x تبلیغات
سایت اخبار و سیم کارت

راه های تشخیص سیم کارت صفر از کارکرده

 

سیم کارت صفر محبوبیت بیشتری نسبت به سیم کارت های کارکرده دارد و قیمت سیم کارت صفر تفاوت زیادی با سیم کارت کارکرده دارد درست است که سیم کارت کارکرده و صفر تنها در حد برقراری یک تماس یا ارسال پیامک می باشد ولی تفاوت قیمت این دو نوع سیم کارت تقریبا قابل ملاحظه است. و این نکته را در نظر داشته باشید حتی استفاده از اینترنت سیم کارت را از حالت صفر خارج می کند.

در بازار کنونی ایران، عوامل زیادی بر تعیین قیمت سیم کارت موثر است که یکی از مهم ترین آنها میزان کارکرد سیم کارت می باشد. آگاهی از نوع سیم کارت های عرضه شده؛ به خریداران کمک می کند تا در این آشفته بازار از سوء استفاده دلالان به دور باشند و با دانش کامل نسبت به خرید سیم کارت مورد نظر خود اقدام نمایند.

به همین خاطر در ادامه به مهم ترین دسته بندی های سیم کارت های موجود در بازار ایران اشاره می کنیم:

 

1.     سیم کارت صفر

این سیم کارت که در بازار به سیم کارت صفر خشک یا صفر مخابرات هم معروف می باشند، سیم کارتی است که تا کنون فعال سازی نشده و هیچ استفاده ای از آن نشده است. این نوع سیم کارت در زمان فعال سازی دارای کد فعال سازی می باشد.

 

2.     سیم کارت سلبی

سیم کارت سلبی یا سیم کارت تخلیه شده همان سیم کارت های کارکرده ای هستند که توسط اپراتور به علت بدهی یا تخلف، از مالک سلب امتیاز شده و بعد از طی مدت زمان مشخصی تخلیه و دوباره به بازار عرضه شده و به فروش می رسند. این نوع سیم کارت ها هم مانند سیم کارت های صفر مخابراتی، دارای کد فعال سازی می باشند.

 

3.     سیم کارت در حد صفر

به سیم کارتی که زمانی فعال بوده و از آن استفاده می شده؛ ولی بعد از آن برای چند ماه یا چند سال خاموش بوده و زنگ خورهای آن به صفر یا نزدیک به صفر می باشد؛ سیم کارت در حد صفر می گویند.

 

4.     سیم کارت کارکرده

به سیم کارتی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد و فعال می باشد، سیم کارت کارکرده می گویند.

با توجه به آنچه که بیان شد سیم کارت های در حد صفر که مدت ها خاموش بودند، سیم کارت صفر محسوب نمی شوند، سیم کارت هایی هم که عنوان می شود فقط برای اینترنت در مودم سیم کارتی استفاده می شوند نیز سیم کارت صفر نمی باشند. به همین خاطر لازم است؛ راه های تشخیص سیم کارت های صفر از کارکرده را نیز بیاموزید تا در مواقع ضروری بتوانید با استفاده از آنها با خیال راحت سیم کارت مورد نظر خود را با قیمت مناسب تهیه کنید.

 

نحوه تشخیص سیم کارت صفر از کارکرده

حال برای این که بتوانید صفر بودن شماره ای را تشخیص دهید، می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

 

·        تماس با شماره مورد نظر

این روش که تقریبا قابل اطمینان می باشد، به عنوان یکی از راحت ترین و ابتدایی ترین روش های تشخیص سیم کارت صفر شناخته می شود. در این شیوه، در صورت تماس با شماره خط، با پیام" شماره مشترک مورد نظر در شبکه موجود نیست" روبرو می شوید که می تواند به معنای عدم فعال سازی سیم کارت در شبکه باشد.

البته باید توجه داشت که اپراتورها هر چند وقت یک بار برخی از سیم کارت های سلب امتیاز شده را مجددا به بازار سیم کارت عرضه می کنند و در اختیار خریداران قرار می دهند که در صورت تماس با چنین شماره هایی نیز پیام فوق اعلام می شود. بنابراین در این روش امکان شناسایی دقیق سیم کارت های صفر مخابراتی وجود ندارد.

 

·        استعلام شماره از 9990

یکی از روش های مطمئن تشخیص سیم کارت صفر، تماس با شماره 9990 و استعلام میزان کارکرد خط می باشد.

 

·        استعلام کارکرد خط

این روش به عنوان بهترین روش تشخیص سیم کارت صفر، می تواند خیال شما را از نوع کارکرد سیم کارت راحت سازد. در این روش صاحب اصلی خط می تواند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و ارائه مدارک شناسایی معتبر، درخواست استعلام کارکرد خط را ثبت نموده و از صفر بودن شماره اطمینان حاصل نماید.

 

تفاوت قیمت سیم کارت های صفر با سایر سیم کارت ها

به طور کلی قیمت سیم کارت صفر مخابراتی و صفر سلبی یکسان نیست و سیم کارت های صفر مخابراتی گران تر می باشند. با توجه به این که عرضه سیم کارت 0912 همراه اول با پیش شماره های یک تا 8 به پایان رسیده، سیم کارت هایی که تحت عنوان صفر در بازار به فروش می رسند، معمولا سیم کارت های صفر سلبی می باشند که قیمت پایین تری نسبت به سیم کارت های صفر خشک دارند.

تفاوت قیمت سیم کارت صفر با سیم کارت های کارکرده هم حداقل 40% می باشد، یعنی سیم کارت های صفر بیش از 40 درصد از سیم کارت های کارکرده گران تر هستند. دلیل اصلی این اختلاف قیمت هم به خاطر تماس های دریافتی سیم کارت های کارکرده می باشد که می تواند آزار دهنده و خسته کننده باشند. البته این مشکل با گذشت زمان برطرف میگردد، ولی احتیاج به کمی صبوری دارد.

در هر صورت فرق نمی کند چه سیم کارتی از چه اپراتوری ( همراه اول، ایرانسل، رایتل) تهیه کنید، فقط لازم است برای جلوگیری از بروز مشکلات و دردسرهای ناخوشایند، بلافاصله بعد از تکمیل نمودن مراحل خرید سیم کارت، نسبت به انتقال مالکیت آن اقدام نمایید. مالکیت سیم کارت نه تنها خیال شما را از جانب تخلفات و دردسرهای احتمالی که می تواند به خاطر مالکیت قبلی ایجاد شود؛ راحت می سازد، بلکه امکان برخورداری از کلیه مزایا و خدمات ارائه شده از سوی اپراتورها را نیز مقدور می سازد.

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 


گرانی سیم کارت های دائمی هم تقصیر دلار است!

 

سیم کارت دائمی همراه اول همیشه نسبت به سیم کارت های دیگر قیمت بالاتری را داشته است و بین مردم محبوبیت فراوانی دارد اما در طول سالها همیشه قیمت آن روند صعودی داشته و جالب است بدانید با نوسانات دلار قیمت سیم کارت ها هم تغییر میکنند 

ماجرای گران تر شدن سیم کارت دائمی همراه اول هیچ ربطی به مسائل همیشگی مطرح شده مانند رندی شماره و میزان کارکرد سیم کارت ندارد و به نظر می رسد با بی ارزش شدن پول ملی، هیچ کس حاضر نیست سرمایه خود را با ریال خرید و فروش کند و با نوسانات بازار دلار، سیر صعودی قیمت سیم کارت ها را پایانی نخواهد بود.

 

سرمایه ای به نام سیم کارت

در همه کشورهای پیشرفته دنیا، سیم کارت ها به عنوان یک کالای مصرفی از قیمت ثابتی برخوردار بوده و کاربران می توانند در صورت نیاز به راحتی با حضور در مراکز معتبر خرید و فروش با ارائه کارت شناسایی معتبر سیم کارت مورد نظر خود را خریداری نمایند. ولی در این سر دنیا کاملا برعکس است و سیم کارت به عنوان یک کالای سرمایه ای از قوانین مربوط به آن پیروی می کند.

به لطف سیاست های غلط اقتصادی و هنر مسئولان، سیم کارت در کشور ما به عنوان کالای سرمایه ای خرید و فروش می گردد و گرانی های این روزهای این بازار به خاطر تورم و نرخ دلار در بازار می باشد. زیرا فروشندگان حاضر نیستند؛ سرمایه خود را در این روزهای سخت و پر تلاطم با پول کاغذی بی ارزش بدون پشتوانه معامله نمایند.

 

این نکته را از یکی از فروشندگان فعال در بازار سیم کارت پرسیدیم که این گونه پاسخ دادند: "سیم کارت از مدت ها پیش که تورم ترمز بریده؛ دیگر یک وسیله مصرفی نیست. مخصوصا سیم کارت های دائمی سری قدیمی همراه اول که تعداد آنها محدود است، این روزها کاملا به یک کالای سرمایه ای تبدیل شده اند. کالاهای سرمایه ای هم این روزها در کشور ما با نرخ دلار نوسان می کنند و طبیعتا وقتی نرخ طلا و مسکن و خودرو با نرخ دلار نوسان می کنند، سیم کارت هم به همین روال قیمت گذاری می شود. "

 

قیمت های دلاری سیم کارت

اگر این روزها گذرتان به بازار خرید و فروش سیم کارت خورده باشد، وضعیت عجیب و غریبی را در این بازار خواهید دید. از سالها قبل خرید فروش سیم کارت های رند که از شماره های سلیس و روان تشکیل می شدند، به خاطر محدودیت در عرضه و کمیاب بودن این شماره ها، همیشه قیمت های نجومی و غیر قابل باوری داشتند که به علت لوکس بودن این شماره ها و ثروتمند بودن خریداران، رفته رفته به عنوان روتین بازار پذیرفته شد.

 

ولی وضعیت این روزهای بازار سیم کارت؛ ربط چندانی به شماره های رند ندارد و قیمت سیم کارت ها اعم از رند و معمولی رشد فزاینده ای داشته است که هوش از سر هر رهگذری می برد. اولین نکته قابل اهمیت در این بازار؛ بی ثباتی قیمت هاست که شرایط را بسیار پیچیده می سازد. زیرا در این بازار؛ قیمت های اعلامی هر نوع سیم کارت اعم از دائمی و اعتباری، رند و معمولی قیمت روز می باشد که قطعا فردا به همین مقدار نبوده و قیمتی بالاتر خواهد داشت. به طوری که هر فروشنده ای در سخنان خود به این موضوع اشاره می کند و خریدار را از روند صعودی بازار می ترساند. هرچند که این موضوع کاملا واقعی بوده و آنچه که در بازار سیم کارت ایران رخ می دهد، نشان می دهد؛ قیمت ها در این بازار با نرخ دلار هماهنگ شده و با این روند افسار گسیخته قیمت دلار، کاهش قیمت سیم کارت نیز بسیار بعید و دور از ذهن خواهد بود.

 

این شرایط برای سیم کارت دائمی 0912 بسیار سخت تر و پیچیده تر می باشد. این سیم کارت ها که همواره به علت تقاضای بالا بسیار پرطرفدار و محبوب بودند، این روزها قیمت هایی غیر قابل باور پیدا کردند. مثلا این روزها سیم کارت 0912 کد 1، قیمتشان از 30 میلیون شروع می شود، البته اگر این سیم کارت ها صفر باشند، شروع قیمت ها از 55 میلیون خواهد بود. حال اگر سیم کارت رند باشد، بسته به رندی شماره و خوش خوان بودن اعداد، قیمت ها از 300 میلیون تومان شروع شده و تا 5 میلیارد تومان قیمت گذاری می شوند.

البته این روند برای سایر پیش شماره ها هم به همین صورت ادامه خواهد داشت. هر چند که در قیمت گذاری سیم کارت، هر چه پیش شماره بالاتر باشد؛ قیمت سیم کارت کمتر می شود، ( مثلا کد دو از کد سه گران تر است).  ولی در حال حاضر فاصله چندانی بین قیمت های اعلامی سیم کارت 0912 وجود نداشته و کلیه قیمت ها به همین صورت نجومی و غیر قابل باور می باشد.

 

نکته ترسناک ماجرا اینجاست که این روند غیر قابل قبول؛ محدود به سیم کارت دائمی 0912 و یا شماره های رند در بازار نبوده و سیم کارت های اعتباری که زمانی به قیمت اندک به فروش می رفتند و در بعضی شرایط به صورت یکی بخر، یکی رایگان هدیه ببر، در اختیار متقاضیان قرار می گرفتند هم؛ کمتر از 50 هزار تومان به فروش نمی رسند. هر چند که در این بین بعضی از این شماره های اعتباری هم قیمتی تا یک میلیون تومان پیدا کرده اند.

به نظر می رسد تاثیر نوسانات بازار ارز بر این بازار بسیار بیشتر از تصور باشد و خرید و فروش سیم کارت با دلار و اعلام قیمت به صورت لحظه ای قطعا به دلیل سیاست گذاری های اشتباه در طول این سالها می باشد. نکته جالب توجه در این بازار، تبدیل شدن این ابزار ارتباطی به وسیله ای برای جلوگیری از اثر تورم بر پول ملی می باشد که قیمت های عجیب و غریبی را به آنها بخشیده است.

در آشفته بازار کنونی که هیچ چیز از ثبات برخوردار نیست و هر آنچه که بیان شد فقط در این لحظه قابل استناد می باشد و قطعا هیچ کدام از قیمت ها در زمانی که شما این مطالب را می خوانید، به همین مقدار نخواهد بود، تنها یک نکته مهم و مستند وجود دارد و آن این است که تا وقتی محرک های تورم و مهم ترین آنها نرخ دلار ثبات پیدا نکند، بازار سیم کارت ایران به همین منوال ادامه خواهد داد. 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز


سرویس تلفای همراه اول چیست؟

 

همراه اول سرویس جدیدی را معرفی کرد  که باعث کاهش هزینه مکالمه میشود و هزینه مکالمه از طریق اینترنت مصرف میشود با اینکه خیلی از اپلیکیشن ها دارای این قابلیت بودند اما همراه اول برای اولین بار از سرویس تلفای یا همان وای فای کالینگ (برقراری ارتباط تلفنی بر بستر وای فای ) رونمایی کرد که این قدم بزرگی در خصوص ارتباطات کشور می باشد.

 

این سرویس جدید و نوآورانه که تنها با اتصال به شبکه وای فای قابل استفاده میباشد، نیاز به نصب هیچ اپلیکیشن یا برنامه واسطی نداشته و مشترکین می توانند به راحتی با استفاده از شماره گیری گوشی هوشمند خود، همانند دیگر تماس های عادی خود با دیگران تماس برقرار و یا دریافت نمایند. سرویس تلفای که در سطح جهانی با نام Wifi Calling شناخته می شود، در شرایطی که گوشی هوشمند آنتن دهی مناسبی نداشته باشد، از طریق اتصال به اینترنت می تواند یک تماس پایدار و بدون پارازیت را برقرار کند.

 

مزایای سرویس تلفای همراه اول:

شاید مهم ترین مزیت سرویس تلفای، امکان برقراری تماس بدون نیاز به سیگنال تلفن باشد، ولی این سرویس کارآمد، مزیت های دیگری هم دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

 

1.     تماس بدون نیاز به اپلیکیشن واسط

مشترکین تنها با نصب تلفای و فعال سازی این سرویس می توانند بدون مراجعه به اپلیکیشن خاصی، تماس تلفنی خود را برقرار کنند. علاوه بر این برای برقراری ارتباط با استفاده از این سرویس، لازم نیست هر دو طرف مکالمه یک اپلیکیشن یکسان را در تلفن همراه خود نصب کنند. زیرا این سرویس مانند تماس های عادی برای مخاطب به نمایش در خواهد آمد و مخاطب نیاز به تغییر تنظیمات ندارد.

 

2.     برقراری و دریافت تماس در نقاط با آنتن دهی ناپایدار و یا با ازدحام بالا:

در مکانهایی که آنتن دهی ضعیف می باشد یا در نقاط کور، سرویس تلفای قادر به برقراری ارتباط پایدار و مستمر از طریق اینترنت می باشد.

 

نحوه استفاده از سرویس تلفای:

برای استفاده از این سرویس مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول باید به روش زیر عمل کنند:

گام اول: دانلود اپلیکیشن تلفای از گوگل پلی

گام دوم: اتصال به وای فای و یا دیتای تلفن همراه، نصب اپلیکیشن و فعال سازی سرویس

گام سوم: اتصال به وای فای و برقراری یا دریافت تماس همانند دیگر تماس های عادی با شماره گیر تلفن همراه

در سرویس تلفای، مشترکین می توانند بدون نیاز به اپلیکیشن خاص تنها با استفاده از شماره گیر تلفن همراه ارتباط تلفنی خود را برقرار کنند. این سرویس نوین مانند دیگر راهکارهای تماس های اینترنتی نیاز به استفاده از یک اپلیکیشن خاص جهت برقراری تماس نخواهد داشت. علاوه بر این در هنگام تماس مخاطب، تفاوتی بین تماس های تلفای و تماس عادی وجود نداشته و مخاطب می تواند مانند همیشه به راحتی تماس را برقرار کند.

 

نکات و شرایط مهم:

·        برای فعال سازی سرویس تلفای، مشترک باید سیم کارت خود را به یوسیم USIM یا سیم کارت نسل چهارم تعویض کرده باشد.

·        در حال حاضر سرویس تلفای تنها برای مشترکین داخل کشور قابل استفاده می باشد.

·        در صورت فعال بودن سرویس تلفای تمامی تماس ها به صورت پیش فرض با تلفای صورت می پذیرد. برای تغییر در این پیش فرض؛ لازم است مشترک در قسمت تنظیمات این سرویس را به صورت موقت غیر فعال سازد.

·        در صورت فعال بودن سرویس، وجود آیکون تلفای در نوار وضعیت بالای صفحه نمایش همراه به معنای آماده بودن برای برقراری و دریافت تماس می باشد.

·        فعال سازی این سرویس برای کلیه مشترکین همراه اول رایگان می باشد.

·        تعرفه تماس های تلفام مانند تعرفه تماس های عادی می باشد.

 

نحوه غیر فعال سازی سرویس تلفای

کیفیت مکالمه در سرویس تلفای کاملا به کیفیت وای فایی که تلفن همراه به آن متصل می شود، بستگی دارد، به همین خاطر توصیه می شود جهت برقراری تماس مطلوب، از شبکه وای فای با پهنای باند کافی ( با بیت ریت حداقل 12 کیلو بیت بر ثانیه ) برای برقراری و دریافت تماس تلفای استفاده می شود.

البته یکی از مشکلاتی که در این نوع ارتباط وجود دارد، این است که در صورتی که مشترک از محدوده آنتن دهی وای فای خارج شود، تماس قطع شده و سرویس به صورت اتوماتیک قابلیت انتقال به آنتن معمولی سیم کارت را نخواهد داشت، در چنین شرایطی مشترک باید تماس را قطع کرده و دوباره اقدام به تماس نماید. البته امکان غیر فعال سازی این سرویس به صورت موقت و دائمی نیز وجود دارد که مشترکین می توانند در صورت تمایل از آن استفاده نمایند.

 

نحوه غیر فعال سازی این سرویس به صورت موقت:

برای این کار مشترک باید با مراجعه به صفحه تنظیمات اپلیکیشن تلفای از طریق گزینه فعال/ غیر فعال کردن تماس های تلفای، تنظیمات لازم را انجام دهد.

 

نحوه غیر فعال سازی سرویس تلفای به صورت دائم:

برای این کار مشترک باید برنامه تلفای را از تلفن همراه خود حذف یا ( Unistall ) کنند.

در حال حاضر اپراتور همراه اول تنها اپراتوری است که این سرویس را به صورت قطعی راه اندازی نموده است، البته در طول سال های گذشته، اقداماتی از سوی اپراتور ایرانسل انجام شده است که در حد رونمایی باقی مانده است، ولی با توجه به این که این سرویس امکان برقراری تماس به دیگر شبکه های تلفن مانند تمام اپراتورهای موبایل و هم چنین تلفن ثابت تمام کشورها را فراهم می کند و هزینه های مشترکین را نیز به میزان قابل توجهی کاهش می دهد، قطعا در آینده ای نه چندان دور، شاهد رشد گسترده اینگونه خدمات در کشور خواهیم بود.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز


بهترین بسته های مکالمه، پیامک و اینترنت همراه اول

 

در طرح اینترنت همراهی به تمامی مشترکان دائمی و اعتباری همراه اول، بسته های اینترنت ویژه و طرح مکالمه همراهی برای تماس درون شبکه (همراه اول به همراه اول- همراه اول به تلفن ثابت) در نظر گرفته شده است. این بسته ها بسیار مقرون به صرفه بوده و با توجه به اختصاصی بودن برای هر مشترک، می تواند تا 40 درصد هزینه ها را کاهش دهد.

 

 

بسته اینترنت همراهی همراه اول

بعد از گران شدن اینترنت، یکی از بهترین بسته های اینترنت طراحی شده از سوی اپراتور همراه اول، بسته اینترنت همراهی می باشد که متناسب با الگوی مصرف مشترکین بسته های اینترنت کاملا مطابق نیاز کاربر طراحی و پیشنهاد می شود. بر اساس اعلام همراه اول، این پیشنهاد با بهره گیری از هوش مصنوعی صورت پذیرفته و می تواند تا 40% هزینه های اینترنتی مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول را کاهش دهد.

با توجه به این که این بسته پیشنهادی کاملا اختصاصی طراحی شده، هر مشترک بسته پیشنهادی مخصوص به خود را داشته که از شرایط و ویژگی های متفاوتی نسبت به بسته های عادی موجود در وب سایت همراه اول برخوردار می باشد.

 

مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول در صورت تمایل برای مشاهده و ثبت درخواست این بسته های پیشنهادی می توانند از روش زیر استفاده نمایند:

1.     ابتدا کد دستوری # 211 * 1000 * ( ستاره 1000 ستاره 211 مربع ) یا کد دستوری # 62 * 100 * ( ستاره 100 ستاره 62 مربع ) را شماره گیری نمایند.

2.     بسته یا بسته های پیشنهادی طرح همراهی؛ که مختص به آنها می باشد را مشاهده نمایند.

3.     شماره بسته پیشنهادی را انتخاب نموده و درخواست را ثبت نمایند.

 

درگاه های ارتباطی مشترکین برای استفاده از این سرویس مطابق جدول ذیل می باشد:

سرویس

روش اول

روش دوم

فعال سازی

# 211 * 1000 *

# 62 * 100 *

استعلام

# 210 * 1000 *

# 10 * 100 *

راهنما

# 9 * 1000 *

# 9 * 100 *

 

نکات و شرایط مهم:

·        تمام مشترکین عادی و مشترکینی که به شبکه همراه اول ترابرد کرده اند، به جز مشترکین انارستان امکان استفاده از این بسته همراهی را خواهند داشت.

·        بسته پیشنهادی بر اساس الگوی مصرف مشترک بوده و هیچ تفاوتی بین استفاده از سیم کارت دائمی و اعتباری در این طرح وجود ندارد.

·        بسته های اینترنت همراهی بر اساس الگوی مصرف مشترکین، به صورت ماهانه به روز می گردد.

·        بعد از شماره گیری کد دستوری بسته پیشنهادی برای مشترک فعال می گردد، در صورتی که مشترک بسته اینترنت فعال داشته باشد، این بسته رزرو خواهد شد.

·        محدودیتی در خرید بسته های پیشنهادی برای مشترک وجود ندارد و در صورت اتمام بسته مشترک می تواند در همان ماه بسته جدیدی خریداری نماید.

·        امکان استفاده همزمان از بسته اینترنت همراهی با سایر بسته های عادی همراه اول وجود ندارد.

 

بسته مکالمه همراهی همراه اول

این طرح که برای علاقمندان به مکالمه بسیار هیجان انگیز و جذاب می باشد، بر اساس الگوی مصرف مشترکین بسته های مکالمه درون شبکه ( همراه اول و تلفن ثابت ) به مشترکین پیشنهاد می شود.

با توجه به این که این بسته های پیشنهادی توسط هوش مصنوعی و بر اساس الگوی مصرف به مشترکین پیشنهاد می شود؛ استفاده از آنها می تواند تا 90% هزینه های مکالمات را نسبت به استفاده از بسته های عادی کاهش دهد.

 

نحوه فعال سازی بسته مکالمه:

برای فعال سازی این بسته های پیشنهادی، مشترکین سیم کارت های اعتباری و دائمی همراه اول می توانند روند ذیل را طی نمایند:

1.     ابتدا کد دستوری # 11 * 1000 * (ستاره 1000 ستاره 11 مربع ) را شماره گیری نمایند.

2.     بسته یا بسته های پیشنهادی طرح مکالمه همراهی را مشاهده نمایند.

3.     در نهایت شماره بسته را انتخاب نموده و درخواست فعال سازی بسته را ثبت نمایند.

 

درگاه های ارتباطی برای استفاده از بسته مکالمه همراهی به شرح ذیل می باشد:

سرویس

کد دستوری

فعال سازی

# 11 * 1000 *

استعلام

# 10 * 1000 *

راهنما

# 9 * 1000 *

 

نکات و شرایط مهم:

·        بسته های پیشنهادی مکالمه همراهی، صرفا برای مکالمات درون شبکه ( همراه اول و تلفن ثابت) بوده و تعرفه گفتگو با مشترکین دیگر اپراتورها با نرخ عادی محاسبه می شود.

·        مبلغ بسته های مکالمه به صورت حساب پایان دوره مشترکین دائمی اضافه شده و از اعتباری ریالی مشترکین اعتباری کسر می گردد.

·        امکان رزرو بسته های مکالمه همراهی وجود نداشته و مشترک تنها زمانی که بسته مکالمه فعال نداشته باشد، می تواند از این بسته استفاده نماید.

 

بسته پیامک همراهی همراه اول

در طرح پیامک همراهی، اپراتور همراه اول بر اساس الگوی مصرف مشترکین، بسته مخصوصی به آنها پیشنهاد می کند که بسیار مقرون به صرفه تر از بسته های عادی موجود در وب سایت همراه اول می باشد.

برای مشاهده و فعال سازی این بسته مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول باید کد دستوری # 41 * 1000 * ( ستاره 41 ستاره 1000 مربع ) را شماره گیری نمایند.

 

درگاه های ارتباطی همراه اول برای فعال سازی بسته پیامک همراهی به شرح ذیل می باشد:

سرویس

کد دستوری

مشاهده و فعال سازی بسته های پیامک همراهی

# 41 * 1000 *

استعلام وضعیت بسته پیامک همراهی

# 40 * 1000 *

راهنما

# 9 * 1000 *

 

شرایط و نکات مهم:

·        بسته های پیامک همراهی قابلیت رزرو خودکار ندارند.

·        مشترکین همراه اول در هر ماه می توانند، حداکثر سه بسته پیامک همراهی را فعال نمایند.

·        مشترکینی می توانند از این پیشنهاد ویژه استفاده نمایند که حداکثر 12 ماه از تاریخ فعال سازی سیم کارت آنها گذشته باشد.

·        هزینه بسته پیشنهادی به صورت حساب پایان دوره مشترکین دائمی اضافه خواهد شد و یا از حساب ریالی مشترکین اعتباری کسر خواهد شد.

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز


در صورت گم شدن سیم کارت ایرانسل چه باید کرد؟

 

آیا میدانید هنگامی که سیم کارت شما مفقود میشود باید چه کاری انجام دهید؟ مفقود شدن سیم کارت یکی از اتفاقات بسیار ناخوشایند است که ممکن است برای هر فردی اتفاق بیفتد و اولین اقدام بعد از گم شدن سیم کارت مسدود سازی سیم کارت است زیرا براساس قانون در صورت بروز هرگونه تخلف، مزاحمت و کلاهبرداری از طریق سیم کارت تنها مالک اصلی آن مسئول بوده به همین دلیل اولین قدم باید مسدود سازی سیم کارت باشد. 

این اقدام به عنوان یک گام مهم، همواره از سوی کارشناسان توصیه می شود و به همین خاطر، همه اپراتورها شرایط خاص و منحصر بفردی را ایجاد نمودند تا مشترکین در هر ساعت از شبانه روز بتوانند به راحتی نسبت به این امر اقدام نمایند.

 

مسدود سازی سیم کارت ایرانسل:

در صورت گم شده یا دزدیده شدن سیم کارت، مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل و سیم کارت اعتباری ایرانسل می توانند از روش های ذیل استفاده نمایند:

 

1.     مراجعه به اپلیکیشن ایرانسل من

اگر مشترک، شماره سیم کارت دزدیده شده یا مفقود شده را قبلا در برنامه کاربردی ایرانسل من ثبت کرده باشد، حال می تواند به صورت آنلاین با مراجعه به این اپلیکیشن، سیم کارت خود را به صورت رایگان و به راحتی مسدود نماید. البته اگر گوشی هوشمند مشترک اندروی باشد، زیرا در حال حاضر در نسخه PWA ( وب اپلیکیشن ایرانسل من ) برای سیستم عامل ios امکان استفاده از این خدمات وجود ندارد.

پس اگر سیستم عامل گوشی هوشمند مشترک اندروید می باشد، مشترک باید در صفحه اصلی اپلیکیشن با انتخاب گزینه حساب من، بخش خدمات سیم کارت، گزینه مسدودیت/ رفع مسدودیت را انتخاب نماید. در این قسمت مشترک باید از بین دو گزینه شماره 1. دستگاه تلفن همراه/ سیم کارتم را گم کرده ام و شماره 2. درخواست قطع موقت سیم کارت را دارم، یکی از گزینه ها را انتخاب و مراحل اجرای دستور را تکمیل نماید.

 

2.     تماس تلفنی با مراکز تماس ایرانسل

کلیه مشترکین ایرانسل می توانند به صورت آفلاین با مراکز تماس ایرانسل تماس گرفته و درخواست تعلیق یک طرفه یا دو طرفه خط خود را اعلام کنند. بعد از آن هم می توانند با مراجعه حضوری به به مراکز خدمات یا نماینده های ایرانسل نسبت به تحویل سیم کارت جدید اقدام نمایند.

بعد از دریافت سیم کارت جدید، مشترک می تواند با شماره های مراکز تماس ایرانسل تماس گرفته و نسبت به رفع مسدودی اقدام نماید. البته امکان انجام این کار از طریق اپلیکیشن ایرانسل من نیز وجود دارد.

نکات مهم:

·        این خدمات فقط به مالک اصلی سیم کارت ارائه می گردد.

·        درخواست مسدودی سیم کارت از این روش 5،000 تومان هزینه دارد.

·        برای تماس با این مراکز، مشترک می تواند با یک سیم کارت ایرانسل با شماره 700 تماس بگیرد و یا با خط غیر ایرانسلی با شماره 09377000000 تماس گیرد.

 

نحوه بازیابی شماره سیم کارت پیدا شده در ایرانسل:

البته امکان دارد عکس این ماجرا هم اتفاق بیفتد و به جای گم شدن سیم کارت، گاهی در یک خانه تکانی یا اسباب کشی سیم کارتی را پیدا کنید و مشتاق باشید تا بدانید شماره سیم کارت جدید چیست؟ در چنین مواقعی راحت ترین و در دسترس ترین روش ممکن، قرار دادن سیم کارت جدید در گوشی هوشمند و زنگ زدن به شماره دیگری که به آن دسترسی دارید؛ می باشد.

ولی این شیوه در صورتی که سیم کارت شارژ نداشته باشد، امکان پذیر نمی باشد و لازم است که روش های ذیل را امتحان کنید:

 

1.     استفاده از # 91 * ( ستاره 91 مربع )

در صورتی که مطمئن هستید سیم کارتی که پیدا کردید متعلق به اپراتور ایرانسل می باشد، کد دستوری # 91 * را شماره گیری نمایید، تا شماره سیم کارت بر روی گوشی هوشمندتان به نمایش در آید.

 

2.     استفاده از گوشی هوشمند

·        اگر گوشی هوشمندتان آیفون می باشد، بعد از قرار دادن سیم کارت پیدا شده در آن وارد بخش مخاطبین یا Contacts شده و در قسمت کارت من ( My card )، شماره مورد نظر را ببینید.

البته امکان انجام این کار از طریق بخش تنظیمات ( Settings )، قسمت تلفن ( Phone) در بخش شماره من (My number ) نیز وجود دارد.

 

·        اگر گوشی هوشمندتان اندروید می باشد در بخش تنظیمات ( Settings) گوشی هوشمند؛ گزینه " در مورد دستگاه "( About Device ) را انتخاب نموده و در قسمت شماره تلفن یا Phone Number ، شماره مورد نظر را مشاهده کنید.

 

نحوه بازیابی شماره اینترنت ثابت:

در صورتی که مشترک شماره اینترنت ثابت خود را فراموش کرده باشد، امکان بازیابی شماره وجود دارد و کاربران می توانند با استفاده از روش های ذیل نسبت به تهیه شناسه TD LTE اقدام نمایند:

 

1)      اپلیکیشن ایرانسل من نسخه PWA ( وب اپلیکیشن )

مشترکینی که از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند، ابتدا به برنامه ایرانسل من وارد شده و در قسمت پایین صفحه اصلی مراحل زیر را به ترتیب طی نمایند. گزینه اضافه کردن حساب / انتخاب حساب / شماره اینترنت ثابت را فراموش کرده ام

 

2)      نسخه وب اپلیکیشن ایرانسل من

مشترکینی که از سیستم عامل ios استفاده می کنند، پس از ورود به آدرس www.irancell.ir گزینه شماره اینترنت ثابت را فراموش کرده ام را انتخاب نمایند.

 

3)      با استفاده از کد دستوری

مشترکین حقیقی ایرانسل می توانند با شماره گیری کد دستوری # 8 * 8 * 555 * ( ستاره 555 ستاره 8 ستاره 8 مربع ) شماره اینترنت ثابت خود را بازیابی نمایند. البته در این بخش مشترک باید اطلاعات IMEI دستگاه که بر روی جعبه و برچسب اطلاعات مودم موجود می باشد را نیز ارائه کند. ارائه شماره ملی مالک حساب نیز الزامی می باشد.

البته مشترکین توجه داشته باشند، در صورتی که سیم کارت ویژه اینترنت ثابت را بدون مودم خریداری کرده باشند؛ تنها با استفاده از کد دستوری می توانند شماره سیم کارت TD LTE را بازیابی نماید.

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز


همراه اول و شارژ مخصوص بانوان

 

همراه اول همیشه در تلاش بوده سرویس و خدمات ویژه و منحصر بفرد به مشترکین خود ارائه دهد در همین راستا خدمات متفاوتی را برای جوانان ، بانوان، دانشجویان، معلمان، دانش آموزان، اساتید و .. برای کاهش هزینه های ارتباطی آنها بوده است.

 

شارژ هدیه بانوان همراه اول

سرویس هدیه شارژ بانوان نیز، فقط مخصوص افرادی می باشد که سیم کارتشان در پایگاه داده اطلاعاتی همراه اول، به نام یک خانم ثبت شده باشد. هنگامی که مشترک کد دستوری هدیه شارژ بانوان را شماره گیری می کند، ابتدا پروفایل مشترک در پایگاه داده همراه اول چک می گردد و در صورتی که خانم باشد می تواند با استفاده از روش های زیر 30% شارژ بیشتر دریافت کند:

 

روش اول: استفاده از کد دستوری

مشترکین سیم کارت های اعتباری که سیم کارتشان به نام یک خانم در سیستم همراه اول ثبت شده است؛ می توانند مستقیما با شماره گیری کد دستوری # 114 * 1 * ( ستاره 1 ستاره 114 مربع ) اقدام به افزایش اعتبار و دریافت هدیه شارژ بانوان نمایند.

 

نوع درخواست

کد دستوری

دریافت شارژ بانوان

# 114 * 1 *

دریافت راهنما

# 149 * 1 *

 

در این روش مستقیما بعد از شماره گیری کد دستوری؛ 130 درصد مبلغ شارژ پس از کسر مالیات به اعتبار مشترک افزوده می شود.

 

روش دوم: خرید پین شارژ

در این روش، مشترک اعتباری ابتدا باید پین شارژ را خریداری نموده و سپس با استفاده از کد دستوری که در جدول ذیل آمده، نسبت به دریافت هدیه اقدام نمایند:

 

نوع درخواست

کد دستوری

دریافت شارژ بانوان

# 1222 * 10 *

دریافت راهنما

# 1292 * 10 *

 

در صورتی که مشترک با استفاده از این روش، اعتبار خود را افزایش می دهد، پس از وارد نمودن رمز شارژ از کد مربوطه، ابتدا مشترک به اندازه مبلغ پین، افزایش شارژ خواهد داشت. سپس این مبلغ کسر شده و به جای آن شارژی به ارزش 130 درصد مبلغ پین ( پس از کسر مالیات ) به حساب مشترک واریز می شود.

 

روش سوم: مراجعه به فروشگاه آنلاین همراه اول

در این روش مشترکین می توانند به صورت آنلاین به فروشگاه همراه اول به آدرس shop.mci.ir مراجعه نموده و نسبت به شارژ هدیه بانوان اقدام نمایند.

نکته قابل توجه در شارژ هدیه بانوان، محدودیت زمانی استفاده از این شارژ می باشد که هم شامل شارژ اصلی و هم شامل شارژ هدیه می گردد.

 

مهلت مصرف اعتبار شارژ بانوان

مبلغ شارژ

5،000 تومان

10،000 تومان

20،000 تومان

مهلت مصرف اعتبار

10 روز

15 روز

20 روز

 

بر اساس جدول فوق مشترکینی که سیم کارت خود را با شارژ هدیه بانوان شارژ می کنند؛ می بایست کل مبلغ پین و 30% شارژ هدیه را در مدت زمان اعلام شده؛ مصرف نمایند.

نکات و شرایط مهم:

·        تنها مشترکین حقیقی همراه اول می توانند از این سرویس استفاده نمایند و مشترکین حقوقی امکان دریافت این هدیه را ندارند.

·        شارژ دریافتی ( مجموع شارژ خریداری شده و شارژ هدیه ) را نمی توان به سایر خطوط اعتباری انتقال داد.

·        شارژ دریافتی ( مجموع شارژ خریداری شده و شارژ هدیه ) را نمی توان برای تماس با خارج از کشور و رومینگ استفاده کرد.

·        شارژ دریافتی ( مجموع شارژ خریداری شده و شارژ هدیه ) برای استفاده از مکالمه و پیامک درون شبکه و همچنین با سایر اپراتورهای داخل کشور است. علاوه بر این مصرف اینترنت نیز بر اساس تعرفه جاری همراه اول قابل استفاده می باشد.

·        با استفاده از شارژ دریافتی ( مجموع شارژ خریداری شده و شارژ هدیه ) نمی توان بسته های تشویقی از جمله بسته اینترنت همراه، پیامک و ... خریداری نمود.

·        هنگامی که مشترک کد دستوری هدیه شارژ بانوان را برای همراه اول ارسال میکند، ابتدا پروفایل مشترک در پایگاه داده همراه اول چک می گردد و در صورتی که خانم نباشد، به وی اطلاع داده می شود که مشمول طرح نمی باشد، ولی پین خریداری شده؛ همچنان قابلیت مصرف داشته و مشترک می تواند پین خریداری شده را به صورت عادی یا در طرح های دیگر شارژ هدیه مورد استفاده قرار دهد.

 

شارژ فوق العاده همراه اول

براساس این طرح کلیه مشترکین سیم کارت اعتباری همراه اول می توانند در صورت تمایل علاوه بر مبلغ اصلی شارژ خریداری شده، شارژ هدیه نیز دریافت کنند.

مهم ترین تفاوت شارژ فوق العاده با شارژ معمولی محدودیت در زمان استفاده این نوع شارژ می باشد که مشترک باید میزان کل شارژ را در بازه اعلام شده، استفاده نماید، در غیر این صورت کل شارژ منقضی می گردد.

مبلغ شارژ، شارژ هدیه و مدت زمان اعتبار کل شارژ در شارژ فوق العاده همراه اول بر اساس جدول زیر می باشد:

 

مبلغ شارژ

مبلغ شارژ هدیه

مبلغ کل شارژ

مدت زمان اعتبار مبلغ کل شارژ

50،000 ریال

5،000 ريال

55،000 ريال

5 روز

100،000 ريال

15،000 ريال

115،000 ريال

7 روز

200،000 ريال

50،000 ريال

250،000 ريال

15 روز

500،000 ريال

150،000 ريال

650،000 ريال

20 روز

1،000،000 ريال

350،000 ريال

1،350،000 ريال

30 روز

 

مشترکین اعتباری اپراتور همراه اول برای استفاده از این طرح می توانند از درگاه های ارتباطی که در جدول زیر آمده است، استفاده نمایند:

فعال سازی

# 12 * 1 *

راهنما

# 122 * 1 *

استعلام

# 11 * 140 *

 

نکات و شرایط مهم:

·        شارژ هدیه در این طرح شامل مکالمات داخل شبکه ( همراه اول و تلفن ثابت )، پیامک و دیتای تعرفه آزاد می باشد.

·        امکان خرید بسته با استفاده از شارژ هدیه فوق العاده وجود ندارد.

·        انتقال اعتبار با شارژ فوق العاده امکان پذیر نمی باشد.

·        در صورتی که مشترک در بازه تعیین شده، کل مبلغ شارژ را مصرف نکند، شارژ اصلی به علاوه شارژ هدیه منقضی خواهد شد. البته مشترکین توجه داشته باشند، منقضی شدن فقط مختص شارژ افزایش یافته از طریق شارژ فوق العاده می باشد و شارژی که از قبل یا بعد از آن به صورت معمول انجام شود، مشمول انقضای زمانی نخواهد بود.

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 


فوت های کوزه گری بازار خرید و فروش سیم کارت

 یکی از این موارد مهمی که بسیار در هنگام خرید و فروش سیم کارت شنیده می شود، اصلاحی به نام سیم کارت صفر یا کارکرده می باشد که در تعیین قیمت نهایی سیم کارت نیز بی تاثیر نیست.

اصولا چه تفاوتی بین دو نوع سیم کارت صفر و کارکرده وجود دارد و مزیت های هر یک چیست؟ از جمله سوال های مهمی است که پیشنهاد می شود؛ ما را همراهی کنید تا بتوانید دانش خود را در مورد آنها در حد یک کارشناس افزایش دهید.
 
تعریف سیم کارت صفر و کارکرده:
به طور کلی سیم کارت ها از نظر وضعیت کارکرد به دو دسته، صفر و کارکرده تقسیم می شوند.
سیم کارت صفر سیم کارتی است که تاکنون فعال نشده باشد و هیچ گونه استفاده ای از آن برای ارسال پیامک، برقراری مکالمه و سرویس اینترنت نشده باشد.
سیم کارت کارکرده نیز به سیم کارتی گفته می شود که قبلا فعال شده باشد و از آن مانند همه سیم کارت های معمولی استفاده شده باشد. البته سیم کارت های کارکرده بسته به میزان استفاده به دو دسته سیم کارت کم کارکرد و کارکرده تقسیم می شوند. بر اساس این تعریف؛ اگر سیم کارتی فعال شده باشد و از آن استفاده نشده باشد، سیم کارت کم کارکرد است و یا اگر سیم کارتی فعال شده باشد و تنها از سرویس اینترنت آن استفاده شده باشد، باز هم سیم کارت کم کارکرد می باشد.
 
بنابراین اگر سیم کارتی فعال شده باشد و از آن استفاده کمی شده باشد، یا برای مدتی خاموش باشد به آن سیم کارت کم کارکرد میگوییم که طبیعتا به علت زنگ خور پایین تر، قیمت بالاتری نسبت به سیم کارت های کارکرده دارند؛ ولی در رده سیم کارت های صفر قرار نمی گیرند و همچنان سیم کارت های صفر بالاترین قیمت را نسبت به همتایان خود در بازار دارند.
حال در این بین مشکلی که به وجود می آید این است که در بعضی از پیش شماره ها، سیم کارت صفر نداریم، مثلا برخی کدهای سیم کارت همراه اول مانند کد یک تا 7 به دلیل اتمام سرشماره در سال های گذشته، خطوط صفر وجود ندارد و کلیه سیم کارت هایی که با این پیش شماره در بازار عرضه می گردند از نوع کارکرده می باشند.
 
فوت کوزه گری بازار سیم کارت ایران
ولی این بازار نیز مانند هر بازار دیگری فوت های کوزه گری مخصوص به خود را دارد که اگر بدانید کی و چگونه از آن استفاده کنید؛ به راحتی می توانید سیم کارت خود را به بالاترین قیمت ممکن بفروشید. مثلا یکی از فوت های فروش سیم کارت این است که اگر قصد فروش سیم کارت خود را دارید، سیم کارت را برای مدتی خاموش کنید و زنگ خور گوشی را به میان قابل توجهی کاهش دهید تا سیم کارت در رده سیم کارت های کم کارکرد قرار گیرد و ارزش ریالی بیشتری پیدا کند. البته حتما در این بازه آبونمان را پرداخت کنید تا سیم کارت مسدود نگردد.
یکی دیگر از این فوت های کاربردی، خرید سیم کارت های سلب امتیاز شده می باشد که دوباره به چرخه فروش بازگردانده می شوند و معمولا کم کارکرد یا در حد صفر می باشند و از قیمت مناسبی هم برخوردارند.
 
دلایل سلب امتیاز سیم کارت
بر اساس قوانین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اپراتورها می توانند در شرایطی خاص؛ حق استفاده از خدمات خط را از مشترک سلب نمایند. در این صورت مشترک دیگر صاحب خط نبوده و امکان واگذاری اشتراک به دیگران وجود دارد.
 
1.     فوت مشترک
در صورتی که مشترک فوت نماید و ورثه هم در مدت قانونی، اقدام به تقسیم مبلغ سیم کارت پس از فروش ننمایند و یا از آن استفاده نکنند، اپراتور می تواند سیم کارت را سلب امتیاز نماید.
البته در صورت مراجعه ورثه یا مشترکی که مهاجرت نموده و ارائه دلایل و مستندات لازم در خصوص عدم پرداخت بدهی در مهلت تعیین شده، اپراتور می تواند یک مهلت شش ماهه دیگر برای پرداخت بدهی بدهد. در صورت عدم پرداخت بدهی در این تاریخ، سیم کارت سلب امتیاز می گردد.
 
2.     استفاده غیر مجاز
بر اساس قانون در صورتی که مشترک از خدمات شبکه به صورت غیر مجاز و برای مقاصد نامناسب استفاده کند و یا اقدام به ارسال پیامک تبلیغاتی غیر اخلاقی و غیر قانونی نماید؛ در نوبت اول اخطار، در نوبت دوم قطعی 15 روزه و در نوبت سوم سیم کارت سلب امتیاز خواهد شد.
 
3.     ایجاد مزاحمت
در صورتی که مشترک از طریق تلفن همراه برای دیگران ایجاد مزاحمت نماید، برای بار اول به مدت یک هفته و برای بار دوم به مدت سه ماه سیم کارت قطع می گردد. در بار سوم سیم کارت به طور دائم قطع شده و تلفن همراه سلب امتیاز می گردد.
 
4.     عدم پرداخت قبض
یکی دیگر از این موارد که سبب سلب امتیاز سیم کارت ها می گردد، عدم پرداخت قبض پایان دوره و یا عدم استفاده از سیم کارت های اعتباری برای یک بازه طولانی می باشد که البته این مدت در اپراتورهای مختلف، متفاوت می باشد.
 
·        سلب امتیاز سیم کارت های دائمی در همراه اول
در اپراتور همراه اول، برای قطع کامل و تخلیه سیم کارت دائمی همراه اول به مشترک حدود یک سال فرجه داده می شود تا در این مدت در صورت تمایل، مشترک با پرداخت قبض نسبت به رفع مسدودی و قطعی دو طرفه سیم کارت اقدام نماید، ولی اگر در این بازه با وجود ارسال پیامک از سوی همراه اول، اقدامی برای پرداخت بدهی صورت نگیرد، سیم کارت سلب امتیاز می شود.
البته در خصوص شماره های رند همراه اول، این اپراتور به مدت دو سال پس از اتمام مهلت یک ساله تعیین شده؛ شماره مشترک را حفظ می کند و پس از پایان این مهلت و در صورت عدم پرداخت بدهی نسبت به تخلیه و سلب امتیاز خط اقدام می کند.
 
·        سلب امتیاز سیم کارت های اعتباری در همراه اول
در مورد سیم کارت اعتباری همراه اول در صورتی که مشترک به مدت سه ماه متوالی یعنی 90 روز هیچ استفاده ای اعم از دریافت و برقراری تماس، دریافت و ارسال پیامک، استفاده از اینترنت و یا شارژ مجدد نداشته باشد و یا از تاریخ اعتبار شارژ بگذرد، ( محدودیت مبلغ شارژ زیر 5،000 تومان است ) ابتدا سیم کارت یک طرفه شده و سپس معلق و تخلیه می گردد.
البته در قانون جدید اگر سیم کارت اعتباری شارژ داشته باشد، اپراتور 993 تومان از مبلغ سیم کارت کسر می کند تا سیم کارت را فعال نگه دارد. علاوه بر این اگر سیم کارت بسته اینترنتی داشته باشد که از اعتبار زمانی برخوردار باشد، اپراتور به مرور از اعتبار آن به صورت سه ماه؛ سه ماه کسر می کند تا جایی که میزان اعتبار به زیر اعتبار 1،000 تومان برسد. سپس به مشترک تا سه ماه فرصت داده می شود که اگر در این بازه مشترک هیچ استفاده ای از سیم کارت نکند، سیم کارت سلب امتیاز می شود.
 
·        سلب امتیاز در سیم کارت های دائمی ایرانسل
مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل در صورتی که در یک سال یعنی 6 دوره پرداخت قبض هیچ پرداخت و مصرفی نداشته باشند، سیم کارتشان سلب امتیاز می گردد که برای بازگرداندن بعد از پرداخت هزینه ها، 7 روز زمان می برد.
 
·        سلب امتیاز در سیم کارت های اعتباری ایرانسل
در مورد سیم کارت اعتباری ایرانسل در صورتی که مشترک به مدت سه ماه متوالی یعنی 90 روز هیچ استفاده ای اعم از دریافت و برقراری تماس، دریافت و ارسال پیامک، استفاده از اینترنت و یا شارژ مجدد نداشته باشد، سیم کارت سلب امتیاز شده و امتیاز آن به مشترک بازگردانده نخواهد شد و اپراتور آن را به شخص دیگری واگذار می کند.
 
·        سلب امتیاز در سیم کارت های رایتل
مشترکین سیم کارت اعتباری رایتل در صورتی که 180 روز سیم کارت خود را شارژ نکنند، به صورت یک طرفه مسدود خواهند شد و اگر این روال به صورت 30 روز دیگر ادامه پیدا کند سیم کارت به صورت دو طرفه مسدود می شود.
در صورت عدم شارژ بعد از گذشت یک سال؛ سیم کارت به حالت ترمینیت در خواهد آمد که در این حالت مشترک باید با مراجعه به فروشگاه های مجاز رایتل برای بازگشت سیم کارت به چرخه سرویس دهی و استفاده مجدد؛ هزینه های لازم را پرداخت نماید.
 
نحوه خرید سیم کارت های سلب امتیاز شده
در هر صورت اگر سیم کارتی سلب امتیاز گردد، مجددا به چرخه فروش بر می گردد و قیمت گذاری سیم کارت از سوی کارشناس رسمی دادگستری اعلام می گردد و متقاضیان در صورت تمایل می توانند نسبت به خرید آنها اقدام نمایند.
در صورت تخلیه و سلب امتیاز خط، پس از کسر بدهی تلفن ( با یادآوری مبلغ اولیه حق اتصالی که دریافت گردیده به کارشناس دادگستری جهت کسر آن از قیمت نهایی اعلامی از سوی کارشناس هزینه های مجاز واگذاری، حقوق دولتی، مالیات های متعلقه پرداختی و سایر هزینه ها از جمله هزینه کارشناس رسمی دادگستری) به مشترک قبلی بازگردانده می شود.
از آنجایی که بعد از خرید سیم کارت، کاربر جدید به تمام اطلاعات ذخیره شده در سیم کارت دسترسی خواهد داشت که در صورت سوء استفاده از این اطلاعات، همه عواقب متوجه صاحب قانونی سیم کارت می باشد؛ توصیه می شود حتما قبل از واگذاری؛ تمامی اکانت های فعال در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها را غیرفعال سازید و فیلم ها و عکس های بار گذاری شده را پاک کنید.
 
منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز
 
 

 

 

 

 

 

 

 

جشنواره های زمستان 1401 ایرانسل

 

امسال نیز مانند سال های گذشته، اپراتور ایرانسل در جشنواره های خود جوایز، پیشنهادات و امکانات فوق العاده ای را برای مشترکین در نظر گرفته است که آنها می توانند با شرکت در آنها نه تنها در قرعه کشی های هیجان انگیز شرکت کنند بلکه از مزایا و هدایای فوق العاده آن لذت ببرند.

 

*    جشنواره سیم کارت را روشن کن

اپراتور ایرانسل با شروع فصل زمستان جشنواره ای را برای مشترکین خود تدارک دیده است که تحت عنوان" سیم کارت را روشن کن " در اختیار آنها قرار می گیرد. در این جشنواره که از اول دی ماه 1401 تا 29 اسفند ماه 1401 ادامه دارد؛ کلیه مشترکین سیم کارت های دائمی، اعتباری و سیم کارت ایرانسل مودم می توانند در قرعه کشی 10 کمک هزینه 200 میلیونی خرید خودرو شرکت کنند.

مشترکین سیم کارت های مختلف ایرانسل برای شرکت در این قرعه کشی می توانند با استفاده از روش های ذیل، یک امتیاز کسب کنند و شانس خود را برای برنده شدن بالا ببرند :

1.     خرید سیم کارت جدید دائمی، اعتباری و یا سیم کارت مودم ایرانسل

2.     استفاده مجدد از سیم کارت هایی که بیش از 90 روز غیر فعال بوده اند

3.     تراکنش بالای 1،000 تومان

 

خرید سیم کارت و تراکنش نیز از طریق روش های ذیل امکان پذیر می باشد:

·        استفاده از سوپر اپلیکیشن ایرانسل من ( به جز تراکنش های مربوط به استفاده از خدمات دیجیتال غیر ایرانسلی )

·        فروشگاه اینترنتی ایرانسل

·        فروشگاه های مجاز ایرانسل در سراسر کشور

·        شماره گیری کدهای دستوری:

 

# 5 * ( ستاره 5 مربع ) 

# 6 * ( ستاره 6 مربع)

# 7 * ( ستاره 7 مربع)

# 55 * ( ستاره 55 مربع) 

# 555 * ( ستاره 555 مربع)

# 4444 * ( ستاره 4444 مربع)

مشترکین سیم کارت های دائمی، اعتباری و سیم کارت مودم ایرانسل برای شرکت در این قرعه کشی باید کد دستوری # 321 * ( ستاره 321 مربع ) را شماره گیری نمایند.

 

*    جشنواره خرید سیم کارت های اعتباری

علاقمندان به جشنواره های ایرانسل می توانند با خرید سیم کارت اعتباری ایرانسل، علاوه بر شرکت در جشنواره " گوشی را روشن کن " از هدایای خرید این سیم کارت نیز بهره مند گردند.

هدایای خرید سیم کارت اعتباری ایرانسل به شرح ذیل می باشد:

·        5 گیگابایت اینترنت هدیه با مدت اعتبار 5 ماه

·        4 گیگابایت اینترنت هدیه ویژه سیم کارت های اعتباری زرین ایرانسل به مدت سه ماه

·        60 دقیقه مکالمه رایگان با تمام خطوط داخلی کشور به مدت سه ماه

·        60 پیامک رایگان به تمام خطوط داخلی کشور به مدت سه ماه

·         5،000 ریال معادل 500 تومان اعتبار اولیه

این هدیه بلافاصله پس از فعال سازی سیم کارت اعتباری به صورت خودکار برای کلیه مشترکین جدید ایرانسلی فعال می شود. برای فعال سازی نیز کافی است مشترک کد دستوری # 2 * 1 * 555 * ( ستاره 555 ستاره 1 ستاره 2 مربع ) را شماره گیری نماید. البته شماره 700 به عنوان شماره مرکز تماس ایرانسل نیز در اختیار مشترکین خواهد بود که در صورت نیاز می توانند از آن استفاده نمایند.

 

*    جشنواره خرید سیم کارت دائمی ایرانسل

این جشنواره نیز که در مدت زمان محدود اجرا می شود، فرصتی است برای خرید سیم کارت دائمی ایرانسل تا علاوه بر شرکت در جشنواره زمستانی " گوشی را روشن کن "، از هدایا و مزایای این سیم کارت نیز بهره مند گردید.

هدایای خرید سیم کارت دائمی ایرانسل به شرح ذیل می باشد:

·        20 گیگابایت اینترنت هدیه به مدت 6 ماه

·        900 دقیقه مکالمه رایگان با تمام خطوط داخلی کشور به مدت 6 ماه

·        900 پیامک رایگان به تمام خطوط داخلی کشور به مدت 6 ماه

·        6 ماه مکالمه نیم بها با تمام خطوط داخلی ( دقیقه ای 30 تومان )

·        سقف مصرف مجاز 60،000 تومانی برای خرید سیم کارت های دائمی و حداکثر 50،000 تومانی برای تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی

البته تمام هدایا و مزایای فوق شامل حال مشترکینی که سیم کارت های اعتباری خود را به سیم کارت دائمی ایرانسل تبدیل کنند نیز می گردد.

کلیه مشترکین ایرانسل توجه داشته باشند در صورت بروز هرگونه سوال یا ابهام در خصوص طرح هایی که فعال نمودند، حداکثر 30 روز پس از فعال سازی فرصت دارند تا مسائل خود را با کارشناسان ایرانسل در مرکز تماس در میان بگذارند و پاسخ دریافت کنند. متاسفانه مواردی که بعد از زمان مذکور، گزارش شود، مورد بررسی قرار نخواهند گرفت.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز


پرکاربردترین کدهای دستوری ایرانسل در شرایط آفلاین

 

مطمئنا شما نیز با کدهای دستوری ایرانسل (Irancell) یا همان کدهای SSD این اپراتور آشنایی دارید. چنین کدهایی علی‌رغم استفاده آسانی که دارند، بسیار کاربردی و سریع نیز هستند. در سالهای گذشته که هنوز اپلیکیشن‌های مدیریت سیم‌کارت رواج چندانی نداشت یا حتی طراحی نشده بودند، کاربران با استفاده از گوشی و شماره‌گیری این کدها می‌توانستند از خدمات بسیاری بهره ببرند.

 

به طور کلی کدهای دستوری که از سوی اپراتور ایرانسل ارائه می گردد و در اختیار مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری ایرانسل قرار می گیرد، از گستردگی بسیار زیادی برخوردار می باشد که تقریبا در هر شرایطی به بهترین نحو ممکن گره گشای مشکلات مشترکین است.

البته بعضی از این کدهای دستوری مانند خرید شارژ، خرید بسته اینترنت و .... به خاطر نوع دستوراتی که اجرا می کنند، پرکاربردتر بوده و در بین کاربران معروف ترند. این کدها به این خاطر که بدون نیاز به نصب اپلیکیشن خاص یا باز کردن یک مرورگر به راحتی قابل استفاده میباشند، در بین مشترکین ایرانسل بسیار محبوب و پرطرفدار نیز هستند. یکی دیگر از مزیت های این کدهای دستوری؛ دسترسی به آنها در شرایط آفلاین، بدون نیاز به اینترنت می باشد.

پر کاربردترین کدهای دستوری اپراتور ایرانسل که در شرایط آفلاین قابل استفاده می باشد؛ به شرح ذیل می باشد:

 

1.     کد دستوری  ستاره 141

کد دستوری # شماره رمز 12 یا 16 رقمی * 141 * ( ستاره 141 ستاره شماره رمز 12 یا 16 رقمی مربع ) به عنوان شناخته شده ترین کد در بین کاربران سیم کارت اعتباری ایرانسل برای شارژ ریالی سیم کارت مورد استفاده قرار می گیرد و کاربران می توانند بعد از خرید شارژ از فروشگاه ها یا دستگاه های خودپرداز یا دستگاه کارت خوان، با استفاده از این کد دستوری سیم کارت خود را شارژ کنند.

 

2.     کد دستوری  ستاره 144

شارژ شگفت انگیز ایرانسل که با استفاده از کد دستوری # شماره رمز 12 رقمی * 144 * ( ستاره 144 ستاره شماره رمز 12 رقمی مربع ) اجرا میگردد، از جمله خدمات خاص و هیجان انگیز ایرانسل می باشد که سیم کارت های مشترکین اعتباری را تا 30 درصد بیشتر از مبلغ شارژ خریداری شده؛ شارژ می کند.

 

3.     کد دستوری ستاره 815

کد دستوری # 815 * ( ستاره 815 مربع ) که برای سرویس شارژ و اینترنت اضطراری در نظر گرفته شده است، به عنوان یک راهکار فوری و اورژانسی در اختیار مشترکین اعتباری ایرانسل قرار دارد تا در شرایط اضطراری از این سرویس شارژ و اینترنت اضطرای یا امدادرسان استفاده کنند.

 

4.     کد دستوری ستاره 142

اپراتور ایرانسل برای مواقعی است که شما می خواهید سیم کارت اعضای خانواده، دوستان و یا آشنایانتان را شارژ کنید، کد دستوری # رمز * مبلغ * شماره موبایل * 142 * ( ستاره 141 ستاره شماره موبایل ستاره مبلغ ستاره رمز مربع ) را در نظر گرفته است که به کد انتقال شارژ خط به خط نیز معروف می باشد.

 

5.     کد دستوری ستاره 7

کد دستوری # 7 * ( ستاره 7 مربع ) امکان دسترسی کاربران ایرانسل به خدمات متنوع این اپراتور را فراهم می کند. بخشی از این خدمات به شرح ذیل می باشند:

·        شارژ

·        خرید بسته های اینترنتی و مکالمه

·        افزایش سقف مصرف

·        پرداخت قبض ایرانسل

·        پرداخت قبض آب، برق و ...

·        تکمیل تراکنش های ناتمام

 

6.     کد همه کاره ستاره 555

کد دستوری # 555 * ( ستاره 555 مربع ) مجموعه ای از سرویس ها و خدمات مورد نیاز مشترکین را در اختیار آنها قرار می دهد. کارایی این کد بسیار شبیه اپلیکیشن ایرانسل من می باشد و به مشترکین ایرانسل این امکان را می دهد تا به تمام مواردی که برای مدیریت سیم کارت خود به آن نیاز دارند؛ دسترسی داشته باشد.

خدمات ارائه شده در این کد دستوری به شرح ذیل می باشد:

·        خرید بسته های اینترنت همراه

·        خرید بسته اینترنت ثابت

·        خرید بسته مکالمه ایرانسلی

·        خرید محصولات ایرانسل

·        تعویض سیم کارت به نسل چهارشنبه

·        شارژ کیف پول

·        پیگیری سفارش

·        دریافت پیشنهاد فصلی

·        تبدیل سیم کارت اعتباری به سیم کارت دائمی ایرانسل

 

7.     کد دستوری ستاره 777

کد دستوری # 777 * ( ستاره 777 مربع) یکی از جذاب ترین و هیجان انگیز ترین خدمات ایرانسل را در اختیار مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری ایرانسل قرار می دهد و آنها با استفاده از این کد میتوانند خدمات آهنگ پیشواز ایرانسل را دریافت کنند.

 

8.     کد دستوری ستاره 4444

این کد دستوری که به کد شگفتی های ایرانسل معروف است، طرح هایی را به مشترکین معرفی می کند که به کاربران کمک می کند تا هزینه های ارتباطی خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری ایرانسل می توانند برای دسترسی به بسته ویژه مکالمه کد دستوری # 1 * 4444 * ( ستاره 4444 ستاره 1 مربع ) و برای بسته ویژه اینترنت کد دستوری # 2 * 4444 * ( ستاره 4444 ستاره 2 مربع ) را شماره گیری کنند.

 

9.     کد دستوری ستاره 20

با توجه به این که پوشش اینترنت در مناطق مختلف کشور متفاوت می باشد، مشترکین سیم کارت ایرانسل می توانند برای آگاهی از نحوه پوشش هر منطقه یا شهر از کد دستوری # 20 * ( ستاره 20 مربع ) استفاده کنند. این کد علاوه بر امکان چک کردن مناطق تحت پوشش، فعال یا غیر فعال بودن پوشش 3G و 4Gرا نیز به مشترکین اعلام می کند.

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز


ایرانسل برای دومین بار حامی پرسپولیس قهرمان

 

شاید وقتی انگلیسی ها فوتبال را اختراع کردند هیچ کس فکرش را نمی کرد که یک روز این ورزش به محبوب ترین ورزش در دنیا می شود. شاید وقتی فوتبال به ایران رسید و اولین بار در مسجد سلیمان این ورزش را انجام دادند هیچکس فکرشو نمی کرد که محبوب ترین ورزش دوران ایران شود.این روز ها فوتبال علاوه بر اینکه ورزش هم هست یک تجارت  سود برای برند هایی هستند که روی پیراهن های ورزشی تیم های می خورد.امسال هم باشگاه پرسپولیس دوباره و برای دومین سال متوالی شرکت اپراتور ایرانسل را به عنوان اسپانسر اصلی خود معرفی کرده است تا حامی پر طرفدار ایران  بوده است. شرکت ایرانسل در این دو سال که حامی باشگاه پرسپولیس بوده است و توانسته که خاطرات خوبی را برای هواداران این تیم پایتخت نشین را ساخته است و بسیار جالب و خوب بود.

در این قرارداد که با حضور دکتر بیژن عباسی آرند، مدیر عامل ایرانسل و رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس امضا گردید، ایرانسل متعهد شد تا این تیم را در لیگ برتر فوتبال ایران همراهی نماید. البته این برای نخستین بار نیست که ایرانسل افتخار همراهی تیم پرافتخار پرسپولیس را کسب کرده است، پیش از این نیز اپراتور ایرانسل در سال های 87-86 و سال 96 به مدت سه سال و از آغاز نیم فصل دوم لیگ برتر 1401-1400 حامی این باشگاه قدیمی بود و آنها را در کسب افتخارات مهمی مانند قهرمانی در لیگ برتر، سوپر جام و حضور در رقابت های جام باشگاه های آسیا با کسب عنوان نایب قهرمانی همراهی کرده بود.

 

اپراتور ایرانسل در طول سالها فعالیت خود؛ اقدامات خاص و منحصر به فردی در چارچوب مسئولیت و سرمایه گذاری اجتماعی شرکتی انجام داده است و با حضور در کنار جوانان به عنوان جامعه اصلی مشترکین این اپراتور، تلاش نموده تا با ایجاد شور و نشاط در بین جوانان، در راستای رشد و توسعه ورزش کشور گام های اساسی و با ارزشی بردارد.

در کارنامه اپراتور ایرانسل؛ فهرست بلند بالایی از حمایت این اپراتور از تیم ها و رقابت های ورزشی وجود دارد که نشان می دهد تا چه حد این اپراتور در خصوص انجام این مسئولیت اجتماعی ثابت قدم و استوار می باشد. مسابقات مختلفی همچون کاروان اعزامی ایران به المپیک، تیم ملی والیبال ایران در مسابقات قهرمانی آسیا، لیگ برتر فوتبال ایران، حمایت از تیم های فوتبال پرطرفدار استقلال، پرسپولیس و تراکتور، مسابقات بین المللی رالی خاورمیانه در شیراز، رقابت های جهانی " کونگ فو توآ " شیراز، تیم ستارگان ساری در لیگ برتر کشتی آزاد، اولین مسابقات موتور رئیس ایران و ... 

 

علاوه بر این ایرانسل با هدف دسترسی مشترکین خود به محتوای ویدئویی با کیفیت و اختصاصی لالیگا و بهبود کیفیت فوتبال ایران به ویژه در بین نوجوانان؛ پیرو عقد تفاهم نامه ای که بین این اپراتور و سازمان لیگ فوتبال اسپانیا، لالیگا، بسته شد، کمپ های استعداد یابی ایرانسل - لالیگا را در طول سال های 96 تا 98 با حضور مربیان برتر لالیگا و چهره های برتر فوتبال کشور برگزار کرد.  قرارداد ایرانسل با فدراسیون هندبال که در 14 دی ماه  1400 منعقد شد و ایرانسل را رسما به عنوان حامی ورزش هندبال کشور اعلام کرد نیز از جمله فعالیت های منحصر بفرد این اپراتور می باشد که همین موضوع آغاز گر یک دوره درخشش ورزش هندبال در رده های مختلف بوده است.

 

حمایت ایرانسل از باشگاه ورزشی پرسپولیس به عنوان یکی از قدیمی ترین و پرطرفدارترین تیم های آسیایی که طی پنج فصل لیگ برتر به صورت متوالی موفق به کسب عنوان قهرمانی شده است؛ در راستای کمک به توسعه پایدار و ارتقای جایگاه اقتصادی و فرهنگی این باشگاه و استفاده از ظرفیت های بالقوه موجود برای ارائه خدمات بیشتر به هواداران می باشد که امید است همچون گذشته نوید بخش روزهای خوش درخشش این تیم پرطرفدار باشد.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز


صفحه قبل 1 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 صفحه بعد