری

110,000 ريال

 

در تمامی روش های ذکر شده، لازم است مشترک بعد از وارد کردن رمز، چند ثانیه ای منتظر بماند تا سیم کارت شارژ گردد. بنابراین اگر سیم کارت شارژ نشد و یا مشکلی در مراحل شارژ سیم کارت به وجود آمد، م

طرح های تشویقی همراه اول به همراه اینترنت رایگان برای مشترکین

 

در این چند وقت بسیاری از اپراتور ها در تلاش هستند با طرح هایی که باعث ایجاد رضایت مشتریان شود و باعث محبوبیت بین مردم شود. یکی از این اپراتور ها  که در تلاش است به هر نحوی شده است رضایت مشتریان را بدست آورد همراه اول است.همراه اول  در تلاش با دادن سرویس های بسیار مناسب و مقرون به صرفه برای کسانی که سیم کارت های همراه اول را دارند.همراه اول که در فروردین با اپراتور های دیگر اینترنت را گران کرد که موجب نارضایتی افراد جامعه شد حال مردم در تلاش هستند که از سرویس های بسیار عالی و مقرون به صرفه  همراه  اول و سایر اپراتور ها استفاده کنند . این روز ها مردم با راهکار های بسیار درست توانسته اند که از بسته های اینترنت هایشان به درستی استفاده کنند و با خرید بسیار عالی و مقرون به صرفه کارهایشان را راه بیندازند. راهکار بسیار ساده ایی هم برای مدیریت بسته های  اینترنت و نحوه استفاده آن هم است

همراه اول به عنوان بزرگترین اپراتور فعال در کشور به منظور جلب رضایت بیشتر مشترکین طرح های تشویقی و خدمات مختلفی را در مناسبت های خاص در نظر گرفته که بر اساس آنها هدایایی به کاربران تعلق می گیرد که در بیشتر موارد اینترنت رایگان شامل آنها می شود. البته بعضی از طرح ها و خدماتی که در این مطلب بیان می شود، سالانه یا مناسبتی بوده و مشترک فقط یک بار در سال می تواند از آنها استفاده نماید ولی از آنجا که تنوع این خدمات کم نیست، به عنوان یک راهکار کاربردی برای کاهش هزینه های اینترنت در نظر گرفته می شود.

بنابراین اگر به دنبال ترفندهای دریافت حجم اینترنت به صورت رایگان و بدون پرداخت هزینه می گردید، ما را در این مطلب همراهی کنید.

 

 

 

·        خرید سیم کارت دائمی جوانان

 

یکی از راهکارهای بهره مندی از اینترنت رایگان، خرید سیم کارت دائمی جوانان می باشد که از اردیبهشت 1401 با 50% تخفیف به قیمت تنها 80 هزار تومان در اختیار جوانان 18 تا 30 ساله ای که تا کنون سیم کارت دائمی نداشتند، قرار می گیرد.

 

آنچه این خرید را هیجان انگیزتر و منحصر بفرد تر می سازد؛ بسته خوش آمد این سیم کارت می باشد که شامل:

 

·        10 گیگابایت اینترنت به مدت 30 روز که همزمان با فعال سازی سیم کارت فعال می شود.

·        10 گیگابایت اینترنت به مدت 4 ماه که به صورت خودکار در 4 ماه متوالی و از ماه دوم فعال سازی سیم کارت برای مشترک فعال می شود.

·        200 دقیقه مکالمه درون شبکه و تلفن ثابت که از زمان فعال سازی به مدت 30 روز قابل استفاده می باشد.

·        20 دقیقه مکالمه خارج شبکه از زمان فعال سازی به مدت 30 روز قابل استفاده می باشد.

 

بر اساس این طرح، خرید و فعال سازی سیم کارت جوانان به ازای هر کد ملی تنها یک بار امکان پذیر است.

 

 

 

·        خرید سیم کارت دائمی

 

در طرح فروش سیم کارت های دائمی همراه اول، مشترکین می توانند ضمن بهره مندی از خدمات و سرویس های اپراتور همراه اول، از بسته خوشامد هدیه این خرید نیز بهره مند گردند.

 

سیم کارت دائمی فیروزه ای همراه اول با قیمت 14،000،000 ریال از بسته خوش آمد 180 گیگابایت اینترنت 6 ماهه ( هر ماه 30 گیگابایت )، بسته 6 ماهه هر ماه 1800 دقیقه مکالمه درون شبکه و 3000 پیامک برخوردار است.

 

سیم کارت دائمی زمردی همراه اول با قیمت 1،668،000 ریال از بسته خوش آمد 30 گیگابایت اینترنت یک ماهه، 50% تخفیف مکالمه درون شبکه و 100 پیامک رایگان ماهیانه به مدت 6 ماه برخوردار می باشد.

 

سیم کارت دائمی عادی همراه اول با قیمت 1،308،000 ریال از بسته خوش آمد 30 گیگابایت اینترنت یک ماه، 50%  تخفیف مکالمه درون شبکه و 100 پیامک رایگان ماهیانه به مدت 6 ماه برخوردار می باشد.

 

 

 

·        نصب نسخه جدید اپلیکیشن همراه من

 

اپلیکیشن همراه من به عنوان یکی از پرکاربردترین اپ های موجود در بازار؛ مرجع خدمات غیر حضوری اپراتور همراه اول می باشد که خدمات کاربردی زیادی را در اختیار مشترکین همراه اول قرار می دهد.

 

کلیه مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول  و سیم کارت اعتباری همراه اول که دارای گوشی هوشمند هستند، می توانند با نصب نسخه ی جدید اپلیکیشن همراه من؛ علاوه بر بهره مندی از قابلیت ها و امکانات گسترده این اپ؛ بسته اینترنت 10 گیگابایت اینترنت رایگان سه روزه هدیه بگیرند.

 

 برای دریافت این هدیه لازم است؛ کاربر پس از نصب نسخه جدید همراه من، حالت پیشرفته اپلیکیشن را انتخاب نماید، در صفحه اصلی این اپ در قسمت" طرح تشویقی"؛  در صورتی که مشترک قبلا این هدیه را دریافت نکرده باشد، تب هدیه برایش به  نمایش در خواهد آمد. بعد از تایید این بخش، مشترکین می توانند در زمان دلخواه به این قسمت مراجعه کرده و آن را فعال نماید.

مشترکین توجه داشته باشند، هر کاربر فقط یک بار می تواند از این طرح استفاده نماید و نمی توان با حذف برنامه و نصب مجدد، دوباره از این طرح بهره مند گردید.

 

 

 

·        هدیه تولد

 

کلیه مشترکین سیم کارت های دائمی (به جز مشترکین شرایط خاص و با بدهی معوقه)  و اعتباری ( به جز مشترکین با وضعیت قطع یک طرفه و دو طرفه و سلب امتیاز ) همراه اول می توانند در روز تولد خود یکی از سه مورد زیر را به عنوان هدیه از همراه اول دریافت نمایند:

 

·        24 ساعت مکالمه رایگان درون شبکه که با شماره گیری کد دستوری # 411 * 10 * ( ستاره 10 ستاره 411 مربع ) فعال می گردد.

 

·        2 گیگابایت اینترنت رایگان یک روزه که با شماره گیری کد دستوری # 4121 * 10 * ( ستاره 10 ستاره 4121 مربع ) فعال می گردد.

 

·        120 امتیاز باشگاه فیروزه ای ( معادل 24 ساعت مکالمه رایگان درون شبکه + 200 مگابایت اینترنت ) که با شماره گیری کد دستوری # 413 * 10 * ( ستاره 10 ستاره 413 مربع ) فعال می گردد.

 

توجه به این نکته ضروری است که امکان استفاده از این هدیه ها؛ فقط در روز تولد وجود داشته و مشترک باید در روز تولد نسبت به فعال سازی آنها اقدام نماید. البته اگر بسته فعال دارید، نگران نباشید، زیرا اولویت استفاده با بسته تولد مشترک می باشد.

 

 

 

·        دوشنبه سوری همراه اول

 

دوشنبه آخر هر ماه؛ همراه اول در طرح دوشنبه سوری خود هدایایی به مشترکین سیم کارت های دائمی، اعتباری و انارستان اعطا می کند که این هدیه شامل بسته های رایگان اینترنت  500 مگابایتی تا 100 گیگابایتی یک روزه ( از 5 صبح تا 17 عصر) و همچنین بسته مکالمه رایگان درون شبکه و ثابت از 10 تا 100 دقیقه می باشد که به صورت کاملا تصادفی و رندوم به کاربران اختصاص می یابد.

 

مشترکین برای دریافت این هدایا فقط کافی است؛ در روز دوشنبه پایان هر ماه کد دستوری # 64 * 100 * ( ستاره 100 ستاره 64 مربع ) را شماره گیری نمایند تا مشمول این طرح گردند.

 

 

 

·        تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی

 

بر اساس این طرح، مشترکین اعتباری همراه اول می توانند بدون خرید سیم کارت جدید، سیم کارت اعتباری خود را به  سیم کارت های دائمی تبدیل کرده و نه تنها از خدمات بی نظیر مشترکین دائمی همراه اول بهره مند گردند بلکه از بسته خوش آمد تبدیل سیم کارت نیز استفاده نمایند.

 

هزینه تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی در حال حاضر با 30% تخفیف فقط 70،000 تومان بوده که 36،000 تومان این مبلغ بابت تضمین پرداخت در نظر گرفته می شود. علاوه بر این بسته خوش آمد سیم کارت جدید نیز که شامل 30 گیگابایت اینترنت به مدت یک ماه از زمان فعال سازی می باشد، به این مشترکین تعلق می گیرد.

 

 

 

·        تعویض سیم کارت به یوسیم ( USIM )

 

سیم کارت یوسیم، سیم کارتی است که امکان بهره مندی از اینترنت نسل 4 و 4.5 را برای کاربر فراهم می کند. بر اساس این طرح کلیه مشترکین سیم کارت های همراه اول می توانند در بازه زمانی این طرح، سیم کارت فعلی خود را با سیم کارت یوسیم تعویض نموده و علاوه بر اتصال به شبکه پرسرعت نسل 4 و 4.5 اینترنت همراه اول، از هدیه بسته اینترنت رایگان بهره مند شوند.

 

این هدیه برای مشترکین دائمی 20 گیگابایت و برای مشترکین اعتباری 15 گیگابایت در نظر گرفته شده است. دقت داشته باشید در صورت تعویض سیم کارت به یوسیم، شماره مشترک تغییر نمی کند و صرفا فناوری سیم کارت پیشرفته تر و به روز تر خواهد شد.

 

 

 

·        خرید سیم کارت دانشجو

 

متقاضیان سیم کارت های دانشجویی همراه اول باید با ارائه کارت ملی و کارت دانشجویی اقدام به خرید این سیم کارت با اعتبار اولیه 5،000 ریال نمایند. بسته خوشامد سیم کارت دانشجویی به شرح ذیل می باشد:

 

·        بسته اینترنت 5 گیگابایتی 5 ماهه که به صورت خودکار 5 ماه متوالی؛ هر ماه یک گیگابایت همزمان با فعال سازی سیم کارت فعال می گردد.

 

·        بسته 50 دقیقه مکالمه 30 روزه درون شبکه و ثابت که به صورت خودکار همزمان با فعال سازی سیم کارت فعال می گردد.

 

·        بسته  50 پیامک 30 روزه که به صورت خودکار همزمان با فعال سازی سیم کارت فعال می گردد.

 

·        تخفیف تعرفه مکالمه و پیامک درون شبکه دانشجویی

 

بر اساس این طرح، برای هر دانشجو تنها یک بار امکان خرید سیم کارت دانشجویی وجود دارد.

 

 

 

·        خرید سیم کارت اعتباری

 

متقاضیان سیم کارت های اعتباری همراه اول می توانند در بازه این طرح تشویقی، با خرید این نوع سیم کارت که از 5،000 ریال اعتبار اولیه برخوردار بوده از بسته خوش آمد آن نیز بهره مند گردند: جزئیات این طرح شامل موارد ذیل می گردد:

 

·        بسته اینترنت 5 گیگابایتی 5 ماهه که به صورت خودکار 5 ماه متوالی؛ هر ماه یک گیگابایت همزمان با فعال سازی سیم کارت فعال می گردد.

 

·        بسته 50 دقیقه مکالمه 30 روزه درون شبکه و ثابت که به صورت خودکار همزمان با فعال سازی س

تابستانی متفاوت با هدایای اینترنتی رایتل

 

این روز ها بسیاری از اپراتور ها در تلاش هستند که بازار سیم کارت را به نفع خودشان تغییر بدهند و سعی کنند که سهم گسترده ایی از بازار سیم کارت را در اختیار داشته باشند. در این میان کار اپراتور های فعال بسیار راحت تر است و با اختصاص دادن سرویس های بسیار عالی و جذاب می توانند ارتباط بسیاری از افراد را با یکدیگر فراهم کنند. یکی از این اپراتور ها که می تواند در این تابستان بازار را به نفع خود بکند اپراتور رایتل است. رایتل که از  سال 1386 شروع به فعالیت کرد تا به امروز توانسته سومین و اپراتور برتر باشد و در رقابت با اپراتور های دیگر بتواند بسیار عالی کار کند و با دادن بسته های بسیار عالی و سرویس های بسیار جذاب و مقرون به صرفه  توانسته سهم خوبی از بازار را به خود اختصاص دهد. رایتل که  اکثر سرویس هایش برای جوانان بوده است و توانسته با استفاده از اینترنت بسیار عالی اکثر جوانان و مردم را به سمت خود بکشاند

با شروع فصل تابستان و آغاز تعطیلات تابستانی که طبیعتا استفاده بیشتر از اینترنت را به دنبال خواهد داشت، اپراتورها را بر آن داشت تا با ارائه طرح ها و سرویس های متنوع، حس مثبتی در کاربران ایجاد کرده و زمینه ساز تابستانی متفاوت و هیجان انگیز باشند. در همین راستا اپراتور رایتل به عنوان اپراتور سوم و سراسری تلفن های همراه در ایران به منظور ایجاد رفاه بیشتر و بالا بردن سطح رضایتمندی مشترکین خود، با شروع فصل تابستان، هدایای جذابی را برای خانواده رایتل در نظر گرفته است.

 

بر اساس اعلام روابط عمومی رایتل، کاربران رایتل می توانند از اول تیرماه تا پایان شهریورماه 1401 یک روز در هفته از طریق طرح روزهای رایتلی، هدایای جذابی دریافت کنند. اپراتور رایتل که در اجرای طرح های مقرون به صرفه و جشنواره های هیجان انگیز، سابقه درخشانی دارد، جشنواره روزهای رایتلی خود را در بازه زمانی تابستان 1401 اجرا می کند و به مشترکین خود از 200 مگابایت تا 100 گیگابایت اینترنت هدیه می دهد.

 

شرایط و نکات طرح هدیه روزهای رایتلی:

 

·        تمامی مشترکین سیم کارت های اعتباری و دائمی رایتل که سیم کارتشان فعال میباشد، می توانند در این جشنواره شرکت نمایند.

·        هدایا به شکل کاملا تصادفی به مشترکین رایتل تعلق می گیرد.

·        مهلت استفاده از تمامی بسته ها صرف 24 ساعت یا یک شبانه روز بعد از فعال سازی می باشد.

·        هر شماره رایتلی در طول هفته، تنها یک بار امکان استفاده از هدیه رایتل را خواهد داشت.

·        تا زمان منقضی شدن بسته دریافتی، امکان دریافت بسته مجدد وجود نخواهد داشت.

 

با توجه به این که شرط لازم و کافی برای بهره مندی از هدایای طرح روزهای رایتلی، فعال بودن سیم کارت می باشد، بنابراین لازم است کاربران سیم کارت های دائمی رایتل که به دلیل بدهی سیم کارتشان قطع می باشد، نسبت به پرداخت بدهی و فعال نمودن سیم کارت دائمی خود اقدام نمایند. مشترکین اعتباری رایتل نیز که سیم کارتشان به دلیل عدم وجود اعتبار ریالی، مسدود می باشد، باید نسبت به پرداخت بدهی اقدام نموده و یا با خرید شارژ نسبت به فعال سازی سیم کارت اقدام نمایند تا بتوانند از طرح تابستانی رایتلی ها استفاده نمایند.

 

به همین منظور کاربران سیم کارت دائمی رایتل و سیم کارت اعتباری رایتل می توانند با مراجعه به اپلیکیشن رایتل من و یا شماره گیری کد دستوری 211 از وضعیت سیم کارت خود آگاهی پیدا کنند. البته این امکان در سایت رایتل نیز وجود داشته و کاربران می توانند بعد از مراجعه به این وب سایت به آدرس www. Rightel. ir ، در صفحه استعلام وضعیت سیم کارت مراجعه نموده و وضعیت سیم کارت خود را پیگیری نمایند.

در نهایت مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری رایتل که از سیم کارت فعال این اپراتور استفاده می کنند، برای دریافت هدیه می توانند از طریق " اپلیکیشن رایتل من" اقدام نمایند.

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

جایزه اینترنتی تمام نشدنی ایرانسلی ها در تابستان 1401

 

این سالها بسیاری در زمینه اپراتور شروع به فعالیت کردند که یکی از آنها شرکت ایرانسل بود. ایرانسل در طی این سالها توانسته سهم بزرگی از بازار سیم کارت خود داشته باشد و بسیاری را با سرویس های بسیار جذابی که میدهد به سمت سیم کارت های اعتباری و دائمی ایرانسل بکشاند. این روز ها  ایرانسل   در حال  برگزاری جشنواره بسیار جذابی است که برای کسانی که سیم کارت ایرانسل را دارند و می تواند جالب باشد و جایزه های بسیار جذاب و اعجاب انگیز  به نام کسانی در بیاد که در این  جشنواره بسیار هیجان انگیز شرکت کرده اند . ایرانسل با ایجاد این نوع جشنواره ها در تلاش است که  کسانی که سیم کارت ندارند را به سمت خود بکشاند و بتواند سهم بزرگتری نسبت به رقبا در زمینه سیم کارت را در بازار داشته باشد. این جشنواره بای کسانی که سیم کارت ایرانسل را دارند بسیار منحصر به فرد و جذاب است و هم برای ایرانسل که از نوع جشنواره ها تا حالا برگزار نکردند

 تابستان امسال نیز ایرانسل به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال در کشور جایزه ویژه ای برای شرکت کنندگان در جشنواره تابستانی خود در نظر گرفته است که این جشنواره را به یکی از فراموش نشدنی ترین رویدادهای سال تبدیل می کند. جشنواره تابستانی ایرانسل که در بازه زمانی 1 تیرماه  تا 31 شهریورماه  1401 اجرا می شود، شامل حال کلیه مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری ایرانسل می گردد.

 

جایزه هیجان انگیز جشنواره ایرانسل در تابستان امسال؛ شامل 50 بسته اینترنت 10،000 گیگابایتی برای 50 نفر می باشد که این بسته جایزه تا یک سال پس از زمان فعال سازی بسته، اعتبار خواهد داشت. البته با توجه به این که 10،000 گیگابایت اینترنت حتی در یک سال هم به راحتی تمام نمی شود، ایرانسل به برندگان این جشنواره، 3 سیم کارت جداگانه هدیه می دهد که جایزه جشنواره در این سه سیم کارت تقسیم می شود. بنابراین هر برنده جشنواره می تواند جایزه اش را با دو نفر از دوستان یا عزیزانش تقسیم کند و هر سه با هم در طول یک سال از این بسته فوق العاده ی هیجان انگیز بهره مند گردند.

 

برای شرکت در جشنواره کافیست مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل و سیم کارت اعتباری ایرانسل با انجام تراکنش های مختلف مانند خرید شارژ، خرید بسته های اینترنت و مکالمه، خرید انواع سیم کارت های ایرانسل، پرداخت قبض و .... امتیاز کسب نماند. هر 10،000 تومان تراکنش برابر با یک امتیاز بوده و هر چه امتیاز مشترک بالاتر رود، شانس برنده شدن در جشنواره نیز بیشتر می شود.

 

برای آنکه مشترکین سیم کارت های اعتباری و دائمی ایرانسل یکی از برندگان این جشنواره باشند، باید تراکنش های خود را در بازه زمانی تابستان به روش های زیر انجام دهند:

 

·        مراجعه به سوپر اپلیکیشن ایرانسل من # 45 *

·        مراجعه به فروشگاه اینترنتی ایرانسل من

·        مراجعه به وب سایت ایرانسل

·        شماره گیری کدهای دستوری : # 5 * ، # 6 * ، # 7 * ، # 555 * ، # 55 * ، # 4444 *

 

شرکت کنندگان در جشنواره دقت نمایند که خرید از محصولات و خدمات دیجیتال"  اپلیکیشن ایرانسل من"  شامل این جشنواره نمی شود


منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز


صفحه قبل 1 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 صفحه بعد