x تبلیغات
سایت اخبار و سیم کارت

گسترش روابط ایرانسل با دانشگاه ها با امضای تفاهم نامه

 این تفاهم نامه که با هدف تعامل، همکاری و هم افزایی در زمینه های علمی، پژوهشی و آزمایشگاهی بین طرفین منعقد شد، شامل چهار موضوع مهم به شرح ذیل می باشد:

·        راه اندازی آزمایشگاه پژوهشی ( انستیتو) هوش مصنوعی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات

·        راه اندازی آزمایشگاه پژوهشی ( انستیتو) سامانه های خودران هوشمند

·        برنامه ریزی برای بهره برداری از سایت ارتباطی 5G ایرانسل در دانشگاه

·        پشتیبانی از پروژه های کارشناسی ارشد و دانشگاه

 

مدیر عامل ایرانسل در این مراسم، ضمن ابراز خرسندی از امضای این تفاهم نامه خود را فردی دانشگاهی دانستند و تاکید کردند: "علم و صنعت را تا حد خوبی می شناسم و از توانمندی های این دانشگاه آگاه هستم."

ایشان با اشاره به سابقه درخشان اپراتور ایرانسل و رسالت و سیاست اصلی آن به عنوان یک اپراتور پیشرو، ارائه فناوری های نوین مانند نسل پنجم تلفن همراه را نیز در همین راستا دانست و بیان داشت:" هم اکنون تنها اپراتوری که خدمات نسل پنجم تلفن همراه را به صورت تجاری عرضه کرده و تا امروز موفق به بهره برداری از 276 سایت تجاری نسل پنجم در تهران و شهرهای مختلف کشور در قالب پروژه توسعه فراگیر برای بهره برداری از 460 سایت شده است؛ اپراتور ایرانسل می باشد."  دکتر عباسی آرند در ادامه ابراز امیدواری کرد که اجرای این تفاهم نامه و راه اندازی سایت ارتباطی نسل پنجم ایرانسل در دانشگاه علم و صنعت به تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه و اجرای هر چه بیشتر پروژه های پژوهشی کمک خواهد کرد.

 

البته مدیر عامل ایرانسل در ادامه از این که در حل مسائل کلان کشور از ظرفیت دانشگاه ها به خوبی استفاده نشده، ابراز تاسف کرد و بیان داشت:" دانشگاه ها باید بیش از پیش درگیر مسائل کلان کشور باشند و برای حل آنها، راه حل ارائه دهند. " در ادامه نیز عباسی آرند اعلام آمادگی ایرانسل برای بازدید گروه های دانشجویی از زیرساخت ها  و فرصت ها و ظرفیت های موجود را بیان نمود و افزود: " آماده حمایت از پروژه های کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه ها در زمینه های مورد نیاز ایرانسل با هدف استفاده از ظرفیت دانشگاه در حل مسائل خود هستیم."

 

عباسی آرند با اشاره به تاسیس مجموعه ایرانسل لبز که از سال 98 به عنوان بازوی تحقیق و توسعه این اپراتور در حال فعالیت میباشد؛ به تولید مودم های بومی اینترنت همراه و ثابت به عنوان یکی از نخستین دستاوردهای این مجموعه اشاره کرد و بر لزوم ارتباط این شرکت با دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان به تمرکز بر بومی سازی تاکید کرد. زیرا از نظر ایشان با تغییر استراتژی این اپراتور و گذر از اپراتور دیجیتال و خدمات دهنده ارتباطی ( telco ) به اپراتور فناوری محور ( techco)  ارتباط مستمر و پایدار با دانشگاه ها می تواند اقدامات مجموعه هایی مانند ایرانسل لبز را بیش از پیش توسعه دهد.

 

در این مراسم رئیس دانشگاه علم و صنعت نیز ضمن تشکر از مدیر عامل و مجموعه ایرانسل با بیان این که انعقاد این گونه تفاهم نامه ها و گسترش همکاری ها مهم ترین راه بهبود وضعیت کشور در حوزه های اقتصادی و صنعتی است، تاکید کرد: "دانشجویان باید آنچه در کشور اتفاق افتاده، از جمله موفقیت ها و افتخارات ایرانسل را ببینند تا انگیزه و امید آنها هر چه بیشتر افزایش یابد. "

 

در ادامه مدیر عامل  اپراتور ایرانسل با اشاره به آغاز مطالعات نسل ششم شبکه تلفن همراه ( 6G ) در ایرانسل از ابتدای سال 99 همکاری با مراکز معتبر دانشگاهی و تاکید بر بومی سازی این فناوری نقش دانشگاه  ها را در توسعه این فناوری و رسیدن به مرحله تجاری سازی بسیار مهم و اساسی خواند و از دانشگاه علم و صنعت برای ایفای نقش جدی در این زمینه دعوت کرد. رئیس دانشگاه علم و صنعت نیز از مدیر عامل ایرانسل دعوت کرد تا در مراسم سالانه روز پژوهش این دانشگاه به حضور وزرای صمت و نفت حضور یابد.

 

قطعا همکاری علمی بین دانشگاه ها و مجموعه های موفقی مانند ایرانسل می تواند باعث تقویت بیشتر هر دو مجموعه گردد. زیرا با در نظر گرفتن رقابتی که پس از تاسیس ایرانسل در کشور در حوزه ارتباطات رخ داد و باعث رفع انحصار این صنعت گردید، می توان امیدوار بود همکاری های علمی بین یک شرکت موفق همچون ایرانسل و دانشگاه ها؛ در حوزه مطالعات و هوش مصنوعی، خودروهای هوشمند و... و استفاده از ظرفیت های بالقوه موجود در دانشگاه ها نه تنها ارتباط بین دانشگاه و صنعت را گسترش می دهد بلکه سبب بهبود وضعیت در حوزه صنعت و اقتصاد خواهد شد.

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

مقرون به صرفه ترین بسته های ترکیبی شاتل موبایل

 

این روزها اینترنت بسیار مهم شده است و انسان ها را به یک دیگر متصل می کند و این روز ها باعث این میشود که هر کس اطلاعاتی را نیاز داشته باشد به اینترنت مراجعه کند.اینترنت این روز ها در زندگی افراد بسیار بیشتر استفاده می شود به خاطر پاندمی کرونا که از دو سال پیش به جهان آمد.این روز ها شاتل موبایل با متنوع ترین و به صرفه ترین بسته های اینترنت دارد نسبت به سایر اپراتور های دیگر بسیار عالی بوده است. شاتل این روز ها بسیار در تلاش است که بتواند نظر مردم را نسبت به سیم کارت های خود جلب کند و با دادن بسته های بسیار عالی و سرویس های بسیار مناسب تا حدودی توانسته موثر باشد. همچنین شاتل بسته های ترکیبی بسیار با صرفه و با حجم بسیار بالایی را دارد.شاتل در تلاش است که بتواند در بازار سیم کارت ها نقش پر رنگی را ایفا کند و بتواند بازار را از حالت دو قطبی بودن خارج کند

 

بسته های ترکیبی یک ماهه:

·        نوع اول شامل: 1 گیگابایت اینترنت، 100 دقیقه مکالمه شاتل موبایلی، 100 دقیقه مکالمه برون شبکه، 100 پیامک برون شبکه، 100 پیامک شاتل موبایلی به قیمت 12،000  تومان می باشد.

·        نوع دوم شامل: 2 گیگابایت اینترنت، 100 دقیقه مکالمه شاتل موبایلی، 100 دقیقه مکالمه برون شبکه، 100 پیامک برون شبکه،  100 پیامک شاتل موبایلی به قیمت 16،000 تومان می باشد.

·        بسته سوم شامل: 4 گیگابایت اینترنت، 200 دقیقه مکالمه شاتل موبایلی، 200 دقیقه مکالمه برون شبکه، 200 پیامک برون شبکه ، 200 پیامک شاتل موبایلی به قیمت 25،500 تومان می باشد.

 

بسته های ترکیبی سه ماهه:

.    نوع اول شامل: 3 گیگابایت اینترنت ( ماهانه 1 گیگابایت )، 300 دقیقه مکالمه شاتل موبایلی، 300 دقیقه مکالمه برون شبکه، 300 پیامک برون شبکه، 300  پیامک شاتل موبایلی به قیمت  33،000 تومان می باشد.

.    نوع دوم شامل: 6 گیگابایت اینترنت ( ماهانه 2 گیگابایت )، 300 دقیقه مکالمه شاتل موبایلی، 300 دقیقه مکالمه برون شبکه، 300 پیامک برون شبکه، 300  پیامک شاتل موبایلی به قیمت 39،900 تومان می باشد.

.    نوع سوم شامل: 12 گیگابایت اینترنت ( ماهیانه 4 گیگابایت )، 300 دقیقه مکالمه شاتل موبایلی، 300 دقیقه مکالمه شاتل موبایلی، 300 دقیقه مکالمه برون شبکه، 300 پیامک برون شبکه، 300  پیامک شاتل موبایلی به قیمت 59.000 تومان می باشد.

 

مشترکین سیم کارت شاتل موبایل، می توانند در صورت تمایل بسته دلخواه خود را از طریق یکی از روش های زیر خریداری نمایند:

1.     مراجعه به حساب اینترنتی شاتل موبایل من

2.     مراجعه به اپلیکیشن شاتل موبایل

3.     شماره گیری کد دستوری  # 2 * 2 * 1 *  ( ستاره 1 ستاره 2 ستاره 2  مربع ) از خطوط شاتل موبایل

 

البته در طول این سالها، شاتل موبایل با گسترش خدمات خود، امکانات بی نظیری را در اختیار مشترکین خود قرار می دهد و مشترکین این اپراتور علاوه بر دریافت مقرون به صرفه ترین تعرفه های پایه و بسته ها، دلایل فوق العاده دیگری برای بهره مندی از این خدمات دارند. به طور کلی مزایای استفاده از سیم کارت های شاتل موبایل را می توان در موارد زیر خلاصه نمود:

·        آنتن دهی هوشمند با پوشش سراسری 3Gو  4G

·        اشتراک رایگان نماوا

·        تخفیف ویژه برای سرویس های خدماتی و سرگرمی

·        خدمات همگرای ثابت و همراه FMC

·        انتقال مانده بسته اینترنت به دوره بعد

·        مقرون به صرفه ترین تعرفه های پایه و بسته ها

·        امکان مدیریت و انتخاب دستی شبکه رادیویی میزبان با شماره گیری کد دستوری # 8 * 1 *

·        بیش از 4000 نمایندگی فروش و خدمات در سراسر کشور

 

علاوه بر این امکانات، شاتل موبایل توانسته بزرگترین سهم از مشتریان بازار اینترنت و خدمات تکمیلی آن را به ویژه در حوزه ارائه خدمات اینترنت پر سرعت ADSL2+ به خود اختصاص دهد، در حوزه های دیگر نیز، به خوبی کارآمدی این اپراتور بر همگان ثابت شده و رضایت خاطر مشترکین به خوبی جلب گردیده است. به همین خاطر این شرکت به یک رقیب سرسخت برای دیگر اپراتورها تبدیل شده است.

با توجه به این که کلیه اخبار مربوط به این اپراتور و سیم کارت هوشمند شاتل موبایل، پوشش سراسری 3G  و   4G/LTE در وب سایت این اپراتور به آدرس  www. Shatelmobile.ir  قابل مشاهده می باشد، علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند به وب سایت این اپراتور مراجعه کرده و یا از طریق شماره 09981000000  هر روز هفته به صورت 24 ساعته با کارشناسان شاتل موبایل در ارتباط باشند.

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز


قطع مصرف آزاد اینترنت سیم کارت ها برای کنترل هزینه ها

 

یکی از مشکلات همیشگی کاربران تلفن های همراه که بار مالی زیادی را هم به آنها تحمیل می کند، قطع نشدن اینترنت همراه بعد از تمام شدن بسته های اینترنت میباشد، سازمان تنظیم مقررات و ارتباط رادیویی در مرداد ماه سال 1399 در راستای حفاظت از حقوق مصرف کننده، اپراتورها را موظف نمود تا کدهای دستوری مشخصی را برای  قطع مصرف اینترنت با تعرفه آزاد بیان کنند. 

این ابلاغیه که با هدف شفاف سازی، مدیریت هزینه ها و جلوگیری از مصرف اینترنت با تعرفه آزاد برای اپراتورها ارسال شد، آنها را ملزم می کرد تا روش هایی را برای غیر فعال کردن اینترنت آزاد معرفی نمایند. این قابلیت که استفاده از آن برای کلیه مشترکین رایگان بوده؛ در اپراتورهای مختلف به روش های ذیل اجرا می گردد:

 

روش غیر فعال کردن مصرف اینترنت آزاد در اپراتور همراه اول

مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول، در صورت تمایل برای غیر فعال نمودن اینترنت آزاد تلفن همراه خود می توانند از روش های زیر استفاده کنند:

1.     شماره گیری کد دستوری یا USSD

در این روش مشترکین باید کد دستوری  # 113 * 100 * ( ستاره 100 ستاره 113 مربع ) را شماره گیری نمایند، بعد از شماره گیری این کد دستوری پیامی از سوی اپراتور همراه اول برای مشترک با این مضمون ارسال می گردد:

" درخواست شما بررسی و نتیجه از طریق پیامک ارسال خواهد شد."

در مرحله بعدی پیامکی برای کاربر ارسال می گردد که در آن قطع شدن تعرفه آزاد همراه اول به اطلاع مشترک می رسد. بعد از غیر فعال کردن مصرف اینترنت آزاد ، مشترک تنها در صورتی که بسته فعال داشته باشد، می تواند از دیتا استفاده نماید. البته امکان فعال سازی مجدد این سرویس هم وجود دارد و مشترکین می توانند با شماره گیری کد دستوری #  114 * 100 * ( ستاره 100 ستاره 114 مربع ) مصرف اینترنت به صورت آزاد را فعال نمایند.

2.     مراجعه به اپلیکیشن همراه من

در این شیوه، مشترکین سیم کارت های دائمی و سیم کارت اعتباری همراه اول باید ابتدا به برنامه کاربردی" همراه من "مراجعه نموده و در بخش" خدمات من، " گزینه " تعرفه آزاد"  را انتخاب نموده و نسبت به فعال سازی و غیر فعال سازی آن اقدام نمایند.

مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول توجه داشته باشند که در حال حاضر نرخ تعرفه اینترنت آزاد در این اپراتور به شرح ذیل می باشد:

 

 

 

روش غیر فعال کردن مصرف اینترنت آزاد در اپراتور ایرانسل

این طرح در اپراتور ایرانسل تحت عنوان طرح کنترل مصرف آزاد دیتا، اجرا میگردد و مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری ایرانسل می توانند با استفاده از روش های ذیل نسبت به قطع مصرف اینترنت آزاد خود اقدام نمایند:

1.     استفاده از کد دستوری یا USSD

کاربران ایرانسل می توانند با شماره گیری کد دستوری  # 3 * 2 * 3 * 555 * ( ستاره 555 ستاره 3 ستاره 2 ستاره 3 مربع ) مصرف اینترنت آزاد سیم کارت خود را قطع نمایند. بعد از شماره گیری این کد، از سوی اپراتور از مشترک در خواست می شود تا با ارسال عدد 1، فعال سازی طرح کنترل مصرف آزاد دیتا را تایید نمایید.

2.     مراجعه به اپلیکیشن ایرانسل من

در این روش؛ مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل و سیم کارت اعتباری ایرانسل باید به برنامه کاربردی"  ایرانسل من،" مراجعه نموده و با انتخاب گزینه" سایر،" وارد بخش "طرح کنترل مصرف آزاد" شوند. در این قسمت مشترک می تواند مصرف اینترنت به صورت آزاد را  غیر فعال سازد.البته مشترکین توجه داشته باشند که در اپلیکیشن ایرانسل من بعد از فعال سازی طرح کنترل مصرف آزاد اینترنت، گزینه غیر فعال سازی برای مشترک به نمایش در خواهد آمد.

علاوه بر این مشترکین ایرانسل در روز تنها یکبار می توانند از این طرح استفاده نمایند و از سوی این اپراتور محدودیت هایی برای فعال سازی این طرح وجود دارد.

 

روش غیر فعال کردن مصرف اینترنت آزاد در اپراتور رایتل

اپراتور رایتل به عنوان سومین اپراتور فعال در کشور، تنها اپراتوری است که بعد از اتمام بسته مشترک، به صورت خودکار مصرف اینترنت به صورت آزاد را قطع می کند. علاوه بر این از سال گذشته تعرفه اینترنت آزاد برای هر گیگابایت از سوی این اپراتور 4 هزار تومان اعلام شده است که این تعرفه یک دهم تعرفه اعلام شده از سوی دو اپراتور دیگر می باشد. بنابراین مشترکین سیم کارت دائمی رایتل و سیم کارت اعتباری رایتل نه تنها لازم نیست نگران هزینه های اینترنتی خود باشند، بلکه می توانند با خیال راحت از مصرف اینترنت خود لذت ببرند.

علاوه بر روش های اعلام شده برای قطع مصرف اینترنت به صورت آزاد، کاربران گوشی های هوشمند می توانند با استفاده از تنظیمات تلفن همراه خود، محدودیت هایی برای مصرف داده تعیین کنند. این روش که برای تمامی اپراتورها قابل اجرا میباشد، بدین صورت است که مشترک با مشخص نمودن سقف مجاز، مصرف اینترنت را به صورت خودکار و پیش فرض غیر فعال می سازد.

در هر صورت مشترکین توجه داشته باشند زمانی که مصرف اینترنت به صورت آزاد را غیر فعال می سازند، تنها در صورتی می توانند از دیتا استفاده نمایند که بسته اینترنت برای سیم کارت فعال کرده باشند.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

سرویس کنفرانس تلفنی اپراتور رایتل

 

نسل جدید تلفن‌های همراه بسیار هوشمند و پیشرفته هستند، امکان جستجو در اینترنت، عکسبرداری و فیلمبرداری با وضوح تصویر بسیار بالا، مطالعه کتاب‌های دیجیتال و روزنامه، اندازه‌گیری دما، ضربان قلب و حتی نظارت بر وضعیت سلامت افراد را با کمک حسگرهای مختلف فراهم می‌کنند. تلفن‌هایی که وزن آنها به طور میانگین حدود 100 گرم است اما قابلیت‌هایشان آنها را در حد و اندازه‌های یک کامپیوتر ارتقا داده است.


.

کنفرانس تلفنی اپراتور رایتل

یکی از این قابلیت های بسیار کاربردی، برگزاری کنفرانس های تلفنی است که باعث بهبود عملکرد افراد و صرفه جویی هر چه بیشتر در زمان خواهد شد. این قابلیت که در سال های اخیر بخصوص بعد از پاندمی ویروس کرونا، بسیار مورد توجه مدیران و صاحبان کسب و کارها قرار گرفته، سبب گردید تا اپراتورها نیز امکان برقراری تماس به صورت همزمان را برای مشترکین خود ایجاد کنند.

یکی از اپراتورهایی که در این زمینه توانسته سرویسی خاص و بی نظیر را برای مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری خود فراهم کند، اپراتور رایتل می باشد که امکان برقراری مکالمات گروهی را در اختیار کاربران خود قرار داده است، به طوری که تمامی افراد حاضر در کنفرانس، امکان صحبت کردن و شنیدن صدای یکدیگر را خواهند داشت.

در سرویس کنفرانس تلفنی رایتل، مشترکین می توانند به راحتی حداکثر با 5 نفر صحبت کنند و به طور همزمان اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنند. در این سرویس مخاطبین شرکت کننده در کنفرانس می توانند از مشترکین کلیه اپراتورهای تلفن همراه در کشور ( همراه اول، ایرانسل و رایتل)، تلفن ثابت و یا حتی مخاطبین بین المللی باشند. این سرویس که با هدف ایجاد چندین تماس با میزبانی مشترک رایتلی راه اندازی شده است، مورد استفاده دانشجویان، کارمندان، اعضای خانواده، همکلاسی ها، تجار، مدیران و ... که امکان حضور فیزیکی در یک مکالمه به صورت همزمان را ندارند، قرار خواهد گرفت.

هزینه هر تماس در کنفرانس صوتی رایتل، معادل یک تماس عادی و بر عهده تماس گیرنده می باشد و برای فرد دعوت شده به کنفرانس هیچ هزینه ای منظور نمی گردد. برای مثال اگر یک مشترک رایتلی 3 نفر را به کنفرانس دعوت کند، هزینه هر سه نفری که در تماس شرکت کردند، به عهده مشترک خواهد بود.

نحوه برقرای تماس در کنفرانس صوتی

در این سرویس اگر یک مشترک رایتلی بخواهد مثلا با دو نفر دیگر کنفرانس تلفنی، برقرار کند، در مرحله اول باید مشترک الف با مشترک ب تماس گرفته و تماس وی را در حالت Hold  قرار دهد، سپس مشترک الف با مشترک ج تماس می گیرد و پس از برقرای تماس، نفر دوم به کنفرانس Merge  می شود. به همین ترتیب مشترک می تواند تا 5 نفر را به کنفرانس اضافه کند.

شرایط و نکات مهم:

این سرویس به صورت پیش فرض برای کلیه مشترکین سیم کارت دائمی رایتل و سیم کارت اعتباری رایتل فعال می باشد.

جهت برخورداری از این سرویس گوشی هوشمند مشترک باید قابلیت کنفرانس صوتی را داشته باشد.

در صورتی که تمایل دارید در طول کنفرانس هیچ تماسی را از دست ندهید، بهتر است سرویس انتظار مکالمه خود را فعال نمایید.

سرویس انتظار مکالمه

سرویس انتظار مکالمه رایتل برای آگاهی از تماس های پشت خطی می باشد که به مشترک این امکان را می دهد تا زمانی که در حال مکالمه میباشد، از تماس هایی که با او گرفته می شود، مطلع گردد.

در این سرویس اگر با مشترکی که در حال مکالمه میباشد، تماس گرفته شود، مشترک صدای بوق منقطعی را می شنود که نشان دهنده تماس پشت خطی می باشد. البته به طور همزمان شماره تماس گیرنده نیز بر روی صفحه گوشی هوشمند به نمایش در خواهد آمد که نشان دهنده انتظار مخاطب جدید برای برقراری تماس می باشد. در چنین شرایطی مشترک می تواند تماس اول را نگه داشته و تماس دوم را برقرار کند و یا تماس دوم را در حالت انتظار نگه داشته و به مکالمه خود ادامه دهد.

فعال سازی این سرویس برای مشترک هیچ هزینه ای نخواهد داشت و برای این کار کاربران باید در قسمت تنظیمات گوشی هوشمند خود تنظیمات مربوط به انتظار مکالمه را فعال نمایند. در صورت عدم فعال سازی این سرویس، نه تنها مشترک در حین تماس، از تماس نفر دوم مطلع نشده، بلکه تماس گیرنده دوم نیز بوق اشغال می شنود.

قابلیت کنفرانس در تلفن را می توان به نوعی انقلابی در صنعت ارتباطات بر شمرد و برقراری ارتباط صوتی یا تصویری به صورت همزمان با چندین نفر در دنیای مدرن امروز یک ویژگی کاربردی اپلیکیشن های مختلف شبکه های اجتماعی می باشد که نه تنها ارتباطات را ساده تر و راحت تر می سازد؛ بلکه هزینه های ارتباط را نیز به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. قابلیتی که بسیار برای شرکت هایی که به دلیل شعبه ها و مراکز، امکان حضور همزمان در گفت و گو ها و جلسات را ندارند، کاربردی و کارگشا می باشد.

البته در اپراتور رایتل هنوز امکان برقراری کنفرانس تصویری وجود ندارد و این قابلیت با محدودیت هایی مواجه می باشد، در حال حاضر مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری رایتل تنها می توانند از تماس صوتی به صورت کنفرانس استفاده نمایند.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

سرویس راینواز رایتل

 

همیشه هنر جایگاه ویژه ایی برای مردم دارد و همیشه هنر برای مردم بوده است و باعث شده که کار های بسیار زیبایی ساخته شده است  و حتی چه آهنگ هایی نوشته شده که باعث  دگرگونی حال مردم شده است . این روزها بسیاری از اپراتور ها در حال تلاش هستند که بسیار از سرویس آوای انتظار  استفاده می کنند این سرویس اولین بار توسط اپراتور ایرانسل انجام شد که بسیار در آن زمان محبوب شود و کسانی که سیم کارت های ایرانسل را داشتند از این سرویس استفاده کردند. این روز ها دیگر همه اپراتور های سیم کارت از این سرویس استفاده می کنند و جز شناخته تر شده ترن و پرطرفدار ترین سرویس میان مردم است.البته پیشرفت تکنولوژی و استقبال بی نظیر مشترکین از این سرویس باعث شده تا خدمات ارائه شده در  این سرویس، بسیار متنوع و هیجان انگیز باشد.

اپراتور رایتل به عنوان سومین اپراتور فعال در کشور ، سرویس آوای انتظار پر طرفدار خود را تحت عنوان سرویس راینواز در اختیار مشترکین دائمی و سیم کارت اعتباری رایتل قرار می دهد. در سرویس راینواز رایتل تنوع بی نظیری از موسیقی های کلاسیک، سنتی، پاپ، متن فیلم، سریال و ... وجود دارد که مشترکین می توانند با توجه به علاقه و سلیقه خود، راینواز مورد نظر خود را جستجو و انتخاب نمایند.

 

سرویس راینواز در ابتدا مانند همه سرویس های آوای انتظار؛ برای جایگزینی بوق تلفن همراه طراحی شده بود و کاربران با استفاده از آن می توانستند؛ لذت شنیدن یک موسیقی یا یک آوای زیبا را با مخاطبان خود شریک شوند، ولی امروزه این سرویس خدمات خاص و منحصر بفردی را ارائه می دهد که آنها را به چیزی فراتر از شنیدن صدای یک آهنگ تبدیل نموده است. مثلا یکی از قابلیت های کاربردی این سرویس، حالت های پخش آهنگ می باشد که امکان پخش موسیقی هم به صورت تک آهنگی و هم به صورت چند آهنگی را برای کاربران فراهم می کند. در حالت پخش تک آهنگی برای تمام تماس گیرندگان با مشترک؛ تنها یک آهنگ پخش می شود ولی در حالت پخش چند آهنگی، امکان انتخاب چندین راینواز برای تماس گیرندگان مختلف وجود دارد.

 

هزینه خرید هر راینواز برای یک بازه زمانی مشخص حداکثر، 5،000 ریال ( 500 تومان ) بوده و مشترکین رایتل می توانند در صورت تمایل با استفاده از روش های ذیل نسبت به فعال سازی این سرویس اقدام نمایند:

1.     مراجعه به  وب سایت راینواز به آدرس rbt.rightel.ir

2.     شماره گیری کد دستوری # 210 *  ( ستاره 210 مربع )

3.     ارسال دستور کد راینواز ON  به سامانه پیامکی 2030 مانند ارسال  133 ON به سامانه 2030

 

از بین روش های فوق ارسال کد دستور به شماره 2030 به عنوان آسان ترین و پرکاربردترین روش از سوی مشترکین اپراتور رایتل، شناخته می شود؛ به همین خاطر در جدول ذیل برخی از پرکاربردترین کدهای دستوری برای دسترسی به این سرویس را بیان کردیم:

 

 

علاوه بر قابلیت های بیان شده؛ در پورتال راینواز ( rbt.rightel.ir )  صدها، آهنگ و موسیقی روز دنیا موجود می باشد که مشترکین می توانند به صورت رایگان به آنها گوش داده و در صورت تمایل نسبت به خریداری آنها اقدام نمایند. زیرا در این پرتال برای راحتی مشترکین و سهولت جستجو، امکان جستجوی راینواز بر اساس نام صاحب اثر، نام آهنگ و کد آهنگ موجود می باشد.

گستردگی خدمات ارائه شده در سرویس راینواز رایتل بسیار هیجان انگیز و منحصر بفرد می باشد. برخی از خاص ترین این خدمات به شرح ذیل می باشد:

·        هدیه دادن راینواز به سایر مشترکین رایتل

·        کپی کردن راینواز با سایر مشترکین با استفاده از کد # 7 ( مربع 7 )

·        اختصاص یک یا چند راینواز به شخص یا گروهی از اشخاص در زمان دلخواه

·        عدم پخش راینواز برای فرد یا گروهی از افراد

 

هدیه راینواز:

هدیه راینواز به عنوان یکی از پرطرفدارترین خدمات این سرویس، به مشترکین رایتل این فرصت را می دهد تا در صورت تمایل آوای راینواز مورد علاقه خود را به دوستان یا عزیزانشان هدیه دهند. برای فعال سازی این سرویس، مشترک می تواند از روش های ذیل استفاده نماید:

1.     مراجعه به پورتال راینواز

2.     شماره گیری کد دستوری  # 210 * ( ستاره 210 مربع )

3.     ارسال پیام کوتاه با این دستور : شماره مشترک هدیه گیرنده + کد راینواز + Gift

 برای فعال کردن این هدیه نیز، هدیه گیرنده باید به قسمت پروفایل من مراجعه نموده و در بخش هدیه های دریافتی، هدیه خود را فعال نماید. هزینه هدیه خرید راینواز بر عهده هدیه دهنده باشد

 

نکات و قوانین مهم:

·        دوره اعتبار هر راینواز 30 روز می باشد که در صورت عدم حذف راینواز توسط مشترک، پس از پایان هر دوره به صورت خودکار تمدید می گردد.

·        هزینه خرید هر راینواز 500 تومان بوده و هیچ گونه هزینه اضافه مانند هزینه ماهیانه، هزینه فعال سازی یا هزینه تغییر تنظیمات را برای مشترک در بر نخواهد داشت.

·        هزینه خرید هر راینواز به صورت حساب پایان دوره مشترک سیم کارت دائمی رایتل اضافه شده و از حساب ریالی مشترک اعتباری رایتل کسر می گردد.

·        تنظیمات راینواز در شبکه تلفن همراه رایتل ذخیره میشود و ارتباطی با تنظیمات گوشی تلفن همراه مشترک ندارد.

·        در صورتی که مشترک تمایلی به تمدید سرویس راینواز ندارد، باید پیش از پایان دوره اعتبار آن، نسبت به حذف این سرویس اقدام نماید.

 

سرویس راینواز رایتل به عنوان یکی از جذاب ترین سرویس های این اپراتور به کاربران این امکان را می دهد تا صدای بوق انتظار در هنگام تماس را با یک آهنگ یا آوای خاص جایگزین کنند و نوای یک موسیقی را در چنین لحظاتی به مخاطبان خود هدیه دهند. استفاده از این سرویس در تمام گوشی هایی که قابلیت پشتیبانی از نسل سوم شبکه تلفن همراه را دارند، امکان پذیر بوده و مدل گوشی یا قابلیت های متفاوت تلفن همراه، هیچ اهمیتی در استفاده از این سرویس پر طرفدار ندارد.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

سرویس چتر اضطراری همراه اول ویژه مشترکین اعتباری

 

احتمالا برایتان پیش امده که در شرایطی بسیار مهم مانند یک جلسه تلفنی شارژتان تمام شود و یا در شرایطی که نمیتوانید با کسی تماس بگیرید اپراتور همراه اول راهی را به مشترکین خود ارائه میدهد که میتوانید در مواقعی که نیازمند شارژ یا تماس هستید به راحتی درخواست داشته باشید و بتوانید شرایط اضطراری خود را مدیریت کنید.

 

 

 سرویس چتر اضطراری همراه اول با هدف حمایت از مشترکین سیم کارت اعتباری همراه اول در شرایط اضطراری و در راستای شعار " هیچ کس تنها نیست "  تلاش می کند تا با ارائه خدمات مختلف، در شرایط حساس و غیر قابل پیش بینی آنها را مورد حمایت خود قرار دهد.

 

بر اساس اعلام اپراتور همراه اول، این سرویس به دو صورت" درخواست تماس و درخواست شارژ " در اختیار کاربران سیم کارت های اعتباری قرار دارد و آنها می توانند در شرایط اضطراری با استفاده از کدهای دستوری مشخص شده، این سرویس ها را فعال نموده و از آن استفاده نمایند.

به طور کلی کد دستوری مجموعه سرویس های چتر اضطراری # 26 * 10 *  ( ستاره 10 ستاره 26 مربع ) می باشد که مشترکین می توانند در هنگام اتمام شارژ از آن استفاده نمایند.

سرویس های چتر اضطراری عبارتند از:

 

1.     درخواست تماس

در این سرویس مشترکین سیم کارت اعتباری همراه اول که شارژ کافی ندارد، می توانند با ارسال یک کد دستوری یا  USSD  از سایر مشترکین سیم کارت های دائمی یا اعتباری همراه اول بخواهند که با آنها تماس بگیرند. در چنین شرایط اضطراری و حساسی، مشترک اعتباری باید ابتدا با ارسال کد # 261 * 10 * ( ستاره 10 ستاره 261 مربع ) و اعلام شماره مشترک مورد نظر، درخواست تماس خود را ثبت نماید، در مرحله بعد؛ این درخواست تماس از طریق پیامک به اطلاع مشترک مورد نظر که شماره اش اعلام شده، خواهد رسید.

 

2.     درخواست شارژ

در سرویس چتر اضطراری، امکان ثبت درخواست شارژ از سایر مشترکین اعتباری و سیم کارت دائمی همراه اول نیز وجود دارد و مشترکین اعتباری همراه اول می توانند با شماره گیری کد دستوری # 262 * 10 *  ( ستاره 10 ستاره 262 مربع )  و اعلام شماره مورد نظر، درخواست خود را برای دریافت شارژ ثبت نمایند. سپس این درخواست از طریق پیامکی به اطلاع مشترک مورد نظر می رسد و او این امکان را خواهد داشت تا با ارسال عدد یک با انتقال شارژ موافقت نماید و یا با ارسال عدد 2 درخواست را رد کند.

مبلغ شارژ درخواستی در سرویس درخواست شارژ تنها 10،000 ریال ( هزار تومان ) می باشد که در صورت موافقت مشترک انتقال دهنده، این مبلغ به حساب او منظور می گردد. کارمزد انتقال این مبلغ نیز 400 ریال ( 40 تومان ) می باشد که از مبلغ شارژ کسر شده و در نهایت مبلغ 9،600 ریال ( نه هزار و ششصد تومان ) به اعتبار مشترک درخواست دهنده انتقال می یابد.

 

درگاه های فعال سازی سرویس چتر اضطراری ویژه مشترکین اعتباری همراه اول به شرح ذیل می باشد:

سرویس

کد دستوری یا USSD

درخواست تماس

# 261 * 10 *  

درخواست شارژ

# 262 * 10 * 

 

شرایط و نکات مهم:

·        سرویس های درخواست تماس و درخواست شارژ تنها مخصوص مشترکین اعتباری همراه اول می باشد.

·        مشترکین اعتباری همراه اول که سیم کارتشان فعال می باشد، در شرایطی می توانند از این سرویس استفاده نمایند که اعتبار آنها کمتر از  200 ریال ( 20 تومان ) باشد.

·        مشترکین اعتباری همراه اول با شرایط قطع یک طرفه و دو طرفه می توانند از این سرویس استفاده نمایند.

·        در حال حاضر سرویس مکالمه اضطراری از مجموعه سرویس های چتر اضطراری حذف گردیده است.

·        مشترکین اعتباری همراه اول در فاصله زمانی دو افزایش اعتبار تنها 5 مرتبه می توانند از سرویس چتر اضطراری ( درخواست تماس و درخواست شارژ ) استفاده نمایند.

سرویس چتر اضطراری از خدمات مفید و کاربردی همراه اول می باشد که در شرایط حساس و اورژانسی، خدماتی خاص و منحصر بفردی را در اختیار کاربران اعتباری قرار می دهد و به آنها کمک می کند تا در چنین شرایطی بتوانند مدیریت بحران داشته و به راحتی و تنها با شماره گیری یک کد دستوری اوضاع را تحت کنترل خود درآورد.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز


سیم کارت های سازمانی همراه اول شامل چه شرکت هایی می شود؟

 

این روزها بسیاری از شرکت در حال تلاش هستند که نیرو ها با هم دیگر ارتباط برقرار کنند تا بتوانند که مشکلات هم دیگر رفع کنند و کار ها به طور مرتب و با نظم بیش تری انجام شود.این روز ها بسیاری از اپراتور ها طرج های بسیاری جالبی را برای شرکت ها گذاشته اند یکی از آن اپراتور ها همراه اول است که در تلاش است که به نحو احسنت خدمات بی نقصی را به شرکت ها کار کنند همراه اول این روز در تلاش است که با دادن سرویس های عالی بتواند بخش های مختلف یک شرکت را به نحوه عالی ارتباط برقرار کنند. بررسی ها نشان می دهد برقراری ارتباط بین کارکنان در یک نهاد، تاثیر بسیار زیادی بر عملکرد نهایی آن نهاد خواهد داشت، به همین خاطر مدیران با نظارت مستمر و کامل بر این بخش می توانند کارایی شرکت را به میزان قابل توجهی بالا ببرند.

به همین منظور، اپراتور همراه اول به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور فعال در کشور، سیم کارت هایی تحت عنوان سیم کارت سازمانی در اختیار سازمان ها قرار می دهد که نه تنها هزینه های ارتباطی آنها را کاهش می دهد بلکه دسترسی به خدمات مختلف و سرویس های سازمانی را برای مشتریان ارتقا می بخشد و کارکنان می توانند برای عملکرد بهتر؛ با حفظ حریم خصوصی شماره سیم کارت های سازمانی خود را در اختیار مشتریان قرار دهند.

 

در همین راستا سازمان هایی که نیاز به بستر انتقال داده های مختلف دارند، می توانند با خرید این سیم کارت های سازمانی، علاوه بر استفاده از بسته های دیتای سازمانی از دیگر مزایا و کاربردهای فوق العاده این سیم کارت ها بهره مند گردند. سیم کارت های سازمانی همراه اول در دو نوع دیتا و عادی عرضه میگردد که متقاضیان می توانند بسته به نیاز و تمایل خود از هر دو نوع دائمی ( با ودیعه یا بدون ودیعه ) و یا اعتباری استفاده کنند. به طور کلی این سیم کارت ها در دست کارکنان شرکت امانت بوده و مالکیت سیم کارت با شرکت یا مجموعه مورد نظر می باشد که همین موضوع باعث مدیریت راحت تر و بهتر سیم کارت و پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی می شود.

سیم کارت های سازمانی دیتای همراه اول، با هدف تسهیل ارتباط با سایر دستگاه های اندازه گیر، مودم ها، انواع سیستم های کنترلی و به کارگیری انواع برنامه های کاربردی سازمان ها که نیاز به بسترهای انتقال دیتا دارد، به سازمان ها ارائه می شود که آنها می توانند برای مواردی که تنها ارسال و دریافت پیامک مد نظر می باشد از این نوع سیم کارت ها که بسته های سازمانی دیتا و سایر سرویس های مبتنی بر دیتای همراه اول بر روی آنها قابل ارائه میباشد؛ استفاده نمایند.

 

مزایای سیم کارت های سازمانی همراه اول:

·        فعال سازی و عرضه سیم کارت ها به صورت یکپارچه

·        امکان ارائه شماره های متوالی

·        امکان ارائه صورت حساب تجمیعی

·        امکان تعریف و راه اندازی بسته های سازمانی متنوع در مکالمه، پیامک و دیتا

·        ارائه قیمت های ترجیحی در خرید سیم کارت های سازمانی

·        صرفه جویی در زمان خرید

·        امکان ارائه پنل اختصاصی مدیریت شارژ سیم کارت های اعتباری در بستر اینترنت

·        امکان تخصیص اعتبار ریالی جداگانه به هر یک از کارکنان

 

سرویس شارژ گروهی سازمانی در راستای مدیریت هزینه های ارتباطی سازمان ها و صرفه جویی در زمان خرید شارژ از طریق یک پنل اختصاصی راه اندازی شده است که فرایند شارژ سیم کارت اعتباری همراه اول را تسهیل می بخشد. در مواردی هم که ارتباط مالی سیم کارت های سازمانی با حساب سازمان قطع باشد، مدیریت هزینه های ارتباطی به عهده استفاده کننده از سیم کارت بوده و شارژ گروهی این امکان را فراهم می کند که شماره مورد نظر به صورت یکجا شارژ گردد. البته در این سرویس امکان مشاهده مانده اعتبار سیم کارت های اعتباری هم وجود دارد.

 

علاوه بر این همراه اول امکان تخصیص مبلغ مشخصی جهت مصارف ارتباطی کارکنان و تجهیزات سازمان ها اعم از مکالمه، پیامک و دیتا را نیز فراهم نموده است. مزیت اصلی این این سرویس، تخصیص اعتبار ریالی، قابلیت پرداخت مبلغ مورد نظر سازمان در یک صورت حساب برای هر نوبت استفاده از سرویس است. البته امکان استفاده به دفعات در یک دوره صورت حساب گیری، امکان پرداخت بدهی انباشته سازمان به صورت چند مرحله ای، عدم محدودیت زمانی در استفاده از مبلغ اعتبار تخصیص یافته و تسهیل فرایند پرداخت هزینه های ارتباطی از دیگر مزایا و کاربردهای این سرویس می باشد.

 

شرایط خرید سیم کارت های سازمانی

بر اساس اعلام اپراتور همراه اول کلیه سازمان ها و مجموعه های متقاضی سیم کارت های سازمانی باید درخواست کتبی خود برای خرید سیم کارت های سازمانی بر روی سربرگ با مهر و امضا مجاز که در آن تعداد و نوع سیم کارت مشخص شده باشد، ارائه نمایند.

 

در صورتی که یک مجموعه تقاضای درخواست خرید بیش از 50 سیم کارت سازمانی را داشته باشد، لازم است نماینده تام الاختیار شرکت با دردست داشتن مدارک ذیل به فروشگاه های محصولات سازمانی در تهران یا شهرستان محل سکونت خود مراجعه کند:

·        تصویر آگهی تاسیس شرکت در روزنامه رسمی

·        آگهی آخرین تغییرات شرکت

·        تصویر گواهی ثبت نام مودیان مالیاتی یا مدرکی موید کد اقتصادی و شناسنامه ملی

·        اصل معرفی نامه فرد مراجعه کننده به عنوان نماینده شرکت در سربرگ رسمی با مهر و امضا مجاز شرکت

·        تصویر کارت ملی نماینده شرکت

·        آدرس، شماره تماس و کد پستی سازمان

 

نکات و شرایط مهم

·        قابلیت انتخاب شماره در این سیم کارت ها وجود ندارد.

·        با توجه به تعداد درخواست های شرکت، شماره های به صورت سریالی در اختیار سازمان قرار می گیرد.

·        سیم کارت ها به صورت فعال در اختیار سازمان قرار می گیرد.

·        در حال حاضر برای تعداد سیم کارت محدودیتی از سوی همراه اول اعلام نشده است.

 

سیم کارت های سازمانی همراه اول با تسریع و تسهیل برقراری ارتباط بین کارکنان شرکت به نوعی پاسخگوی کلیه نیازهای ارتباطی سازمان ها به صورت متمرکز هستند. با توجه به این که این سیم کارت ها مالکیت سازمانی دارند، استفاده از آنها در راستای مدیریت بهتر و بالا بردن عملکرد شرکت ها، نه تنها ارتباط مستمر و پایدار در شرکت ها را به همراه داشته است، بلکه در صورت تغییر سمت یا جابجایی کارمندان نیز خللی در ارتباطات سازمانی ایجاد نمی شود.

متقاضیان می توانند در صورت تمایل برای خرید آنلاین سیم کارت های سازمانی به فروشگاه سازمانی همراه اول به آدرس b2bshop.mci.ir مراجعه نموده و سیم کارت های سفارشی را در محل مورد نظر خود تحویل بگیرند. البته علاقمندان می توانند در صورت تمایل از ایمیل فروش سازمانی همراه اول به آدرس b2b@mci.ir نیز استفاده کنند.

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز


بایدهای بعد از دزدیده شدن تلفن همراه

 بر اساس طرح رجیستری، هر گوشی هوشمند در زمان فعال سازی با نام یک کاربر خاص و کد ملی و اطلاعات او ثبت می گردد و در صورت عدم انجام فرآیند انتقال مالکیت، اپراتورهای فعال در کشور به هیچ وجه به سیم کارت سرویسی ارائه نمی دهند. بنابراین وقتی شما یک گوشی هوشمند می خرید که قبلا رجیستر شده باشد، شما می توانید با کد فعال سازی اختصاصی مربوط به آن گوشی در سامانه فعال شوید. به زبان ساده تر در گوشی هوشمند رجیستر شده؛ فقط می توان از سیم کارت هایی استفاده نمود که به نام شما باشد و با کد ملی شما ثبت شده باشد. به همین خاطر امکان قرار دادن سیم کارت جدیدی که به نام شما نباشد، در تلفن همراه وجود ندارد.

این موضوع به صورت غیر مستقیم، آمار سرقت را به میزان قابل توجهی کاهش داد. زیرا سارقان می دانند امکان فروش گوشی هوشمند دزدیده شده به دیگران وجود ندارد و تقریبا کسی حاضر نمی شود حتی به قیمت بسیار ناچیز گوشی هوشمندی بخرد که امکان استفاده از آن غیر ممکن باشد. ولی متاسفانه همه گوشی های هوشمند رجیستر نشدند و این موضوع فقط در مورد گوشی های هوشمندی است که بعد از تاریخ اجرای این طرح عرضه شده باشند. به همین خاطر گوشی های قدیمی که رجیستر نشده باشند، در معرض سرقت و سوء استفاده های بعد از آن قرار می گیرند.
 
بعد از سرقت گوشی چه باید کرد:
گم شدن گوشی هوشمند همیشه به معنای سرقت آن نیست، شاید گوشی هوشمند خود را در جایی جا گذاشته اید و کسی آن را پیدا کرده باشد؛ ولی چون گوشی هوشمند شما دارای رمز میباشد، امکان برقراری ارتباط با شما وجود ندارد. بنابراین در گام نخست در صورت گم شدن تلفن همراه بلافاصله با گوشی خود یک ارتباط ساده برقرار کنید تا در صورت گم شدن بتوانید آن را از یابنده پس بگیرید.
اما اگر گوشی شما به سرقت رفت، می توانید از امکانات خاصی که این روزها تقریبا همه گوشی های هوشمند به آن مجهز هستند، استفاده نمایید. یکی از این امکانات، ویژگی مکان یابی و دسترسی به اطلاعات گوشی بعد از سرقت می باشد که در این شرایط می توانید از آن استفاده نمایید. البته بهتر است قبل از پاک کردن اطلاعات از راه دور به این نکته توجه داشته باشید که در صورت انجام این کار، دیگر نمی توانید تلفن همراه خود را ردیابی کنید. برای پیدا کردن موقعیت مکانی تلفن همراه هم لازم است از قبل این قابلیت را بر روی گوشی هوشمند فعال کرده باشید.
 
نحوه ردیابی گوشی های هوشمند اپل و اندروید:
در گوشی های هوشمند اندروید قابلیتی تحت عنوان" Find my Device" به معنی " دستگاه من را پیدا کن"؛ وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن گوشی خود را ردیابی کنید. فقط لازم است از قبل یک اکانت یا حساب جی میل به گوشی خود اضافه کرده باشید.
در گوشی های هوشمند آیفون نیز، سرویس اختصاصی به نام "Find my iphone " به معنی" آیفون من را پیدا کن، " وجود دارد که امکان ردیابی گوشی بعد از سرقت را به شما می دهد.
البته استفاده از این روش های ردیابی، تنها برای اطلاع خودتان است و امکان استفاده از این اطلاعات در مراجع قضایی وجود ندارد. به همین خاطر توصیه می شود از همان ابتدا به صورت قانونی گوشی خود را ردیابی کنید.
 
ردیابی گوشی هوشمند در اپراتور همراه اول
·        اگر مشترک سیم کارت دائمی همراه اول یا سیم کارت اعتباری همراه اول هستید و قصد دارید برای ردیابی گوشی هوشمند به سرقت رفته خود اقدام نمایید، لازم است ابتدا شماره IMEI گوشی مفقود شده را که یک عدد 15 رقمی می باشد و بر روی جعبه تلفن همراه قرار دارد، به یکی از روش های زیر ارسال و سرویس ردیابی گوشی هوشمند خود را فعال نمایید:
·        از طریق سامانه جامع پیامکی خدمات همراه اول و ارسال کد 2141 به شماره 10
·        شماره گیری کد # سریال گوشی * 10 * 2141 *
 
پس از ارسال شماره سریال، سرویس ردیابی گوشی هوشمند همراه اول به مدت 10 روز، گوشی هوشمند مفقود شده یا مسروقه شما را جستجو می کند و نتیجه جستجو را از طریق پیامک به صاحب گوشی هوشمند ارسال می کند. در صورت پیدا شدن تلفن همراه، مشترک می تواند مراحل قانونی را از طریق مراجع ذیربط پیگیری کند. در صورتی که ردیابی ناموفق باشد، مشترک می تواند برای ردیابی مجدد گوشی اقدام نموده و سرویس را دوباره فعال نماید. کدهای دستوری مورد نیاز مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول در چنین شرایطی به شرح ذیل می باشد:
·        فعال سازی سرویس ردیابی: # سریال گوشی * 10 * 2141*
·        غیر فعال سازی سرویس ردیابی: # 10 * 2141 *
·        دریافت راهنما : # 10 2141 *
 
ردیابی گوشی هوشمند در اپراتور ایرانسل
مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل و سیم کارت اعتباری ایرانسل نیز برای ردیابی گوشی به سرقت رفته، باید با در اختیار داشتن شماره IMEI گوشی مفقود شده که بر روی جعبه گوشی هوشمند درج شده، از یک خط ایرانسل به روش زیر اقدام نمایند:
ابتدا لازم است کد دستوری # 6101 * را شماره گیری نمایید؛ سپس پیام هایی درباره ضوابط سیم کارت فعال در گوشی در زمان مفقودی، ضوابط استفاده از سرویس ردیابی، تاییدیه کسر هزینه ثبت درخواست اعتبار موجود در سیم کارت ایرانسل، مراحل و مدت زمان مسدودی سیم کارت برایتان ارسال می گردد که لازم است به دقت مطالعه کرده و پاسخ دهید. برای ثبت نهایی درخواست، در این مرحله کاربر باید شماره سریال 15 رقمی (IMEI) درج شده بر روی جعبه گوشی را ارسال نماید.
در اپراتور ایرانسل 48 ساعت بعد از ثبت درخواست ردیابی، سامانه مورد نظر نتیجه ردیابی را به خط ایرانسلی که از طریق آن با سامانه پیامکی تماس گرفته اید، ارسال خواهد کرد.
 
در صورتی که نتیجه ردیابی انجام شده از سوی اپراتورهای مخابراتی، مثبت باشد، مشترکین می توانند با در دست داشتن مدارک زیر به یکی از مراجع قضایی مراجعه نمایند:
·        اصل و کپی مدارک شناسایی معتبر مانند کارت ملی
·        جعبه گوشی هوشمند به سرقت رفته
·        اصل و کپی فاکتور خرید
 
پس از مراجعه به مراجع قضایی نسبت به طرح شکواییه و ثبت در سامانه ثنا اقدام کنید. سپس نامه استعلام به نمایندگی حقوقی اپراتور را از مراجع قضایی دریافت و به منظور دریافت مشخصات سارق به رابطین حقوقی اپراتور مستقر در محل سکونت خود تحویل دهید. به طور معمول، رابطین حقوقی پاسخ نامه استعلام را ظرف مدت یک هفته تا دو ماه به مراجع قضایی ارسال می کنند.
علاوه بر انجام کلیه مراحل قانونی؛ بهتر است برای جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی نسبت به سوزاندن سیم کارت فعال بر روی گوشی نیز سریعا اقدام نمایید. برای این کار مشترکین می توانند به صورت حضوری و غیر حضوری به اپراتور مربوطه مراجعه نموده و نسبت به این کار اقدام نمایند.
 
 
منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز
 

کمپین پاییزه همراه اول ویژه مسافران کشورهای خارجی

 

اپراتور همراه اول برای کسانی که قصد عزیمت به کشور عراق یا امارات را دارند کمپین جدیدی برپا کرده که شامل تخفیفات ویژه و استثنایی می باشد و مسافرین می توانند بدون اینکه سیم کارت کشور عراق یا امارات را تهیه کنند با سیم کارت همراه اول خود از مزایای اینترنت و مکالمه و پیامک با تعرفه های تخفیفی این اپراتور استفاده کنند.

 

سرویس رومینگ بین الملل یکی از خدمات بی نظیر اپراتورها در راستای کاهش هزینه های مشترکین در سفرهای خارج از می باشد که نه تنها هزینه های ارتباطی مسافران خارج از کشور را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد بلکه آنها را از خرید سیم کارت کشور میزبان بی نیاز می سازد. به همین خاطر این سرویس در حال حاضر فرصتی است برای کلیه مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول تا در سفرهای خارج از کشور بتوانند از شماره خود استفاده نموده و از خدمات شبکه های تلفن همراه در کشور مقصد با هزینه کمتر بهره مند گردند.

کمپین پاییزی همراه اول ویژه کشورهای عراق و امارات به عنوان کشورهای پربازدید ایرانیان، با هدف کاهش هزینه های مشترکین و مدیریت بهتر هزینه های ارتباطی مسافران در نظر گرفته شده و کلیه مشترکین می توانند در صورت تمایل از آن استفاده نمایند. در طرح رومینگ بین الملل همراه اول، بسته های ویژه ای برای مسافران به این کشورها در نظر گرفته شده است که در ادامه به آن می پردازیم:

 

بسته های اینترنت بین الملل ویژه رومینگ کشور امارات

بسته های رومینگ بین الملل امارات شامل 2 بسته اینترنت بین الملل ویژه به شرح ذیل می باشند:

·        اینترنت نامحدود 7 روزه با 15 دقیقه مکالمه هدیه با قیمت 450،000 تومان

·        اینترنت نامحدود 30 روزه با 30 دقیقه مکالمه هدیه با قیمت 990،000 تومان

مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول می توانند در صورت تمایل با استفاده از روش های ذیل نسبت به خرید و فعال سازی این بسته ها اقدام نمایند.

1.     مراجعه به اپلیکیشن همراه من

2.     مراجعه به فروشگاه آنلاین همراه اول

3.     شماره گیری کد دستوری # 10 * ( ستاره 10 مربع ) و زیر منوهای 291

 

بسته های اینترنت بین الملل ویژه رومینگ کشور عراق

تمامی مشترکینی که قصد سفر به عتبات و عالیات را دارند، می توانند برای مدیریت بهتر هزینه های مربوط به این بخش از بسته های اینترنت بین الملل ویژه رومینگ عراق استفاده نمایند. بسته های اینترنت بین المللی ویژه رومینگ عراق شامل چهار طرح تشویقی به شرح ذیل می باشند:

·        300 مگابایت اینترنت 7 روزه به قیمت 90،000 تومان

·        یک گیگابایت اینترنت 7 روزه به قیمت 190،000 تومان

·        5 گیگابایت اینترنت 14 روزه 390،000 تومان

·        اینترنت نامحدود 30 روزه 990،000 تومان

 

مشترکین علاقمندان به این طرح های تشویقی می توانند با استفاده از روش های ذیل نسبت به خرید و فعال سازی این بسته ها اقدام نمایند:

1.     مراجعه به اپلیکیشن همراه من

2.     مراجعه به فروشگاه آنلاین همراه اول

3.     شماره گیری کد دستوری # 130 * 29* 10 * ( ستاره 10 ستاره 29 ستاره 130 مربع )

علاوه بر این بسته های ویژه، اپراتور همراه اول بسته های رومینگ دور دنیا ویژه خبرنگاران را نیز کمپین پاییزه در نظر گرفته است که به شرح ذیل می باشد:

 

بسته های اینترنت بین المللی رومینگ دور دنیا ویژه خبرنگاران

در کمپین پاییزی همراه اول، سرویس ویژه ای برای خبرنگاران در نظر گرفته شده است که خبرنگاران و مشترکینی که قصد سفر به کشورهای طرف قرارداد دیتای رومینگ با اپراتور اول تلفن همراه در کشورمان را دارند، می توانند با استفاده از روش های زیر نسبت به خرید و فعال سازی آنها اقدام نمایند.:

1.     مراجعه به اپلیکیشن همراه من

2.     مراجعه به فروشگاه آنلاین همراه اول

3.     شماره گیری کد دستوری # 10 * ( ستاره 10 مربع ) و زیر منوهای 291

بسته اینترنت بین المللی رومینگ دور دنیا ویژه خبرنگاران، شامل 15 گیگابایت اینترنت بین المللی 30 روزه می باشد که مشترکین در صورت تمایل می توانند نسبت به خرید و فعال سازی آن اقدام نمایند.

 

نکات مهم:

·        روشن نمودن گوشی هوشمند و دریافت پیامک در حالت رومینگ بین الملل رایگان می باشد و هزینه پیامک ارسالی، به حساب ارسال کننده پیام خواهد بود.

·        با توجه به این که بسته های از محدودیت زمانی برخوردارند، بهترین زمان خرید بسته ها، روز قبل از خروج از کشور می باشد.

·        مشترکین، سازمان ها و شرکت ها می توانند در صورت تمایل این بسته ها را از ایران برای مسافران یا نمایندگان تجاری خود خریداری کنند. امکان صدور رسید خرید از درگاه فروشگاه آنلاین همراه اول و اپلیکیشن همراه اول فراهم شده است.

·        مشترکین می توانند در صورت تمایل چندین بسته غیر یکسان خریداری و فعال سازی نمایند.

·        مبنای محاسبه هزینه مکالمات در سرویس رومینگ بین الملل بر حسب دقیقه می باشد و هزینه تماس های دریافتی نیز به حساب مشترک دریافت کننده تماس می باشد.

·        با استفاده از بسته های اینترنت رومینگ دور دنیا همراه اول، همه امکانات واتس اپ مانند مکالمه و تماس تصویری، دسترسی به پورتال های بانکی و اپ های ایرانی برای کاربران وجود دارد.

شایان ذکر است اپراتور همراه اول به عنوان بزرگترین اپراتور فعال در کشور توافقات بین المللی با اپراتورهای بزرگ کشورهای پربازدید ایرانیان مانند امارات، ترکیه، ارمنستان، آذربایجان، افغانستان، آلمان و انگلستان منعقد نموده است که همه آنها در راستای رفاه حال بیشتر مشترکین و کاهش هزینه های ارتباطی مسافران صورت گرفته است. علاوه بر این همراه اول با شروع فصل جدید سفرهای خارجی و زیارتی، درگاه های فروشگاه آنلاین و اپلیکیشن همراه من برای خرید بسته ها و پرداخت قبوض در زمان رومینگ را رایگان اعلام نموده است.

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز


نحوه حذف آهنگ پیشواز در کلیه اپراتورها

 

آهنگ پیشواز یکی از پرطرفدارترین خدمات اپراتور هاست که جذابیت های خاص خود را دارد و زنگ های خسته کننده و کسل اورد را از بین میبرد که این خدمت برای سیم کارت های دائمی و اعتباری همه اپراتورها فعال میشود 

استقبال بی نظیر مشترکین از این سرویس، خیلی زود سایر اپراتورها را نیز بر آن داشت تا این سرویس منحصر بفرد را برای مشترکین خود ارائه کنند و در حال حاضر کلیه مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری اپراتورهای همراه اول و رایتل نیز می توانند از این سرویس هیجان انگیز استفاده نمایند.

 

اپراتورها در طول سالها ارائه آهنگ پیشواز، کم کم امکانات متنوع و جذابی را به آن اضافه کردند که در نهایت این سرویس را به یکی از پرطرفدارترین و هیجان انگیزترین خدمات اپراتورها تبدیل کرده است. 

البته چندی پیش برخی از مشترکین از فعال سازی این سرویس بدون اطلاع و آگاهی آنها اعتراض کرده بودند. هر چند که این موضوع کمی بعید و دور از ذهن می رسد ولی محال و غیر ممکن نمی باشد، به همین خاطر پیشنهاد می شود، مشترکین به راحتی در چنین شرایطی نسبت به لغو این سیستم اقدام نمایند.

برای لغو سرویس آوای انتظار از سوی همه اپراتورهای فعال در کشور تمهیداتی اندیشیده شده که در ادامه به آن اشاره می کنیم و کاربران می توانند در صورت تمایل از آنها استفاده نمایند.

 

·        نحوه لغو آوای انتظار در اپراتور همراه اول

مشترکین اپراتور همراه اول از طریق سرویس آوای انتظار می توانند آهنگ پیشواز همراه اول مورد نظر خود را انتخاب و فعال سازند. البته در صورتی که مشترک بنا به هر دلیلی تمایل به غیر فعال سازی این سرویس را داشته باشد، می تواند از روش های ذیل استفاده نمایند:

1.     ارسال پیامک

در این روش مشترکین باید عدد 5 را به شماره 8989 پیامک نمایند تا سرویس آوای انتظار را غیر فعال سازند.

2.     استفاده کد دستوری

مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول می توانند با شماره گیری کد دستوری  # 223 * 10 * ( ستاره 10 ستاره 223 مربع ) این سرویس را لغو نمایند. 

3.     استفاده از تلفن گویا

مشترکین همراه اول می توانند با برقراری یک تماس تلفنی رایگان با شماره 9990 این سرویس را غیر فعال سازند. بعد از برقراری تماس، مشترک باید برای چند بار متوالی عدد 2 را شماره گیری کند تا در نهایت سرویس را غیر فعال گردد.

( کلید 2 برای دریافت منوی سرویس های ویژه، کلید 2 برای دریافت سرویس،کلید شماره 2 برای دریافت منوی غیر فعال سازی سرویس،کلید شماره 2 برای ثبت نهایی درخواست غیر فعال سازی سرویس)

 

·        نحوه لغو آوای انتظار در اپراتور ایرانسل

اپراتور ایرانسل خدمات مربوط به آهنگ پیشواز خود را از طریق سرویس آهنگ پیشواز در اختیار مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل و سیم کارت اعتباری ایرانسل خود قرار می دهد. مشترکین این اپراتور در صورتی تمایل می توانند به صورت دائمی یا موقت، نسبت به انصراف از خدمات آهنگ پیشواز اقدام نمایند. برای کلی حذف کلی چند آهنگی پیشواز ایرانسل مشترک باید کد ENS را به شماره 7575 ارسال کند ولی اگر کاربران تمایل دارند به صورت موقت این سرویس را غیر فعال سازند باید کد GHF را به شماره 7575 ارسال کنند.

 البته اگر مشترک از کد آهنگ آوای انتظار خود اطلاع داشته باشد، می تواند عبارت HZ را به همراه کد آهنگ به شماره 7575 ارسال نماید تا این سرویس برای او غیر فعال گردد. برای این کار لازم است ابتدا حروف HZ  را با حروف بزرگ تایپ کرده و سپس در ادامه و بدون فاصله کد آهنگ را را تایپ نمایید. مانند HZ100100

 

در صورت تمایل، برای آگاهی از کد آهنگ پیشواز، مشترکین می توانند کد دستوری # 7 * 777 * ( ستاره 777 ستاره 7 مربع ) را شماره گیری نموده و گزینه سرویس آهنگ پیشواز را انتخاب نمایند و در ادامه سرویس آهنگ پیشواز عادی را انتخاب کنند. در این قسمت کدآهنگ پیشواز مشترک به نمایش در خواهد آمد که کاربر می تواند با انتخاب گزینه حذف و تایید نهایی؛ آهنگ پیشواز ایرانسل خود را به صورت دائمی حذف نماید.

برای فعال سازی سرویس آهنگ پیشواز ایرانسل نیز مشترکین باید درخواست خود را به شماره 7575 ارسال نمایند.

 

دستورهای پر کاربرد در سرویس آهنگ پیشواز ایرانسل

عملیات

شکل دستور

عملیات

خرید آهنگ

کد آهنگ

100100

غیر فعال سازی موقت سرویس آهنگ پیشواز

GHF

GHF

غیر فعال سازی دائمی سرویس آهنگ پیشواز

ENS

ENS

فعال سازی ( در صورت غیر فعال بودن)

FA

FA

حذف تمام تنظیمات شما برای یک آهنگ پیشواز خاص

کد آهنگ ( فاصله ) HT

100100 HT

 

 

 

·        نحوه لغو آوای انتظار در اپراتور رایتل

مشترکین سیم کارت های رایتل خدمات مربوط به آهنگ پیشواز را می توانند در سرویس راینواز رایتل دریافت نمایند که در صورت تمایل به لغو این سرویس مشترکین باید کد OFF RBT  را به شماره 2020 پیامک نمایند.

البته علاوه بر روش های ذکر شده، اپلیکیشن های پر کاربرد همراه من، ایرانسل من و رایتل من نیز در اختیار مشترکین کلیه اپراتورها قرار دارد تا در صورت تمایل نسبت به فعال یا غیر فعال سازی سرویس آوای انتظار خود اقدام نمایند. 

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز


صفحه قبل 1 ... 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 صفحه بعد