راهکار های مفید برای جلوگیری از قطعی میان دوره
از روزی که تلفن همراه به وجود آمده است تا به امروز زمان زیادی می گذرد و دیگر کمتر پیش می آید که کسی گوشی های همراه نداشته باشد . این روز ها گوشی برای مردم وسیله بسیار مهمی شده است و بسیاری از کارهای خودشان را با گوشی های همراه شان انجام می دهند. اما این روز ها کسانی که سیم کارت های دائمی همراه اول را دارند یک دغدغه بزرگ دارند و آن هم قطعی میان دوره ایی برای سیم کارت های خود هستند .این امر باعث شده است که همراه اول بسیار تلاش کند که این مشکل را برای کسانی که سیم کارت های دائمی همراه اول را دارند حل کنند.برای همین این روز ها همراه اول از دو سرویس بی نظیر و کار امد خود رونمایی کرده است که گامی بزرگ در راستای حل مشکل برای کسانی که سیم کارت های دائمی را دارند .برای آشنایی بیشتر در ادامه به معرفی این دوسرویس که هر کدام از آنها به نحوی می توانند در رفع این مشکل، کارساز باشند، می پردازیم: سرویس افزایش بستانکاری از آن دست خدمات خاص و منحصر بفرد اپراتور همراه اول می باشد که کلیه مشترکین سیم کارت های دائمی می توانند از آن استفاده نمایند و با افزایش ودیعه در هر دوره بدون قطعی پیش از موعد میزان بیشتری بدهکار شوند. در این طرح مشترکین خطوط دائمی می توانند با واریز مقداری وجه به دلخواه خودشان، با افزایش بستانکاری خط خود، سقف مبلغ بدهی را افزایش دهند و از قطع میاندوره خط خود جلوگیری نمایند. به همین خاطر این سرویس مناسب افراد ذیل می باشد: * مشترکینی که مصرف بالایی دارند و قبل از پایان دوره مجبور به پرداخت قبض میان دوره هستند، با استفاده از این سرویس می توانند قبض خود را در زمان معمول پرداخت نمایند. * مشترکین سازمانی که به جهت کاربری، معمولا مصرف بالایی داشته و قطع میان دوره به علت بدهی می تواند موجب بروز اختلال در کار آنها گردد. افزایش بستانکاری به این افراد کمک می کند تا از بروز این مشکلات جلوگیری نمایند. * مشترکینی که از سرویس رومینگ بین الملل استفاده می کنند و نمی خواهند در سفر خارج از کشور با قطع میان دوره مواجه شوند. با افزایش بستانکاری می توانند میزان مصرف خود را افزایش داده و از قطع میان دوره هم جلوگیری کنند. به طور کلی در سرویس افزایش بستانکاری همراه اول، مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول میزان ودیعه خود را افزایش داده و از قطع میان دوره جلوگیری کنند. برای فعال سازی این سرویس مشترکین می توانند از روش های ذیل استفاده نمایند: این روش به عنوان راحت ترین روش، یکی از متداول ترین شیوه های اجرای سرویس افزایش بستانکاری می باشد که با استفاده از کدهای دستوری ذیل قابل اجراست: · ارسال کد دستوری # 9 * در این شیوه مشترک باید ابتدا کد دستوری # 9 * ( ستاره 9 مربع ) را شماره گیری کرده و سپس منوی افزایش بستانکاری را انتخاب نموده و مبلغ آن را افزایش دهند. · ارسال کد دستوری # 1 * در این روش مشترک باید کد دستوری # 1 * ( ستاره 1 مربع ) را شماره گیری نموده و سپس با انتخاب منوی قبض، در بخش منوی بستانکاری مبلغ مورد نظر را افزایش دهند. · ارسال کد دستوری # 10 * برای این کار مشترک باید کد دستوری # 10 * ( ستاره 10 مربع ) را شماره گیری کرده و در منوی خدمات پرداخت گزینه مشترکین دائمی را انتخاب نموده و در بخش افزایش بستانکاری، مبلغ مورد نظر را افزایش دهد. در این شیوه مشترکین سیم کارت های دائمی همراه اول، باید ابتدا حروف B را به 990009 ارسال نموده و سپس مبلغ مورد نظر را انتخاب نماید. در مرحله بعد با دریافت شناسه قبض و شناسه پرداخت با روش های معمول مانند تلفن بانک، اینترنت بانک، خودپرداز و ... مبلغ را پرداخت نموده و میزان ودیعه خود را افزایش دهند. مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول می توانند با مراجعه به پرتال همراه من، نسبت به افزایش بستانکاری سیم کارت خود اقدام نمایند. در این روش مشترکین سیم کارت های دائمی می توانند با مراجعه حضوری به دفاتر همراه اول، میزان بستانکاری را تا مبلغ مورد نظر افزایش دهند. بر اساس این طرح همراه اول برای افزایش رضایتمندی مشترکین دائمی خوش حساب، سقف قطع میان دوره این مشترکین را بر اساس ارزش شماره تلفن، امتیاز خوش حسابی، مبلغ قبوض پرداختی و مدت حضور در همراه اول افزایش خواهد داد. امتیاز خوش حسابی بر اساس رفتار پرداخت و سوابق احتمالی قطع بدهی و وصل مجدد مشترک، به صورت دوره ای محاسبه می گردد. این سرویس مخصوص مشترکین حقیقی سیم کارت های دائمی همراه اول می باشد که از شرایط زیر برخوردار باشند: * حداقل 6 ماه از فعال سازی یا تغییر نام خطشان گذشته باشد. * وضعیت تقسیط بدهی نداشته باشند. ( بعد از پایان تقسیط امکان استفاده از این سرویس وجود دارد ) امتیاز خوش حسابی مشترکین واجد شرایط، در هر دوره و بر اساس سابقه 10 ماه گذشته در قطع میان دوره و پایان دوره مشترکین و پرداخت به موقع صورتحساب محاسبه می گردد و به مشترک امتیازی بین 0 تا 100 تعلق می گیرد. در صورتی که مشترک دائمی از امتیاز سابقه خوش حسابی ( امتیاز بالاتر از 60 ) برخوردار باشد، پیامکی مبنی بر استفاده از این طرح دریافت می کند که در صورت مثبت بودن پاسخ مشترک مبنی بر افزایش سقف قطع میان دوره، این طرح بدون هیچ گونه هزینه ای به صورت کاملا رایگان برای مشترک فعال شده و سقف میان دوره مشترک افزایش می یابد. سقف افزایش یافته برای مشترکین عضو طرح، به صورت خودکار و هر سه ماه یک بار بر اساس امتیاز خوش حسابی و سابقه کارکرد مشترکین بروز رسانی می شود. نکات و شرایط مهم: * در طول یک ماه، فقط یک بار امکان افزایش یا کاهش سقف قطع میان دوره وجود دارد. * چنانچه بدهی مشترک از سقف قطع میان دوره بیشتر نشده باشد، مشمول استفاده از این سرویس نمی گردد. * سقف افزایش یافته، تنها در طول دوره و با هدف جلوگیری از قطع میان دوره قابل استفاده می باشد و این موضوع مانع از پرداخت قبض پایان دوره نمی گردد. زیرا پرداخت قبض پایان دوره جهت جلوگیری از یک طرفه شدن خط ضروری می باشد. * چنانچه بدهی مشترک از سقف میان دوره بیشتر شود، تلفن همراه پس از دریافت پیامک اخطار یک طرفه خواهد شد. به طور کلی در این سرویس مشترکین می توانند با افزایش سقف قطع، از یک طرفه شدن خط جلوگیری کنند. برای این کار درگاه های ارتباطی مورد نیاز کاربران به شرح ذیل می باشد: در این جدول سقف قطع فعلی جهت جلوگیری از یک طرفه شدن سیم کارت می باشد. افزایش سقف قطع نیز بر اساس میزان کارکرد و امتیاز خوش حسابی مشترک می باشد که در صورت فعال سازی توسط کاربر به سقف قطع اولیه اضافه می گردد. به نظر می رسد در حال حاضر که هزینه های ارتباطی به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است، این دو سرویس همراه اول می تواند تا حدی از یک طرفه شدن خط و مشکلات مربوط به آن جلوگیری نمایند. منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندبازسرویس افزایش بستانکاری
نحوه فعال سازی سرویس
1. استفاده از کدهای دستوری یا USSD
2. ارسال پیامک
3. آنلاین
4. مراجعه حضوری
سرویس افزایش سقف قطع میان دوره مشترکین دائمی
نحوه استفاده از این سرویس