نحوه مسدود سازی سیم کارت در اپراتور ایرانسل
اپراتور ایرانسل به عنوان دومین اپراتور رایج کشور در آخرین اخبار خدماتی خود اعلام کرد خدماتی جدید طراحی کرده و در اختیار مشترکین خود گذاشته است.این خدمات که به اسم سوزاندن سیم کارت ایرانسل معرفی شد.این خدمات بیشتر به درد کسانی میخورد که سیم کارتشان به سرقت رفته گم شده و یا دیگر احتیاجی به سیم کارت ایرانسل خود ندارند.عزیزانی که به هر دلیلی سیم کارت خود را گم کرده اند می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولتی و یا نمایندگی های ایرانسل مراجعه کنند و سیم کارت قبلی را سوزانده و سیم کارتی جدید با همان شماره دریافت کنند.دوستان توجه داشته باشید که همراه داشتن کارت شناسایی الزامی بوده و در غیر این صورت همکاران نمیتوانند سیم کارتتان را تعویض کنند.اپراتور ایرانسل دومین اپراتوریست که در کشور شروع به فعالیت کاری خود در حوزه سیم کارت کرد و امروزه با قدمت بالا و اعتبار بالایی برخوردار است. ایرانسل در این سال ها توانسته سیم کارت های زیادی تولید و عرضه کند.همچنین متخصصین ایرانسل هر روز تلاش میکنند تا خدمات بیشتری را در اختیار کاربران خود بگذارند.بنابراین اگر سیم کارتی دارید که از سرنوشت آن بی خبرید و یا تلفن موبایلتان به سرقت رفته، یکی از مهم ترین اقداماتی که باید انجام دهید، درخواست مسدود سازی سیم کارت توسط اپراتور مربوطه می باشد. البته در حال حاضر در همه اپراتورها روش های مسدود سازی سیم کارت به صورت حضوری و غیر حضوری وجود دارد که با مراجعه به وب سایت آنها می توانید از این شیوه ها مطلع گردید. ولی اگر مشترک سیم کارت دائمی یا اعتباری ایرانسل هستید؛ تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید تا روش های مسدود سازی سیم کارت در اپراتور ایرانسل را بررسی کنیم: مسدود سازی سیم کارت در اپراتور ایرانسل: در اپراتور ایرانسل مشترکین سیم کارت دائمی یا اعتباری ایرانسل در صورت گم شدن یا به سرقت رفتن سیم کارت؛ می توانند از روش های ذیل برای مسدود سازی سیم کارت خود استفاده کنند: مراجعه به سوپر اپلیکیشن ایرانسل من اگر مشترک سیم کارت دائمی یا اعتباری ایرانسل، شماره سیم کارت دزدیده شده یا مفقود شده خود را قبلا در برنامه کاربردی ایرانسل من ثبت کرده باشد، حال می تواند به راحتی به صورت آنلاین با مراجعه به این اپلیکیشن، سیم کارت خود را به صورت رایگان مسدود نماید. البته این امکان تنها برای مالکین گوشی هوشمند اندروید وجود دارد، زیرا در حال حاضر در نسخه PWA ( وب اپلیکیشن ایرانسل من ) امکان استفاده از این خدمات برای سیستم عامل ios وجود ندارد. بنابراین اگر سیستم عامل گوشی هوشمند مشترک اندروید باشد، مشترک باید ابتدا در صفحه اصلی اپلیکیشن ایرانسل من با انتخاب گزینه حساب من، بخش خدمات سیم کارت، گزینه مسدودیت/ رفع مسدودیت را انتخاب نماید. سپس در صفحه ای که برای مشترک به نمایش در خواهد آمد؛ دلیل سوزاندن خط را مشخص کند و از بین دو گزینه" شماره 1. دستگاه تلفن همراه/ سیم کارتم را گم کرده ام و شماره 2. درخواست قطع موقت سیم کارت را دارم،" یکی از گزینه ها را انتخاب و مراحل اجرای دستور را تکمیل نماید. کلیه مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل و اعتباری ایرانسل می توانند به صورت آفلاین با مراکز تماس ایرانسل تماس گرفته و درخواست تعلیق یک طرفه یا دو طرفه خط خود را اعلام کنند. بعد از آن هم می توانند با مراجعه حضوری به مراکز خدمات یا نماینده های ایرانسل نسبت به تحویل سیم کارت جدید اقدام نمایند. بعد از دریافت سیم کارت جدید، مشترک می تواند با شماره های مراکز تماس ایرانسل تماس گرفته و نسبت به رفع مسدودی اقدام نماید. البته امکان انجام این کار از طریق اپلیکیشن ایرانسل من نیز وجود دارد. این خدمات فقط به مالک اصلی سیم کارت دائمی یا اعتباری ایرانسل ارائه می گردد. مراجعه حضوری مشترکین سیم کارت دائمی یا سیم کارت اعتباری ایرانسل می توانند در صورت تمایل با مراجعه حضوری به مراکز فروش و خدمات ایرانسل نسبت به مسدود سازی سیم کارت خود اقدام نمایند. البته در این روش لازم است؛ مالک سیم کارت، پوکه سیم کارت و مدارک هویتی خود مانند کارت ملی را به همراه داشته باشد. از آنجا که در صورت دسترسی به سیم کارت امکان دسترسی به حساب های کاربری و رمز بانکی مشترک وجود دارد؛ همواره توصیه می شود در حفظ و نگهداری آن کوشا باشید تا درگیر کلاهبرداری و مسائلی از این دست نشوید. زیرا تجربه نشان داده همیشه امکان سوء استفاده های احتمالی از سیم کارت های مسروقه و حتی مفقودی وجود دارد. ضمن این که بر اساس قانون در صورت بروز هر گونه مزاحمت، تخلف و حتی کلاهبرداری از طریق سیم کارت، تنها مالک اصلی آن مسئول بوده، مسدود سازی سیم کارت گم شده یا دزدیده شده به عنوان اولین اقدام اساسی باید در اسرع وقت صورت گیرد. البته مسدود سازی سیم کارت دائمی که از آن استفاده نمی کنید، یک اقدام هوشمندانه است که به راحتی می تواند هزینه های ارتباطی کاربران را نیز کاهش دهد؛ زیرا بر اساس اعلام اپراتورها، حتی در صورت عدم تماس، مشترک باید هزینه هایی بابت آبونمان و ... بپردازد که در صورت مسدود سازی موقت این هزینه ها پرداخت نمی شود. تماس تلفنی با مراکز تماس ایرانسل
نکات مهم:
درخواست مسدودی سیم کارت از این روش 5،000 تومان هزینه دارد.
برای تماس با این مراکز، مشترک می تواند با یک شماره ایرانسلی با شماره 700 تماس بگیرد و یا با خط غیر ایرانسلی با شماره 09377000000 تماس گیرد.